Waarom ghost men
donderdag 1 augustus 2019 om 17:22
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
donderdag 1 augustus 2019 om 21:01
Cateautje schreef: ↑01-08-2019 18:01Ik denk dat het vaak om machtsverhoudingen gaat.
Als de TO altijd al iemand is geweest die haar best doet om vriendschappen in stand te houden, dan zijn er mensen die daar macht voor zichzelf in zien en daardoor de TO niet interessant genoeg vinden om verder nog aandacht aan te besteden en worden arrogant.
Amen. Dit denk ik ook.
Vroeger gebeurde me dat ook met een date enzo. Nu doe ik het zelf bij dates, als ik merk dat ze me enkel willen voor sex ofzo. Dan doe ik heeell enthousiast en lief, tot ze denken dat ze beet hebben en dan ghost ik hen
donderdag 1 augustus 2019 om 21:06
Als we nou allemaal zo met elkaar omgaan voortaan dan wordt het vast heel gezellig.
donderdag 1 augustus 2019 om 21:09
Eens, echt ghosten is niet leuk maar volgens mij is het ook vaak de situatie dat iemand al aangeeft er niet zon zin in te hebben, maar dat de ander doorgaat omdat hij dat niet inziet of vindt dat je een betere uitleg/verklaring verschuldigd bent.YagaBaba schreef: ↑01-08-2019 19:32Perceptie ook. Hij voelde zich geghost omdat ik en dag lang niet reageerde (was aan het werk, overigens, maar had er inderdaad ff geen zin in). Wilde bellen, maar ik zat op mijn werk en kon en wilde niet vrij praten.
Werd ook steeds meer geïrriteerd. Heb het uiteindelijk uitgemaakt via Whatsapp. Heb dus niet zomaar nooit meer iets laten horen. Maar hij vond zeker dat ik hem ghoste. Tja....
Ik heb 1x geghost, dat was een meisje wat ik bij een serie meetings had ontmoet, leek gezellig weg te kletsen dus nummers uitgewisseld en toen kwam ik niet van haar af: ik kreeg lappen maar dan echt lappen tekst op de app over allerlei huis tuin en keukenverhalen. Ik schrok me dood en toen gewoon nooit meer gereageerd...ik voelde me niet eens verplicht om te zeggen dat ik hier geen zin in had, ik kende haar amper...
En 1x heb ik een vriendschap verbroken, letterlijk gezegd: ik wil geen vrienden meer zijn want deze vriendschap werkt voor mij niet omdat (reden). Toen stuurde ze me terug dat ze het zo fijn vond dat we zulke goede vrienden waren dat we dit gewoon tegen elkaar konden zeggen...en toen was ze beledigd dat ik nooit meer heb gereageerd. Iets met een plaat voor je kop. Maarja, zij voelde zich wel geghost.
En voor TO: ghosten is helaas steeds normaler aan het worden, dat hoeft niet aan jou te liggen. Soms loopt dat gewoon zo maar die personen ben je dan beter kwijt dan rijk.
donderdag 1 augustus 2019 om 21:11
Supertriest gedrag dit. En maar janken dat er geen normale mannen meer zijn.
donderdag 1 augustus 2019 om 21:19
donderdag 1 augustus 2019 om 22:52
Dat kan best, maar dan is het maar goed dat ik ze kwijt ben.
donderdag 1 augustus 2019 om 22:54
Nou, ik vind dood laten bloeden anders dan ghosten. Dan geef je een signaal af. Idem met eerlijk zeggen wat er scheelt.Lluvia schreef: ↑01-08-2019 21:09Eens, echt ghosten is niet leuk maar volgens mij is het ook vaak de situatie dat iemand al aangeeft er niet zon zin in te hebben, maar dat de ander doorgaat omdat hij dat niet inziet of vindt dat je een betere uitleg/verklaring verschuldigd bent.
Ik heb 1x geghost, dat was een meisje wat ik bij een serie meetings had ontmoet, leek gezellig weg te kletsen dus nummers uitgewisseld en toen kwam ik niet van haar af: ik kreeg lappen maar dan echt lappen tekst op de app over allerlei huis tuin en keukenverhalen. Ik schrok me dood en toen gewoon nooit meer gereageerd...ik voelde me niet eens verplicht om te zeggen dat ik hier geen zin in had, ik kende haar amper...
En 1x heb ik een vriendschap verbroken, letterlijk gezegd: ik wil geen vrienden meer zijn want deze vriendschap werkt voor mij niet omdat (reden). Toen stuurde ze me terug dat ze het zo fijn vond dat we zulke goede vrienden waren dat we dit gewoon tegen elkaar konden zeggen...en toen was ze beledigd dat ik nooit meer heb gereageerd. Iets met een plaat voor je kop. Maarja, zij voelde zich wel geghost.
En voor TO: ghosten is helaas steeds normaler aan het worden, dat hoeft niet aan jou te liggen. Soms loopt dat gewoon zo maar die personen ben je dan beter kwijt dan rijk.
Ghosten gebeurt hier uit het niks.
donderdag 1 augustus 2019 om 23:03
Ik bedenk me net dat ik ook een keer iemand heb geghost. Ik had in mijn tienertijd een beste vriendin, althans, dat dacht ik. Achteraf gezien liet ze me altijd naar haar komen en was ze te belazerd om mij een keer op te komen halen. Ik had daar geen erg in, want ik was altijd graag buiten en wandelen vond ik heerlijk, dus ik ging wel naar haar, maar, hoewel het lang heeft geduurd, ik kreeg het toch door en nadat ik haar een paar keer had gevraagd naar mij toe te komen en zij daar moeilijk over deed, is eigenlijk de vriendschap doodgebloed.
Nu 43 jaar later nodigt zij me uit op Facebook, ik accepteer, we hebben een leuk gesprek en ze vraagt of we elkaar kunnen ontmoeten, leek me leuk. We zouden afspreken in de stad, maar steeds kwam er iets tussen van haar kant en op een gegeven moment zegt ze, kom dan naar mij toe en toen kreeg ik een deja vu. De hele manier waarop dat ging was weer precies hetzelfde als ooit. Zonder te antwoorden heb ik haar toen van mijn Facebook afgegooid.
Nu 43 jaar later nodigt zij me uit op Facebook, ik accepteer, we hebben een leuk gesprek en ze vraagt of we elkaar kunnen ontmoeten, leek me leuk. We zouden afspreken in de stad, maar steeds kwam er iets tussen van haar kant en op een gegeven moment zegt ze, kom dan naar mij toe en toen kreeg ik een deja vu. De hele manier waarop dat ging was weer precies hetzelfde als ooit. Zonder te antwoorden heb ik haar toen van mijn Facebook afgegooid.
donderdag 1 augustus 2019 om 23:06
donderdag 1 augustus 2019 om 23:11
Tintelfris schreef: ↑01-08-2019 23:06O dus als zo een fuckboy een koekje van eigen deeg krijgt moet er opeens geageerd worden..
Right.
Ondertussen hoor je zelden mannen elkaar terechtwijzen op hun doortrapte gedrag.
O, ben jij er zo een. Dat is dus helemaal niet wat ik zei.
vrijdag 2 augustus 2019 om 00:17
Oh, en ik ben ook geghost een klein tijdje terug.
Was een vrouw die met mij wilde wandelen, hebben we ook een keer gedaan en ze vond het heel fijn, zei ze. We hebben daarna nog contact gehad en dat was leuk, maar toen ik haar vertelde dat ik geen smartfoon heb, dus niet kan appen, waar ze naar vroeg, en dus alleen kan bellen, riep ze uit BELLEN?!!!, dat bleek voor haar zo'n gigantisch no go dat ik nooit meer iets van haar heb vernomen.
Tja, ze was er toch echt eentje uit de draaischijfgeneratie, dus ik snapte het niet zo. Vond het meer een reactie voor een tiener.
Was een vrouw die met mij wilde wandelen, hebben we ook een keer gedaan en ze vond het heel fijn, zei ze. We hebben daarna nog contact gehad en dat was leuk, maar toen ik haar vertelde dat ik geen smartfoon heb, dus niet kan appen, waar ze naar vroeg, en dus alleen kan bellen, riep ze uit BELLEN?!!!, dat bleek voor haar zo'n gigantisch no go dat ik nooit meer iets van haar heb vernomen.
Tja, ze was er toch echt eentje uit de draaischijfgeneratie, dus ik snapte het niet zo. Vond het meer een reactie voor een tiener.
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:22
Alle 3 kloppen nietin vriendschappen, 2 wel met daten maar dat schemer ik niet door bij date 1 .
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:23
Pfff raar mens die vrouw. Je kan ook smsen lijkt me. Of mailen.Cateautje schreef: ↑02-08-2019 00:17Oh, en ik ben ook geghost een klein tijdje terug.
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:49
Moest het even opzoeken.RikM schreef: ↑01-08-2019 17:48Lekker vriendelijke reacties weer. TO wordt vaak geghost dus dan zal het wel aan haar liggen.![]()
Ik vind ghosten een van de naarste verschijnselen in de hedendaagse maatschappij. Zo onbeschoft om iemand in het duister te laten tasten en niet even te laten weten dat je het contact wilt verbreken en waarom. Zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden?
Waarom is het naar? Het is toch van alle tijden dat een vriendenkring verschuift met de tijd of dat dates verdwijnen. Vroeger was het wel eenvoudiger omdat je dan fysiek afstand kon nemen waardoor de ander wel besefte hoe laat het was. Met die rechtstreekse verbindingen heden ten dage waarmee je elkaar constant kunt bereiken, lijkt het misschien wel alsof je nauw contact hebt en zal het snel als negeren aanvoelen als iemand niet reageert. Begrijp niet waarom je dan zou denken dat je recht hebt op een expliciete uitleg. Wel een lekkere term om jezelf slachtoffer te voelen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:59
Oké ik zal eerlijk zijn, ik heb dit vaak gedaan vroeger.
Als ik erover nadenk om 3 redenen:
- klinkt een beetje raar maar ik had er geen besef van dat je kon uitspreken naar elkaar dat je geen klik voelt (vanuit huis geen enkele emotionele/relationele bagage meegekregen, ik heb veel dingen pas later geleerd)
- makkelijkste uitweg voor mezelf
- ego van de ander niet kwetsen. Zolang ik niet zei dat ik geen klik voelde kon de ander er zo'n draai aangeven als hij zelf wilde waarom het geen vervolg kreeg. En volgens mij vinden best een hoop mensen dat eigenlijk wel prettig.
Als ik erover nadenk om 3 redenen:
- klinkt een beetje raar maar ik had er geen besef van dat je kon uitspreken naar elkaar dat je geen klik voelt (vanuit huis geen enkele emotionele/relationele bagage meegekregen, ik heb veel dingen pas later geleerd)
- makkelijkste uitweg voor mezelf
- ego van de ander niet kwetsen. Zolang ik niet zei dat ik geen klik voelde kon de ander er zo'n draai aangeven als hij zelf wilde waarom het geen vervolg kreeg. En volgens mij vinden best een hoop mensen dat eigenlijk wel prettig.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:46
Ik heb in mijn omgeving een vrouw die echt heel veel shit in haar leven heeft en daar heel lang over kan vertellen inclusief details die je niet wilt weten, tot je bijna letterlijk duizelig wordt en alleen nog maar kan denken: "Ik wil weg." Hierdoor zijn mensen (onafhankelijk van elkaar) haar gaan mijden. (Onaardig, maar het is echt extreem.)
Ik heb je niet geloept, Kandijsuiker, maar iemand noemde dat je niet lekker in je vel zit. Zou het kunnen zijn dat je geghost wordt, omdat je erg veel over je eigen problemen praat? (Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat vrienden moeten afhaken, als iemand problemen heeft en daar over praat.)
Verder ken ik voorbeelden van mensen die ineens een soort schoon schip wilden maken in hun vriendenbestand en ineens bijna iedereen ontvriendden.
Ik heb je niet geloept, Kandijsuiker, maar iemand noemde dat je niet lekker in je vel zit. Zou het kunnen zijn dat je geghost wordt, omdat je erg veel over je eigen problemen praat? (Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat vrienden moeten afhaken, als iemand problemen heeft en daar over praat.)
Verder ken ik voorbeelden van mensen die ineens een soort schoon schip wilden maken in hun vriendenbestand en ineens bijna iedereen ontvriendden.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:54
Ghosten is toch gewoon een moderne term voor dood laten bloeden? Vroeger ging dat met 1 communicatiemiddel gemakkelijker: je belde gewoon niet meer.
Maar nu kan de ander via allerlei kanalen aan je blijven trekken, via Facebook/Insta/WhatsApp et cetera. En is het moeilijker om gewoon je eigen weg te gaan als het niet klikt.
Ik heb een nieuwe kennis waarvan ik even dacht dat we misschien leuke vrienden zouden kunnen worden. Maar na 3 keer afspreken gerealiseerd dat ik er niet echt lol in heb. Dus die wil ik graag dood laten bloeden, maar het zal op haar vast overkomen als ghosten of iets anders heel gemeens. Maar wat is het alternatief? Tegen diegene zeggen, die je dus eigenlijk nog nauwelijks kent, dat je haar niet leuk genoeg vindt voor vriendschap? Lijkt me ook zo lullig...
Maar nu kan de ander via allerlei kanalen aan je blijven trekken, via Facebook/Insta/WhatsApp et cetera. En is het moeilijker om gewoon je eigen weg te gaan als het niet klikt.
Ik heb een nieuwe kennis waarvan ik even dacht dat we misschien leuke vrienden zouden kunnen worden. Maar na 3 keer afspreken gerealiseerd dat ik er niet echt lol in heb. Dus die wil ik graag dood laten bloeden, maar het zal op haar vast overkomen als ghosten of iets anders heel gemeens. Maar wat is het alternatief? Tegen diegene zeggen, die je dus eigenlijk nog nauwelijks kent, dat je haar niet leuk genoeg vindt voor vriendschap? Lijkt me ook zo lullig...
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:59
Ik vind het ook een vrij normaal verschijnsel en ken het gewoon van vroeger. Dan datete je ofzo en dan hoorde je óf niks meer van iemand en dan was het dus niks, óf wel.Valdemar_II schreef: ↑02-08-2019 07:49Moest het even opzoeken.
Waarom is het naar? Het is toch van alle tijden dat een vriendenkring verschuift met de tijd of dat dates verdwijnen. Vroeger was het wel eenvoudiger omdat je dan fysiek afstand kon nemen waardoor de ander wel besefte hoe laat het was. Met die rechtstreekse verbindingen heden ten dage waarmee je elkaar constant kunt bereiken, lijkt het misschien wel alsof je nauw contact hebt en zal het snel als negeren aanvoelen als iemand niet reageert. Begrijp niet waarom je dan zou denken dat je recht hebt op een expliciete uitleg. Wel een lekkere term om jezelf slachtoffer te voelen.
Zo gaat dat toch gewoon met daten?
Vooral met datechats, die 2 weken dat ik dat gedaan heb was het een redelijk normaal verschijnsel toch?
Waarom moet daar zo’n drama om gemaakt worden?
vrijdag 2 augustus 2019 om 15:14
Welnee, one night stands enzo bestonden toen ook al. Toen ging je gewoon weg en dat was het dan. Of je flirtte wat met elkaar en ging je eigen weg. Soms probeerde iemand je te zoenen en deed je wat mee en ging je gewoon naar huis. Of andersom, jij probeerde iemand te zoenen, diegene deed met zijn dronken kop een beetje mee en ging dan naar huis.Kandijsuiker schreef: ↑02-08-2019 15:07Ook in de tijd van mijn ouders gaf je netjes aan dat het er niet in zat. Manieren en zo..
Verder praat ik niet erg veel over mijn problemen. Daar heb ik het internet voor.
vrijdag 2 augustus 2019 om 16:23
Ik als man zijnde maak het regelmatig om geghost te worden, eerste berichten zijn leuk en denk je ja hier wil ik iets meer van weten. Maar van het ene op het andere moment hoor je niks meer (of je wordt bijvoorbeeld zonder reden geblokkeerd op de datingapps) helemaal prima natuurlijk als er geen klik maar ik ben wel van mening dat het vrij netjes is om iets te laten weten waarom je niet verder wil praten. Weet degene tenminste ook weer die aan toe is, want soms is het lastig in te schatten op de datingapps wanneer je iets moet zeggen omdat je bijvoorbeeld niet hopeloos over wil komen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 16:47
Er zit toch wel een verschil tussen ghosten en een contact dood laten bloeden? Bij dat laatste neem je zelf geen initiatief meer en laat je afspraken niet ontstaan: 'moeten we eens doen' zonder concreet te worden. De goede verstaander aan de andere kant laat het er dan op een gegeven moment bij.
Maar ghosten dat is in het niets verdwijnen. Ik heb het niet zo lang geleden voor het eerst meegemaakt. Een goede vriend (dacht ik) reageerde opeens niet meer op apps. Ook niet toen die apps van mij steeds bezorgder werden (er zaten weken tussen de apps van mijn kant). Uiteindelijk heb ik via een gezamenlijke vriend uitgezocht of er wellicht misschien toch iets aan de hand was (ik vermoedde depressiviteit), maar die vriend verzekerde me dat het prima ging.
Toen ben ik gestopt met appen. Dat is nu twee maanden geleden. De laatste keer dat ik iets van hem hoorde is vijf maanden geleden.
Maar ghosten dat is in het niets verdwijnen. Ik heb het niet zo lang geleden voor het eerst meegemaakt. Een goede vriend (dacht ik) reageerde opeens niet meer op apps. Ook niet toen die apps van mij steeds bezorgder werden (er zaten weken tussen de apps van mijn kant). Uiteindelijk heb ik via een gezamenlijke vriend uitgezocht of er wellicht misschien toch iets aan de hand was (ik vermoedde depressiviteit), maar die vriend verzekerde me dat het prima ging.
Toen ben ik gestopt met appen. Dat is nu twee maanden geleden. De laatste keer dat ik iets van hem hoorde is vijf maanden geleden.