Vrouwen die expres zwanger worden van ex

20-09-2019 07:04 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die stiekem zwanger worden van hun ex wanneer hun relatie kapot gaat om de relatie te redden of wanneer ze richting de 35 jaar gaan en bang zijn dat ze geen geschikte partner vinden voor hun kinderwens. Ik heb beide situaties voorbij horen komen afgelopen jaar.

Ik vind het heel triest voor (ongeboren) kind en man en ik ben van mening dat de man in zo’n geval flink mag zeuren over een abortus. Ook als zij zegt dat ze misschien geen kinderen meer kan krijgen vanwege leeftijd en het kind wel alleen op te willen voeden. Kies dan voor een zaaddonor en belast een ander er niet mee.

Hoe denken jullie over zulke situaties? Het lijkt steeds vaker voor te komen.
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:57
Je zou er bijna eerst voor naar de notaris gaan dat je niet aansprakelijk kan worden gesteld als de vrouw geen abortus wil doen na een ongelukje ;-D
Gelukkig is daar wetgeving voor.
Ik snap dat jij het je niet kunt voorstellen, maar het is nu eenmaal zo dat een abortus voor sommige vrouwen echt not done is, zeker niet als ze door vrijwillige seks zwanger raakt en al helemaal als ze daarbij ook nog eens een kinderwens heeft, zij het wellicht een stuk later in haar leven.
Zou de vader dan automatisch vrij spel moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen vrouwen die dit hebben gedaan. Ik vraag me ook af hoe je dit überhaupt weet, of er echt vrouwen zijn die gaan vertellen dat ze dit zo hebben gepland of dat het wordt gedacht door de omgeving, ik merk dat er heel sceptisch wordt gereageerd op ongeplande zwangerschappen, terwijl dat natuurlijk ook gewoon gebeurt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hierom is het dus hoogtijd dat de anticonceptiepil voor mannen gebruikt gaat worden.

Die vrouwen die zo zwanger proberen te worden zijn geschift, maar mannen ontwijken ook wel makkelijk hun verantwoordelijkheid hierin.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 08:28
Wat vind je dan precies de rotactie? Dat zij (volgens jou) de pil bewust slecht/niet slikt en daarmee een zwangerschap forceert? Of dat er een zwangerschap ontstaat door falen van de pil en zij die vervolgens niet wil afbreken?
Dat zijn de pil bewust slecht/niet slikken omdat ze hopen op een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 09:48
Wat heeft dat te maken met het concrete geval dat een vrouw die haar man bedriegt? Helemaal niks.
Dat klopt, daar reageerde ik niet op, ik reageerde op hetpunt dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen wat jij maakte. Dat vertrouwen is er, in elk geval vanuit de kant van de vrouw, historisch nooit geweest. Nu mannen ook (financiele) consequenties moeten dragen voor zwangerschap en kind wordt het al dan niet vertrouwen van de ander ook voor hen een issue.

Vind het overigens absoluut verwerpelijk om iemand met een kindop te zadelen die dat niet wil. Niet alleen voor de man in kwestie, ook voor het kind
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-09-2019 10:11
Ik ken geen vrouwen die dit hebben gedaan. Ik vraag me ook af hoe je dit überhaupt weet, of er echt vrouwen zijn die gaan vertellen dat ze dit zo hebben gepland of dat het wordt gedacht door de omgeving, ik merk dat er heel sceptisch wordt gereageerd op ongeplande zwangerschappen, terwijl dat natuurlijk ook gewoon gebeurt.
Ik ook niet hoor, zou ook niet weten wat er lollig is aan een kind krijgen van een man, waar je niet eens een duurzame relatie mee hebt
Daar ben ik toch te 'verstandig' voor, vragen om moeilijkheden doe ik niet graag
Alle reacties Link kopieren
Illinois schreef:
20-09-2019 10:04
Ik heb niet alles gelezen, maar hoe weet je dat ze liegt dan?

Ik hoor ze ook regelmatig de roddels dat vrouw man erin heeft geluist. Voor mijn idee is het vooral de man die dat zegt en graag een slachtoffer rol aanneemt. Ze zullen er echt wel zijn hoor. Maar er zijn genoeg echte ongelukjes die niet de schuld zijn van de vrouw.

En ja liegen is verwerpelijk. Maar ik denk dat je na jaren relatie toch wel een idee hebt wat voor vlees je in de kuip hebt. Als ik het idee heb dat mijn ex graag een kind wilt, en ik bij hem weg ben mede door zijn vervelende eigenschappen. Dan zorg ik liever zelf voor 100% zekerheid, als ik dan per se nog met mijn ex naar bed zou moeten.

precies, waarom is het altijd de schuld van de vrouw.
werd die ex gedwongen om met haar naar bed te gaan?
is hij verkracht?
wij slapen nooit.
Zo’n man kent zijn ex toch? Dan weet je echt wel of er nog een enorme kinderwens is. Dus na einde relatie op je hoede zijn. Ook ivm soa’s.

En het komt niet steeds vaker voor. Waarschijnlijk zit je gewoon in de leeftijdscategorie waar dit speelt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 08:35
En ik ken dus vrouwen die écht door de pil heen zwanger raakten, die écht voorzichtig waren geweest, want zelf ook (nog) geen kind wilden en vind het echt enorm irritant dat door de pil heen zwanger raken altijd tussen " " gezet wordt. De pil is namelijk ook bij goed gebruik niet 100% veilig. Ik vind het dan ook enorm storend dat vrouwen die naar eer en geweten de pil goed gebruiken altijd maar weggezet worden als sneue figuren die hun man erin luizen, enkel en alleen omdat er vrouwen zijn die dat hebben gedaan. Dat ze op voorhand al niet geloofd worden.
Ik denk dat ik te veel gevallen ken waarbij de vrouw achteraf zegt dat ze inderdaad net even een pil vergeten was 'stom stom stom'. De kans dat het bij normaal gebruik mis gaat is kleiner dan 0,5%. Dat betekent dat van alle vrouwen die net toevallig tijdens de eisprong seks hebben, er minder dan 1 op de 200 vrouwen zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan er als man ook voor kiezen om niet in de vrouw klaar te komen... doen wij al jaren.
quadrupel schreef:
20-09-2019 10:59
Ik denk dat ik te veel gevallen ken waarbij de vrouw achteraf zegt dat ze inderdaad net even een pil vergeten was 'stom stom stom'. De kans dat het bij normaal gebruik mis gaat is kleiner dan 0,5%. Dat betekent dat van alle vrouwen die net toevallig tijdens de eisprong seks hebben, er minder dan 1 op de 200 vrouwen zwanger raken.
Ik ben niet zo goed in statistiek, maar betekent het niet juist dat elke vrouw die haar pil normaal gebruikt bij elke keer dat ze seks heeft 0,5 procent kans op zwangerschap heeft? Dus als je het elke dag doet, heb je meer kans dan dat?
-jolijn- schreef:
20-09-2019 11:48
Ik ben niet zo goed in statistiek, maar betekent het niet juist dat elke vrouw die haar pil normaal gebruikt bij elke keer dat ze seks heeft 0,5 procent kans op zwangerschap heeft? Dus als je het elke dag doet, heb je meer kans dan dat?
Ja.
-jolijn- schreef:
20-09-2019 11:48
Ik ben niet zo goed in statistiek, maar betekent het niet juist dat elke vrouw die haar pil normaal gebruikt bij elke keer dat ze seks heeft 0,5 procent kans op zwangerschap heeft? Dus als je het elke dag doet, heb je meer kans dan dat?
Nee, want het percentage is berekend op basis van een jaar bij een groep vrouwen. Daarin wordt niet meegenomen hoe vaak mensen seks hadden.

Met andere woorden, bij correct gebruik is de pil 99% veilig. Maar dat wil niet zeggen dat je 1% kans hebt om zwanger te worden. Statistisch betekent dat dat er op de 100 vrouwen bij een jaar gebruik van de pil 1 toch zwanger is geworden. Dus het percentage geldt niet per keer dat je gemeenschap hebt. Dan is de kans namelijk nog lager.
Alle reacties Link kopieren
Aids is ook vervelend.....hem overal maar onveilig inhangen daar komt ellende van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik kan mij er niks bij voorstellen dat vrouwen expres zwanger raken, want je zit voor altijd vast aan die ex.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
20-09-2019 12:55
Nee, want het percentage is berekend op basis van een jaar bij een groep vrouwen. Daarin wordt niet meegenomen hoe vaak mensen seks hadden.

Met andere woorden, bij correct gebruik is de pil 99% veilig. Maar dat wil niet zeggen dat je 1% kans hebt om zwanger te worden. Statistisch betekent dat dat er op de 100 vrouwen bij een jaar gebruik van de pil 1 toch zwanger is geworden. Dus het percentage geldt niet per keer dat je gemeenschap hebt. Dan is de kans namelijk nog lager.
Maar als jij in een groep van 100 vrouwen dagelijks seks hebt, en de rest maar 1x in het jaar, is de kans, dat Jij degene bent, die zwanger raakt dan weer wel groter
Als ik 1% kans had om de loterij te winnen, zou ik elke maand een lot kopen in elk geval.

1 op de 100 is niet zo weinig, dat je er genoeglijk vanuit mag gaan dat door de pil heen zwanger raken eigenlijk betekent dat de vrouw de boel heeft bedrogen.
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
20-09-2019 10:59
Ik denk dat ik te veel gevallen ken waarbij de vrouw achteraf zegt dat ze inderdaad net even een pil vergeten was 'stom stom stom'. De kans dat het bij normaal gebruik mis gaat is kleiner dan 0,5%. Dat betekent dat van alle vrouwen die net toevallig tijdens de eisprong seks hebben, er minder dan 1 op de 200 vrouwen zwanger raken.

Dat is dus geen vrouw die bij goed gebruik door de pil heen zwanger raakte. Maar zodra een vrouw dat wél zegt, wordt dit in twijfel getrokken. Was iedereen maar zo eerlijk als de vrouwen in jouw voorbeeld, dan werden die andere vrouwen niet uitgemaakt voor leugenaars. (of werd er niet minstens gezegd "jaja, het zal wel")
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Dreamer, ik vind het ook altijd enorm stom dat een vrouw die door de pil heen zwanger is geraakt al op voorhand niet wordt geloofd. De kans is klein, maar het gebéúrt wel, en je was er niet bij, dus het kan heel goed dat je iemand voor je hebt die gewoon echt de pil correct heeft geslikt en die je keihard ten onrechte staat te beschuldigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
20-09-2019 14:13
Als ik 1% kans had om de loterij te winnen, zou ik elke maand een lot kopen in elk geval.

1 op de 100 is niet zo weinig, dat je er genoeglijk vanuit mag gaan dat door de pil heen zwanger raken eigenlijk betekent dat de vrouw de boel heeft bedrogen.
ik ben een percentage, raakte ooit ongewenst, ongepland zwanger (had al 2 kinderen) en zat in een abortuskliniek
De dienstdoende gynaecoloog zei me: WE (=artsen) weten eigenlijk weinig van hoe het werkt. Bij sommige vrouwen snappen we niet Hoe ze zwanger konden raken, bij andere snappen we niet, waarom ze niet zwanger raken

Heel relativerend
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-09-2019 14:52
ik ben een percentage, raakte ooit ongewenst, ongepland zwanger (had al 2 kinderen) en zat in een abortuskliniek
De dienstdoende gynaecoloog zei me: WE (=artsen) weten eigenlijk weinig van hoe het werkt. Bij sommige vrouwen snappen we niet Hoe ze zwanger konden raken, bij andere snappen we niet, waarom ze niet zwanger raken

Heel relativerend
Nou!

Ik weet nog dat er een keer iemand een topic opende die onvruchtbaar was volgens artsen en toch zomaar (ongewenst) zwanger was geworden. Toen riepen vele forumsters dat je nooit 100% onvruchtbaar kunt zijn (geen idee hoe dat zat) en dus voorzorgsmaatregelen moest nemen, als je geen kind wilde. De kans dat deze vrouw zwanger raakte was even groot als bij een vrouw aan de pil.
Hetgeen dus kennelijk inhoudt dat je met gebruik van pil altijd nog een condoom zou moeten gebruiken, ofzo.

Ik heb inmiddels ook begrepen (geen bron) dat sommige vrouwen gewoon minder gevoelig zijn voor de pil en dus makkelijker door de pil heen zwanger raken. Nou, dat zal je maar zijn dan hè.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 14:56

Hetgeen dus kennelijk inhoudt dat je met gebruik van pil altijd nog een condoom zou moeten gebruiken, ofzo.

en in de praktijk scoort Pil & Condoom dus onveiliger dan alleen pil of alleen condoom
Want dan gaan mensen nadenken bij het gebruik, en de combinatie Hormonen, geiligheid en proberen na te denken... gaat dus fout
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat meer vrouwen zo denken.
Ik heb het zelf gezien en gehoord. En gelukkig niet uit mijn vriendenkring.

* heb altijd paardgereden en dan zijn er veel vrouwen op stal die wel eens een praatje met elkaar maken en dingen bespreken. Ik heb letterlijk gehoord dat er vrouwen waren die zeiden als ik 30 ben geweest gooi ik me ervoor. Ik zoek gewoon een mooie kerel op en hoop op een mooi en gezond kindje. En later bleek sommige vrouwen dat ook daadwerkelijk gedaan te hebben.

*en dit is denk ik echt te erg voor woorden. Een kennis van mij had een vriendin en die was 33 jaar en had een kinderwens. Dit is echt heel erg , rond haar eisprong ging ze altijd stappen en zocht dan een one night stand in de hoop dat hij het zonder condoom zou doen en ze zwanger zou raken. Ook op festivals was ze te vinden. Uiteindelijk is ze zwanger geraakt van haar "vriend" waar ze 6 weken mee ging. En toen ze zwanger was en alles bleek goed kon hij de deur uit want missie was geslaagd.
Blijf in jezelf geloven !
florence13 schreef:
20-09-2019 10:52
Dat klopt, daar reageerde ik niet op, ik reageerde op hetpunt dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen wat jij maakte. Dat vertrouwen is er, in elk geval vanuit de kant van de vrouw, historisch nooit geweest. Nu mannen ook (financiele) consequenties moeten dragen voor zwangerschap en kind wordt het al dan niet vertrouwen van de ander ook voor hen een issue.
Ik volg dit niet. Als mijn vrouw zegt dat ze aan de pil is dan mag ik daar op vertrouwen, ongeacht wat vrouwen historisch gezien wel of niet hebben doorstaan. Als ze daarna, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, willens en wetens de pil vergeet, dan is mijn vrouw en niemand anders verwijtbaar. Volgens mij zijn we het tot dat punt eens.

1. Maar wat probeer je nu te zeggen?
Je kunt mij als man dan niet vanuit één of ander historisch perspectief verwijten dat ik geen condoom heb gebruikt. Ik had immers een afspraak met mijn vrouw.

2. Dat vrouwen in het verleden niet op hun man konden vertrouwen is een heel vreemde twist die je aan de geschiedenis geeft. Dat zij de consequenties droegen van het gebrek aan voorbehoedsmiddelen is toch geen vertrouwenskwestie?
florence13 schreef:
20-09-2019 08:04
de historie leert dat dit voor vrouwen al eeuwen zo gaat:

- ja maar hij zei dat hij onvruchtbaar/gesteriliseerd was --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik van de eerste keer/ van een keer niet zwanger kan worden --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat voor het zingen de kerk uit een beproefde methode is --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik niet zwanger kon raken als ik net ongesteld geweest ben --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.

Dat maakt het natuurlijk niet correct maar de redenering dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen is er bij vrouwen al heel lang ingestampt, nu wordt het dus ook over mannen gezegd en dan is het 'ja maar je moet elkaar toch kunnen vertrouwen'. Meisjes zijn al eeuwen opgevoed met dat je mannen echt niet kunt vertrouwen in dit opzicht. De redenering is dus voor veel vrouwen veel minder absurd, want zij zijn hem al gewend.
We hebben het in dit topic over een vrouw die willens en wetens zwanger raakt, tegen de wensen van haar (ex) partner. Het gaat om twee mensen die een relatie met elkaar hebben. Mensen die elkaar mogen vertrouwen.

De voorbeelden die je noemt zijn van een geheel andere orde. Je kunt daarmee onmogelijk zeggen: hehe, nu weten mannen eindelijk ook dat ze niemand kunnen vertrouwen. Dat raakt kan nog wal. Want natuurlijk mag ik mijn vrouw vertrouwen. En zij haar man. Dat was in 1820 zo. En nu anno 2019 even zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven