Vriendschap perikelen

24-08-2019 18:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2019 17:54
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.58% gewijzigd
Als dit dezelfde vriendin is over wie je vorig jaar al topics bent gaan openen, houdt de vriendschap op. Zij wil jou niet delen. Niet met deze vriend en niet bij een andere dus dan houdt het op.
Houd ze de verantwoordelijkheid voor dat aparte gedrag bij zichzelf. Als in ziet z dat haar reactie heftig en overdreven is en dat dat aan haar ligt na een gesprek of is dat er totaal niet? Dan zou ik het opgeven.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:53
Reden: privacy
99.46% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:53
99.44% gewijzigd
Misschien heeft ze verlatingsangst?
Ik zou hier helemaal klaar mee zijn. Sowieso huilen als je weg moet, kom op zeg.

Ik heb ook zon vriendin gehad die constant aandacht vroeg, tig keer per dag appen en als je dan niet meteen terug appte, kreeg je meteen "Gaat alles wel goed?" of "Heb je het ontvangen?"

Ik heb toen uitgelegd dat ik, ook al ben ik vrij en heb ik geen plannen, dat ik dan nog steeds geniet van mijn vrije tijd (tijdschriftje lezen of gewoon netflixen, vind ik ook heerlijk) dus dat ik dan niet meteen terugreageer. Maar dan nog bleef ze doorgaan, want zij had op dat moment niks te doen.

De druppel was voor mij, dat ze mij een keer appte, en toen stuurde ik terug "Ik kan nu niet reageren, ik ben uit eten" en dat de volgende app die je krijgt is "Oh gezellig, met wie ben je en wat ben je nu aan het eten dan?"

Toen ik niet reageerde, kreeg ik "Ohhh ben je soms op date dat je niet wit reageren. Leuk hoor, wie is het?"

Knettergek werd ik ervan, op een gegeven moment wilde ik haar apps ook niet meer openen en het zoog alle energie uit mij. De dag dat ik het contact verbrak, voelde aan als een soort bevrijding. Dat zou niet moeten met een vriendschap, maar toch voelde ik het. Wist ik ook meteen dat ik een juiste keuze had gemaakt.
Het is inderdaad erg belangrijk om hierin duidelijk en vooral tijdig grenzen aan te geven.
Appen kan soms wat lastig zijn en sommige zinnen kunnen ook hard aankomen.
Bijvoorbeeld bellen kan daarom soms beter zijn; maar dat is mijn eigen beleving hiermee.
-
anoniem_372398 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 09:55
0.00% gewijzigd
tijd voor een goed gesprek
Dat je merkt, dat je niet aan jezelf toekomt, hoe zij dat ziet.

En soms werken handigheidjes als: bij haar afspreken, dan kun je naar huis, als je weg wil.
En van te voren duidelijk zijn. Een vriendin wilde laatst komen theedrinken, ik appte terug:
Ja leuk gezellig, maar ik moet je er om 6 uur echt uitgooien, ik moet weg.

Dat is minder pijnlijk dan om 6 uur plots iemand bij de deur zetten.
Waarom dit topic nog een keer?
-
99.54% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
Limoentje_ schreef:
27-08-2019 09:30
Ik heb hier eerder niets over gepost?
Ehhh.... jawel.... zaterdag nog! relaties/grenzen-aangeven-in-vriendscha ... #p30309455
Limoentje_ schreef:
27-08-2019 09:30
Ik heb hier eerder niets over gepost?
niet liegen!
-
anoniem_372398 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 09:54
0.00% gewijzigd
Lekker aso om je vriendin ineens te laten zitten als je een relatie hebt gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven