Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu alleen heel blij dat ik niet zo wantrouwend ben. Lijkt me echt niet fijn.

En relatie van meer dan 15 jaar hier trouwens. En nee, ik zeg niet dat vreemdgaan absoluut nooit gaat gebeuren hier, maar elkaar vertrouwen vind ik toch wel het minste.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 12:41
ik ga het verhaal maar snel zelf vertellen, want
° dan ben ik eerlijk,
° dan gelooft hij dat ik geen slechte bedoelingen had,
° dan denkt hij dat het me is overkomen,
° dan heb ik geen enkele verantwoordelijkheid.


ha - ha - haaaaaaaaaaa
besef je wel, dat er geen enkele reden was om het te vertellen. Er waren geen bekenden, niemand weet dat zij daar met die meneer zat.
Ze is niet gezien, kan niet 'verraden' worden oid.
Ze heeft het gewoon als mooi verhaal aan hem verteld.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 12:41
ik ga het verhaal maar snel zelf vertellen, want
° dan ben ik eerlijk,
° dan gelooft hij dat ik geen slechte bedoelingen had,
° dan denkt hij dat het me is overkomen,
° dan heb ik geen enkele verantwoordelijkheid.


ha - ha - haaaaaaaaaaa
Tuurlijk joh, want een andere reden om het te vertellen kan niet. Onmogelijk.
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk, vriendin van TO is een berekenend slettenbakkie. Kan niet anders.
:facepalm:

Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 12:49
besef je wel, dat er geen enkele reden was om het te vertellen. Er waren geen bekenden, niemand weet dat zij daar met die meneer zat.
Ze is niet gezien, kan niet 'verraden' worden oid.
Ze heeft het gewoon als mooi verhaal aan hem verteld.
Precies.

Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 12:35
En hij bespreekt het met zijn vrienden. Als je, zoals hij, 35 bent, vind ik dat inderdaad onvolwassen.
Iets zit hem niet lekker. Dan kan hij dat toch even bespreken? Dat vind ik niet onvolwassen. Hopelijk zeggen zijn vrienden dan iets als: "joh, maak je niet druk, zit wel goed."
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 12:52
Iets zit hem niet lekker. Dan kan hij dat toch even bespreken? Dat vind ik niet onvolwassen. Hopelijk zeggen zijn vrienden dan iets als: "joh, maak je niet druk, zit wel goed."
als hij het opdezelfde manier doet als hier...
dan gaat het hem vooral om zijn gelijk halen

Wie doet er mee met een weddenschap:
- ik zeg: relatie van TO gaat stuk
Wie durft te wedden, dat ze lang&gelukkig samen zullen blijven???
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 12:55
als hij het opdezelfde manier doet als hier...
dan gaat het hem vooral om zijn gelijk halen

Wie doet er mee met een weddenschap:
- ik zeg: relatie van TO gaat stuk
Wie durft te wedden, dat ze lang&gelukkig samen zullen blijven???
Nah, ik volg jou in de weddenschap.

Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 12:49
besef je wel, dat er geen enkele reden was om het te vertellen. Er waren geen bekenden, niemand weet dat zij daar met die meneer zat.
Ze is niet gezien, kan niet 'verraden' worden oid.
Ze heeft het gewoon als mooi verhaal aan hem verteld.
Dat is idd positief dus denk dat er niks aan de hand is.
Ik zou alleen wel vragen of het haar bedoeling is om nu af te gaan spreken met deze man.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 12:35
Ik ben 60 en allesbehalve naïef. En zelfs op mijn gevorderde leeftijd wordt geflirt. Maar een flirt hoeft toch niet te eindigen met seks? Kan gewoon speels zijn.
We zijn er toch niet bij geweest? We weten niet waar ze over gepraat hebben.
En dan nog, TO en vriendin kennen elkaar 4 maanden en wonen niet eens samen. En hij bespreekt het met zijn vrienden. Als je, zoals hij, 35 bent, vind ik dat inderdaad onvolwassen.
Praten en flirten met vreemden vind ik geen probleem. Maar mijn ervaring is dat er wanneer er om mijn nummer werd gevraagd door een vreemde man, dit altijd werd gedaan met bijbedoelingen. Dat was echt niet vriendschappelijk. Dus ofwel ik geef dan mijn nummer om ervan af te zijn en doe er niks mee, ofwel ik weiger.
Overigens bespreek ik ook alles met mijn vriendinnen. Daar is niks verkeerds aan.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 12:35
Ik ben 60 en allesbehalve naïef. En zelfs op mijn gevorderde leeftijd wordt geflirt. Maar een flirt hoeft toch niet te eindigen met seks? Kan gewoon speels zijn.
We zijn er toch niet bij geweest? We weten niet waar ze over gepraat hebben.
En dan nog, TO en vriendin kennen elkaar 4 maanden en wonen niet eens samen. En hij bespreekt het met zijn vrienden. Als je, zoals hij, 35 bent, vind ik dat inderdaad onvolwassen.
Als ik kijk naar de generatie van mijn ouders, nu begin 70, zijn die denk ik nog actiever op dat gebied dan mijn vriendengroep (30-ers).

De gedachtegang van TO snap ik op zich wel, 10-15 jaar geleden zou ik er waarschijnlijk hetzelfde instaan. Echter nu haal ik m'n schouders op over dit soort situaties. TO zou dat idd met 35 jaar oud ook moeten doen. Het heeft simpelweg geen enkele zin om je hierover druk te maken.
Voor mij zou dit ook een grens overgaan. Vast geen populaire mening. Maar ik hoef geen partner die contact onderhoudt met allerlei vrouwen. Zelf ben ik ook totaal niet zo.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 12:52
Iets zit hem niet lekker. Dan kan hij dat toch even bespreken? Dat vind ik niet onvolwassen. Hopelijk zeggen zijn vrienden dan iets als: "joh, maak je niet druk, zit wel goed."
Lees hierboven. Ze geven hem gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
13-08-2019 13:05
Voor mij zou dit ook een grens overgaan. Vast geen populaire mening. Maar ik hoef geen partner die contact onderhoudt met allerlei vrouwen. Zelf ben ik ook totaal niet zo.
het gaat ook puur om grenzen (en daar heeft ieder zijn eigen mening in)
Die van hem en die van haar liggen heel anders. Het lijkt er op, dat zij dit als 100% onschuldig ziet (haar grens) en iets wat ze vaker zou doen
Hij ziet het al voorbode tot gegarandeerd vreemdgaan (zijn grens ver over).

En daarom snappen deze mensen elkaar niet, en gaat de relatie binnen nu en een paar weken stuk
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier waarschijnlijk toch wel om een flirt. Misschien niet eens van haar kant maar dikke kans dat er vanuit die man wel meer bedoelingen zijn. Het is dan toch niet handig om vervolgens telefoonnummers uit te wisselen, wat moet je er vervolgens dan mee. Of afspreken om nog een keer te praten over zijn relatieproblemen? Of appen met goh, wat hadden wij het gezellig hè. Ookal eindigt het dan niet in seks, ik vind het niet erg respectvol als je een relatie hebt. Ik ben inmiddels 20 jaar samen met mijn man en het vertrouwen in elkaar is prima maar dit soort dingen zouden we allebei niet kunnen waarderen.
lilalinda schreef:
13-08-2019 13:08
Het gaat ook puur om grenzen (en daar heeft ieder zijn eigen mening in). Die van hem en die van haar liggen heel anders. Het lijkt er op, dat zij dit als 100% onschuldig ziet (haar grens) en iets wat ze vaker zou doen
Hij ziet het al voorbode tot gegarandeerd vreemdgaan (zijn grens ver over).

En daarom snappen deze mensen elkaar niet, en gaat de relatie binnen nu en een paar weken stuk
Eens, ik denk ook dat het niet gaat werken als je hier zo verschillend in staat.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 13:08
Lees hierboven. Ze geven hem gelijk.
Weet ik. Dus wat zijn vrienden zeggen maakt hem onvolwassen?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 13:13
Weet ik. Dus wat zijn vrienden zeggen maakt hem onvolwassen?
nee, dat hij hen de vraag stelt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 13:15
nee, dat hij hen de vraag stelt
Vind ik een logisch gevolg van dat iets niet lekker zit. Dat is niet lekker zit is denkelijk niet gezond. Maar onvolwassen, zou ik niet denken.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-08-2019 13:02
Praten en flirten met vreemden vind ik geen probleem. Maar mijn ervaring is dat er wanneer er om mijn nummer werd gevraagd door een vreemde man, dit altijd werd gedaan met bijbedoelingen. Dat was echt niet vriendschappelijk. Dus ofwel ik geef dan mijn nummer om ervan af te zijn en doe er niks mee, ofwel ik weiger.
Overigens bespreek ik ook alles met mijn vriendinnen. Daar is niks verkeerds aan.
En het zou hier ook heel goed zo gebeurd kunnen zijn.

V.w.b. dat praten met vrienden/vriendinnen, prima, tuurlijk moet dat kunnen. Maar nu lijkt het erop dat ie eerst zijn vrienden heeft gepolst, net als ie hier doet, en daar dan zijn uiteindelijke reactie op gaat bepalen.
Hij zou gewoon eerst eens met vriendin moeten praten, gewoon rechtstreeks en niet dat domme appgedoe.

Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 12:41
ik ga het verhaal maar snel zelf vertellen, want
° dan ben ik eerlijk,
° dan gelooft hij dat ik geen slechte bedoelingen had,
° dan denkt hij dat het me is overkomen,
° dan heb ik geen enkele verantwoordelijkheid.


Dit klasseer ik onder: de aanval is de beste verdediging.

ha - ha - haaaaaaaaaaa
Wat reageer jij toch vaak bizar.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 13:17
Vind ik een logisch gevolg van dat iets niet lekker zit. Dat is niet lekker zit is denkelijk niet gezond. Maar onvolwassen, zou ik niet denken.
hij is heel dwingend in zijn mening.
Hij noemt het al een flirt, en een blind date. Als hij het met die woorden aan zijn vrienden verteld, wordt het al snel veel meer dan het is. En krijgt hij de antwoorden, die hij graag hoort
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 13:13
Weet ik. Dus wat zijn vrienden zeggen maakt hem onvolwassen?
Nee, dat hij het eerst aan zijn vrienden vraagt i.p.v. met zijn vriendin praat.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 13:19
hij is heel dwingend in zijn mening.
Hij noemt het al een flirt, en een blind date. Als hij het met die woorden aan zijn vrienden verteld, wordt het al snel veel meer dan het is. En krijgt hij de antwoorden, die hij graag hoort
Onhandig van die vrienden dat ze er niet doorheen prikken. Die man op het vliegveld flirtte. Weet niet of hij meer wilde maar Bm (de TO) gaat nat bij blind date. Die zijn namelijk vooropgezet door anderen. Dat gebeurde hier niet; hij kwam haar tegen. En date zelf is overtrokken. Het lukte die vrienden niet hem gerust te stellen. Jammer.
appelientjex schreef:
13-08-2019 13:02
Praten en flirten met vreemden vind ik geen probleem. Maar mijn ervaring is dat er wanneer er om mijn nummer werd gevraagd door een vreemde man, dit altijd werd gedaan met bijbedoelingen. Dat was echt niet vriendschappelijk. Dus ofwel ik geef dan mijn nummer om ervan af te zijn en doe er niks mee, ofwel ik weiger.
Overigens bespreek ik ook alles met mijn vriendinnen. Daar is niks verkeerds aan.
Hier ben ik het wel mee eens, zelden meegemaakt dat een wildvreemde man me koffie aanbiedt (samen koffie drinken, niet je Starbucks betalen en doei), bij weigering m'n eten wil betalen en daarna herhaaldelijk m'n nummer vraagt zonder enige bijbedoelingen. In ieder geval geen vriendschappelijke bijbedoelingen. In een relatie, hoeveel vertrouwen mijn man ook in mij heeft, zou ik beide 'vriendelijke gebaren' geweigerd hebben. Uitzonderlijk vriendelijk gebaar dat iemand m'n eten wil betalen puur omdat je diegene even geholpen hebt, dat doe je gewoon als je bij machte bent. Met die reden zou ik dan ook respectvol weigeren voor mij verder iets te betalen, zeker als ik koffie al geweigerd heb.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 13:22
Nee, dat hij het eerst aan zijn vrienden vraagt i.p.v. met zijn vriendin praat.
Interessant. Ik probeer me in te denken wat ik zou doen in de schoenen van Bm (zou dit niet wantrouwen dus heb wat fantasie nodig hier). Ik zou denken dat iets hem niet lekker zit en dat dat niet okay/volwassen is. Als ik dat dan bij vriendin aan zou kaarten zou het misschien groot kunnen worden. Ik zou hopen dat vrienden of vriendinnen me gerust zouden kunnen stellen in deze situatie als ik me er onrustig door voelde. En dan zou ik het een andere keer niet meer nodig hebben gerust gesteld te worden hopelijk. Maar misschien is het zo wat lilalinda zegt, dat hij andere dingen van zijn vrienden wil horen (hopelijk niet te vrij vertaald).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven