Vriendin is (vermoedelijk) bedonderd. Vertellen?

29-12-2007 00:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen in onderstaand geval?

Beste vriendin is getrouwd en voor de 2e keer zwanger. Jaren geleden is haar man vreemd gegaan. Hij heeft dit opgebiecht. Ze hadden toen nog geen kinderen. Een enorme relatiecrisis tot gevolg natuurlijk maar ze zijn bij elkaar gebleven en, volgens mijn vriendin, hier alleen maar sterker uit gekomen.

Nu heb ik het sterke vermoeden dat hij haar weer heeft bedonderd. Tijdens een zakenreis, met een collega. Een andere vriend van ons werkt bij hetzelfde bedrijf en was er ook bij tijdens die zakenreis.

Beide heren zijn bevriend met mijn vriend en onlangs gingen zij, met zijn drietjes een avondje stappen. Tijdens deze avond heeft deze 2e vriend zeer dubbelzinnige opmerkingen gemaakt over het vermeende vreemdgaan van de man van mijn vriendin tijdens hun zakenreis. De man van mijn vriendin reageerde hier nogal ongemakkelijk op maar ontkende niets. Even later lachte hij het een beetje weg.

Kennelijk wisten beide heren wat er precies was gebeurd en is mijn vriend er natuurlijk niet bij geweest, maar volgens mijn vriend was de boodschap overduidelijk. De man van mijn vriendin is (weer) vreemd gegaan.

Natuurlijk gaat hij dit niet nu, tijdens de 2e zwangerschap, opbiechten aan zijn vrouw/mijn vriendin. En eigenlijk voel ik er ook weinig voor om de grond onder haar voeten weg te slaan in deze situatie (of uberhaupt, in elke situatie). Er zijn nu ook nog eens twee kinderen in het spel én keiharde bewijzen heb ik niet. Mijn vriend heeft mij laten zweren dit niet tegen mijn vriendin te vertellen toen hij me verslag deed van wat hij die bewuste avond heeft gehoord. Maar nogmaals, het was volgens hem overduidelijk dat hij weer een scheve schaats heeft gereden. Ik heb ook gezworen om me er niet mee te bemoeien.

Maar toch zit het me niet lekker. Wat zouden jullie doen?

Persoonlijk zou ik het mijn vriendin erg kwalijk nemen als uitkwam dat mijn vriend vreemd ging en zij op de hoogte blijkt te zijn geweest zonder het mij te vertellen. Ik zou me dubbel genaaid voelen. Maar ja, dat ligt voor iedereen natuurlijk anders. En waarschijnlijk al helemaal bij een hoogzwangere...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oeeeeeh.. glad ijs.

Zou me er afzijdig van houden. Is relatie van vriendin en haar man, niet dat van jou. Als je haar op de hoogte brengt, komt daar alleen maar heel veel narigheid en ellende van en huidige situatie qua gezin met 2 kinderen en een 3e rap op komst.. ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.

Overigens; zou je het echt een vriendin kwalijk nemen als ze haar mond zou houden in zo'n situatie? Zíj is dan niet de boosdoener, da's nog altijd die eigen vent.
Tja...wat je niet kunt maken moet je ook niet breken.

Ik hou in dit soort situaties altijd stijf de kaken op elkaar en meestal komt de betreffende vriendin er uiteindelijk toch zelf achter.

Vrouwen hebben uitstekende radars voor dit soort dingen, kijk maar naar de vele topics hierover op het forum.

Overigens heb je je eigen handen al achter je rug gebonden door aan je vriend te zweren dat je er niet mee zou bemoeien. Of heeft het geven van jouw woord aan iemand geen betekenis soms?
Mocht ze er later nog achterkomen dan zou ik zeggen dat ik eens een gerucht op had gevangen maar dat je je niet mengt in geroddel.

Tegen je vriend zou ik zeggen dat ik dat soort dingen niet wil weten (dan kan hij dat evt. ook tegen die man doorspelen als hij zich er dan ook niet gemakkelijk bij voelt).

Tegen je vriendin zou ik niets zeggen. Ook omdat 't tijdens een zakenreis is gebeurd, en hij er niet nog een relatie op na houdt naast jouw vriendin.
Ik zou eerst voorzichtig gaan peilen bij haar man en als je het zeker weet tegen haar vertellen ik hou nooit mijn bek dicht in dit soort situaties want ik vind het zo gemeen om vreemd te gaan.
Hey Bambi,

Dank voor je reactie.

Ik wil het ook niet op mijn geweten hebben inderdaad. Maar, zou ik het op mijn geweten hebben? Het is toch zijn actie?

Als het mij zou gebeuren en mijn vriendin zou niks zeggen, ja dan zou ik haar dat echt kwalijk nemen. Natuurlijk zou ik het mijn vriend helemaal kwalijk nemen, maar het gevoel dat zij ervan af wist en ik de goedgelovige ´fool´ was, dat zou ik heel erg vinden. Net zo zeer als dat ik het misschien nog wel erger zou vinden als iedereen zou weten van het vreemdgaan van mijn vriend dan het vreemdgaan zelf. Ik denk dat ik me dan onwijs voor lul voelen staan. Alsof iedereen me genaaid heeft. Ik, het goedgelovige vriendinnetje, terwijl mensen misschien al maanden met medelijden naar me gekeken hebben. Dat zou echt als dubbel verraad voelen, alsof iedereen onder één hoedje met mijn ontrouwe vriend zou spelen. Dan gaat het echt om mijn trots namelijk.

Natuurlijk begrijp ik de keuze van mensen dat ze zich niet in zo´n wespennest willen begeven heel goed. Dus ik zou het ze niet zodanig kwalijk nemen dat ik het ze nooit zou vergeven (in tegenstelling tot mijn vriend, die zou defintief het veld ruimen) maar van écht goede vriendinnen of familie zou ik echt verwachten dat ze me inseinen. Of in ieder geval tactisch laten weten dat ik mijn vent in de gaten moet houden of iets dergelijks.

Ik weet dus niet hoe mijn vriendin daarover denkt. Misschien moet ik de situatie gewoon eens in de groep gooien, alsof het een collega betreft ofzo. Kijken hoe ze reageert. Of toch maar helemaal mijn mond houden? Pffff... moeilijk zeg! Ga er nog maar eens een nachtje goed over slapen.
Oeps, inmiddels al meer reacties. Sungirl, jij ook hier?

Tja, Blueberry, daar heb je ook een punt. Ik heb mijn vriend beloofd niets te zeggen.

Zouden jullie het je (beste) vriendin kwalijk nemen als je niet zou inlichten?
Margaretha, ik weet niet zeker of dat zo is. Hij is vreemd gegaan tijdens een zakenreis maar wel met een vrouwelijke collega van hem. Weliswaar van een ander filiaal maar wie weet of ze elkaar nog vaker tegenkomen?

Of wat er gebeurt als ze weer eens, samen, op dezelfde klus worden gezet.
Lastig! Het beste kan je maar van niks weten!

Ik begrijp wat je bedoelt, ik zou denk ik ook 't feit dat iedereen er van weet erger vinden dan 't vreemdgaan zelf (mocht dit een nachtje betekenisloze seks zijn bv.). En wat ook erg is, als je vriend vreemdgaat en plein publique kán je 'm niet meer terugnemen. Maar ik zou dat de mensen die 't weten niet zozeer kwalijk nemen, als mijn vriend die mij niet alleen bedondert, maar mij ook willens en wetens te kakken zet bij iedereen van wie ik hou en met wie ik omga. Dát zou ik van hem dus nog gemener vinden dan een keer seksen met een ander.

Wat ik heel misschien zou doen is tegen vriendin zeggen 'ken jij Miss X eigenlijk? ik hoorde dat ze zoveel met elkaar op waren getrokken op die zakenreis'. Dan kan ze 'm zelf aan de tand voelen als ze wil, of als ze al een vermoeden heeft (dat vind ik dan namelijk ook weer rot als je vriendinnen bent, stel je vriendin vermoedt iets maar maakt zichzelf waar dat ze gek is of paranoide want ze heeft geen bewijzen etc.). Man weet dan ook meteen dat jij niet zijn medeplichtige wil worden. En als zij het niet wil weten, óf als ze hem helemaal vertrouwt, dan laat ze 't er bij zitten (als iemand tegen mij zou zeggen dat vriend veel optrekt met een bepaald persoon zou ik daar in eerste instantie niets achter zoeken, maar ik zou 'm er wel eens naar vragen bv. aan iemands reactie kan je dan ook al veel zien denk ik).

Veel meer weet je in elk geval ook niet zeker.

Als over mijn vriend verteld zou worden dat hij vreemd zou gaan terwijl dat helemaal niet waar was zou ik dat absoluut niet hoeven weten, krijg je allemaal drama van dat compleet onnodig is.
Hoi Winterdip,

Begrijp dat je in een winterdip zit met zoiets. Neem nog een gluhwijntje!

Ik zou op basis van wat jij schrijft niets tegen je vriendin zeggen. Je vriend weet het niet zeker. Die vriend van je vriendin is niet op de man af gevraagd of hij vreemd is geweest en hij heeft het niet direct gezegd. Misschien heeft hij liggen rollebollen en toch maar zijn broek aangehouden of heeft hij zich op het laatst nog bedacht net voordat hij die andere vrouw wilde zoenen, je weet niet precies wat er gebeurd is. Zolang je dat niet weet valt er niets aan je vriendin te vertellen volgens mij. Ik zou ook niet van een vriendin willen horen dat ze denkt/misschien iets heeft opgevangen, het weleens zou kunnen dat, de kans er is dat...blabla. Als dan uiteindelijk blijkt dat het niet waar is, dan is er toch een vertrouwen geschaad en gaan jullie niet meer leuk dubbeldaten en wordt er toch minder gelachen tijdens een avondje colonisten lijkt me. Als haar vriend tegen jou direct zou laten weten dat hij iets heeft uitgespookt of dat hij het direct tegen jouw vriend heeft gezegd, dan zou ik hem vragen waar hij mee bezig is om jou/jullie met deze informatie op te zadelen en wat hij nu van jouw verwacht als haar vriendin zijnde. Dat je de boel mee bedondert? Maar goed zover is het nu volgens mij niet.
Ik zou in deze situatie het ook niet vertellen. Maar lastig is het wel zeg!

Misschien kun je in de toekomst een keer met de man van je vriendin praten?

Maar op dit moment kun je er weinig mee denk ik.
O getver, zo'n mannennetwerkding wat je niet mag doorvertellen want het schaadt hun vriendschap als jij gaat kletsen maar intussen weet je het wel en voel je je bezwaard maar kun je er niks mee. Sommige dingen kun je inderdaad maar beter niet weten.

Je kunt niks want je hebt je vriend beloofd niets te zeggen en belofte maakt schuld. Natuurlijk lullig als het uitkomt en je vriendin hoort dat jij er al van wist maar moet jij met de vermoedens die je hebt (je hebt het niet van hemzelf gehoord en hij heeft niet ontkend maar ook niet bekend) dan je hoogzwangere vriendin haar leven overhoop gaan gooien? Misschien wil ze het wel helemaal niet weten. Het was misschien een ONS op zakenreis en er zijn vrouwen die daar liever niks vanaf weten.

Ze zijn alleen maar sterker geworden na zijn vreemdgaan. Dat vind ik meestal een uitspraak van mensen die te bang waren om uit elkaar te gaan en dus koste wat het kost doorgaan, ondanks het gebek aan vertrouwen van de ene in de andere partner (uitzonderingen daargelaten hoor, ik put even uit eigen ervaring). En waarschijnlijk is hij er wel sterker van geworden ja, hij doet het gewoon weer en nu in de wetenschap dat hij vergeven wordt als het uitkomt. Wat rot voor je vriendin dat ze zo'n kerel heeft getroffen maar goed ze wilde zelf bij hem blijven na zijn vorige escapades.

Als ik iemand aan zou spreken dan zou ik voor hem kiezen en hem vertellen wat je weet, mocht je de behoefte voelen. Zo niet dan zou ik me er verre van houden, straks ben jij nog de gebeten hond want mensen zijn erg onredelijk als iemand van buiten hun relatie gaat vertellen wat ze weten over hun partner en ook dit is iets wat ik uit eigen ervaring zeg.
Er is een vermoeden, niet meer, niet minder. Op basis hiervan zou je eens kunnen praten met de man van je vriendin. Niet met haar.

Waarom praat je niet eens met die vriend van je? De collega vriend om hem te zeggen, dat het niet zo netjes is om dat soort praatjes rond te strooien alleen op basis van een vermoeden?
Niet vertellen, ik neem aan dat het van die man een one-night stand is en geen relatie.

Wat heb je eraan als ze het weet, zij oneindig veel verdriet en de rest van de zwangerschap een waardeloze tijd met veel gedoe.

Als jij mijn vriendin was, dus liever niet vertellen dat mijn man vreemd was gegaan. Wat niet weet.....

Ik weet het, kop in zand steken. Maar dat is soms helemaal niet erg.
Ik zou haar niet aanspreken, want dit lijkt wel heel veel op roddelen. Daar bewijs je vriendin ook geen dienst mee, met doorvertellen wat die gehoord heeft van die.

Mocht je willen ingrijpen, dan zou ik haar man aanspreken en niet je vriendin.
Ik heb een keer zoiets meegemaakt, maar daar was ik zelf achtergekomen. Dat was toen de vriend van mijn beste vriendin. Ik heb hem er toen zelf mee geconfronteerd en gevraagd hoe het zat. Toen bleek dat hij echt aan het vreemdgaan was heb ik hem voor het blok gezet, hij moest het opbiechten anders zou ik het doen. En ik verwacht van mijn vriendinnen dat ze me het ook vertellen als ze zeker weten dat mijn vriend een ander heeft. In jou geval is het anders, je weet het niet 100% zeker, je hebt het van iemand gehoord, je hebt beloofd niks te zeggen en ze is hoogzwanger. Ik zou het nu toch voor me houden.
Niet vertellen. Het is hun relatie. Ik heb het een keer meegemaakt (dat was wel iets wat al jaren speelde). Mijn vriendin ging al jaren vreemd en ik wist dat. Ik heb altijd gezegd dat ik het niet direct zou vertellen aan haar man maar dat ik er ook niet om zou liegen als hij er naar zouvragen. Dat laatste is dus gebeurd. Hij vroeg het op een gegeven moment aan mij. Ik heb de waarheid gezegd. Achteraf spijt! Want uiteindelijk waren ze allbei boos op mij en dit werd een drama, zelf zo erg dat ik er zelf haast aan onderdoor ben gegaan! Dus ik heb geleerd: zij hebben samen een relatie en hoe zij daar mee omgaan is aan hun! Ik blijf daar echt voortaan buiten!

In dit geval is hij 1 keer vreemd geweest (niet dat dit goed te keuren valt! het is erg laf en zegt genoeg over hem!) en je weet het niet echt zeker. Ik zou me er niet mee bemoeien.
Zolang je geen keiharde bewijzen hebt, mond houden.

Als mijn vriend zou vreemdgaan en mijn beste vriendin wist dit en zou me niets vertellen zou ik haar dat kwalijk nemen. Als ze ooit een roddeltje van iemand gehoord had dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat... valt dat m.i. niet onder "weten"maar onder geroddel dus ik zou het haar danb niet kwalijk nemen dat ze die roddels niet doorverteld had. ik zou het haar eerder kwalijk nemen als ze vrolijk zou meeroddelen.

Uit ervaring weet ik ook dat zo'n boodschap wel eens heel verkeerd kan vallen en dat als je geen keiharde bewijzen hebt het zo zou kunnen zijn dat ze hem gelooft en jou niet en dat het dan einde vriendschap is met dat gemene achterbakse roddelende kutwijf ( jij dus, in haar ogen).
Tsja... dat was voor mezelf ook al wel een beetje de conclusie, niet mee bemoeien. Fijn om ook nog even meningen van anderen te horen hierover.

Toch blijft het knagen maar dat gevoel kan ik maar het beste onderdrukken, dat is mijn probleem. Zal wel overgaan. Maar ik houd de man van mijn vriendin wel scherp in de gaten. Merk ook dat ik om de haverklap op zijn Hyvespagina zit. Kijken wie er wat allemaal gepost heeft. En als er dan een posting staat van een dame, ga ik weer bij haar kijken om te zien wat hij bij haar heeft gekrabbeld.

Maar goed, daar schiet je natuurlijk ook niets mee op want als hij inderdaad is vreemd gegaan (of nog steeds gaat), dan ga je daar natuurlijk niets over op internet plaatsen.

Ik slik het maar gewoon in, deze frustratie.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Tja, er zou ook niks kunnen zijn gebeurd. Die man is wel een slechte vreemdganger als anderen ook al op de hoogte zijn van "zijn geheim" en het ook nog eens heel aannemelijk was dat dit verhaal ook bij de vriendin van zijn vrouw/vriendin terecht zou komen.

En daarbij ben jij dan wel haar vriendin, maar je bent hoogstwaarschijnlijk niet op de hoogte van de meest intieme details van hun relatie. Jij weet niet wat ze hebben afgesproken over eventuele ONS, dus het is niet aan jou om er iets over te vertellen.

Mocht je vriendin ooit met een specifieke vraag komen, dan kan je wel aangeven dat je een vermoeden hebt en waarom je dat vermoeden hebt. Ik vind namelijk zelf dat je er niet over hoeft te liegen, maar het uit jezelf vertellen is een ander verhaal.
Winterdip, laat die Hyvespagina lekker voor wat ie is en ga je met je eigen leven bezighouden. Lijkt me veel zinvoller dan gespeur naar aanleiding van een roddel waarvan je niet ens weet of het waar is. Want mss refereerde die collega wel aan die ene keer van jaren geleden.

Jij weet de ins en outs niet en die moet je ook niet willen weten. Zijn vriendin kan zelf ook op hyves kijken. Laat het los.
Hahahahaha had helemaal niet gezien dat het van jou was maar ben je er al uit wat je doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven