Vriendin gunst verlenen

13-11-2019 16:15 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een vriendin van mij heeft morgen een sollicitatie gesprek om 17:00 uur. Ze belde mij gister of dat ik mee kon gaan ( uur rijden voor mij naar de plek van het sollicitatie gesprek we zouden samen gaan ). Ze heeft zelf geen auto. Ik zou dan wachten tot het gesprek klaar was. Ik wilde dit voor haar doen.

Alleen vandaag zegt ze opeens of dat ik ook om 12:00 uur kon, want ze had nog een sollicitatie gesprek ergens anders ( nog verder ) dit gesprek ging 2 uur duren zegt ze tussen neus en lippen door via whats app.

Dit zie ik gewoon niet zitten want als ik dit ga doen voel ik me gewoon gebruikt en een super luxe taxi die ook nog eens wacht.

Nu zegt zij kom je me dan halen op het station ergens daar bij gesprek 1. Om dan naar gesprek 2 te gaan Ik zei :” oh maar dacht we er samen naar plek 1 zouden rijden want dan moet ik (alleen) een uur rijden naar het station. Om dan met haar naar plek 2 te rijden . Zegt zei: “ ik kan wel eerst terugkomen maar dat is voor mij dan een uur om terug te komen moet ik even kijken of ik dat haal en dan moeten we weer terug gelijk zegt ze.

Al met al voel ik me nu al bezwaard en heb ik er totaal geen zin meer in. Ik heb een beetje het gevoel dat ik een vinger geeft en ze een hand pakt en ze ook nog durf
Te vragen of ik mee ga naar gesprek 1 en 2 als taxi en dan de hele dag door uren wacht op haar om vervolgens te gaan uiteten ( en zij betaalde dat dan weer wel).

Wat zouden jullie doen ?
Alle reacties Link kopieren
dat heb ik wel eens gedaan voor iemand
Maar wij gingen samen met de trein, hoefde ze niet alleen
Of je nu een uur alleen rijd of samen zou mij niets uitmaken.

Ik had op eerste verzoek al nee gezegd denk ik.

Maar nu je daar ja op gezegd zou ik alleen naar station gaan bij plek 2. zet haar af op locatie en daar wachten en gezellig later trakteren op een diner.
Ik zou hier niet aan beginnen. Zo ben je meteen je hele dag kwijt aan wachten.
Hoe is ze van plan trouwens iedere dag daar naartoe te gaan als ze daar aangenomen wordt? Moet je dan ook mee, want geen auto?
Wil je nu wel of niet samen naar plek 1 rijden? Vriendin vraagt je haar op te halen bij station ergens bij plek 1. Neem aan na afloop van gesprek 1 want jij wilde haar niet brengen. Jij geeft aan dat je dacht samen te rijden anders moet je alleen een uur rijden naar station.
anoniem_63b7127a8d3a0 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 16:22
20.61% gewijzigd
Wat Ceridwen91 zegt, hoe gaat ze dagelijks naar werk of gaat ze verhuizen voor haar nieuwe baan?
Jojanneke12 schreef:
13-11-2019 16:20
Wil je nu wel of niet samen naar plek 1 rijden? Vriendin vraagt je haar op te halen bij station ergens bij plek 1. Neem aan na afloop van gesprek 1 want jij wilde haar niet brengen.
Ook niet toch? Daarom ophalen bij station plek 1als alternatief. Wat TO ook liever niet wil. Tenminste zo las ik het.
Alle reacties Link kopieren
Gesprek 2 waar ik mee naar toe zou gaan is om 17:00 uur.
Gesprek 1 om 13:00 die dus 2 uur duren ging.

Ik vind gewoon niet fijn dat zij nu soort
doet of ik het moeilijk maak terwijl ik juist het gevoel heb dat het nu niet in dank afgenomen wordt omdat ik dus er een beetje tegen in ging waardoor ik er eigenlijk nu helemaal geen zin meer in heb.
Het lijkt of ze misbruik maakt van jouw behulpzaamheid. Ik zou nee zeggen als ik jou was. Een vriendin zou dat begrijpen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Waar heeft ze je voor nodig bij gesprek 2 dan? Als ze nu toch al met de trein gaat. Ik dacht dat het ermee te maken had dat ze anders heel ver moest rijden met het OV.
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
13-11-2019 16:21
Wat Ceridwen91 zegt, hoe gaat ze dagelijks naar werk of gaat ze verhuizen voor haar nieuwe baan?
Ik denk dat het voor nu ook een stukje gemakzuchtigheid is . Geen idee wellicht met de trein of toch een auto kopen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.
Zou hier niet aan beginnen. Als ze voor die job makkelijker met een auto reist, moet ze zelf zorgen dat ze een auto onder d'r kont heeft. Wel lekker makkelijk iemand taxi laten spelen. Mocht ze worden aangenomen moet ze er toch ook elke dag naartoe.
Alle reacties Link kopieren
cookie88 schreef:
13-11-2019 16:24
Waar heeft ze je voor nodig bij gesprek 2 dan? Als ze nu toch al met de trein gaat. Ik dacht dat het ermee te maken had dat ze anders heel ver moest rijden met het OV.
Na afloop van dat gesprek zou ik haar ophalen daar ergens op het station ( waar ik een uur alleen naar toe moet rijden dan ) en dan gaan we idd naar dat andere gesprek toe ik begrijp dit ook niet helemaal er zijn altijd wel bussen of treinen. Die gebruik ze namelijk ook voor gesprek 1 denk ik vandaar dat ik denk dat het gemakzuchtigheid is en ze dit dan leuker vindt op deze manier maar voor mij is er niks leuks aan.
linnylow wijzigde dit bericht op 13-11-2019 16:33
21.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook nooit doen, maar mijn vrienden vragen zulke dingen ook niet aan me :proud:

Ik zou het ook nooit aan iemand vragen: als het zo'n gedoe is om er te komen, is dat geen geschikte functie voor haar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerste verzoek al vreemd. Ze kan toch gewoon met de trein? Als ze wordt aangenomen, moet je haar dan iedere dag gaan brengen of zo? Verwachten dat je haar naar twee gesprekken rijdt en de hele dag kwijt bent, vind ik echt heel verwend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
linnylow schreef:
13-11-2019 16:23
Gesprek 2 waar ik mee naar toe zou gaan is om 17:00 uur.
Gesprek 1 om 13:00 die dus 2 uur duren ging.

Ik vind gewoon niet fijn dat zij nu soort
doet of ik het moeilijk maak terwijl ik juist het gevoel heb dat het nu niet in dank afgenomen wordt omdat ik dus er een beetje tegen in ging waardoor ik er eigenlijk nu helemaal geen zin meer in heb.
En hoever is de locatie van gesprek 1 van de locatie gesprek 2 dan?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-11-2019 16:35
En hoever is de locatie van gesprek 1 van de locatie gesprek 2 dan?
Ook nog 25 min.
Alle reacties Link kopieren
Baal nu wel want ze zegt nu”Ik zal daar rond 18:00 uur klaar zijn kunnen we erna gezellig wat eten.

Ik zie er namelijk niks gezelligs meer aan 🧐
linnylow schreef:
13-11-2019 16:38
Baal nu wel want ze zegt nu”Ik zal daar rond 18:00 uur klaar zijn kunnen we erna gezellig wat eten.

Ik zie er namelijk niks gezelligs meer aan 🧐
En jij leest hierin dat zij gaat betalen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een goed moment om je grenzen aan te gaan geven.
Je bent straks echt je hele dag kwijt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Betaalt zij je benzine, lunch en dinner?

Is er geen Greenwheels of iets dergelijks in jullie buurt? Of met het OV. Het is toch geen klein kind wat niet alleen kan reizen?
huisduif wijzigde dit bericht op 13-11-2019 16:44
26.25% gewijzigd
linnylow schreef:
13-11-2019 16:36
Ook nog 25 min.
Dat is bij mij max 5 km in de drukke tijd 3 buurten verderop. ;-)
Vind dat niet heel veel.

Je kan misschien haar ook aanbieden om op te halen bij dichtsbijzijnde station van gesprek 2. Haar naar sollicitatie rijden en uit eten gaan?
Mits je zeker weet dat ze betaald :roll:

Gewoon aangeven dat je in de middag al andere plannen hebt. Dus dat je even voor tijd gesprek 2 op dat station kan zijn.
Wil ze dat niet kap de hele boel gewoon af dan?
Alle reacties Link kopieren
Hangt een beetje van de omstandigheden en mijn bui af of ik medewerking verleen aan zoiets vermoed ik. Natuurlijk maakt ze gebruik of misbruik van je. Maar als het een goede vriendin is in een moeilijke situatie en jij bent zelf vrij dan zou je wellicht met je hand over het hart kunnen strijken. Vind het alleen wel raar dat ze het gesprek eerder op de dag verzwegen heeft voor je. Wist zij dit echt niet voor die tijd..?! En ik ga er ook vanuit dat zij voor het eten zorgt als jij zoveel voor haar doet.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-11-2019 16:38
Baal nu wel want ze zegt nu”Ik zal daar rond 18:00 uur klaar zijn kunnen we erna gezellig wat eten.

Ik zie er namelijk niks gezelligs meer aan 🧐
Moet er niet staan: daarna trakteer ik jou op een etentje?
En wat doen jullie tussen half 4 en 5 uur?

Ik zou terug appen: het lijkt me handiger dat je ook met de trein naar afspraak 2 gaat, en als je wilt haal ik je daarna wel op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-11-2019 16:40
En jij leest hierin dat zij gaat betalen?
Ze zei dat gister aan de telefoon dat ze dan het eten betaalde .

Waar ik nu mee zit dat ik er eigenlijk achter kom dat allemaal gemakzuchtigheid is ze nu dus van mij verwacht ik alleen haar op haal ( uur naar dat station en vervolgens we samen naar plek 2 rijden ( 25 min) en ik daar dan ongeveer uur wacht (denk ik) en dan even “ gezellig ” gaan eten.

Heb nu wel gezegd “ rijden daar geen treinen of bussen “ misschien lullig maar heb er weinig zin nog in. Of kan dat niet maken ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven