Vriendin steunen bij verbreken relatie

27-02-2010 01:17 14 berichten
Ik heb nog niet zolang geleden te horen gekregen dat een hele goede vriendin van mij en haar vriend na een paar jaar een punt achter hun relatie hebben gezet. Heel jammer enz.

Ik ben al bij haar geweest en heb haar net een lange mail gestuurd en gevraagd of ze er behoefte aan heeft om iets af te spreken om te praten.

Hoe kan ik haar nog beter/meer steunen? Ik vind het altijd moeilijk. Ik wil er voor haar zijn maar kan soms de juiste woorden niet vinden en iedereen heeft ergens anders behoefte aan bij het verbreken van een relatie.

Kate.
Alle reacties Link kopieren
Bel haar morgen op.
Vraag het haar... misschien heeft ze geen behoefte aan woorden maar aan een warme maaltijd of bed op z'n tijd. Vraag je vriendin hoe je haar tot steun kunt zijn, wat jij kan doen voor haar .
ghe... Madhe volgende keer ben ik de eerste

Nee sorry dat is te off topic. Communiceren dus.
Toen mijn relatie op de klippen lag, vond ik het fijn dat vriendinnen me uit mijn huis wisten te lokken. Als ze me de kans hadden gegeven, had ik maandenlang onder mijn dekbed gelegen met chipito's. Ik werd opgebeld en moest dan mee naar de film, kleren kopen, lunchen, samen koken, naar de bibliotheek, noem het maar op. En achteraf merkte ik dat dat de enige manier is om je gebroken hart te laten helen: de tijd gewoon uitzitten, het wordt beter. En in die tussentijd kun je maar het beste wat afleiding zoeken.
Langs gaan met een jankfilm, een drie flessen wijn en een hele grote doos chocola. En haar dan lekker een hele avond alles van zich af laten praten.

Dat hielp bij mij altijd erg goed!
dingen ondernemen. Heel veel laten praten. Vooral zelf de actie ondernemen. Als ik me zo voel wil ik me opsluiten en heb dan echt vriendinnen nodig die actief mij het huis uit 'sleuren'. Oja, en vooral laten blijken dat je er voor haar ent, al moet je 1000 keer het verhaal aanhoren.
Wat appelsientje zegt, trek haar het huis uit (ook als ze niet wil ) Winkelen, stappen, uit eten gaan, naar de kapper, sauna... alles om haar maar wat afleiding te geven.

Misschien af en toe 's avonds voor het slapen gaan een sms'je sturen, tijdens zo'n piekertijdstip. Dat geeft haar het gevoel dat ze nog steeds belangrijk is voor iemand.
En communiceren wat ze wil idd. Bij mij moet je juist niet aankomen met een jankfilm.
Bij mij trouwens ook niet.

Ik vind jankfilms alleen fijn als ik mezelf helemaal happy voel.
ik zou het prettig vinden als vriendinnen gevraagd maar vooral ongevraagd bij me aanklopten. Loop gewoon binnen, vraag hoe het gaat, pak haar vast enz... Vaak hebben mensen de neiging om te zeggen: je weet me te vinden als er iets is he? Maar op zo'n moment is de drempel soms te hoog voor degene die verdrietig is, en dan is het fijn dat er mensen 'gewoon zijn'.
quote:yoyo2 schreef op 27 februari 2010 @ 08:57:

Wat appelsientje zegt, trek haar het huis uit (ook als ze niet wil ) Winkelen, stappen, uit eten gaan, naar de kapper, sauna... alles om haar maar wat afleiding te geven.

Misschien af en toe 's avonds voor het slapen gaan een sms'je sturen, tijdens zo'n piekertijdstip. Dat geeft haar het gevoel dat ze nog steeds belangrijk is voor iemand.

Oe dat zou bij mij garant staan voor een ruzie hoor.

Bij mijn laatste grote liefdesverdriet wilde ik juist even NIET onder de mensen.

Ik wilde gewoon even alles rustig verwerken, met vriendinnen thuis huilen, lachen, hapjes...maar er op uit...nee dat wilde ik juist niet

Ik denk dat TO vooral goed moet luisteren naar wat haar vriendin wil.

Wil ze de beest uithangen.....doen

Wil ze bankhangen......doen

Wil ze praten.....doen

Een smsje sturen een een piekertijdstip vind ik wel weer een hele mooie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou het idd gewoon vragen hoe je haar tot steun kan zijn, en wat je voor haar kan doen. Mensen verwerken situaties op verschillende manieren, en wat voor de één kan werken zal zij misschien juist vervelend vinden.

Fijn dat ze zo'n goede vriendin heeft!
Idd vraag of schat in wat ze wil, je weet als haar vriendin vast wel wat ze leuk vindt om te doen (of niet te doen)

Ik zou haar eerst even lekker alles er uit laten praten in een voor haar rustige omgeving, bij haar of misschien beter bij jou dan heeft ze geen omkijken naar gastvrouw spelen. Laat haar eerst even tot zichzelf komen en begin na verloop van tijd met uitjes, als je merkt dat ze dat aankan zonder bijvoorbeeld midden in een restaurant te gaan huilen omdat iets haar aan haar verdriet herinnert (dat heb ik gehad, is niet fijn).

Ook fijn is als je ook gewoon blijft doen, dus ook over jezelf of andere dingen dan de verbroken relatie praten, het leven gaat door en zij is er nog steeds onderdeel van. Lieve kaartjes met een inspirerende tekst of even een smsje doen het ook goed

Succes en lief van je dat je hier om tips vraagt om haar te helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven