Waarom jaloers op relatie partner met vriendin?

16-04-2008 14:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij een advies geven om niet zo jaloers te zijn.

Ik ben normaal gesproken nooit jaloers maar mijn vriend (al ruim 5 jaar) heeft tegenwoordig redelijk veel contact met mijn vriendin.

Ik heb het gevoel dat ik teveel ben als zij er is, ik wordt nog onzekerder door smsje die afsluiten met 'kusjes' en beginnen het hoi lieverd etc. Het is een opeenstapeling van dingen zoals bijvoorbeeld als ik naar bed wil (of moet omdat ik weer vroeg moet opstaan) zij samen altijd nog beneden blijven en opblijven tot heel laat/vroeg...

Zij is net gescheiden en ik heb het gevoel dat ze bij hem toenadering zoekt.

Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden want mijn vriend zegt dat ik me echt geen zorgen hoef te maken en ik verwacht ook echt niet dat er daadwerkelijk iets is gebeurd of gaat gebeuren, want ik ken ze allebei heel goed, ook die vriendin dus.

Waarom krijg ik dat gevoel telkens? Ik wil dat helemaal niet,

maar ja, wat moet ik hier nou mee? iemand tips!?
Tja..... Ik zou het niet vertrouwen, maar dat ben ik. (En dan ben ik nieteens zo achterdochtig, wantrouwend of jaloers.)
Ik vind dit niet per se iets om niet te vertrouwen. Ik zit ook heel vaak tot midden in de nacht met mannelijke vrienden van ons te kletsen. M'n vriend gaat dan eerder naar bed omdat ie moe is en wij nog niet.........

Ik heb wel een keer meegemaakt dat een vriendin van mij vaak toenadering zocht richting m'n vriend. Ik vond dat verdacht maar nooit wat achter gezocht. Toen zij zelf eenmaal een vriend had en ik m'n vriend ermee confronteerde bleek achteraf dat ze inderdaad regelmatig toenadering had gezocht maar dat hij hier nooit iets mee had gedaan: een kwestie van vertrouwen denk ik! Ik zou aan je vriendin vragen of zij misschien gevoelens heeft voro jou vriend?
Denk dat de meesten weleens met mannelijke vrienden hebben zitten kletsen, misschien ook wel tot diep in de nacht. Maar ik krijg niet de indruk dat het daarom gaat.
quote:[message=127d li5218,noline]fleurtje schreef op 16 april 2008 @ 14:12[/message]:

Tja..... Ik zou het niet vertrouwen, maar dat ben ik. (En dan ben ik nieteens zo achterdochtig, wantrouwend of jaloers.)Ligt niet aan jou Fleur, ik zou het ook echt niet vertrouwen. Er hoeft nog niks gebeurd te zijn en misschien gebeurt er ook wel nooit iets, maar toch zou ik niet lekker in bed liggen als ze samen beneden zitten.
Nee, dat klopt Fleurtje, ik heb het gevoel dat ze express opblijft om nog even samen te zijn. Ik heb het ook wel eens op tafel gegooid waar beide bij waren en toen werd 't natuurlijk van alle kanten ontkent. Het is meer het gevoel dat zij inderdaad toenadering zoekt bij hem en ik weet zeker dat hij daar niet opin gaat maar ik voel me misschien een beetje 'belazerd' omdat ik het afgelopen jaar dag en nacht voor haar heb klaargestaan ivm met de scheiding etc. Heb haar zelf in huis gehaald met kind wanneer het thuis echt niet meer ging. Ik voel me gewoon niet lekker bij deze situatie, in iedergeval bedankt tot nu toe voor de reacties.
ik zou het ook niet vertrouwen, ik zou het haar gewoon op een redelijke manier vragen.? strax ben je je vriend wel kwijt en dan natuurlijk ook metteen je vriendin.!
Kun je er niet met je vriend over praten? Leg hem uit dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Misschien kan hij dan voor jou wat afstand nemen van deze vriendin, samen met jou naar boven gaan etc. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk gevraagd?
Ik geloof best dat hij er niet op in gaat, maar hij laat het zich wel lekker aanleunen. Minstens net zo rot, lijkt me.
wordt tijd dat jouw vriendin een eigen onderkomen gaat krijgen, zo te lezen.
Sommige mensen geven mij een onveilig gevoel omdat ze in wezen egocentrisch zijn. Niet dat ze egoistisch zijn, niet dat ze je bewust willen kwetsen, maar ze hebben wel een wereldbeeld waarin zij in het midden staan en de rest van de wereld er is als ondersteuning, tegenstander of publiek. Het zijn een soort kinderen: heel lief, heel leuk, maar je moet geen steun van ze verwachten. Misschien is dat bij je vriendin ook zo?

Ik zou maar op je gevoel vertrouwen. Niet dat het per se hoeft te betekenen dat zij toenadering tot je vriend zoekt, of andersom, maar het betekent wel dat jij er even niet toe doet, dat jij even buitengesloten bent. Heeft zij ook aandacht voor jouw gevoel, of draait het allemaal om haar? Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Deze 'bewuste' vriendin heeft net een huis voor zichzelf, dus dat is opgelost. Ik wil Korenwolf bedanken voor deze reactie, ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat, beter nog,.....ik weet het wel zeker....het antwoord op de laatste zin is inderdaad wel te raden.

Het laat me even op een andere manier tegen de situatie aankijken, dat is fijn!
Als ze dan een huis heeft voor zichzelf dan vind ik het wel raar dat ze telkens zo lang bij jou blijft zitten, als jij naar bed gaat. Het is toch een vriendin van jou, niet van je man/vriend? Dat zoiets een keer gebeurt oke, maar als dat vaak gebeurt vind ik dat niet normaal.

Het lijkt erop dat jij wel rekening houdt met ieders gevoelens, maar dat jouw vriendin alleen maar aandacht heeft voor die van haarzelf. Ik zou hier zeker met haar over praten, misschien heeft ze het niet eens in de gaten.
mooi gezegd korenwolf, heel herkenbaar dit soort types, goed beschreven!
Ik denk ook dat "jaloers" niet echt aan de orde is. Ik lees je OP (endaarna de rest van het topic) en ik snap meteen je gevoel van onbehagen, terwijl ik totaal niet jaloers van aard ben.

Je vriendin is mogelijk kwetsbaar door haar recente scheiding en het zou je vriend sieren om ruime afstand te bewaren, waar zij het misschien niet kan of wil.

Ik vind dat zij zich een slechte gast en vriendin toont. Al is het allemaal nog zo onschuldig, nu jij al je bezwaren kenbaar hebt gemaakt, zou ze gewoon wat meer respect voor je moeten tonen.
Hoi Koelkast,

Ik denk dat je zeker gelijk hebt hierin. Ik wil altijd iedereen helpen en niemand kwetsen, maar goed niet iedereen is zo. Ik denk dat ik veel te veel rekening hou met anderen en te weinig met mezelf. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik erg boos was op haar door een voorval wat in de context van het verhaal past. Toen kwam ze een dag later naar me toe om te zeggen dat ze bij de dokter was geweest en depressief was. Kortom, ze eist de aandacht altijd op, en dan ben ik weer zo'n watje dat ik haar dan ook nog wil helpen en m'n eigen gevoel opzij zet. Ik vind het erg fijn om dit op deze manier van me af te schrijven en er reacties op te krijgen. Nu heb ik niet zo'n gevoel dat het aan mij ligt. Dank jullie wel!
Vervelend zijn zulke dingen ; je voelt jezelf al snel erg mutsig of zeikerig .... zeker als een ander op de toer van " nou jáááá , zeg , hoe kom je erbij , jij denkt "slecht over me , zeg " gaat .

Maar ik zou het zeker wel aangeven .

Hoewel misschien je partner en je vriendin niets van plan zijn kunnen sommige dingen wel ontstaan ....niks mis mee om sommige dingen voor te zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je zou bijvoorbeeld gerust kunnen zeggen " zeg , wijffie , ik ga je eruit gooien , hoor ...ik moet morgen vroeg op " ( eventueel gevolgd door iets als ; en ik slaap niet lekker in mijn eentje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ken iemand die zegt dan: "Kom, schat, het bezoek wil naar huis."
quote:pvandam schreef op 16 april 2008 @ 14:41:

Nee, dat klopt Fleurtje, ik heb het gevoel dat ze express opblijft om nog even samen te zijn. .

Huh woont ze ook nog (steeds) bij jullie in huis??

Kan me voorstellen dat het een lastige situatie is en wellicht nog wel even blijft (als ze nog bij jullie logeert). Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!!

(off topic: ben nu blij dat martini-mate laatst weigerde om als opvangplek te fungeren bij soortgelijke situatie bij mijn vriendin..zie mezelf ook al in deze situatie zitten...Ben nu blij dat ze toch bij haar ouders zit)
Dank voor de tips, dat kan ik zeker gewoon doen. Stom genoeg nooit over nagedacht....!
Stom van mij om meteen te reageren en niet eerst even door te lezen Goed om te lezen dat de vriendin een nieuwe plek heeft gevonden!! Hoop voor je dat het snel weer wat normaler / rustiger wordt!!
Ik vind er niks mis mee als je gewoon duidelijk aangeeft dat ze naar huis moet. Desnoods zeg je erbij, morgen is er weer een dag kom dan maar weer terug, of zoiets. Of spreek af om samen te gaan winkelen de volgende dag (zonder vriend haha).

Kom op zeg, het is toch ook jouw huis. En jouw vriend en jouw vriendin.

Niet over je heen laten lopen, dat is niet goed. Als je teveel je best doet om het iedereen naar de zin te maken, dan heb je zelf geen leven. Soms moet je een beetje hard zijn.
Ze logeert nu niet meer bij ons hoor Martini, ze blijft altijd nog lang nadat ik naar bed ben gegaan. En gaat daarna naar huis.
Ik heb een jaar bij een bevriend echtpaar op zolder gewoond. Slapen deed ik slecht en de mannelijke helft van het stel is een nachtbraker. Mijn vriendin moet om 06.00 uur 's morgens op en soms lagen wij dan pas een uur of twee in bed. We hebben er wel met z'n drieeën over gesproken. Dat als zij zich op welk moment, op wat voor manier ook bedreigd zou voelen, we dat dan onmiddelijk zouden respecteren. Het is nooit gebeurd maar ik ben wel blij dat we het besproken hebben.

Dat raad ik je dus aan. Zeg het. Uit je gevoel en zeg er bij dat je je ongemakkelijk voelt want dat is eigenlijk al een stap te ver. Je zou je niet ongemakkelijk moeten hoeven voelen en dat je wel zo voelt moet indruk maken op je vriend en je vriendin.

Gooi het in de groep meid. Niet mee blijven zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven