Waarom nou toch....alsjeblieft even jullie mening..

07-06-2009 12:11 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat jullie een eerlijke mening hier over willen geven en als het kan de mannelijke lezers ook.

Heb een hele zware jeugd gehad , mijn vader was hartpatient en alcoholist. Dingen zijn er voorgevallen die je als klein kind echt niet mee mag maken , mijn vader heeft niet alleen een hele negatieve stempel op mijn jeugd geplaatst maar het heeft ook zijn leven gekost.

Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend was hij al hartpatient , als ik een keer op de vrijdagavond niet kon ging hij regelmatig uit teleurstelling op stap en drinken. Vele malen zijn daar ruzies door ontstaan , mijn fout was om niet te vertellen waarom het me zo zwaar viel als hij weer flink gedronken had en dus de dag erop een mega kater had en ons weekend helemaal in de soep liep.

Twee weken geleden wist ik dat ik mijn diepste angsten uit mijn verleden moest vertellen en alle schaamte ervoor aan de kant moest zetten wilde deze relatie een serieuze kans maken. Dat heb ik gedaan , hij zou me steunen en helpen en er rekening mee houden tot ik het beter aan kon allemaal. Besloot in therapie te gaan om het verleden te verwerken. Nu twee weken later dus , kon ik vrijdagavond niet naar hem toe , we zouden zaterdag overdag wat met de meiden gaan doen en zaterdagavond gezellig met zijn 2e zijn. Hij was deze week vreselijk moe en dacht dat zijn hartkwaal weer terug was , dus zorgen en angst dat het weer mis zou zijn van mijn kant. Ik zei tegen hem nou dan kijken we wel even of we wat met de meiden gaan doen , jouw gezondheid gaat voor.

In de avond ging hij naar vrienden (2 alcoholisten ) een uurtje , dat uurtje werden uren en ik maakte me zorgen kenbaar met een smsje. Hoorde niets meer van hem tot gister einde van de middag. Hij was dus niet wat hij zei rond elf uur naar huis gegaan maar de stad in gegaan en zich vol laten zuipen en had een geweldige avond gehad. Het was mijn schuld dat hij dat gedaan had want ik maakte me zorgen kenbaar en hij ging ervan uit dat er dus weer ruzie kwam. Hij gebruikte mijn angsten als excuus om iets te doen waar ik juist zo bang voor was , zuipen met als gevolg dus gisteren weer niet sporten (wat hij moet doen van de cardioloog) , niet met de meiden weg (ze zouden hem voor de 2e keer zien en verheugde zich enorm erop) , een mega kater hebben dus ja een rot weekend weer. Wil hem niet aan banden leggen , maar had net één gesprek bij de therapeut gehad , hij zou me steunen hier in hij zou aan zijn gezondheid gaan werken dus minder drinken , hij zou rekening met mij houden ivm angsten tot ik echt dit beter aan kon allemaal. Twee weken geleden een super goed gesprek gehad samen , samen een nieuwe start gemaakt , samen zouden we eraan werken en ervoor gaan , het eerste de beste weekend walst hij overal over heen en als ik dan zeg dat het me pijn deed krijg ik te horen , sterkte schatje veranderen zal je nooit !.

Wat een heel gezellig weekend zou moeten worden en net op het heetst van de strijd om serieus aan onze relatie te werken werd het een nachtmerrie niet alleen het weekend liep fout maar de relatie is ook over.

Dit doet echt gewoon pijn
Hij moet natuurlijk gewoon zijn ding kunnen doen. En daar zou jij je niet eens mee moeten bemoeien denk ik. Tenminste, dat is mijn mening.

Als hij alleen gaat stappen en zuipen en daarna zijn eigen bed inrolt en daar zijn kater uitslaapt heb jij daar in principe toch geen last van?

Het gaat jou hier vooral om zijn gezondheid denk ik? Hij neemt het zelf niet serieus, dus het zal wel meevallen allemaal. Dan maak jij je dus teveel zorgen. Niet doen! En als het je zo dwars zit moet je je toch echt af vragen, waarom jij je zorgen maakt over iemand die niet eens om zichzelf geeft.

En hij geeft jou de schuld? Jij laat je de schuld geven, je kunt er ook voor kiezen om het niet te pikken. Als jij hem geen ruimte geeft om jou de schuld te geven, dus te bedenken; ik laat hem, bemoei me er niet mee.. heeft hij ook geen opening om het op jou te schuiven.

Maar het maakt eigenlijk niet uit, het is over tussen jullie. Pak je eigen leven op en werk daaraan. Probeer niet teveel na te denken over hoe of wat, dat heeft geen zin. Maar neem je leerpunten hier wel uit mee.
quote:domnaiefmutsje schreef op 07 juni 2009 @ 12:48:

Hij probeert een aapje op jouw schouder te zetten. Het is maar of jij het beestje erop LAAT zetten. Geef het pakketje maar terug. "Jouw leven, jouw verantwoording".Dát bedoel ik
Eens met Mamassaar...

Door in een relatie met deze alcoholist te blijven hangen plaatst je jou meiden in een zelfde situatie als waar je zelf in hebt gezeten.

De enige die deze situatie in stand houdt ben je zelf. Deze man zal altijd excuses blijven zoeken om zich zgn 'gelegitimeerd' vol te zuipen.

Trap niet in zn praatjes. Het is algemeen bekend dat vrouwen vaak relatie's aangaan met mannen die op een bepaalde manier op hun vader lijken, ze vertonen bekend en daardoor op een bepaalde manier 'veilig' gedrag. Heel goed dat je hulp zoekt in de vorm van therapie. Mischien is het niet onverstandig om pas weer relatie's aan te gaan als je weet in welke 'valkuilen' (qua relatie's) je geneigt bent te vallen, en je op een bepaalde manier los bent gekomen van je jeugdervaringen? Door voor jezelf te kiezen kies je ook een gelukkiger leven van je meiden.
Lieve Ilse,

Wat zit jij in een lastig parket! Ik ga je niet vertellen of je wel of niet verder moet met deze man. Die keuze is aan jou.

Wel ga ik je vertellen dat je nu al je energie in jezelf moet gaan steken. Ik vind het ontzettend knap van je dat de stap hebt genomen om naar een therapeut te gaan. Waarschijnlijk wordt het de komende tijd nog wat heftiger, omdat je tijdens je therapie weer wat dieper op je verleden in gaat. En misschien dat je daarom juist zo geschrokken bent van de situatie met je vriend. Je herbeleeft alles in je therapie, maar ook in je huidige leven.

Je bent alleen de verantwoordelijk voor jezelf en je meiden! Maar dat realiseer je je zelf gelukkig ook.

Wat vind je nu het ergste aan de situatie? Dat jij de schuld krijgt? Vindt hij het vervelend (zacht uitgedrukt) dat jij hem op de feiten wijst? Mensen beschuldigen elkaar maar al te vaak van iets wat ze zelf doen. Echt!

Heel veel sterkte Ilse. Blijf bij jezelf!
Dumpen die gozer! Een alcoholist moet je niet als relatiemateriaal willen omturnen, dat gaat je niet lukken. Laat 'm maar in z'n sop gaarkoken en schop hem 't huis uit of pak zelf je biezen.
Ja jullie hebben helemaal gelijk ! Het is het gevecht tussen het gevoel en het verstand .

En natuurlijk mag hij met zijn vrienden op stap , graag zelfs !.

Wil hem totaal niet aan banden leggen maar ik word en nu dus ook de meiden er de dupe van. Want omdat hij dat doet heeft hij een mega kater is hij dagen lang brak , wat ik inmiddels uit ervaring weet. En ja dan is het mijn keuze of ik op deze manier een relatie wil en kan. Maar het komt juist zo hard aan nu omdat we 2 weken geleden zo eerlijk waren naar elkaar . Hij zei ook ja ik weet dat het fout is wat ik doe , ik ga veranderen , en ik zou hulp zoeken , we zouden er samen aan gaan werken.

Had echt het gevoel samen een nieuwe start te maken.....
quote:domnaiefmutsje schreef op 07 juni 2009 @ 12:48:

Hij probeert een aapje op jouw schouder te zetten. Dat aapje is wel hot op dit moment op het forum he?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 07 juni 2009 @ 12:57:

[...]

Dat aapje is wel hot op dit moment op het forum he? Is dat zo?
quote:Lady37 schreef op 07 juni 2009 @ 12:55:

Eens met Mamassaar...

Door in een relatie met deze alcoholist te blijven hangen plaatst je jou meiden in een zelfde situatie als waar je zelf in hebt gezeten.

De enige die deze situatie in stand houdt ben je zelf. Deze man zal altijd excuses blijven zoeken om zich zgn 'gelegitimeerd' vol te zuipen.

Trap niet in zn praatjes. Het is algemeen bekend dat vrouwen vaak relatie's aangaan met mannen die op een bepaalde manier op hun vader lijken, ze vertonen bekend en daardoor op een bepaalde manier 'veilig' gedrag. Heel goed dat je hulp zoekt in de vorm van therapie. Mischien is het niet onverstandig om pas weer relatie's aan te gaan als je weet in welke 'valkuilen' (qua relatie's) je geneigt bent te vallen, en je op een bepaalde manier los bent gekomen van je jeugdervaringen? Door voor jezelf te kiezen kies je ook een gelukkiger leven van je meiden.

Maar eh, wie zegt dat hij een alcoholist is?

We hebben het over een man die af en toe met zijn vrienden de kroeg induikt en dan een biertje of wat teveel drinkt. Ben je dan meteen een alcoholist? Niet toch?

TO heeft nare ervaringen met alcoholisten, en daardoor kan het zijn dat ze over elk biertje valt. Om een man die gewoon lekker zijn ding doet dan af te schilderen als een alcoholist vind ik wel erg ver gaan. Dan ben ik ook een alcoholist, want ik heb vorige week ook gezellig met een vriend biertjes zitten downloaden (effe lekker mijn ding doen zeg maar, even eruit, bijkletsen, sociale contacten onderhouden blabla) zonder mijn vriend erbij.
Madhe : Als ik er geen last van zou hebben dan had ik makkelijk kunnen zeggen ja zuip je maar kapot. Maar ik hou van hem en hij gaf ook 2 weken geleden toe dat hij hier door dus de relatie op het spel zet. Want hij zuipt zich kapot op de vrijdag en voor zaterdag staan er leuke dingen op de planning wat dus niet door kan gaan door zijn mega kater. We zien elkaar alleen in het weekend dus die lopen door zijn houding helemaal in de soep. Dus heb er zeker wel last van...maar goed dat doe ik mezelf aan door te blijven bij hem.
quote:Poezewoes schreef op 07 juni 2009 @ 12:57:

[...]

Dat aapje is wel hot op dit moment op het forum he?

We kúnnen er een forum-rage van maken

Putten we bij élk antwoord dat we geven uit alle aap-spreekwoorden en gezegdes

De aap niet op je schouder nemen. ( niet de verantwoording op je nemen)

Je moet een aap niet leren klimmen. ( geen energie verspillen aan overbodige dingen)

Ontvangen worden als een aap in een porseleinkast.(Slechte ontvangst)

Als apen hoger klimmen willen, ziet men al snel hun blote billen. (iemand die meer wil dan wat hij kan, maakt zich al vlug belachelijk)

Een klap van een lamme aap krijgen. (beledigd worden)

Men ziet op geen aap als men uit Oost-Indié komt. (als je genoeg hebt kan je er royaal mee doen)

Wil je een aap dan krijg je een aap. (wie de verkeerde vraag stelt, krijgt niet het antwoord wat hij verwachtte)

Een aangeklede aap. (opzichtig gekleed)

Hij heeft een gezicht als een aap. ( hij is lelijk)

Hij haspelt ermee als een aap in een garenwinkel.( hij stuurt alles in de war)

Als een aap in een garenwinkel. ( hij voelt zich niet op zijn gemak)

Iemand anders na-apen, (iemand tot in het belachelijke nadoen)

Toen kwam de aap uit de mouw. (Iets dat uitkomt wat niet de bedoeling was)

In de aap gelogeerd zijn. ( bedrogen uitkomen)

Al draagt de aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding. (Met de mooiste kleren aan blijft een lelijk mens lelijk)

Zich een aap lachen. (hard lachen)

Aap wat heb je mooie jongen. (Iemand naar de bek praten om iets gedaan te krijgen)

Iemand voor aap zetten. (iemand een gek figuur laten slaan)

Het is moeilijk om oude apen, leren muilen te maken. (een ouder iemand is moeilijk iets nieuws te leren)

Zich een aap (apelazarus) schrikken

Een aap wil met iedereen gekken , maar zelf kan hij zijn aars niet dekken. (de spot drijven met een ander, terwijl men zelf ook gebreken heeft)

Een broodje aap. (onwaarschijnlijk verhaal)

Als je een aap leert klimmen, dan gaat hij met cocosnoten gooien.( als je iemand iets leert, wees dan niet verrast dat hij ook andere dingen leert, ontdekt)

De aap is gevlooid.(daar is niets meer aan te veranderen)

Zelfs apen gluren in de spiegel.(ook lelijke mensen kunnen met hun uiterlijk tevreden zijn)

Kijken als een aap in een roestig horloge. ( verbaasd kijken)

De aap, uit al te grote min, die perst zijn jong de lende in. ( teveel liefde kan verstikkend zijn)

Een aap met een scheermes.(gevaarlijk gereedschap t.g.v. een montage fout)

Op apegapen liggen. (op sterven na dood)

De volgende spreekwoorden waren voor mij niet duidelijk.

Aap kan hier staan voor spaarpot, vroeger was de aap wat het spaarvarken nu is.

Het kan ook zijn dat het woord aap staat voor groot,veel.

Weer andere denken dat het stamt uit de tijd van de V.O.C.

De aap is binnen. (Het geld van een b.v. erfenis of van iets illegaals is binnen)

De aap vlooien. (het spaargeld tellen)

De aap aanspreken. (spaargeld besteden)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij is manipulatief en hij zuipt zoveel dat het ten koste gaan van andere dingen, zoals afspraken met jou. Dan ben je in mijn ogen een alcoholist.

Manipulatief&alcoholist... Wegwezen bij hem.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heb hier niet beweert dat hij een alcoholist is !!.

Hij mag van mij echt wel zijn biertje , drink zelf ook wel eens een wijntje en val ook echt niet over elk biertje . Maar tussen een biertje en zoveel drinken dat je dagen lang kapot bent zit een groot verschil !. Daarbij zit hij zwaar aan de medicatie wat zijn eigen verandwoording is hoor dat voorop gesteld , maar weet dan je grens. Door de medicatie is hij sneller dronken en dat weet hij maar toch drinkt hij over zijn grens heen.
Blijfgewoonbianca : Hahahahahaha ik lach weer door jouw post , thanks meid !
Daar is Bia goed in (among other things), mensen laten lachen, zelfs als ze in de shit zitten. Daarom ben ik ook zo gek op haar.....
Goed, en wat wil jij dan? Wat zijn jouw verwachtingen en is dat haalbaar in deze relatie?

Juist omdat je kinderen hebt zou je een stuk kritischer moeten zijn dan wanneer je alleen zou zijn.

Je kunt alleen jezelf veranderen, een ander niet. Houd je dat voor ogen.
Ja, dat vind ik echt.
als je je kapot drinkt en als andere dingen steeds weer afgezegd worden omdat je een kater hebt, als je drinkt terwijl dat erg slecht voor je gezondheid is en daardoor niet sport terwijl je dat van de cardioloog wel moet, als je geen maat kan houden en je gezondheid ernstig in gevaar brengt.... dan ben je wel een alcoholist. Ik vind er niets sociaals meer aan.
Het moeilijkste is echt nog dat hij beweert dat ik hier fout ben , dat is zo moeilijk te bekroppen voor me. Omdat ik niet kan gaat hij zich vervelen dus drinken , omdat ik mijn angsten uit gaat hij drinken <<<<zijn woorden.
quote:Spijker schreef op 07 juni 2009 @ 13:10:

als je je kapot drinkt en als andere dingen steeds weer afgezegd worden omdat je een kater hebt, als je drinkt terwijl dat erg slecht voor je gezondheid is en daardoor niet sport terwijl je dat van de cardioloog wel moet, als je geen maat kan houden en je gezondheid ernstig in gevaar brengt.... dan ben je wel een alcoholist. Ik vind er niets sociaals meer aan.

Eens.

Wanneer ik ook nog erbij lees dat TO de schuld krijgt van zijn drinken dan is het voor mij duidelijk.
Ja, dat vind ik echt.
En dan nogmaals de vraag: zou je dit voor je meiden willen?

Kan ik me niet voorstellen.
Ja, dat vind ik echt.
Wat ik wil ? Wil een serieuse relatie waarin ik mezelf kan zijn maar mijn partner ook zonder dat door dat we dat zijn onze relatie op het spel zetten en de gezondheid. Wil een man die er voor me is en waar ik een gelukkig gezond leven mee kan opbouwen. Waar ik voor wil vechten zonder tegen een muur steeds op te lopen , een man die zijn gezondheid serieus neemt . En als er problemen zijn die niet weg gaat drinken maar eraan gaat werken !.

Maar de eerste tijd wil ik even helemaal geen man
Nee wil dit absoluut niet voor de meiden !! Ze verdienen zoveel meer dan dit , en we redden het prima zo met ons gezinnetje .
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:10:

Het moeilijkste is echt nog dat hij beweert dat ik hier fout ben , dat is zo moeilijk te bekroppen voor me. Omdat ik niet kan gaat hij zich vervelen dus drinken , omdat ik mijn angsten uit gaat hij drinken <<<<zijn woorden.Hij manipuleert je, dat is niet verbazingwekkend dat is zelfs heel typerend voor een verslaafde. Het zal altijd jouw schuld zijn en aan jou liggen.
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:13:

Maar de eerste tijd wil ik even helemaal geen man Helemaal geen man? Ben je nou bij hem weg of niet dan? Mis ik iets?
Wat vind ik dat fijn om te lezen!

In dat geval zou ik helemaal geen contact meer willen met deze man.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven