Waarom nou toch....alsjeblieft even jullie mening..

07-06-2009 12:11 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat jullie een eerlijke mening hier over willen geven en als het kan de mannelijke lezers ook.

Heb een hele zware jeugd gehad , mijn vader was hartpatient en alcoholist. Dingen zijn er voorgevallen die je als klein kind echt niet mee mag maken , mijn vader heeft niet alleen een hele negatieve stempel op mijn jeugd geplaatst maar het heeft ook zijn leven gekost.

Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend was hij al hartpatient , als ik een keer op de vrijdagavond niet kon ging hij regelmatig uit teleurstelling op stap en drinken. Vele malen zijn daar ruzies door ontstaan , mijn fout was om niet te vertellen waarom het me zo zwaar viel als hij weer flink gedronken had en dus de dag erop een mega kater had en ons weekend helemaal in de soep liep.

Twee weken geleden wist ik dat ik mijn diepste angsten uit mijn verleden moest vertellen en alle schaamte ervoor aan de kant moest zetten wilde deze relatie een serieuze kans maken. Dat heb ik gedaan , hij zou me steunen en helpen en er rekening mee houden tot ik het beter aan kon allemaal. Besloot in therapie te gaan om het verleden te verwerken. Nu twee weken later dus , kon ik vrijdagavond niet naar hem toe , we zouden zaterdag overdag wat met de meiden gaan doen en zaterdagavond gezellig met zijn 2e zijn. Hij was deze week vreselijk moe en dacht dat zijn hartkwaal weer terug was , dus zorgen en angst dat het weer mis zou zijn van mijn kant. Ik zei tegen hem nou dan kijken we wel even of we wat met de meiden gaan doen , jouw gezondheid gaat voor.

In de avond ging hij naar vrienden (2 alcoholisten ) een uurtje , dat uurtje werden uren en ik maakte me zorgen kenbaar met een smsje. Hoorde niets meer van hem tot gister einde van de middag. Hij was dus niet wat hij zei rond elf uur naar huis gegaan maar de stad in gegaan en zich vol laten zuipen en had een geweldige avond gehad. Het was mijn schuld dat hij dat gedaan had want ik maakte me zorgen kenbaar en hij ging ervan uit dat er dus weer ruzie kwam. Hij gebruikte mijn angsten als excuus om iets te doen waar ik juist zo bang voor was , zuipen met als gevolg dus gisteren weer niet sporten (wat hij moet doen van de cardioloog) , niet met de meiden weg (ze zouden hem voor de 2e keer zien en verheugde zich enorm erop) , een mega kater hebben dus ja een rot weekend weer. Wil hem niet aan banden leggen , maar had net één gesprek bij de therapeut gehad , hij zou me steunen hier in hij zou aan zijn gezondheid gaan werken dus minder drinken , hij zou rekening met mij houden ivm angsten tot ik echt dit beter aan kon allemaal. Twee weken geleden een super goed gesprek gehad samen , samen een nieuwe start gemaakt , samen zouden we eraan werken en ervoor gaan , het eerste de beste weekend walst hij overal over heen en als ik dan zeg dat het me pijn deed krijg ik te horen , sterkte schatje veranderen zal je nooit !.

Wat een heel gezellig weekend zou moeten worden en net op het heetst van de strijd om serieus aan onze relatie te werken werd het een nachtmerrie niet alleen het weekend liep fout maar de relatie is ook over.

Dit doet echt gewoon pijn
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:10:

Het moeilijkste is echt nog dat hij beweert dat ik hier fout ben , dat is zo moeilijk te bekroppen voor me. Omdat ik niet kan gaat hij zich vervelen dus drinken , omdat ik mijn angsten uit gaat hij drinken <<<<zijn woorden.Dat is ook heel gemeen van je vriend. Hij hoort verantwoordelijk te nemen voor zijn eigen daden en niet de verantwoordelijkheid bij jou neer te leggen. Ik vind het van hem erg zwak!!!
Spijker : ja achter de relatie heb ik gister een punt gezet (staat ook in mijn eerste bericht onderaan ).

Maar toch dan word je wakker na zo'n dag krijg je een huilbui (meiden zijn bij oma ) en ga je toch weer twijfelen van zit ik hier nou niet fout , moet ik geen sorry zeggen of toch weer in gesprek met hem gaan enz.
Niet twijfelen. Je hebt er goed aangedaan.
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:10:

Het moeilijkste is echt nog dat hij beweert dat ik hier fout ben , dat is zo moeilijk te bekroppen voor me. Omdat ik niet kan gaat hij zich vervelen dus drinken , omdat ik mijn angsten uit gaat hij drinken <<<<zijn woorden.Het wringt omdat je zelf ook wel weet dat het niet jouw schuld is. Hij is onredelijk en gebruikt jouw worden tegen jezelf. Jullie hebben pas sinds kort een relatie en wonen niet samen is het niet? (omdat hij de meiden nog voor de tweede keer moest gaan zien)? Je bent dan gelukkig niet financieel van hem afhankelijk. Alleen emotioneel. Waarom zou je wel voor deze man kiezen? En ben je bang dat je hem laat vallen als je niet met deze relatie door gaat?
Ja zolang ik er maar ben in de weekenden dan gaat het geweldig ! Dan is hij echt een schat en heeft hij alles voor me over , maar op het moment dat ik niet kan (kan niet altijd gezien de kids) dan gaat het mis. Maar ben toch niet verantwoordelijk voor zijn gedrag , bedoel ermee te zeggen het moet toch ook gewoon goed gaan als ik een keer niet kan !
Het is voor de buitenstaander altijd makkelijk om te zeggen dat je je biezen moet pakken, maar helaas werkt dat niet zo, omdat jijzelf uiteraard emotioneel bij deze man betrokken bent

Wat ga jij doen? Wil je wat doen? Kan er iets veranderen? Of kan je je bij deze situatie neerleggen?
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:24:

Ja zolang ik er maar ben in de weekenden dan gaat het geweldig ! Dan is hij echt een schat en heeft hij alles voor me over , maar op het moment dat ik niet kan (kan niet altijd gezien de kids) dan gaat het mis. Maar ben toch niet verantwoordelijk voor zijn gedrag , bedoel ermee te zeggen het moet toch ook gewoon goed gaan als ik een keer niet kan !

Blijkbaar kan dat niet. Hij heeft het je al vaken beloofd.

Hoevaak wil je je aan dezelfde steen stoten? Nogmaals, denk aan je meiden.
Ja, dat vind ik echt.
Het is voor de buitenstaander altijd makkelijk om te zeggen dat je je biezen moet pakken, maar helaas werkt dat niet zo, omdat jijzelf uiteraard emotioneel bij deze man betrokken bent

Wat ga jij doen? Wil je wat doen? Kan er iets veranderen? Of kan je je bij deze situatie neerleggen?
Het zal moeilijk worden maar niet zo moeilijk als dat ik hier mee door ga . Je kan pas aan een relatie werken als je alle twee je fouten toe durft te geven. Zo krijg je een open eerlijke communicatie en kan je kijken wat het één met de ander doet , en daar een midden weg in vinden. Dat was ook onze afspraak (niet voor de eerste keer) maar ipv zich eraan te houden doet hij het weer en dit keer vele malen erger.

Zelfs een eerlijk open gesprek met een nieuwe kans gaf geen verandering dus wat kan ik dan nog ?. Zo door gaan en op alles ja en amen gaan zeggen en alles maar pikken , met als gevolg mijn meiden in deze situatie te betrekken wat uiteindelijk zou gebeuren , over me eigen grens te lopen keer op keer , zijn gezondheid naar benende zien kukelen , ik me zorgen maken ................nee al wil ik nog zoveel moet de illusie los gaan laten dat dit gaat werken.

Hou van hem maar soms is liefde alleen niet genoeg !
Dit is hoe ik het zie.

Je bent gescheiden of iig uit elkaar met de vader van je kinderen. Ze hebben dus al een rot periode meegemaakt want papa en mama zijn uit elkaar gegaan.

Daarom zou je nu zo ontzettend voorzichtig en selectief moeten zijn wie je in het leven van jezelf en vooral je kinderen brengt.

Dit allemaal geeft mij gewoon een hele slechte smaak in mijn mond. Deze man is alles behalve het beste voor jullie.
Ja, dat vind ik echt.
Dus je hebt eigenlijk al een beslissing gemaakt? Knap van je. Bespreek dit uiteraard ook met je therapeut. Misschien dat je nog even kunt wachten met de mededeling. zodat je eerst aan je therepeut steun vragen. Dit is namelijk wel een grote stap in je behandelplan. Tenzij het nu zo klaar is als een klontje.

Je bent de directeur van je eigen leven!
Lieve Ilse,

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan door achter deze relatie een punt te zetten. Hoeveel pijn het je ook doet, je zult er uiteindelijk weer sterker uitkomen. Het heeft geen zin om een relatie te hebben met ieman die zelf niet onder ogen kan zien dat hij zelf de problemen veroorzaakt, sterker nog, hij legt de schuld bij jou. Ontzettend onvolwassen en ik kan me voorstellen dat dat jou enorm pijn doet. Jij bent namelijk oprecht bezorgd om zijn gezondheid.

Kies voor jezelf en je meiden, je doet het goed!
We hebben bijna een jaar een relatie en hij heeft ze pas één keer gezien juist omdat ik heel voorzichtig wilde zijn gezien de kinderen.

Dat was vorige week , die week daarvoor maakte we een nieuwe start en hij wilde de kinderen graag leren kennnen. Dus ben over die drempel heen gestapt omdat ik er totaal overtuigd van was door zijn woorden dat we de goede richting op zouden gaan.
Mannen!
Tja........Mannen pffffffffff
aan - uit - aan - uit.. Stap nu niet weer in dezelfde val. Blijf bij hem vandaan, die man brengt niets goeds. Als er in een jaar al zoveel ellende is belooft dat niet veel moois voor de toekomst.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Het komt helemaal goed met je, als je bij jezelf blijft. Je hebt al een enorme goede stap voor jezelf genomen door naar therapie te gaan. Jij hebt jezelf opengesteld, maar dit is totaal niet goed beantwoordt door hem.

Ik wens je veel sterkte met alles. Geloof in je eigen kunnen!
Lieve Ilse2000,

Omdat het je toch is overkomen dat je in een relatie terechtkwam die een oud patroon uit je leven 'bovenbracht', kan ik je maar 1 ding aanraden: er zijn goede praatgroepen waar je hiermee kan leren omgaan en voorkómen dat je nog een keer in zo'n relatie terechtkomt. Ik bedoel de partner/familiegroep van de AA (partners, kinderen, ouders van alcolholisten) en de CodA (codependents anonymous), waar je leert hoe oude 'foute' familiepatronen invloed hebben op je partnerkeuze en hoe je daarmee om kunt gaan. Ik heb hierdoor mezelf beter leren kennen en moeilijke, maar goede keuzes kunnen maken. Ik vond het een verrijking. Ook als het je niet lukt om te veranderen, het is een verademing vanwege de herkenning bij andere mensen, je bent niet alleen en iedereen respecteert elkaar. Succes en ik hoop voor je dat je een echte leuke vent vindt die goed bij je gezinnetje past!
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:04:

Heb hier niet beweert dat hij een alcoholist is !!.

Hij mag van mij echt wel zijn biertje , drink zelf ook wel eens een wijntje en val ook echt niet over elk biertje . Maar tussen een biertje en zoveel drinken dat je dagen lang kapot bent zit een groot verschil !. Daarbij zit hij zwaar aan de medicatie wat zijn eigen verandwoording is hoor dat voorop gesteld , maar weet dan je grens. Door de medicatie is hij sneller dronken en dat weet hij maar toch drinkt hij over zijn grens heen.

Dan ben je nu toch beter af? Hij kent zijn grenzen niet, je wilt toch helemaal geen relatie met iemand die zijn eigen grenzen niet kent? Het is nu over, verspil er dan ook geen tijd meer aan!

Je moet een aap niet leren klimmen....
Aan zoiets zat ik ook te denken , want mijn verleden heeft invloed op het heden. En hoopte echt dat hij het licht had gezien en onze relatie voor hem zo belangrijk was om er samen voor te gaan. Waren zijn woorden ook maar de praktijk pakte anders uit ,

Weet wel dat ik er kom , ach weet inmiddels ook wel dat liefdesverdriet slijt en ik er weer sterker uit kom . Maar die andere kant van hem daar hou ik zo van , de steun , de liefde enz enz . Maar goed als ik dat alleen maar heb als ik er ben en als ik er niet ben het totaal fout loopt dan gaat dit gewoon niet werken hoe moeilijk het ook is .

Moet maar vaak het liedje luisteren van Kijk omhoog van Nick en Simon
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 13:19:

Spijker : ja achter de relatie heb ik gister een punt gezet (staat ook in mijn eerste bericht onderaan ).

Maar toch dan word je wakker na zo'n dag krijg je een huilbui (meiden zijn bij oma ) en ga je toch weer twijfelen van zit ik hier nou niet fout , moet ik geen sorry zeggen of toch weer in gesprek met hem gaan enz.

Zodra je gaat twijfelen of jij fout zit bij dingen die HIJ deed, nadat híj je dat vertelt heeft zou je moeten weten dat je het nu juist wel goed hebt gedaan Kleine tip en die gaat bijna altijd op!

Helemaal in dit geval. HIJ doet dingen en dat mag en moet hij helemaal zelf weten. JIJ accepteert het niet, dan is het uitmaken het beste wat je kunt doen. Dan hoef jij het niet te accepteren, en hij kan het gewoon lekker blijven doen. En dan heeft niemand ergens last van!
Ilse, wat vervelden voor je! Ik denk écht dat je de juiste keuze hebt gemaakt en blijf bij deze keuze....!!!!

misschien val ik in herhaling, ik heb niet alle reacties gelezen...

ik heb zelf een relatie gehad met iemand die zijn grenzen wat alcohol betreft niet kon. Ik heb oogkleppen opgehad, gedacht dat het wel goed zou komen enz enz....

ik herken écht dingen die jij nu ook zegt...

hij was zielig, het was niet zijn schuld dat hij dronk, natuurlijk dronk hij niet teveel, dat was alleen maar mijn mening, hij wilde écht stoppen, vanaf morgen zou alles beter zijn...enz enz enz....heeel veel mooie beloftes en ook heeeel veel verwijten....

echt meid, ga voor jezelf!!!!! daarnaast heb je ook nog eens een slecht voorbeeld van hoe het af kan lopen (helaas...)

kies voor jezelf MAAR OOK VOOR JE KINDEREN!!!!!!

hij zal vast op z'n blote knieen terugkomen met een heeeel zielig verhaal.....trap er niet in meid, écht niet.....

sterkte!!!

en voor nu; ga afleiding zoeken, ga lekker fietesn/wandelen, boek mee en de natuur in, ik roep maar wat....maar zak er niet in weg nu je alleen thuis bent....
Zal vanavond zeker nog even reageren , maar ik ga nu de tip opvolgen me meiden komen net thuis en ga even lekker naar buiten !!

Super dikke knuff voor jullie en heel erg bedankt voor de steun het doet me ontzettend goed en maakt me sterker !!
Nou even weg heeft me goed gedaan , maar pfffffff met al die regen heb ik een avonddip. Waarom als iets zo klaar als een klontje is , is het zo verdomd moeilijk. Waarom was ik het niet waard om van de alcohol af te blijven
quote:Ilse2000 schreef op 07 juni 2009 @ 18:17:

Nou even weg heeft me goed gedaan , maar pfffffff met al die regen heb ik een avonddip. Waarom als iets zo klaar als een klontje is , is het zo verdomd moeilijk. Waarom was ik het niet waard om van de alcohol af te blijven Zeg Calimero, het drankgebruik van anderen heeft helemaal niets met jou te maken. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven