Vriendschap verwaterd

12-08-2010 16:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij, waar ik inmiddels zo'n 6 jaar mee bevriend ben en waar ik altijd redelijk intensief contact mee heb gehad heeft sinds kort een relatie.

Sinds ze een vriend heeft, hoor ik helemaal niets meer van haar. Nu is dat eerder zo geweest als ze bijvoorbeeld nieuwe vriendinnen kreeg, dan hoorde ik ineens een tijdje niks en als die meiden geen tijd meer hadden kwam ze ineens weer bij mij. Ik heb toendertijd al aangegeven dat ik een vriendschap op die manier niet tof vind, maar zij kon zich hier niet in vinden.

Het feit dat ik ineens niets hoor wijt ik dus niet per sé aan haar vriend, maar aan het feit dat er gewoon een nieuw persoon in haar leven is. Ook nu heb ik het weer aangekaart, maar ook nu kon ze zich er weer niet in vinden, want ik legde teveel druk op haar.

Ik merk dat ze haar best doet om mij meer op te zoeken, maar het is gewoon niet meer zo leuk als het was. Het is vriend voor, vriend na.

Afspreken kan maar op bepaalde dagen, want het weekend is voor hem gereserveerd omdat ze elkaar alleen dan zien. Ik heb haar al twee (!) maanden niet meer gezien en het eerste wat ze voorstelt als ik vraag of ze zin heeft om iets te gaan doen is: zullen we met z'n vieren gaan? Alsof ze niets meer zonder hem kan doen.

Moet ik hier nou maar genoegen mee nemen, de vriendschap laten voor wat het is, of het juist toch weer aankaarten? Ben ik inderdaad een zeikerd en verwacht ik te veel van haar, of is zij juist diegene die het niet helemaal handig aanpakt? Ik gun het haar allemaal van harte en ik ben blij dat ze eindelijk gelukkig is, maar ik ben wel teleurgesteld in haar omdat ze schijnbaar haar vriendschappen zo maar aan de kant kan zetten..
Holy moly! probeer eens wat alinea's en een duidelijke leeskleur!

Dit is echt onleesbaar.
Heel verhaal... Maar ik zou gewoon wachten totdat je vriendin contact met je opneemt. Soms is de koek gewoon op...
Zo dat roze is inderdaad erg lastig te lezen, ben er helemaal draaierig van..

Maar goed, wat een lastige situatie!

Komt natuurlijk vaak voor dat als vriendinnen een relatie krijgen je er ineens minder van hoort..

Het kan best zijn dat het bij trekt, het is lastig te zeggen.

Ik zou afwachten of je nog ets van haar hoort, erachteraan zitten heeft denk ik weinig zin..
Ik heb het wat aangepast, in de hoop dat het zo beter leesbaar is
stukken beter leesbaar zo!

Wanneer heb je je vriendin voor het laatst gesproken?
Aan de ene kant snap ik dat het irritant is als een vriendin het op deze manier laat afweten. Ik vind dat ergens ook niet zoals het hoort, hoewel het ook wel weer normaal is, in ieder geval wat betreft nieuwe relaties (of nieuwe babies... ). Daarom kan ik er meestal wel een paar maanden tegen als een vriendin heeeeeeel gelukkig is met haar nieuwe partner.

Aan de andere kant, snap ik niet zo goed dat jullie dit eerder niet goed hebben uitgepraat. Je schrijft 'zij kon zich hier toen niet in vinden', maar ik kan me niet voorstellen wat je daar precies mee bedoelt. Je hebt haar 'al twee maanden niet gezien'... eh... ik heb vrienden die ik maar 2x per jaar zie dus dat zegt niet zo veel.

Zagen jullie elkaar eerder wel (veel) vaker? Was dat dan meer op jouw of op haar initiatief?
Vervelend hoor. Maar je hebt het al een paar keer met haar erover gehad en het verveelt haar. Tja dan kan je verder niks doen. Tenminste je kan twee dingen doen: de vriendschap opzeggen; je houdt dan de eer aan jezelf (je bent immers wat gepikeerd; hiermee geef je er uiting aan) en je hoeft er dan niet meer over na te denken, of je kan de vriendschap laten verwateren. Zo van jammer dan, misschien later ben ik weer een optie, zo gaat het vaker met vriendschappen.

Hoe dan ook, er zullen wel nieuwe vriendinnen komen die je deze vriendin zullen doen vergeten. Later herinner je je dan hopelijk voornamelijk de fijne momenten.
@ Noodles: ik heb haar recent nog gesproken, ze belde zelf. Door dat soort dingen heb ik dus het idee dat ze nog wel energie in onze vriendschap wil steken.

@ Kastanjez: toen dit de eerste keer gebeurde hebben we het er uitgebreid over gehad, omdat we hierdoor een periode ook geen contact hebben gehad. Zij heeft haar kant van het verhaal verteld en ik wat mijn gevoel hieromtrent is. Ze heeft altijd een excuus waarom ze geen mogelijkheid heeft gehad contact op te nemen, in mijn ogen smoezen waardoor het gevoel aan de kant te zijn gezet niet verminderd. Met 'zij kan zich hier niet in vinden' bedoel ik dat zij niet ziet of vind dat ze haar vriendinnen aan de kant zet.

Overigens was onze vriendschap voor die tijd prima, in balans in ieder geval. We zagen elkaar veel vaker, bijna wekelijks, vandaar dat 2 maanden erg lang is, niet gebruikelijk in ieder geval.

@ groll: ik denk dat jij inderdaad de spijker op z'n kop slaat met dat het haar verveelt. Ik vind het jammer, want dit gaat ons wel onze vriendschap kosten op den duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven