Vriendin niet zo hygiënisch, wat te doen?
maandag 22 maart 2010 om 11:41
Hallo allemaal,
Een vriendin van mij is, naar mijn mening, niet al te hygiënisch.
Een paar voorbeelden:
- als ze van buiten naar binnen komt en allerlei dingen heeft aangeraakt in de trein/bus/whatever, begint ze gerust met dingen snijden en koken zonder haar handen te wassen.
Ze raakt ook boterhammen aan met haar ongewassen handen.
- ze wast haar handen niet als ze naar de wc is geweest. Sowieso bij het plassen weet ik dit zeker, ik hoop niet dat het bij poepen ook het geval is.
- ze smeert een boterham, likt het mes af en doet hem daarna weer in de pot om een nieuwe boterham te smeren.
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten?
Ik wil niet belerend overkomen naar haar toe, maar vind dit toch wel tot de basishygiëne behoren.
Ik merk bij mezelf dat ik het een moeilijk onderwerp vind om aan te snijden, omdat het zo persoonlijk is.
Een vriendin van mij is, naar mijn mening, niet al te hygiënisch.
Een paar voorbeelden:
- als ze van buiten naar binnen komt en allerlei dingen heeft aangeraakt in de trein/bus/whatever, begint ze gerust met dingen snijden en koken zonder haar handen te wassen.
Ze raakt ook boterhammen aan met haar ongewassen handen.
- ze wast haar handen niet als ze naar de wc is geweest. Sowieso bij het plassen weet ik dit zeker, ik hoop niet dat het bij poepen ook het geval is.
- ze smeert een boterham, likt het mes af en doet hem daarna weer in de pot om een nieuwe boterham te smeren.
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten?
Ik wil niet belerend overkomen naar haar toe, maar vind dit toch wel tot de basishygiëne behoren.
Ik merk bij mezelf dat ik het een moeilijk onderwerp vind om aan te snijden, omdat het zo persoonlijk is.
dinsdag 23 maart 2010 om 01:59
Vlinder hahhahahaha! Ik ben ook net een speldenkussen van de vaccinaties maar ik ben nooit bang geweest iets op te lopen, heb zelfs mijn malariapillen cadeau gedaan aan een Zuid-Afrikaan haha.
Ouwe, je vermoordt echt alle smaakpapillen met een sloot vodka. Da's ook de enige reden waarom Russisch vreten wordt geserveerd met vodka, want het is werkelijk zo smerig dat je je smaakpapillen niet wil gebruiken. God, ik kan niet wachten tot ik weer richting dat land ga. Nog efkes!
Ouwe, je vermoordt echt alle smaakpapillen met een sloot vodka. Da's ook de enige reden waarom Russisch vreten wordt geserveerd met vodka, want het is werkelijk zo smerig dat je je smaakpapillen niet wil gebruiken. God, ik kan niet wachten tot ik weer richting dat land ga. Nog efkes!
dinsdag 23 maart 2010 om 02:00
quote:Digitalis schreef op 23 maart 2010 @ 01:53:
[...]
Try me! Ik ben wel vegetarier geweest maar horecavrij, no chance in hell. Alcohol is sowieso enorm steriel, ik drink ook nooit minder dan 40%, da's enorm hygienisch toch?
Ben jij vegetarier geweest? Vertel!
Ik zit nu aan de Smirnoff en sigaretten, dubbel genaaid houdt beter.
"t Is een soort van steriloninfuus, heel hygienisch dus.
[...]
Try me! Ik ben wel vegetarier geweest maar horecavrij, no chance in hell. Alcohol is sowieso enorm steriel, ik drink ook nooit minder dan 40%, da's enorm hygienisch toch?
Ben jij vegetarier geweest? Vertel!
Ik zit nu aan de Smirnoff en sigaretten, dubbel genaaid houdt beter.
"t Is een soort van steriloninfuus, heel hygienisch dus.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:03
Vlinder, mijn hart doet pijn. Smirnoff! Jij wint de goorheidscontest want dat spul drink ik dus echt niet. Finlandia, Zubrowka, Troika, Russian Standard of Stolichnaya en niets anders. Smirnoff is pleereinigingsmiddel.
Ach ja, ik was puber en had een of ander ideaal. Ik werd ziek en had een ziekelijke honger naar een bloederige steak en we4d weer carnivoor. Zo ver voor mijn vegetarisme.
Ach ja, ik was puber en had een of ander ideaal. Ik werd ziek en had een ziekelijke honger naar een bloederige steak en we4d weer carnivoor. Zo ver voor mijn vegetarisme.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:06
Ik was ook eens een rat, heel lang geleden, al 16 jaar... Ik was nog maar net 1 week bij mijn man weg, toen was er al een vriendin in ONZE koopwoning. Ik kon die griet wel schieten. Samen met mijn beste vriendin ben ik op een avond het huis ingegaan toen ze er niet waren, Tot mijn afschuw zag ik dat ze MIJN spulletjes allemaal anders had neergezet en meer van dat soort zaken, ik was zo vreselijk WOEST, haar make up tasje lag op de keukentafel, ik heb het oogpotlood er uit gepakt, mijn broek spontaan uit gedaan en dat potlood eens flink in mijn ...... gestoken, vervolgens in de koelkast gekeken, en daar stonden slaatjes van de snackbar, alvast gekocht voor na het uitgaan, en daar heb ik ook even flink op gespuugd. Ik ben er niet trots op hoor, maar het luchtte wel erg op, en mijn vriendin zou er in blijven van het lachen.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:07
Ik ga vrijdag Vlinder. Maar heb lang genoeg in Oost-Europa gewoond om me de gewoonte helemaal eigen te maken. 't Zegt wat als ze je Miss Russia noemen wegens je drankgebruik. Oh well.
Russisch vreten is aardappelen aardappelen aardappelen. Ach, ik hou er best van. De sfeer is sowieso grandioos. Maar hygienisch? Nee, dat niet. Tien drugsverslaafden en een hond in de gaarkeuken, maar inderdaad, de vodka (zelfgestookte valt altijd hoger uit qua alcoholpercentage) maakt alles wel steriel.
Overigens is een boek lezen van De Sade een aanrader, dan verbaas je je echt nergens meer over. Vochtige streken vond ik ook erg herkenbaar om eerlijk te zijn.
Russisch vreten is aardappelen aardappelen aardappelen. Ach, ik hou er best van. De sfeer is sowieso grandioos. Maar hygienisch? Nee, dat niet. Tien drugsverslaafden en een hond in de gaarkeuken, maar inderdaad, de vodka (zelfgestookte valt altijd hoger uit qua alcoholpercentage) maakt alles wel steriel.
Overigens is een boek lezen van De Sade een aanrader, dan verbaas je je echt nergens meer over. Vochtige streken vond ik ook erg herkenbaar om eerlijk te zijn.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:10
Ouwe!!! Ik lig nu echt dubbel van het lachen, dat oogpotlood! Oh oh oh, het mag niet maar kan me het geweldig voorstellen.
Hey Vlinder, die flessen zijn speciaal. Ik heb er eentje in een woedende bui door de kamer gesmeten en hij bleef gewoon heel. Ik heb 'm bewaard. In de kroeg op de hoek houden ze die fles voor mij achter (ik ben berucht in de buurt). Ik heb het vandaag net als andere dagen gehouden bij een fles wijn. Het ligt maar net aan de cultuur of dat veel is of niet hoor.
Hey Vlinder, die flessen zijn speciaal. Ik heb er eentje in een woedende bui door de kamer gesmeten en hij bleef gewoon heel. Ik heb 'm bewaard. In de kroeg op de hoek houden ze die fles voor mij achter (ik ben berucht in de buurt). Ik heb het vandaag net als andere dagen gehouden bij een fles wijn. Het ligt maar net aan de cultuur of dat veel is of niet hoor.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:14
dinsdag 23 maart 2010 om 02:18
quote:Digitalis schreef op 23 maart 2010 @ 02:07:
Heb wel wat gehoord over Vochtige streken, maar heb het niet gekocht omdat ik ook al iets soortgelijks had gehoord over andere boeken die ik wel heb gekocht en gelezen en me tegenvielen. Soort van -die film met Tom Cruise en Nicole Kodman die erg sexy moest zijn want er kwam een orgie in voor maar die eigenlijk onwijs saai was-syndroom.
Marquis de Sade (lijkt het wat? kweenie hoe je het goed schrijft) heb ik niet gelezen. Heb me beperkt tot het existentialisme toen ik Frans had op de middelbare school, en dat was niet omdat ik zo wijsgerig of literair geinteresseerd was. Nee, dat was omdat het toneelstukken waren, en ik op die manier iig wist wie wat zei. Heb de docenten natuurlijk wel laten denken dat ik wijsgerig en literair geinteresseerd was (denk ik, misschien lachen ze nu nog).
Oh ja, eyes whide shut, oid.
Heb wel wat gehoord over Vochtige streken, maar heb het niet gekocht omdat ik ook al iets soortgelijks had gehoord over andere boeken die ik wel heb gekocht en gelezen en me tegenvielen. Soort van -die film met Tom Cruise en Nicole Kodman die erg sexy moest zijn want er kwam een orgie in voor maar die eigenlijk onwijs saai was-syndroom.
Marquis de Sade (lijkt het wat? kweenie hoe je het goed schrijft) heb ik niet gelezen. Heb me beperkt tot het existentialisme toen ik Frans had op de middelbare school, en dat was niet omdat ik zo wijsgerig of literair geinteresseerd was. Nee, dat was omdat het toneelstukken waren, en ik op die manier iig wist wie wat zei. Heb de docenten natuurlijk wel laten denken dat ik wijsgerig en literair geinteresseerd was (denk ik, misschien lachen ze nu nog).
Oh ja, eyes whide shut, oid.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:19
Meer van die acties, ik was nogal een felle, kom ik een paar weken later al mijn kleren halen, moest het grietje ook zonodig aanwezig zijn, zonodig om zich te bewijzen ofzo, ik had nog wel netjes een afspraak gemaakt. Ga ik naar boven, lopen ze BEIDEN mee, ik naar badkamer, zag ik de grote ton Ariel staan die IK had gekocht, in die tijd had je nog geen compact poeder. Die wilde ik ook meenemen, zij smoezelen tegen mijn ex.... mocht ik het niet meenemen van hem, ik zei, ok, ik niet, dan jullie ook, en ik donder die hele ton leeg uit het badkamerraam, een maand later zag nog alles wit daar in de voortuin. Kwaaaaaad dat ie was, gelukkig was mijn vader beneden aan het wachten in de gang.
dinsdag 23 maart 2010 om 02:21
quote:Ouwe schreef op 23 maart 2010 @ 02:14:
Haha, ik lig nu ook werkelijk weer dubbel van het lachen, vind het achteraf ook wel een strakke actie, ik bedoel met erin blijven, dat mijn vriendin over de grond rolde en bijna in haar broek pieste van het lachen, maar ja, we waren nog jong he?Joh, dacht effe dat je het tegen niemand irl had verteld. Mijn eerste gedachte daarbij was "Dat is echt zonde"
Haha, ik lig nu ook werkelijk weer dubbel van het lachen, vind het achteraf ook wel een strakke actie, ik bedoel met erin blijven, dat mijn vriendin over de grond rolde en bijna in haar broek pieste van het lachen, maar ja, we waren nog jong he?Joh, dacht effe dat je het tegen niemand irl had verteld. Mijn eerste gedachte daarbij was "Dat is echt zonde"
dinsdag 23 maart 2010 om 02:23
Ik vond die boeken van de sade geen hol aan . Maar misschien moet je die ook niet lezen als je 16 bent...
Vl43inder, ineens schiet me te binnen dat we het ooit binnen een topic over de eenzaamheid der priemgetallen hebben gehad. Ik heb het boek uit (al een tijdje ). De titel heb ik begrepen, maar ik vond het achteraf toch helemaal geen leuk boek. Een boek mag van mij best kut aflopen, als het maar afloopt en dat gevoel had ik bij dit boek niet.
Geen idee wat ik ermee wil zeggen, maar ik wilde het je toch even mededelen
Vl43inder, ineens schiet me te binnen dat we het ooit binnen een topic over de eenzaamheid der priemgetallen hebben gehad. Ik heb het boek uit (al een tijdje ). De titel heb ik begrepen, maar ik vond het achteraf toch helemaal geen leuk boek. Een boek mag van mij best kut aflopen, als het maar afloopt en dat gevoel had ik bij dit boek niet.
Geen idee wat ik ermee wil zeggen, maar ik wilde het je toch even mededelen
dinsdag 23 maart 2010 om 02:23
Ow Eyes wide shut is echt bagger. Marquis de Sade dus niet, da's dus echt intelligent en humoristisch geschreven (al kun je daar overheen kijken door de extreme ranzigheid en sadisme).
Praat me niet va Frans existentialisme. Ik zou Sartre eigenhandig de nek omdraaien als 'ie al niet dood was. Fransen zuipen dan weer wel met gemak een fles wijn per dag en die standaard hanteer ik ook. Volgens de AA is iedereen alcoholist, maar in de meeste landen lachen ze de AA vierkant uit. Een paar biertjes per dag en hoppa alcooholist, maar hoe raak je in godsnaam dronken van bier? Daar moet je toch 60 blikjes voor wegwerken? Nooooooit begrepen, bier.
Praat me niet va Frans existentialisme. Ik zou Sartre eigenhandig de nek omdraaien als 'ie al niet dood was. Fransen zuipen dan weer wel met gemak een fles wijn per dag en die standaard hanteer ik ook. Volgens de AA is iedereen alcoholist, maar in de meeste landen lachen ze de AA vierkant uit. Een paar biertjes per dag en hoppa alcooholist, maar hoe raak je in godsnaam dronken van bier? Daar moet je toch 60 blikjes voor wegwerken? Nooooooit begrepen, bier.