Waarom ghost men
donderdag 1 augustus 2019 om 17:22
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
vrijdag 2 augustus 2019 om 17:36
Als je het zo bekijkt is er inderdaad een verschilFossa schreef: ↑02-08-2019 16:47Er zit toch wel een verschil tussen ghosten en een contact dood laten bloeden? Bij dat laatste neem je zelf geen initiatief meer en laat je afspraken niet ontstaan: 'moeten we eens doen' zonder concreet te worden. De goede verstaander aan de andere kant laat het er dan op een gegeven moment bij.
Maar ghosten dat is in het niets verdwijnen. Ik heb het niet zo lang geleden voor het eerst meegemaakt. Een goede vriend (dacht ik) reageerde opeens niet meer op apps. Ook niet toen die apps van mij steeds bezorgder werden (er zaten weken tussen de apps van mijn kant). Uiteindelijk heb ik via een gezamenlijke vriend uitgezocht of er wellicht misschien toch iets aan de hand was (ik vermoedde depressiviteit), maar die vriend verzekerde me dat het prima ging.
Toen ben ik gestopt met appen. Dat is nu twee maanden geleden. De laatste keer dat ik iets van hem hoorde is vijf maanden geleden.
vrijdag 2 augustus 2019 om 19:24
Maar dan wist je dat het eenmalig was. Na een date weggaan en negeren is raar. Vrienden al helemaal.Mevrouw75 schreef: ↑02-08-2019 15:14Welnee, one night stands enzo bestonden toen ook al. Toen ging je gewoon weg en dat was het dan. Of je flirtte wat met elkaar en ging je eigen weg. Soms probeerde iemand je te zoenen en deed je wat mee en ging je gewoon naar huis. Of andersom, jij probeerde iemand te zoenen, diegene deed met zijn dronken kop een beetje mee en ging dan naar huis.
Sugar and spice, and everything nice.
vrijdag 2 augustus 2019 om 20:01
Van vrienden is wel wat gek ja, maar bij one night stands weet je van te voren echt niet of het bij 1 nacht blijft of dat diegene wellicht ooit je man gaat zijn.Kandijsuiker schreef: ↑02-08-2019 19:24Maar dan wist je dat het eenmalig was. Na een date weggaan en negeren is raar. Vrienden al helemaal.
Bij chatten op een site is het toch ook allemaal een beetje los-vast?
vrijdag 2 augustus 2019 om 20:14
Zelf ben ik vroeger ook weleens geghost, na een prille relatie van 3 maanden, en ik had geen idee waarom, ons laatste weekendje samen was hartstikke gezellig geweest, het was romantisch etc, en hij zou me zeker bellen, en wilde me snel weer zien.
Dat heeft ie dus nooit meer gedaan, en ik verdomde het ook, om er achter aan te lopen, of om verhaal te halen, en dat was het dan.
Eerlijk gezegd, kan ik er niet mee zitten, ik was er ook redelijk snel overheen.
Ik kan er wel een probleem van maken, maar wat schiet ik daar mee op?
Die persoon wil om een of andere reden geen contact meer, en wil, of kan dat niet uitleggen.
Nou dan is het gewoon klaar, je hebt alleen controle over je eigen gedrag,
en wat een ander doet, of na laat, zegt meer over die persoon zelf, dan over jou, dus laat het gaan.
Misschien heb jij net de pech, dat soort figuren vaker tegen te komen, maar je kunt daar niets aan doen, dus ga niet zoeken naar redenen bij jezelf, waarom iemand zich zo gedraagt, want je doet er toch niks aan.
Misschien in een andere vijver gaan vissen, en hopen dat daar wat meer mensen zitten die wel normaal kunnen communiceren.
Dat heeft ie dus nooit meer gedaan, en ik verdomde het ook, om er achter aan te lopen, of om verhaal te halen, en dat was het dan.
Eerlijk gezegd, kan ik er niet mee zitten, ik was er ook redelijk snel overheen.
Ik kan er wel een probleem van maken, maar wat schiet ik daar mee op?
Die persoon wil om een of andere reden geen contact meer, en wil, of kan dat niet uitleggen.
Nou dan is het gewoon klaar, je hebt alleen controle over je eigen gedrag,
en wat een ander doet, of na laat, zegt meer over die persoon zelf, dan over jou, dus laat het gaan.
Misschien heb jij net de pech, dat soort figuren vaker tegen te komen, maar je kunt daar niets aan doen, dus ga niet zoeken naar redenen bij jezelf, waarom iemand zich zo gedraagt, want je doet er toch niks aan.
Misschien in een andere vijver gaan vissen, en hopen dat daar wat meer mensen zitten die wel normaal kunnen communiceren.
vrijdag 2 augustus 2019 om 23:01
Huh?Kandijsuiker schreef: ↑02-08-2019 22:55Ja, deze man was leraar, dan verwacht je een sociaal iemand...
zaterdag 3 augustus 2019 om 00:05
Hij moet de hele dag al beroepsmatig sociaal zijn, dus in z'n vrije tijd gaat hij lekker z'n eigen gangetje.
zaterdag 3 augustus 2019 om 04:01
Hu? Wat lees jij? Damn wat ben jij gefrustreerdTintelfris schreef: ↑01-08-2019 23:16Je neemt wel de taak op je om vrouwen terecht te wijzen en te vertellen hoe ze al dan niet met fuckboys dienen om tegaan en dat moet vooral gezellig zijn. Schijnbaar.
zaterdag 3 augustus 2019 om 10:12
Ghosten is van het ene op het andere moment met de Noorderzon verdwijnen, zomaar, niet meer bereikbaar zijn, zonder aanwijsbare (voor)tekenen. Heb ik het wel over het gegeven dat je al langer met iemand omgaat/date en niet alleen nog maar hebt ge-appt/online contact hebt (gehad). En ik bedoel ook niet na 2 dates want dat vind ik – zelf iig - verwaarloosbaar, ook geen ONS want in de meeste gevallen weet je dat het éénmalig is en blijft.
Als je de mogelijke redenen opzoekt dan zal het voor degene die ghost heel plausibel zijn om zoiets op die manier aan te pakken: niet leuk genoeg, geen zin in gezeur, gaat door een moeilijke periode, bang dat de ander gaat tegensputteren etc. Ik ga er vanuit iemand zijn/haar redenen heeft, erg fatsoenlijk vind ik het niet.
Als je de mogelijke redenen opzoekt dan zal het voor degene die ghost heel plausibel zijn om zoiets op die manier aan te pakken: niet leuk genoeg, geen zin in gezeur, gaat door een moeilijke periode, bang dat de ander gaat tegensputteren etc. Ik ga er vanuit iemand zijn/haar redenen heeft, erg fatsoenlijk vind ik het niet.
wij slapen nooit.
zaterdag 3 augustus 2019 om 10:17
Precies. Ghosten doen mensen die niet in staat zijn om volwassen te communiceren, bang zijn voor confrontatie of niet zoveel geven om andermans gevoel. Het geeft mi veel aan over iemand, en je weet dan wel dat je dat niet moet willen. In een relatie is iemand dan ook vermijdend/op zichzelf gericht. Niks positiefs iig!
zaterdag 3 augustus 2019 om 10:36
Ja dikke kans dat als het lastiger wordt, ze ineens een kronkel krijgen. Niet erg stabiel. Dus het is een hele goede schiftingsmethode, hoe rot het ook even voelt. Liever nu dan straks.iceteapeach schreef: ↑03-08-2019 10:25Helemaal eens Julus. En zulke types wíl je niet eens meer onderdeel van je leven uit laten maken. Je weet nl. niet wanneer zulke 'grapjes' nog eens worden uitgehaald.
Kwestie van omdenken