Vriendin gaat trouwen

20-07-2025 17:56 415 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha,

Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.

Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Moiren schreef:
24-07-2025 12:20
Alsof iedereen dagelijks in die app kijkt. Ik sowieso niet. En nu zie ik alleen maar kruizen.
Je kunt je aanmelden voor Mijn post en ook notificaties aanzetten.
Dan hoef je niet dagelijks in de app te kijken.
Pelle schreef:
24-07-2025 12:27
Je kunt je aanmelden voor Mijn post en ook notificaties aanzetten.
Dan hoef je niet dagelijks in de app te kijken.
Ik heb zo min mogelijk meldingen aan staan. Ik word daar helemaal gestoord van. En zelfs dan zou ik alleen maar kruizen zien ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Tulpje22 schreef:
24-07-2025 12:22
Ik kijk zo goed als dagelijks in die app ja, zoveel moeite is dat niet. Ik zie geen kruizen. Heel soms maar meestal niet.
Het is geen moeite, maar ik zie het nut er niet van in.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Tulpje22 schreef:
24-07-2025 12:21
Huh ik zie in de app gewoon m'n dagelijkse post, ook gewoon voor een enkele brief dus. Pakketjes ook maar ook brievenbuspost.
Ik wil die notificaties niet. Alleen voor pakketjes.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Moiren schreef:
24-07-2025 12:29
Het is geen moeite, maar ik zie het nut er niet van in.
Dit dus. En al die meldingen, geen zin in.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Tulpje22 schreef:
24-07-2025 12:22
Ik kijk zo goed als dagelijks in die app ja, zoveel moeite is dat niet. Ik zie geen kruizen. Heel soms maar meestal niet.
Ik zie al maanden niks anders dan kruizen in de app. Wat nogal onhandig is, want ik ben in het buitenland en weet dus graag of er belangrijke post komt.

TO, wat een fijne ontknoping! Veel plezier alvast! Ik snap wel nog steeds het verhaal van die vriendin die je tegenkwam niet, want die drie vriendinnen die ze noemde zat jij niet bij. Weet je hoe dat zit?
Leuk TO. Loopt het toch nog goed af. Fijn dat de uitnodiging alsnog jouw kant op komt. Alvast een fijne dag!
Moiren schreef:
24-07-2025 12:28
Ik heb zo min mogelijk meldingen aan staan. Ik word daar helemaal gestoord van. En zelfs dan zou ik alleen maar kruizen zien ;)
een melding hoeft geen geluidje te zijn he.
En hoeveel post krijg je überhaupt, dus dan vallen die meldingen ook wel mee.
Johanna schreef:
24-07-2025 13:07
Ik wil die notificaties niet. Alleen voor pakketjes.
Prima toch, het was maar een tip hoor, geen probleem verder. Ik krijg geen notificaties van die app maar kijk gewoon vaak zelf even of er nog post mijn kant op komt. De post komt hier vaak pas eind van de dag dus dan kijk ik s ochtends vaak even, zeker als ik post verwacht. Kost me nog geen 10 seconden om even te checken. Ik vind het handig en leuk.
Tulpje22 schreef:
24-07-2025 15:52
Prima toch, het was maar een tip hoor, geen probleem verder. Ik krijg geen notificaties van die app maar kijk gewoon vaak zelf even of er nog post mijn kant op komt. De post komt hier vaak pas eind van de dag dus dan kijk ik s ochtends vaak even, zeker als ik post verwacht. Kost me nog geen 10 seconden om even te checken. Ik vind het handig en leuk.
Prima toch.
Tulpje22 schreef:
24-07-2025 15:52
Ik vind het ook handig hoor. Ik krijg geloof ik een popupje maar die kan ik ook negeren. Vaak kijk ik even vluchtig omdat er tegenwoordig niet zoveel post meer komt en dan ben ik extra nieuwsgierig.
Fijn dat het goed is afgelopen zo.
viamia schreef:
21-07-2025 11:36
En die andere vriendin vertelde over dat ze het dus klein wilde houden en dat er nog twee vriendinnen (incl naam) zijn uitgenodigd.
Dus jij dacht dat deze vriendin en de vriendinnen van wie ze de naam noemde uitgenodigd zijn, terwijl zij jou eigenlijk vertelde welke twee vriendinnen met jou ook uitgenodigd zijn?

In ieder geval fijn dat het allemaal een misverstand was!
Catan schreef:
24-07-2025 19:59
Dus jij dacht dat deze vriendin en de vriendinnen van wie ze de naam noemde uitgenodigd zijn, terwijl zij jou eigenlijk vertelde welke twee vriendinnen met jou ook uitgenodigd zijn?

In ieder geval fijn dat het allemaal een misverstand was!

Of er zijn 4 vriendinnen uitgenodigd en niet 3. Volgens mij is dat nooit echt gezegd, dat het er maar 3 waren..
Charlotta schreef:
25-07-2025 08:25
Of er zijn 4 vriendinnen uitgenodigd en niet 3. Volgens mij is dat nooit echt gezegd, dat het er maar 3 waren..
TO had het over ieder 3 en als er wordt gevraagd hoe ze dat weet schrijft ze dat de vriendin van vriendin dat heeft gezegd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven