Vriendschap

donderdag 15 mei 2008 om 17:46
Na een tijdje geen contact te hebben gehad met mijn ex vriend hebben we sinds een tijd toch weer `vriendschappelijk´ contact. Hij heeft gezegd toen we het er over hadden dat hij ons contact heel belangrijk vond en dat hij toch wel 1 keer per week wilde afspreken. Nou ja, daar komt natuurlijk niks van terecht en dat is ook begrijpelijk, maar ons contact nu bestaat voornamelijk uit telefonisch contact en 1 keer in de zoveel tijd komt hij bij mij een kop thee drinken. Allemaal leuk en aardig maar vriendschap is voor mij toch wel wat meer dan eens bellen af en toe. Ik vind het ook leuk om met vrienden wat te ondernemen, bijv. een terrasje, een bioscoopje, dat soort dingen. Hij houdt daar heel erg de boot mee af en initiatief tot afspreken komt voornamelijk van mij. Dit geeft mij dus geen prettig gevoel en op deze manier hoeft ons contact niet meer voor mij. Dat wil ik hem dus eigenlijk duidelijk maken, maar ik begin natuurlijk aan mezelf te twijfelen. Misschien is dit wel een normale vriendschap.
Wat vinden jullie, kan ik hem hiermee confronteren?
Mijn gevoelens voor hem zijn trouwens helemaal weg, dat is me wel duidelijk geworden.
Wat vinden jullie, kan ik hem hiermee confronteren?
Mijn gevoelens voor hem zijn trouwens helemaal weg, dat is me wel duidelijk geworden.
donderdag 15 mei 2008 om 17:53
Tja, je zou het eens met hem kunnen bespreken: wat verwachten jullie allebei nu van deze 'vriendschap'.
Meestal zeggen ex-en dat tegen elkaar om de ander niet te hard te vallen en menen ze er geen klap van trouwens (ben zelf ook zo'n lafbek, soms).
Maar als jij er geen zin in hebt en helemaal geen gevoel bij hem hebt, waarom houd je de vriendschap dan in stand?
Meestal zeggen ex-en dat tegen elkaar om de ander niet te hard te vallen en menen ze er geen klap van trouwens (ben zelf ook zo'n lafbek, soms).
Maar als jij er geen zin in hebt en helemaal geen gevoel bij hem hebt, waarom houd je de vriendschap dan in stand?

donderdag 15 mei 2008 om 17:56
quote:Tientje79 schreef op 15 mei 2008 @ 17:53:
Tja, je zou het eens met hem kunnen bespreken: wat verwachten jullie allebei nu van deze 'vriendschap'.
Maar als jij er geen zin in hebt en helemaal geen gevoel bij hem hebt, waarom houd je de vriendschap dan in stand?Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen liefdesgevoelens meer bij hem heb. Voel vriendschap voor hem en voor mijn gevoel komt dat voornamelijk van mijn kant en dat is wat niet goed voelt bij mij.
Maar als jij er geen zin in hebt en helemaal geen gevoel bij hem hebt, waarom houd je de vriendschap dan in stand?Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen liefdesgevoelens meer bij hem heb. Voel vriendschap voor hem en voor mijn gevoel komt dat voornamelijk van mijn kant en dat is wat niet goed voelt bij mij.

donderdag 15 mei 2008 om 18:03
Moet elke vriendschap het zelfde zijn? Met sommige mensen heb ik dagelijks contact, met andere mensen zie ik ze 1 x in het half jaar, maar mailen we zo nu en dan eens, of sturen een sms. Het belangrijkste is dat je er voor elkaar bent indien nodig, en totzover hebben juist ook de vrienden waar ik wat minder contact mee heb zich juist bewezen als hele goede vrienden. Als er wat was, kon ik direct terrecht, en andersom ook het geval. Met de ene vriendin duik ik de kroeg in, met een andere vriendin blijf ik lekker thuis op de bank beppen, en weer andere vrienden doe ik alleen boswandelingen mee, en kom ik er zo nu en dan eens thuis en andersom. Dat wil niet zeggen dat de vriendschap er minder om is. Belangrijkste is dat de intentie goed is, of je nou op een terrasje zit, of dat je nu lekker thuis op de bank keuvelt. Ook dat kunnen juist fijne vriendschappen zijn.
donderdag 15 mei 2008 om 18:48
Je hoeft hem toch neits duidelijk te maken ?
Je kan toch zelf gewoon stoppen met hem bellen en af spreken ?
Als hij je dan in ene na 3 weken opbelt kan je zeggen dat je het gewoon druk hebt gehad met andere dingen...
Misschien dat je dan wel zin hebt om iets af te spreken met hem en dan is het dus een spontaan iets en niet dat gedwongenachtig iets..
Je kan toch zelf gewoon stoppen met hem bellen en af spreken ?
Als hij je dan in ene na 3 weken opbelt kan je zeggen dat je het gewoon druk hebt gehad met andere dingen...
Misschien dat je dan wel zin hebt om iets af te spreken met hem en dan is het dus een spontaan iets en niet dat gedwongenachtig iets..
donderdag 15 mei 2008 om 20:22
Wat Lumo zegt ben ik het helemaal mee eens, geen vriendschap is het zelfde en wat voor de één een kennis is is voor de ander een vriend. Je mag het zelf bepalen.
Wel denk ik dat je het bespreekbaar moet maken als jij je er niet prettig bij voelt. Horen hoe hij er tegenaan kijkt, maar voor jezelf eerst duidelijk hebben wat jij ervan verwacht.
Wel denk ik dat je het bespreekbaar moet maken als jij je er niet prettig bij voelt. Horen hoe hij er tegenaan kijkt, maar voor jezelf eerst duidelijk hebben wat jij ervan verwacht.