Vriendschap opgeven?

24-09-2019 12:44 21 berichten
Deze situatie zit mij erg hoog en ik wil graag jullie mening weten.

Ik heb vandaag met een van mijn 'beste' vriendinnen een aanvaring gehad. Wij zijn ongeveer 9 jaar bevriend en nadat wij in dezelfde periode beiden uit een gebroken relatie kwamen een periode onafscheidelijk geweest.
Dit tot ongeveer een half jaar geleden. Beiden toen ongeveer een jaar vrijgezel en in hetzelfde schuitje van daten.
Dit ging mij alleen iets makkelijker af dan haar en dat leidde bij haar regelmatig tot frustraties. Ze was bang om alleen over te blijven en voelde zich snel op de achtergrond geplaatst. Ik trok mij dat vaak aan en probeerde haar dan bij zoveel mogelijk dingen te betrekken.

Dit dus tot een half jaar geleden. Zij ging niet lekker, ze had een burn out maar op dat moment heeft zij dus iemand leren kennen.
Toen wilde zij de vriendschap op een lager pitje. Kon mij erin vinden, zo lang zij zich maar beter ging voelen!

Alleen nu komt het, het wat lagere pitje betekent letterlijk helemaal niks meer. Zelfs een blokkade op whasapp. Deze is nu wel weer gedeblokkeerd en ik heb haar een paar keer gesproken, hier blijft het dan ook bij.

Eigenlijk heeft zij dus in haar burn out geen energie voor mij (9 jaar vriendschap) maar wel voor deze meneer die zij heeft leren kennen.
Ik heb mij er een periode niet teveel van proberen aan te trekken maar toch vind ik het een mega teleurstelling en voel ik mij eigenlijk gekwetst en in de steek gelaten.
Dit heb ik dus vanmorgen naar haar uitgesproken. Kreeg een slachtoffer aan de telefoon (ik heb een burn out en ik ben zielig).

Wat vinden jullie? Ben ik te hard?

Ik heb zelf nooit een burn out gehad dus kan daar misschien niet over oordelen..
Steek je energie in leuke mensen
Alle reacties Link kopieren
kan me niet voorstellen, dat dit een leuke vriendschap is
Los van de burnout
Waarom had ze je geblokkeerd? Vreemde aktie. Laat haar los.
Hatsjikideee...
Er valt niks meer op te geven. Het klinkt alsof ze jaloers was maar je nodig had. Nu heeft ze je niet meer nodig en mag je wieberen.
Wat een drama. Eigenlijk vonden jullie elkaar als lotgenoten na een breuk en zoekende naar een nieuwe man. Dat is wat jullie aan elkaar verbond.
Ik kan me leukere raakvlakken bedenken om met elkaar vrienden te zijn.

Het is toch geen wedstrijd wie het leukste is? Dat proef ik uit jullie vriendschap.

Steek je energie in anderen, waarmee je een leuke tijd hebt, kunt lachen en vooruit komt.
Is het destijds besproken toen ze je geblokkeerd heeft, vraag ik me af. Of laat je het gebeuren dat iemand je blokkeert en dan zonder uit te praten wel ineens weer contact met je wil? Ik zou dat zelf heel lastig vinden. Heeft ze aangegeven in het gesprek waarom ze nu geen ruimte voor je heeft, wat haar daarin teveel energie kost? Hebben jullie afspraken kunnen maken? Of is er een hoopje zooi op jouw bordje gegooid en kun je nu afwachten totdat ze voor de tweede keer wel weer contact met jou gaat zoeken?
Neemt ze vrijwillig afstand of wordt het haar opgedragen door haar nieuwe vriend.

Mijn bff had een nieuwe vriend. Ging van fb, had nauwelijks nog contact. Na een tijdje bleek die gozer een hele enge freak te zijn geweest.
Ze gaf toen ze het deed aan dat ze het allemaal zelf wilde. Achteraf bleek dat hij haar zo manipuleerde dat ze het helemaal niet zo vrijwillig deed.
Op het moment dat een vriendin mij zou blokkeren is het afgelopen met de vriendschap wat mij betreft. Dat vind ik zo ontzettend kinderachtig.
Hecamel schreef:
24-09-2019 12:53
Neemt ze vrijwillig afstand of wordt het haar opgedragen door haar nieuwe vriend.

Mijn bff had een nieuwe vriend. Ging van fb, had nauwelijks nog contact. Na een tijdje bleek die gozer een hele enge freak te zijn geweest.
Ze gaf toen ze het deed aan dat ze het allemaal zelf wilde. Achteraf bleek dat hij haar zo manipuleerde dat ze het helemaal niet zo vrijwillig deed.
Of ze deed het wel uit vrije wil en had na de breuk weer mensen nodig en ging toen excuusjes bedenken?
Nogmaals, we waren alle goede vrienden toen wij beiden in een relatie zaten maar omdat per toeval beiden rond dezelfde periode vrijgezel werden waren we elkaars steun en toeverlaat dus trokken we nog meer op. Het daten is naar mijn mening nooit een competitie geweest maar zij is een stuk ouder dus ging het voor mij gewoon wat gemakkelijker..

Zij zegt dat het allemaal te maken heeft met haar burn out. (Vandaar ook geblokkeerd) Ze kon de prikkels niet aan.

Nogmaals ik heb hier geen ervaring mee dus wil ook niet te hard oordelen. Ik vind het alleen wel gek dat ze prikkels van die man wel trekt en die van mij niet.

Ik heb vandaag duidelijk gemaakt dat ik geen wegwerp doekje ben en daarom de vriendschap wat mij betreft ook nooit meer zal worden wat het was aangezien ze mij gewoon erg heeft gekwetst..
Als een vriendin mij gaat blokkeren, dan ben ik er klaar mee.
abracadabra schreef:
24-09-2019 12:58
Of ze deed het wel uit vrije wil en had na de breuk weer mensen nodig en ging toen excuusjes bedenken?
Nee, deze meneer was zeer gehaaid en gek.
Wat respectloos om jou te blokkeren zeg.
En dan onder het mom van teveel prikkels. Dan kan je ook gewoon zeggen dat je even afstand neemt. En nu hou de mond snoeren door het slachtoffer te gaan lopen uithangen. Is dit zo'n type dat overal een groot drama van maakt en zichzelf altijd erg belangrijk en zielig vindt?
Ik zou absoluut geen energie meer in haar steken. Ook niet als ze met hangende pootjes terug komt. Als je niet meer nodig bent word je zo weer gedumpt.
Ja, jullie hebben gelijk. Ik ben er ook klaar mee. Dit gedrag slaat gewoon los van een burn out...
Dit is geen vriendschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit lijkt mij geen leuke vriendschap.
Helemaal naar ook dat ze jou had geblokkeerd.
Zou het mooi laten gaan.
Kokoro schreef:
24-09-2019 12:50
Er valt niks meer op te geven. Het klinkt alsof ze jaloers was maar je nodig had. Nu heeft ze je niet meer nodig en mag je wieberen.
Dit. Dit is geen vriendin, ze heeft geen positieve gevoelens voor jou.
Weg ermee. Dat blokkeren is al te raar en asociaal. Ik hoop dat die relatie snel uitgaat, lekker voor dr.
Lastig. Ik heb ook een burn out gehad maar zou niemand zomaar blokkeren om de prikkels te verminderen. Dan had ze dat vooraf aan kunnen geven, simpel haar telefoon een dagje uit kunnen doen of heel whatsapp tijdelijk verwijderen. Nu lijkt het persoonlijk.

Door een burn out kan iemand wel kwetsbaar zijn voor aandacht van verkeerde mensen dus dat die nieuwe vriend haar probeert te isoleren valt ook niet uit te sluiten. Ik zou een poging doen om de echte reden achter het blokkeren te weten te komen en haar anders in haar sop gaar laten koken. Als het aan de vriend ligt gaat ze het toch niet in dank afnemen als je daar iets van zegt.
Ik vind een vriendin blokkeren heel bijzonder. Ik heb zelf ook een burn out gehad door teveel prikkels, maar dan verwijder je heel whatsapp als je er niet tegen kan, maar je gaat niet selectief mensen blokkeren.

Ik had toendertijd wel aan iedereen gestuurd dat ik vanwege mijn burnout niet op alles kon reageren en op mijn eigen tempo mensen terug beantwoorden.
Blokkeren vind ik respectloos, ook met burn out.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven