Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 21:48
Dat zeg ik: zorgwekkend

Haha ja dat dus
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
En jij hebt gelrd, dat je je vriendin dus gewoon blind kan vertrouwen. Gun haar dat vertrouwen.
Hoop dat je haar dat ook gezegd hebt, dat je wat overdreven reageerde.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 21:53
En jij hebt gelrd, dat je je vriendin dus gewoon blind kan vertrouwen. Gun haar dat vertrouwen.
Hoop dat je haar dat ook gezegd hebt, dat je wat overdreven reageerde.
Ik heb niet direct heel overdreven op haar gereageerd. Ik heb vooral op haar gereageerd dat ik zo verbaasd was dat zij zich er totaal niet van bewust was dat hij bijbedoelingen had. Toen ik dat tegen haar zei gisteren verklaarde ze me min of meer voor gek. Ja hij is gewoon aardig, interessant levensverhaal etc... Voor mij, en genoeg anderen hier, was de intentie van deze man allang duidelijk. Maar nu snapte ze wel dat ik het als een verkapte date zag (vooral vanuit zijn kant natuurlijk). Nu ik weet hoe zij in de situatie stond heb ik ook gezegd dat ik haar manier van denken zelf niet goed kan volgen helaas (ik doorzie zulke dingen namelijk direct en ik vind mezelf maar een halve autist, terwijl zij heel sociaal is), maar haar wel op haar woord geloof. We zijn er dus samen wel sterker uit gekomen.
Wat een eng jaloers gedrag van jou, bah. Als ik jouw vriendin was zou ik hard wegrennen.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 21:58
Ik heb niet direct heel overdreven op haar gereageerd. Ik heb vooral op haar gereageerd dat ik zo verbaasd was dat zij zich er totaal niet van bewust was dat hij bijbedoelingen had. Toen ik dat tegen haar zei gisteren verklaarde ze me min of meer voor gek. Ja hij is gewoon aardig, interessant levensverhaal etc... Voor mij, en genoeg anderen hier, was de intentie van deze man allang duidelijk. Maar nu snapte ze wel dat ik het als een verkapte date zag (vooral vanuit zijn kant natuurlijk). Nu ik weet hoe zij in de situatie stond heb ik ook gezegd dat ik haar manier van denken zelf niet goed kan volgen helaas (ik doorzie zulke dingen namelijk direct en ik vind mezelf maar een halve autist, terwijl zij heel sociaal is), maar haar wel op haar woord geloof. We zijn er dus samen wel sterker uit gekomen.
Nou ja, je zou niet bij mij passen en ik niet bij jou
:)

En misschien blijkt je sociale vriendin ook wel te veel vour jou om te handelen
mammezel schreef:
13-08-2019 21:37
Trotter, je kan maar wil het ook niet begrijpen geloof ik.
Eerst een voorbeeld:
Sommige vrouwen (en ik spreek niet over vriendin, ik schrijf in het algemeen) maken een man zot. En als die man dan denkt dat hij verder kan gaan, dan spelen ze de verkrachte vrouw en de vermoorde onschuld. Terwijl ze eigenlijk een stuk aan de basis liggen door die man hoop te geven.

Nu over deze situatie;
Vriendin geeft gegevens aan man die ze op luchthaven tegenkomt. Misschien denk jij dat dit is om met de kaarten te spelen.

Vergelijking die ik heb geschreven:
Vriendin komt in haar eigen stad man tegen en de situatie verloopt op identiek dezelfde manier als op luchthaven. Het is bij vriendin niet de bedoeling om met die man verder te gaan. Maar door je gegevens te geven, kan (kan!) je die man wel een verkeerd signaal geven.

En dat bedoel ik; ze hoopte enkel op een eenmalige leuke flirt, maar daar kan die man in haar eigen stad wel eens helemaal anders over denken. Die kan zeggen; oh, mijn kop eerst zot maken en dan stilletjes terugdeinzen, niet met mij. En dan zit je met de gebakken peren (en gaat die man dus verder dan jij gehoopt/gedacht had).

En als je het nu nog niet begrijpt, dan maak IK er geen woorden meer aan vuil.

TO, stuur ook nog eens iets, hoe de zaak er bij jou voorstaat.

Niet te geloven dat er mensen zijn die zo denken O_o

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag, ook mannen. Ik snap niet dat je abnormaal gedrag van mannen bij vrouwen in de schoenen wil schuiven.
Fijn dat je een goed gesprek heb gehad met je vriendin To, hopelijk keert het wederzijds vertrouwen zo terug.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is uitgepraat! Je vriendin klinkt idd erg naïef...
Als jullie mij niet willen verstaan, even goede vrienden.

Het verhaal van TO (ik bedoel, het feit dat die man vandaag al aan de telefoon hing) is een voorbeeld uit de praktijk waarmee ik het bewijs lever dat je een verkeerd signaal kan geven en dan zelf met de gevolgen zit.

Net zoals een man een vrouw eventueel zot kan maken, die vrouw verliefd op hem wordt, hij bij wijze van spreken niet meer van haar afgeraakt, ze hem stalkt, .... dan is dat de fout van die man door een verkeerd signaal te geven.

Het heeft dus niks te maken met een vrouw die 'door haar eigen schuld verkracht wordt' of een man die door zijn eigen schuld niet meer van die aanbidster afraakt, het gaat erover, laat duidelijk zien, hoe ver je wil gaan maar geef de andere geen verkeerd beeld over jezelf.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 21:37
Trotter, je kan maar wil het ook niet begrijpen geloof ik.
Eerst een voorbeeld:
Sommige vrouwen (en ik spreek niet over vriendin, ik schrijf in het algemeen) maken een man zot. En als die man dan denkt dat hij verder kan gaan, dan spelen ze de verkrachte vrouw en de vermoorde onschuld. Terwijl ze eigenlijk een stuk aan de basis liggen door die man hoop te geven.

En dan snap je niet waarom mensen vinden dat je bizarre dingen schrijft? 8-. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Slachtoffer van een verkrachting draagt NOOIT schuld
Mannen zijn geen robots, die als ze eenmaal aan staan, niet meer uit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 22:40
Als jullie mij niet willen verstaan, even goede vrienden.

Het verhaal van TO (ik bedoel, het feit dat die man vandaag al aan de telefoon hing) is een voorbeeld uit de praktijk waarmee ik het bewijs lever dat je een verkeerd signaal kan geven en dan zelf met de gevolgen zit.

Net zoals een man een vrouw eventueel zot kan maken, die vrouw verliefd op hem wordt, hij bij wijze van spreken niet meer van haar afgeraakt, ze hem stalkt, .... dan is dat de fout van die man door een verkeerd signaal te geven.

Het heeft dus niks te maken met een vrouw die 'door haar eigen schuld verkracht wordt' of een man die door zijn eigen schuld niet meer van die aanbidster afraakt, het gaat erover, laat duidelijk zien, hoe ver je wil gaan maar geef de andere geen verkeerd beeld over jezelf.

O_o
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 22:43
Slachtoffer van een verkrachting draagt NOOIT schuld
Mannen zijn geen robots, die als ze eenmaal aan staan, niet meer uit kunnen.

(Mannelijk) slachtoffer van stalking ook niet
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 22:40
Het heeft dus niks te maken met een vrouw die 'door haar eigen schuld verkracht wordt' of een man die door zijn eigen schuld niet meer van die aanbidster afraakt, het gaat erover, laat duidelijk zien, hoe ver je wil gaan maar geef de andere geen verkeerd beeld over jezelf.
Nieuw contact wordt doodvermoeiend als je expliciet moet gaan vermelden hoe ver je wil gaan. Niet elk nieuw contact is aanleiding voor intimiteit, daar hoef je niet expliciet over te zijn.
Geflirt, zot gemaakt of niet. Een mens Mag Altijd van gedachte veranderen.

Als je met iemand hebt gedate, een keer uit eten bent gegaan, dan moet en hoef je niet met diegene naar bed of een relatie mee beginnen.

En dat die ander een plaat voor z'n kop heeft is niet jouw schuld.

Nee is Nee. Klaar. Punt.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 22:46
Nieuw contact wordt doodvermoeiend als je expliciet moet gaan vermelden hoe ver je wil gaan. Niet elk nieuw contact is aanleiding voor intimiteit, daar hoef je niet expliciet over te zijn.

Ik zie het helemaal voor me:

Collega: wil je wat gaan drinken samen in de pauze?
‘Ja is goed, maar ik wil niet neuken dan weet je dat vast!’
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
13-08-2019 22:58
Ik zie het helemaal voor me:

Collega: wil je wat gaan drinken samen in de pauze?
‘Ja is goed, maar ik wil niet neuken dan weet je dat vast!’

:HA:


Precies dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
13-08-2019 22:01
Wat een eng jaloers gedrag van jou, bah. Als ik jouw vriendin was zou ik hard wegrennen.
Jij zou mijn vriendin nooit worden. Ik houd van vrouwen die wat inhoud en intelligentie bezitten en verder komen dan enkel een aanvallende one-liner op een internetforum.
Alle reacties Link kopieren
Maak het toch uit TO.
Binnen een week ga je proberen haar telefoon in handen te krijgen, moet je allemaal niet willen...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:03
Jij zou mijn vriendin nooit worden. Ik houd van vrouwen die wat inhoud en intelligentie bezitten en verder komen dan enkel een aanvallende one-liner op een internetforum.
Nou, nou, heb je het nodig? Aanval op de persoon ?
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-08-2019 23:08
Maak het toch uit TO.
Binnen een week ga je proberen haar telefoon in handen te krijgen, moet je allemaal niet willen...
Wat een onzin.
...
Alle reacties Link kopieren
Snap wel dat TO geïrriteerd raakt. Ze hebben gepraat, de lucht is geklaard, die harde reacties vind ik ook een beetje lullig.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-08-2019 23:08
Maak het toch uit TO.
Binnen een week ga je proberen haar telefoon in handen te krijgen, moet je allemaal niet willen...
Nah, ik heb door dit gesprek wel goed inzicht gekregen in haar gedachtegang en zij ook in de mijne. Ik voel wel een wederzijds begrip voor de situatie. Misschien heb je gelijk en loopt het in de toekomst alsnog fout, maar dat is dan een leerproces geweest. Zo kijk ik er tegenaan. Voor nu voelt het in elk geval goed en ik kan de toekomst niet voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een man was, zou ik me ook zorgen maken als ik zo'n naïeve vriendin had die geen nee durft te zegge als iemand haar nummer wil.
Wat een overdreven reacties richting TO. Jullie hebben blijkbaar nog nooit een echte jaloerse gek meegemaakt. Dit is niks. Stel jullie niet zo aan.
...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:10
Nou, nou, heb je het nodig? Aanval op de persoon ?
Heb je ook gelezen waarop hij reageerde? Dat vind je wel normaal?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven