Vriendin gaat trouwen
zondag 20 juli 2025 om 17:56
Ha,
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
donderdag 24 juli 2025 om 09:39
Knap dat je bent gegaan. Maar wat een triestheid verder zeg.BriannaF schreef: ↑23-07-2025 23:24Ja, dat wel. Ik was nog zo naïef om te denken dat ze op de dag zelf zou bellen met de vraag waar ik bleef. Ik ben wel naar het gemeentehuis geweest en het mooiste was dat haar oma mij zag en me bij haar riep toen er foto’s werden gemaakt, met de opmerking: kind, jij hoort er ook bij.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 24 juli 2025 om 11:50
Post NL app is handig hoor. Zo zag ik gisteren dat ik die dag een belangrijke brief van de bank zou krijgen maar die heb ik niet ontvangen. Dus ik hou vandaag in de gaten of ie wel komt. Komt ie niet dan trek ik aan de bel.
In situatie van TO had ze dan misschien ook kunnen zien dat ze een envelop zou krijgen maar nooit heeft ontvangen. In die app zie je een foto van het poststuk. Goed, als ie niet eens bij het sorteercentrum aankomt zal er ook geen foto in de app staan, maar wordt ie enkel door de bezorger niet in de juiste brievenbus gegooid dan zie je in de app dus wel wat je gemist hebt.
In situatie van TO had ze dan misschien ook kunnen zien dat ze een envelop zou krijgen maar nooit heeft ontvangen. In die app zie je een foto van het poststuk. Goed, als ie niet eens bij het sorteercentrum aankomt zal er ook geen foto in de app staan, maar wordt ie enkel door de bezorger niet in de juiste brievenbus gegooid dan zie je in de app dus wel wat je gemist hebt.
donderdag 24 juli 2025 om 12:07
Ik krijg geen meldingen voor post. Alleen pakketjes.Tulpje22 schreef: ↑24-07-2025 11:50Post NL app is handig hoor. Zo zag ik gisteren dat ik die dag een belangrijke brief van de bank zou krijgen maar die heb ik niet ontvangen. Dus ik hou vandaag in de gaten of ie wel komt. Komt ie niet dan trek ik aan de bel.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 24 juli 2025 om 12:12
Wat fijn! PostNL is gewoon best shit soms. Wij hebben dit ook gehad met onze bruiloft en kwamen er pas een paar weken na het versturen van de uitnodigingen achter dat er een paar niet aangekomen waren. We hebben iedereen via WhatsApp een herinnering gestuurd..
In de app zie je wel de post idd, maar ik heb nog nooit gehad dat ik iets wel op de app zat maar dat het niet aankwam. Ik denk dat het eerder misgaat voor het sorteercentrum, bij het transport van de brievenbus naar het sorteercentrum ofzo.
In de app zie je wel de post idd, maar ik heb nog nooit gehad dat ik iets wel op de app zat maar dat het niet aankwam. Ik denk dat het eerder misgaat voor het sorteercentrum, bij het transport van de brievenbus naar het sorteercentrum ofzo.
donderdag 24 juli 2025 om 12:16
Het ongemakkelijke was dat we elkaar elke dag passeerden op weg naar het station. Na een paar maanden sprak ze me aan. Haar uitleg: als je ouder was geweest had je mijn getuige kunnen zijn. Ennnnn exit vriendin.framboosje123 schreef: ↑24-07-2025 00:13En hoe reageerde ze daarop? Heeft ze nog weleens moeite gedaan?
"Boring conversation anyway"
donderdag 24 juli 2025 om 12:20
Alsof iedereen dagelijks in die app kijkt. Ik sowieso niet. En nu zie ik alleen maar kruizen.Tulpje22 schreef: ↑24-07-2025 11:50Post NL app is handig hoor. Zo zag ik gisteren dat ik die dag een belangrijke brief van de bank zou krijgen maar die heb ik niet ontvangen. Dus ik hou vandaag in de gaten of ie wel komt. Komt ie niet dan trek ik aan de bel.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 24 juli 2025 om 12:22

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in