Vrijgezellenfeest zus!

25-01-2010 11:16 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar probeer het hier maar even... mijn zus gaat trouwen eind mei en wij zijn nu druk bezig met het regelen van een vrijgezellenfeest, echter lopen we tegen een paar punten aan. We zijn van plan om een activiteit te doen (we gaan naar een muziekstudio waar we uiteindelijk een cd gaan maken met elkaar en daarna hebben we een fotosessie met de aanstaande bruid en ons). 's Avonds willen we uiteten en daarna natuurlijk lekker stappen. Alleen dan niet in Utrecht (waar we vandaan komen). Wie kent er een echt leuke stad waar je goed kunt stappen voor meiden in de leeftijd van 28-35 jaar. We hebben niet bepaald zin om tussen de 16jarige te staan....

Wat verder lastig is, is het bedrag wat het gaat kosten. Ik merk aan een aantal meiden dat die het waarschijnlijk toch wel veel geld vinden... Hoe doen andere mensen dat? Ik heb eventueel al gedacht om één van de activiteiten te laten vallen? Eigenlijk gewoon de vraag, hoe regelen jullie dat, en waar moet ik verder allemaal nog aan denken? Wat is eventueel als ander alternatief nog leuk?? T is m'n eerste vrijgezellenfeest wat ik organiseer en merk dat er toch wel heel veel op je afkomt dan....
Oh ja en nog iets anders.... Doen jullie vrijgezellenfeest helemaal apart van de mannen? Ik hoor steeds meer dat de mannen en vrouwen samen gaan eten 's avonds en dan ook samen gaan stappen. Op zich vind ik dat zelf niet zo leuk....
Veel geld, waar hebben we het dan over, noem eens een bedrag? Het klinkt alsof je makkelijk aan de 200 euro komt met eten en stappen erbij, en dan kan ik goed me voorstellen dat veel dat te duur vinden.

Wie nodig je uit? Alleen beste vriendinnen of ook wat minder close vriendinnen van je zus.

Opzich vind ik je ideeen leuk. Misschien inderdaad een onderdeel laten vallen.
Heb je een bedrag in je hoofd en zoek je aktiviteiten die binnen dat budget passen of bedenk je dingen en kom je daarna op een bedrag uit wat gedeeld moet worden?

Op welk bedrag zit je nu al?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Amersfoort schijnt leuk te zijn (nooit geweest) en lijkt me behoorlijk bereikbaar.
quote:donkersja schreef op 25 januari 2010 @ 11:16:

's Avonds willen we uiteten en daarna natuurlijk lekker stappen. Alleen dan niet in Utrecht (waar we vandaan komen). Wie kent er een echt leuke stad waar je goed kunt stappen voor meiden in de leeftijd van 28-35 jaar. We hebben niet bepaald zin om tussen de 16jarige te staan....

Ehm, Amsterdam ljikt me dan een logische keus
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken om aan zo'n avond/ dag deel te nemen. Niet qua prijs en niet qua locatie.

Als een hele dag te duur is ( wat ik me voor kan stellen als het gaat om niet héle close vriendschappen of mensen met een niet zo erg ruim budget) dan wordt het al weer een hele " klus " als alleen 's avonds aansluiten ook al weer een heel gedoe wordt omdat het in een andere stad is.
Ik zou iedereen die meegaat even bellen/mailen en vragen wat ze te besteden hebben en daar de planning op aan passen.

Evt de dag in verschillende onderdelen verdelen zodat ieder voor zich kan beslissen of ze mee gaat.

Vorig jaar bij een vrijgezellenfeest van een vriendin waren we 125 euro kwijt geloof ik en zijn daarna nog even naar de kroeg gegaan waar de mannen waren en dat heb ik niet meegeteld+ de taxi naar huis was ook 20 euro per stel ongeveer.
We hebben dit eigenlijk al bedacht, en nog helemaal niet naar budget gekeken... Misschien ook niet zo slim We komen uit op een groepje van ongeveer 15 meiden. Een aantal vriendinnen heel close, een aantal wat minder. cd maken is 40 euro pp, fotosessie is ongeveer 30 pp en tja dan nog eten en stappen... Dus het is ook een behoorlijk bedrag, want komt waarschijnlijk toch wel op 150 euro p.p.

Misschien andere leuke tips ideeën? En wat is "normaal" voor een vrijgezellenfeest of heb je zelf wel eens betaald?
Als je op zaterdag gaat dan denk ik dat je in veel steden toch wel veel jongere mensen tegen komt. Je hebt een aantal clubs en dischotheken die wel wat ouder volk aantrekken, denk aan Jimmy Woo of Liquid. Ook is misschien een feest een idee, daarmee bedoel ik zo'n dance party. Ook daarin heb je een aantal die wat volwassenere mensen trekken.

Op Partyflock.nl kon ik daar een jaar of twee geleden wel veel over vinden, lijkt mij dat dat nog steeds een goede bron daarvoor is. Als je bij de foto's kijkt krijg je wel een indruk van het type bezoekers.
Ik zou daar niet blij mee zijn om op de vrijgezellenavond al 200 euro uit te geven, dan nog cadeau,evt. kleding. Duur grapje zo'n bruiloft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien kun je degenen die mee zouden mogen van de bruid eens mailen, vragen wat hun budget is en daar een gemiddelde in trekken? Je kunt dan een tweede keer mailen om te zeggen wat het gemiddelde is en wie hier in mee gaat.

Verder lijkt het me ook leuk om een speurtocht oid op te zetten. Dat kun je zelf doen, en hoeft dan niet veel te kosten. Binnen die speurtocht kun je rare opdrachten laten uitvoeren, maar ook de mensen wat over bv de stad leren.
Ik vind het een berg geld ... waarom moet de hele dag gevuld worden? Eén activiteit lijkt me genoeg met aansluitend ergens een hapje eten. En dan ergens stappen waar ook nog bijvoorbeeld collega's of desnoods buurvrouwen waar je niet ontzettend close mee bent bij aan kunnen sluiten. vanwege " hoe meer zielen hoe meer vreugd " .
Ik kan me best voorstellen dat er veel zullen zijn die 150 pp veel vinden. (BVijvoorbeeld als je het neit zo breed hebt, of als het gewoon een goede vriendin is) Ik neem aan dat je je zus dan al vrij hebt gehouden, of komt dat er nog bij? heb je bijvoorbeeld ook rekning gehouden met kosten vervoer? (taxi e.d.?)
Er zijn toch in Utrecht ook wel uitgaansgelegenheden waar een minimumleeftijd geldt? ( loungebanken aanwezig zegt vaak al genoeg)
Ben me er ook bewust van dat 150 euro veel geld is... Maar wat ik al aangaf, heb in eerste instantie gekeken wat leuk was en we waren zo enthousiast dat we eigenlijk gewoon door zijn gegaan zonder te realiseren dat het miss. te veel geld is voor de anderen. Zal inderdaad eens een mailtje rond doen....

En anders toch kiezen uit de activiteiten...
Ja maar Utrecht kennen we inmiddels aardig goed We wilden gewoon een keer ergens anders heen, waar we nog niet geweest zijn eigenlijk. Amsterdam is ook aardig bekend, alhoewel dat leuk blijft... Vervoer is overigens geen probleem, mannen wilden ophalen. (Tenminste, als we voor de optie kiezen dat ze níet met ons meegaan...)
quote:donkersja schreef op 25 januari 2010 @ 11:38:

Vervoer is overigens geen probleem, mannen wilden ophalen. (Tenminste, als we voor de optie kiezen dat ze níet met ons meegaan...)Ophalen is geregeld dus. Maar hoe ga je er dan heen?
Elke grote stad is toch leuk om uit te gaan? Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem.....
tja, moeilijk... voor sommigen zal het totaal geen probleem zijn, maar voor een vrijgezellenfeest van een vriendin waar ik niet zo close mee ben zou ik 150 euro zelf toch wel erg veel vinden denk ik. Misschien komen daar ook nog wel reiskosten bij (afhankelijk van waar mensen wonen), én dan straks de bruiloft zelf nog (misschien kleding, een cadeau, evt reiskosten). Voor iemand die niet heel close is met de bruid, lijkt me dat wat veel van het goeie. Maar ik ken ook wel mensen die daar anders over zouden denken hoor.

Misschien kan je ervoor proberen te zorgen dat mensen hierin zelf een beetje de keuze hebben, dat het bijvoorbeeld mogelijk is om een deel van het programma skippen zonder dat ze zich hier vervelend bij hoeven voelen? Dan kom je waarschijnlijk vanzelf uit op een groep close vriendinnen die er de hele dag bij is, en bijvoorbeeld met het stappen een iets bredere groep. Maarja, dat is qua regelen misschien ook wel weer lastig.

ik ben eens bij een vrijgezellenfeest geweest waarbij we een grote picnick hebben gehouden. (Ben je wel afhankelijk van het weer natuurlijk....) Iedereen neemt wat lekkers mee (stokbrood, salades, hartige taart, enzenz). Is hartstikke gezellig, en het drukt de kosten behoorlijk omdat je niet in een (dure) gelegenheid hoeft te eten.
Ophalen én weg laten brengen.... Idee was namelijk om na de activiteit bij mij thuis te verzamelen. Vriendlief wilde ons wel wegbrengen en de vrienden van m'n andere zussen ook. Bij ons kunnen 7 man in de auto en de rest over de andere auto's verdelen...
Ik zou alle genodigden mailen en vragen wat ze willen spenderen en waaraan. Als de activiteiten veel geld kosten en een groot deel van de club vind daar eigenlijk geen zak aan, kun je beter voor 'n activiteit kiezen die wél door het merendeel gewaardeerd wordt. Als de activiteit je aanstaat vind je het minder erg om wat meer geld uit te geven dan wanneer je absoluut geen zin hebt om 'n liedje in te moeten gaan zingen voor 'n cd.
Wat is er toch gebeurd met de goeie ouwe kroegentochten?
quote:donkersja schreef op 25 januari 2010 @ 11:41:

Ophalen én weg laten brengen.... Idee was namelijk om na de activiteit bij mij thuis te verzamelen. Vriendlief wilde ons wel wegbrengen en de vrienden van m'n andere zussen ook. Bij ons kunnen 7 man in de auto en de rest over de andere auto's verdelen...Bij een vrijgezellenfeest horen helemaal geen " bekende " mannen; die zou je het hele feest niet moeten zien.
Overigens dat idee van later aanhaken is misschien ook wel slim. Zo kan ieder voor zich bepalen of ze wél of niet meegaan en dan 's avonds of met eten of met stappen aanschuiven. DAn misschien toch makkelijker idd om in Utrecht en omgeving te gaan eten/stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven