Vriendin gaat trouwen
zondag 20 juli 2025 om 17:56
Ha,
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
donderdag 24 juli 2025 om 12:27
donderdag 24 juli 2025 om 12:28
Ik heb zo min mogelijk meldingen aan staan. Ik word daar helemaal gestoord van. En zelfs dan zou ik alleen maar kruizen zien

Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 24 juli 2025 om 12:29
donderdag 24 juli 2025 om 13:07
Ik wil die notificaties niet. Alleen voor pakketjes.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 24 juli 2025 om 13:08
donderdag 24 juli 2025 om 13:51
Ik zie al maanden niks anders dan kruizen in de app. Wat nogal onhandig is, want ik ben in het buitenland en weet dus graag of er belangrijke post komt.
TO, wat een fijne ontknoping! Veel plezier alvast! Ik snap wel nog steeds het verhaal van die vriendin die je tegenkwam niet, want die drie vriendinnen die ze noemde zat jij niet bij. Weet je hoe dat zit?
donderdag 24 juli 2025 om 15:39
donderdag 24 juli 2025 om 15:52
Prima toch, het was maar een tip hoor, geen probleem verder. Ik krijg geen notificaties van die app maar kijk gewoon vaak zelf even of er nog post mijn kant op komt. De post komt hier vaak pas eind van de dag dus dan kijk ik s ochtends vaak even, zeker als ik post verwacht. Kost me nog geen 10 seconden om even te checken. Ik vind het handig en leuk.
donderdag 24 juli 2025 om 16:05
Prima toch.Tulpje22 schreef: ↑24-07-2025 15:52Prima toch, het was maar een tip hoor, geen probleem verder. Ik krijg geen notificaties van die app maar kijk gewoon vaak zelf even of er nog post mijn kant op komt. De post komt hier vaak pas eind van de dag dus dan kijk ik s ochtends vaak even, zeker als ik post verwacht. Kost me nog geen 10 seconden om even te checken. Ik vind het handig en leuk.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri

donderdag 24 juli 2025 om 18:16
Ik vind het ook handig hoor. Ik krijg geloof ik een popupje maar die kan ik ook negeren. Vaak kijk ik even vluchtig omdat er tegenwoordig niet zoveel post meer komt en dan ben ik extra nieuwsgierig.Tulpje22 schreef: ↑24-07-2025 15:52Prima toch, het was maar een tip hoor, geen probleem verder. Ik krijg geen notificaties van die app maar kijk gewoon vaak zelf even of er nog post mijn kant op komt. De post komt hier vaak pas eind van de dag dus dan kijk ik s ochtends vaak even, zeker als ik post verwacht. Kost me nog geen 10 seconden om even te checken. Ik vind het handig en leuk.
donderdag 24 juli 2025 om 19:59
Dus jij dacht dat deze vriendin en de vriendinnen van wie ze de naam noemde uitgenodigd zijn, terwijl zij jou eigenlijk vertelde welke twee vriendinnen met jou ook uitgenodigd zijn?
In ieder geval fijn dat het allemaal een misverstand was!
vrijdag 25 juli 2025 om 08:25
Of er zijn 4 vriendinnen uitgenodigd en niet 3. Volgens mij is dat nooit echt gezegd, dat het er maar 3 waren..
vrijdag 25 juli 2025 om 09:34

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in