vrienschap

30-01-2017 14:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten of jullie ervaring hebben met vriendschappen die verwaterd zijn. Vroeger had ik wel voldoende vriendschappen, maar de afgelopen jaren is het minder geworden. Vriendinnen die vriendschappen laten verwateren. Ik had dat nooit verwacht. Toch is het moeilijk om nieuwe vriendschappen te vinden nu en denk ik echt waar moet je ze nu vinden, moet natuurlijk ook groeien. Je merkt wel dat de vrienden met kinderen ineens geen contact meer willen, als je zelf geen kids meer hebt. Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben meegemaakt?
Ben 23 en de vriendschappen die ik op de middelbare school had, heb ik niet meer. Ook al leken die toentertijd heel goed. En die was ook goed zolang ik nog in dezelfde plaats woonde. Toen ik verhuisde is het niet meer goed gekomen. Een paar zijn ook nog deze kant op gekomen om mijn huisje te bekijken, maar er zitten er ook een paar tussen die nooit deze kant op gekomen zijn. Op een gegeven moment was ik er ook wel klaar mee. Jammer maar helaas. Heb nu gelukkig via werk een vriendin gevonden waar ik minimaal een keer in de maand mee afspreek. Ze woont ook in dezelfde stad en merk dat dat het toch wel wat makkelijker maakt.
Alweer?
Je zit er nogal mee geloof ik.

Maar ja, vriendschappen van mij zijn verwaterd en ik heb ze zelf ook wel bewust laten verwateren. Wat is precies je vraag?
ja inderdaad zit er erg mee. Omdat ik het heel jammer vindt dat vrienden vriendschappen laten verwateren, ook al heb je een ander leven, je kan zo nu en dan toch met elkaar contact opnemen. Een vriendschap heb je je jaren lang opgebouwd en nieuwe vriendschappen vindt je niet zomaar, dus mijn vraag is waarom gooien mensen dit weg?
quote:anoniem4445 schreef op 30 januari 2017 @ 16:06:

ja inderdaad zit er erg mee. Omdat ik het heel jammer vindt dat vrienden vriendschappen laten verwateren, ook al heb je een ander leven, je kan zo nu en dan toch met elkaar contact opnemen. Een vriendschap heb je je jaren lang opgebouwd en nieuwe vriendschappen vindt je niet zomaar, dus mijn vraag is waarom gooien mensen dit weg?

Waarom een nieuw topic. Lees en schrijf in je oude topic verder.

En mensen gooien 'iets weg' omdat zij het niet niet meer leuk/fijn of belangrijk vinden. Meer smaakjes zijn er niet hoor.
Blijkbaar omdat mensen er dan geen waarde meer aan hechten. Soms verander je gewoon en groei je uit elkaar.

Het lijkt je wel heel erg dwars te zitten gezien de topics die je hebt geopend.

Misschien is het voor jezelf fijner om je te richten op het maken van nieuwe vrienden, in plaats van blijven zwelgen in je vriendschappen die verwaterd zijn.
Mensen veranderen en hebben behoefte aan andere vrienden, dat is normaal.

Vrienden komen en gaan. Ik zit daar zelf nooit zo mee. Ik verwacht ook eigenlijk nooit dat iets voor altijd is.
Ik heb ook vriendschappen die verwaterd zijn, vooral van de basisschool en middelbare school. Ik vind dit niet meer dan normaal eigenlijk. Heb er ook weer nieuwe vrienden bij gekregen.
Het leven is een komen en gaan van mensen, net een trein. Soms stappen er mensen in en rijden een stuk met je mee en stappen een paar haltes verder er weer uit. Alleen jij zelf haalt het eindpunt van deze trein.

Vriendschappen voor het leven bestaan wel maar zijn zeldzaam. Ik zou zeggen til er niet te zwaar aan en zoek gewoon nieuwe/ andere vrienden
Mooi verwoord, Zinerva.
quote:ZaraZara100 schreef op 30 januari 2017 @ 17:06:

Mooi verwoord, Zinerva.Dank je
Genoeg vriendschappen die verwaterd zijn. Alleen op de basisschool had ik veel vriendinnen. Toen kon ik nog redelijk mee met leeftijdsgenoten. In de jaren daarna vervreemde ik steeds meer van ze doordat ik andere interesses had. Ik werd er steeds minder bij betrokken en werd een einzelgänger. Toen ze allemaal een relatie kregen verwaterde het contact verder. Toen kwamen er een aantal eenzame jaren. Want er kwamen geen nieuwe vriendschappen voor terug en het was al geen leuke periode in mijn leven. Ik miste mensen om leuke dingen mee te doen. Dan ging ik maar met mijn moeder. Ik heb een paar keer met oude vriendinnen gechat, maar de interesse kwam vooral van mijn kant. Twee jaar geleden sprak ik ze op een klassenreünie. Leuke ervaring voor eens in de paar jaar. Vroeger zegt hen minder dan mij. Toen besefte ik dat ik ze voor niks gemist had. Want dat was ons raakpunt en daarna veranderden onze levens steeds meer van elkaar. Zij samenwonend/getrouwd met of zonder kinderen. Ik happy single. Hoewel ik het jammer vond dat ze zo veranderd zijn gaf het me ook rust en duidelijkheid. Ik hoop niet meer op een comeback. Wat bindt ons nog?

Ik koester die oude herinneringen en heb die meiden nog op Facebook. Het contact blijft bij liken of een sporadisch gesprekje. Mijn nieuwe vriendinnen passen beter bij me. Het zijn er maar een paar, maar ik vind de kwaliteit belangrijker dan het aantal.
Dank voor reactie. Vraag mij ook af waar je dan nieuwe vrienden ontmoet?
quote:anoniem4445 schreef op 31 januari 2017 @ 15:52:

Dank voor reactie. Vraag mij ook af waar je dan nieuwe vrienden ontmoet?Sportclub, hobbyclub
Ik heb mijn nieuwe vriendinnen op het werk ontmoet. Dat vind ik de makkelijkste manier. Je ziet elkaar (bijna) dagelijks en doordat je moet samenwerken leer je elkaar op het gemak beter kennen. De nadruk ligt niet op vriendschap, maar áls het klikt is het meegenomen. Zo ontmoette ik mijn vroegere vriendinnen ook op school. Ik heb in mijn eenzame jaren diverse hobbycursussen gedaan met als bijbedoeling vriendschappen. Maar daarbij bleef het contact juist erg oppervlakkig en/of zakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven