Vriendin gunst verlenen

13-11-2019 16:15 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een vriendin van mij heeft morgen een sollicitatie gesprek om 17:00 uur. Ze belde mij gister of dat ik mee kon gaan ( uur rijden voor mij naar de plek van het sollicitatie gesprek we zouden samen gaan ). Ze heeft zelf geen auto. Ik zou dan wachten tot het gesprek klaar was. Ik wilde dit voor haar doen.

Alleen vandaag zegt ze opeens of dat ik ook om 12:00 uur kon, want ze had nog een sollicitatie gesprek ergens anders ( nog verder ) dit gesprek ging 2 uur duren zegt ze tussen neus en lippen door via whats app.

Dit zie ik gewoon niet zitten want als ik dit ga doen voel ik me gewoon gebruikt en een super luxe taxi die ook nog eens wacht.

Nu zegt zij kom je me dan halen op het station ergens daar bij gesprek 1. Om dan naar gesprek 2 te gaan Ik zei :” oh maar dacht we er samen naar plek 1 zouden rijden want dan moet ik (alleen) een uur rijden naar het station. Om dan met haar naar plek 2 te rijden . Zegt zei: “ ik kan wel eerst terugkomen maar dat is voor mij dan een uur om terug te komen moet ik even kijken of ik dat haal en dan moeten we weer terug gelijk zegt ze.

Al met al voel ik me nu al bezwaard en heb ik er totaal geen zin meer in. Ik heb een beetje het gevoel dat ik een vinger geeft en ze een hand pakt en ze ook nog durf
Te vragen of ik mee ga naar gesprek 1 en 2 als taxi en dan de hele dag door uren wacht op haar om vervolgens te gaan uiteten ( en zij betaalde dat dan weer wel).

Wat zouden jullie doen ?
Lucifer2018 schreef:
13-11-2019 16:22
Ook niet toch? Daarom ophalen bij station plek 1als alternatief. Wat TO ook liever niet wil. Tenminste zo las ik het.
Station is ergens bij plek 1 en plek 1 was nog verder dan plek 2 en daar wilde TO niet heen. Begreep het dus niet dat ze evt wel vriendin bij station in de buurt van plek 1 zou ophalen.
Ik zou zeggen dat je het niet ziet zitten op deze manier, omdat je het gevoel hebt gebruikt te worden als taxi. Zeg haar dat ze makkelijk zelf vervoer kan regelen. Dat je het heel gezellig vindt om samen te eten, maar dat jullie dat in de buurt kunnen doen en dat je daarvoor niet zolang in de auto gaat zitten.
Als ze moeilijk gaat doen dan zeg je dat het beter is gezellig een andere keer af te spreken en dan wens je haar succes met de sollicitaties.
Jojanneke12 schreef:
13-11-2019 17:08
Station is ergens bij plek 1 en plek 1 was nog verder dan plek 2 en daar wilde TO niet heen. Begreep het dus niet dat ze evt wel vriendin bij station in de buurt van plek 1 zou ophalen.
Dat wil ze ook niet. Dat was een van de gedane voorstellen van vriendin.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:10
2.40% gewijzigd
linnylow schreef:
13-11-2019 17:07
Ik denk dat ze het liefste gehad had dat ik ja had gezegd op allebei de sollicitatie gesprekken, maar omdat ik dus zei dat ik die eerste niet mee wilde zei ze dat ze daar dan met de trein en bus naar toe ging en dan wilde ze wel dat ik nog kwam voor die tweede maar dat vind ik dan ook onzin.
Ze heeft niets te willen.
linnylow schreef:
13-11-2019 17:07
Ik denk dat ze het liefste gehad had dat ik ja had gezegd op allebei de sollicitatie gesprekken, maar omdat ik dus zei dat ik die eerste niet mee wilde zei ze dat ze daar dan met de trein en bus naar toe ging en dan wilde ze wel dat ik nog kwam voor die tweede maar dat vind ik dan ook onzin.

Ja...maar wat wil jij nu?

Wil je niets of wil je haar bijvoorbeeld nog wel halen en eten?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:12
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En dan steeds zeggen: als je geen zin hebt....
:rofl:

Ze legt het bij jou neer nu. Ik zou zoiets echt niet vragen van iemand zo'n hele dag. Maar misschien is zij wel zo schaamteloos dus.
Jojanneke12 schreef:
13-11-2019 17:08
Station is ergens bij plek 1 en plek 1 was nog verder dan plek 2 en daar wilde TO niet heen. Begreep het dus niet dat ze evt wel vriendin bij station in de buurt van plek 1 zou ophalen.

Net andersom dacht ik.

Maar maakt ook niet uit. Als TO zich niet als taxichauffeur wil laten misbruiken is dat haar goed recht.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wil niet meer omdat ze de plannen wijzigde en vroeg of ik
ook mee ging voor dat andere gesprek en ze me dus serieus dan daar 2 uur had laten wachten als ik ja had gezegd op haar voorstel.
(had ze dat niet vermeld dat het gesprek zolang duurde vanaf daar voelde het eigenlijk niet meer oké. ) dat zij verwachten dat ik dat ook wel even deed.

“ ze inplaats van die vinger ( die ik aanbood) mijn hele hand wilde pakken voor mijn gevoel “

Op dat moment zag ik er gevoelsmatig vanaf.
linnylow wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:17
13.79% gewijzigd
Wat wil je? Nou niks dus en dat gewoon zeggen tegen vriendin. Opgelost.
Hatchi schreef:
13-11-2019 17:09
Ik zou zeggen dat je het niet ziet zitten op deze manier, omdat je het gevoel hebt gebruikt te worden als taxi. Zeg haar dat ze makkelijk zelf vervoer kan regelen. Dat je het heel gezellig vindt om samen te eten, maar dat jullie dat in de buurt kunnen doen en dat je daarvoor niet zolang in de auto gaat zitten.
Als ze moeilijk gaat doen dan zeg je dat het beter is gezellig een andere keer af te spreken en dan wens je haar succes met de sollicitaties.
Dit.
linnylow schreef:
13-11-2019 17:14
Nee, ik wil niet meer omdat ze de plannen wijzigde en toch nog ging voor dat ander gesprek ook en ze me dus serieus dan daar 2 uur had laten wachten als ik ja had gezegd op haar voorstel dan had ze dat niet vermeld dat gesprek zolang duurde vanaf daar voelde het eigenlijk niet meer oké.

Omdat de dus “ inplaats van die vinger mijn hele hand wilde pakken voor mijn gevoel “

Toen zag ik er gevoelsmatig vanaf.

Je hebt wel eerst ja gezegd, persoonlijk had ik dat niet gedaan maar nu zou ik ophalen na gesprek 2 wel aanbieden en dan eten op haar kosten. ;-)

Maar als je dat echt niet wil:

Dan tik je : Ik ga graag met je eten. Betreffende avond of een andere keer, geen probleem.

Maar dat dit wel allemaal erg veel heen en weer en tijd en kilometers gaat kosten, daar pas ik even voor. Is Green Wheels niet een beter idee?


En dan lekker laten gaan. Zou ook niet in gaan op die 'zeg jij het maar' en 'ik moet me al ziekmleden' chantagegeleuter.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:22
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow, het zou gewoon niet in me opkomen om hiervoor een vriendin te vragen !
We om na afloop te dineren om te praten over de sollicitaties, maar dat erheen rijden, en zo... Nee.

Maar goed, als ik dat wel aan die vriendin beloofd had, zeggen dat je geen tijd hebt voor gesprek 1 maar wel voor 2 (dat had je immers al toegezegd).
En nu ze daar vanaf gesprek 1 zelf heen moet rijden, alleen ophalen ?
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
als je niet wil, zeg dat dan.
Huppetee, bellen!

Ik vind zelf, dat soort uitjes altijd wel gezellig. Rijd gerust een uur om, om een vriendin op te pikken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf erg onduidelijk naar die vriendin TO. Ik vind je vriendin eigenlijk duidelijker dan jij.
Bovendien vul je nogal makkelijk voor je vriendin in hoe zij wat zij schrijft bedoelt, maar je vraagt daar niet naar.
Voor je vriendin ook niet erg aardig, dat invullen.

Zeg gewoon eerlijk en duidelijk hoe het voor jou zit:
- je wilde in eerste instantie haar best wegbrengen, wachten en dan samen iets gaan eten
- toen zij er ineens veel meer van maakte, vond je dat vervelend en te veel gevraagd
- je ziet af van de afspraak en wenst haar heel veel succes met de sollicitaties
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
13-11-2019 17:22
Je bent zelf erg onduidelijk naar die vriendin TO. Ik vind je vriendin eigenlijk duidelijker dan jij.
Bovendien vul je nogal makkelijk voor je vriendin in hoe zij wat zij schrijft bedoelt, maar je vraagt daar niet naar.
Voor je vriendin ook niet erg aardig, dat invullen.

Zeg gewoon eerlijk en duidelijk hoe het voor jou zit:
- je wilde in eerste instantie haar best wegbrengen, wachten en dan samen iets gaan eten
- toen zij er ineens veel meer van maakte, vond je dat vervelend en te veel gevraagd
- je ziet af van de afspraak en wenst haar heel veel succes met de sollicitaties
Dit dus. Helemaal mee eens. En je redering dat je een vinger gaf en ze je hand pakte en arm er ook nog bijna afrukte snap ik wel, maar dan nog heb je aangegeven in eerste instantie wel te willen rijden voor het gesprek aan het eind van de middag.

Ik had het al eerder geschreven, maar ik zou haar gewoon even bellen om de lucht te klaren. Je kan dan rustig aangeven hoe je je voelt. Dit app gedoe werkt gewoon niet. En verder vind ik het wel flauw als je er opeens helemaal vanaf ziet nu je eerder hebt aangegeven wel iets te willen doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat ga je nu doen?

Ik heb twee vriendinnen gehad die met groot gemak erg veel van me vroegen. Geleerd: ik gaf teveel ruimte. Toen ik daarmee stopte stopte de vriendschap ook.
Alle reacties Link kopieren
Omdat zij zelf 20 min. van het tweede sollicitatie gesprek af is waar ik een uur (alleen) voor zou moeten rijden om haar daar te halen en dan nog eens naar het tweede gesprek te brengen(25 min). Terwijl
dat ze dat eerste gesprek al doet met de trein en bus.. Dan vind ik het voor mij zinloos om er zoveel tijd in te stoppen ik snap haar voordeel daarin echter wel want het is gezelliger en ze hoeft geen gekloot te hebben met treinen en bussen voor gesprek 2.

Maar dat was de afspraak niet. Het was namelijk de bedoeling dat we samen naar dat gesprek zouden rijden van 17:00 nu zegt ze dat er nog plotseling
een gesprek bijgekomen is waardoor alles op een onlogische wijze gewijzigd wordt omdat ik zei niet mee te willen naar dat gesprek om 13:00.
ik vind gewoon Dat ze erg veel van me verwacht en als ze dan toch al
Alleen afreist voor gesprek 1 kan ze ook naar gesprek 2 .

Ik zou dat andersom sowieso nooit gevraagd hebben allemaal van een vriendin.

Ze wilt namelijk ook liever niet terug reizen want dat was een uur terug en dan weer terug voor
Gesprek 2 maar ze verwacht wel van mij dat ik nog even 1,5 uur in gesprek twee stop wat voor haar 25 min is vanaf
Gesprek 1 en daarom vind het niet meer oké en zie ik er plotseling idd helemaal van af.
linnylow wijzigde dit bericht op 13-11-2019 18:13
23.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
13-11-2019 17:51
Wat ga je nu doen?

Ik heb twee vriendinnen gehad die met groot gemak erg veel van me vroegen. Geleerd: ik gaf teveel ruimte. Toen ik daarmee stopte stopte de vriendschap ook.
Ja erg vervelend
Ook omdat ze tussen neus en lippen door zegt dat eerste gesprek twee uur duurde het is in een dorp dus ik kan niet even de stad in en we daarna ook nog eens 1 uur moesten wachten en weer naar gesprek twee rijden (25 min) waar ik weer moest wachten op dat gesprek en dan als afsluiter even “ gezellig” eten.

Toen ik vanmorgen las dat ze zei kun je ook om 12 want ik heb nog een gesprek was als eerste wat in me op
Kwam : “ ja dag ben niet gek “

Had plotseling ook geen zin meer in het hele gebeuren ja..
Alle reacties Link kopieren
Foutje dubbel
Alle reacties Link kopieren
De manier waarop zou ik niet zo leuk vinden maar verder zou ik t wel voor iemand doen. Zeker als ze er een etentje tegenover stelt. Als ik die dag niks te doen heb vind ik t niet erg, lekker in de auto bijkletsen en s avonds uit eten. Dat 2 keer wachten interesseert me niet. Ik ga wel de spelletje spelen op mijn telefoon ofzo of hier op t forum rondneuzen...

Maar goed dan had ze het dus wel gewoon normaal kunnen vragen (En natuurlijk benzine kosten vetgoeden)
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-11-2019 16:45
Ze zei dat gister aan de telefoon dat ze dan het eten betaalde .

Waar ik nu mee zit dat ik er eigenlijk achter kom dat allemaal gemakzuchtigheid is ze nu dus van mij verwacht ik alleen haar op haal ( uur naar dat station en vervolgens we samen naar plek 2 rijden ( 25 min) en ik daar dan ongeveer uur wacht (denk ik) en dan even “ gezellig ” gaan eten.

Heb nu wel gezegd “ rijden daar geen treinen of bussen “ misschien lullig maar heb er weinig zin nog in. Of kan dat niet maken ?
Sja gemakzucht of niet... t is toch fijn als iemand je helpt op zo een dag? Ik zou t zelf ook gewoon leuk vinden. En gezellig. Maar ik vind t fijn om mensen te helpen.

Mijn vriendinnen zouden dat denk ik niet perse vragen maar ik zou t wel aanbieden misschien. Andersom zouden ze t ook voor mij doen. Ik ben ook wel eens een uur omgereden om iemand ergens op te halen als we samen naar een feestje gingen heen en terug. Omdat ik niet wilde dat ze met dr trein ging en ik t ook gewoon gezellig vind samen in de auto lekker kletsen en muziek luisteren enzo...

Als je die dag niks te doen hebt is t toch geen moeite... t is toch fijn als iemand je helpt. Ik krijg altijd een goed gevoel als ik iemand ergens mee kan helpen en daarna gezellig samen uit eten. Ik zie t probleem njet zo.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
13-11-2019 18:12
De manier waarop zou ik niet zo leuk vinden maar verder zou ik t wel voor iemand doen. Zeker als ze er een etentje tegenover stelt. Als ik die dag niks te doen heb vind ik t niet erg, lekker in de auto bijkletsen en s avonds uit eten. Dat 2 keer wachten interesseert me niet. Ik ga wel de spelletje spelen op mijn telefoon ofzo of hier op t forum rondneuzen...

Maar goed dan had ze het dus wel gewoon normaal kunnen vragen (En natuurlijk benzine kosten vetgoeden)
Ja, als ik er zo in stond is het een ander verhaal. Maar ik denk dat Ik me na die dag niet zo Relaxed zou voelen 😅rondneuzen op het forum of spelletje spelen doe ik liever vanuit huis en dan nog dat op en neer gaan van plek naar plek....
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-11-2019 18:18
Ja, als ik er zo in stond is het een ander verhaal. Maar ik denk dat Ik me na die dag niet zo Relaxed zou voelen 😅rondneuzen op het forum of spelletje spelen doe ik liever vanuit huis en dan nog dat op en neer gaan van plek naar plek....
Dat kan soms vriendschap zijn... en soms ook niet. Je hebt duidelijk je grens getrokken. Jouw afweging... Prima toch?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Je had gelijk duidelijk moeten communiceren. Toen ze met het tweede gesprek kwam had je gelijk moeten aangeven dat je daar geen tijd voor hebt om de heel middag kwijt te zijn en te wachten. Dat, als ze toch al met het OV ging, ze de tweede afspraak ook met het OV zou kunnen gaan en dat jullie dan een andere keer gezellig afspreken. Nu maken jullie er een behoorlijk ding van, als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Ergens vind ik het nu ook wel een beetje sneu maar goed 🤨

Heb het al afgezegd. Ik weet ook niet meer hoe ik het dan moet zien....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven