Waarom voelen vrouwen zich aangetrokken tot "foute mann

06-03-2018 17:36 1056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb veel verhalen gelezen over voetballers, rappers en andere beroemde(rijke) mannen. En wat mij opvalt is dat hun vrij gemakkelijk aan vrouwelijke sexpartners komen, dat vrouwen zichzelf vrij makkelijk aanbieden. Waarom vinden vrouwen dat soort mannen aantrekkelijk? Want de kans dat ze een serieuze relatie of willen trouwen met de vrouwen in kwestie, is vrijwel nihil. En geld zullen ze ook niet krijgen, dus wat hebben ze eraan?

Enige die er profijt uit haalt is de man, aangezien die aan zijn trekken komt. Lees zelfs dat minderjarige meiden zichzelf aanbieden aan dat soort mensen. :facepalm:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 14:34
Nee, nooit van gehoord, wat is "liefde"?

Oh, echt? Tamelijk naïeve opvatting. Al die voetbalvrouwtjes zijn er dus uit pure liefde? Als hun de betreffende voetballer een bouwvakker was, schoonmaker of iets dergelijks, dan was ze ook bij hem?
Als een vrouw kan kiezen tussen 2 verder ongeveer even leuke mannen, maar de ene is een voetballer bij Ajax en de andere is een bouwvakker, dan zullen de meesten wel kiezen voor de voetballer, maar de meeste vrouwen kennen geen rijke Ajax-voetballers en kunnen alleen kiezen tussen bouwvakkers en schoonmakers (vooruit, ook een basisschoolleraar). Dus het is nogal hypothetisch eigenlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 16:19
Het gebeurt ook onbewust.
En er zijn net zoveel vrouwen die een man status wil hebben dan vrouwen die er niets om geven.
Maar de vrouwen die een man met status willen, zijn zich daar dan toch van bewust?
You wish, goede naam ook :hihi:
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 15:47
Geen kinderen hebben, niet boven de 30 jaar oud zijn, goed lijf, en goed in bed.
Je bent helemaal van deze theorie geloof ik.

Ideale man: rijk en status
Ideale vrouw: jong en vruchtbaar
tonkje schreef:
16-03-2018 16:37
Je bent helemaal van deze theorie geloof ik.

Ideale man: rijk en status
Ideale vrouw: jong en vruchtbaar
Nee maar ik geef antwoord naar de titel van dit topic.
Het blijft een hardnekkig vooroordeel dat vrouwen in de eerste instantie naar inkomen kijken bij het zoeken naar een partner. Dat was vroeger misschien een issue maar inmiddels halen steeds meer vrouwen de mannen in wat inkomen betreft. Het is voor een groot deel van de vrouwen niet nodig om een goed verdienende partner te hebben. Ze verdienen zelf genoeg. En dus zoeken ze andere kwaliteiten in een partner en kunnen ze het zich veroorloven om selectief te zijn.

Dat is alleen wel een probleem voor mannen als TO, nu kunnen ze nog denken dat het een gebrek aan geld en succes is wat er voor zorgt dat ze geen partner hebben maar dat excuus houdt steeds minder stand. En wie ga je dan de schuld geven?
Creativity is intelligence having fun
Kirby schreef:
16-03-2018 16:45
Het blijft een hardnekkig vooroordeel dat vrouwen in de eerste instantie naar inkomen kijken bij het zoeken naar een partner. Dat was vroeger misschien een issue maar inmiddels halen steeds meer vrouwen de mannen in wat inkomen betreft. Het is voor een groot deel van de vrouwen niet nodig om een goed verdienende partner te hebben. Ze verdienen zelf genoeg. En dus zoeken ze andere kwaliteiten in een partner en kunnen ze het zich veroorloven om selectief te zijn.

Dat is alleen wel een probleem voor mannen als TO, nu kunnen ze nog denken dat het een gebrek aan geld en succes is wat er voor zorgt dat ze geen partner hebben maar dat excuus houdt steeds minder stand. En wie ga je dan de schuld geven?
Dit ben ik wel met je eens.
Uiteindelijk moet het niet afhangen hoeveel iemand verdient, om liefde te geven of te krijgen.
Liefde is universeel.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 16:38
Nee maar ik geef antwoord naar de titel van dit topic.
Aha, je verkondigt het verhaal alleen ten behoeve van dit topic, maar je denkt er ondertussen zelf heel anders over?
tonkje schreef:
16-03-2018 16:50
Aha, je verkondigt het verhaal alleen ten behoeve van dit topic, maar je denkt er ondertussen zelf heel anders over?
Ik zou willen dat iedereen er hetzelfde over dacht.
Maar helaas.
Ik heb het financieel echt niet zo goed, maar toch ben ik echt niet op zoek naar een rijke man, daar ben ik niet eens mee bezig. Een 'kwaliteit' die niet op mijn lijstje staat. Terwijl ik wel dol ben op winkelen, mooie hoge hakken, dure make-up.

Er zullen vast wel vrouwen zijn die er anders in denken, maar TO heeft een zwart-wit beeld. Dat is een beetje zijn probleem. Ik geloof ook niet perse dat een voetbalvrouw een golddigger is, maar zijn uitgangspunt is standaard dat ze dat wel moet zijn.
Kirby schreef:
16-03-2018 16:45

Tot er kinderen komen, dan gaat nog steeds veelal de vrouw parttime werken en verdient dan weer stukken minder.
tonkje schreef:
16-03-2018 16:58
Tot er kinderen komen, dan gaat nog steeds veelal de vrouw parttime werken en verdient dan weer stukken minder.
Het gaat sneller dan je denkt, ik zie steeds meer jonge vrouwen in mijn omgeving (en ook hier op het forum) die werk en zorg delen, bijvoorbeeld door beide 4 dagen te werken. Inkomen is dan geen voorwaarde meer in partnerkeuze.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 13:50
Zie je het al voor je.

Tegen een vrouwtjes aap vertellen dat ze verkeerd bezig is door met de leider te neuken.
Toch maar eens gaan praten met de bonobo's.
This is an unacceptable timeline
Sereia schreef:
16-03-2018 16:58
Ik heb het financieel echt niet zo goed, maar toch ben ik echt niet op zoek naar een rijke man, daar ben ik niet eens mee bezig. Een 'kwaliteit' die niet op mijn lijstje staat. Terwijl ik wel dol ben op winkelen, mooie hoge hakken, dure make-up.

Er zullen vast wel vrouwen zijn die er anders in denken, maar TO heeft een zwart-wit beeld. Dat is een beetje zijn probleem. Ik geloof ook niet perse dat een voetbalvrouw een golddigger is, maar zijn uitgangspunt is standaard dat ze dat wel moet zijn.
Jij bent niet zo bezig met geld.
En wat nou als je een leuke man leert kennen die minder dan jij verdient?
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 17:18
Mijn vorige liefde zat in de wajong :) We hadden ongeveer hetzelfde inkomen. Ik net iets meer.

Ik ben wel bezig met geld, het mijne. Ik spaar graag zodat ik kan winkelen.
En ik wil echt wel de loterij winnen hoor :-) Maar ik koppel die wens niet aan een man.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 13:50
Zie je het al voor je.

Tegen een vrouwtjes aap vertellen dat ze verkeerd bezig is door met de leider te neuken.
Maar wij willen niet allemaal met Rutte neuken. Sterker nog, de 'kleine man' heeft kennelijk ook iets, waardoor hij zich voort kan planten. Hele wijken vol met mannen, die duidelijk niet tot het leidertype behoren. Wat zegt de natuur daar dan over?

Mensen vallen allemaal voor iets anders. Bij mij is het stem en humor, onder andere. Ik ga recht tegen de natuur in, volgens mij, als ik jouw beschrijving lees. En zo zijn er veeeeel vrouwen met mij. Anders was er geen overbevolking, denk ik.
Later is nu
YouWish schreef:
16-03-2018 14:27
Weleens gehoord van het begrip liefde?

Een relatie bestaat niet uit elkaar gebruiken, macht en geld.

Als je van elkaar houdt wil je bij elkaar zijn omdát je van elkaar houdt. Al die andere redenen zijn niet belangrijk.

En ja, ook rijke mannen zijn in staat om van iemand te houden.
.
Nee, daar doet de Cynicus niet aan. Liefde.. pah..
doe niet zo raar.
Later is nu
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 17:18
.
Ehm.. dat was mijn situatie toen ik ging samenwonen. En nog steeds gelukkig samen.
Potverdorie, ben ik toch geen aap. :monkey:
Later is nu
Tja, dat van die natuur. Ik geloof wel dat dat er zit, maar dat dat steeds minder wordt.

Ik ken wel zo'n 'golddigger' die getrouwd is met een veel oudere man. Zij komt uit een ander land, hij Nederland. Ze had al kinderen en woonde in een sloppenwijk. Ik snap heel goed dat zij haar kans gegrepen heeft en ik heb er eerder bewondering voor dan dat ik het afkeur.
Haar kinderen krijgen nu betere kansen en ze zitten op een prive school, ze krijgen elke dag te eten. Geweldig. Voor haar kan ik alleen maar blij zijn. Zou ik ook gedaan hebben.
Maar dat is een ander land en daar leven mensen heel anders. Is dat dan die natuur?

Zoals ik zei, mijn ex zat in de wajong, en ik ben niet bezig met status of geld, het maakt me niet uit.
Maar ik wou geen kinderen van hem, want hij heeft teveel ziektes in zijn familie zitten. Vond ik een te grote gok. Is dat dan de natuurregel?
Sereia het heeft geen zin je uit te blijven leggen aan dit soort kerels. Die willen gewoon lekker boos en huilie doen. Ze beseffen juist niet dat het die houding is waardoor ze geen vrouwen kunnen krijgen en dat dit niks met geld te maken heeft.
Sereia schreef:
16-03-2018 17:38
Zoals ik zei, mijn ex zat in de wajong, en ik ben niet bezig met status of geld, het maakt me niet uit.
Maar ik wou geen kinderen van hem, want hij heeft teveel ziektes in zijn familie zitten. Vond ik een te grote gok. Is dat dan de natuurregel?
Jouw voorbeeld komt wel gedeeltelijk overeen met wat Richardo eerder schreef. Namelijk dat jij je wil voortplanten met iemand die je het sterkste nageslacht kan geven. Het is in deze alleen niet vanwege geld, status of uiterlijk, maar vanwege gezondheid
Dreamer schreef:
16-03-2018 17:32
.
Nee, daar doet de Cynicus niet aan. Liefde.. pah..
doe niet zo raar.
Oh, jawel hoor. Alleen zoals ik al eerder heb gezegd, was het altijd eenzijdig. Oftewel, altijd van mijn kant, nooit van de andere partij. Er was namelijk wel een vrouwelijke collega die enkele jaren ouder was. Vond haar wel een geweldige vrouw, mooi, intelligent uit een liefdevol gezin. En had zelf ook niet zoveel ervaring, omdat ze er niet veel behoefte aan had.

Maar goed, die vond mij dus te min. En die werd ook geïrriteerd als ik romantische interesse vertoonde, aangezien zij enkel vriendschap wilde/wilt.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Framberry schreef:
16-03-2018 17:49
Jouw voorbeeld komt wel gedeeltelijk overeen met wat Richardo eerder schreef. Namelijk dat jij je wil voortplanten met iemand die je het sterkste nageslacht kan geven. Het is in deze alleen niet vanwege geld, status of uiterlijk, maar vanwege gezondheid

Ja, ik noem dat logica. Ik wil namelijk geen ongelukkige mensen op de wereld zetten.

Maar ik ben wel verliefd op hem geworden en ik hield wel van hem. Ook vond ik hem aantrekkelijk.

Als het die natuurwet zou zijn zou ik dus niet eens op hem gevallen zijn, want hij kan niet zorgen voor gezond nageslacht.
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 17:54
Oh, jawel hoor. Alleen zoals ik al eerder heb gezegd, was het altijd eenzijdig. Oftewel, altijd van mijn kant, nooit van de andere partij. Er was namelijk wel een vrouwelijke collega die enkele jaren ouder was. Vond haar wel een geweldige vrouw, mooi, intelligent uit een liefdevol gezin. En had zelf ook niet zoveel ervaring, omdat ze er niet veel behoefte aan had.

Maar goed, die vond mij dus te min. En die werd ook geïrriteerd als ik romantische interesse vertoonde, aangezien zij enkel vriendschap wilde/wilt.

Ja, jij zou ook geïrriteerd raken als iemand waar je niet op die manier in geïnteresseerd bent romantische interesse blijft tonen ook al ben je duidelijk geweest. Dat snap je toch wel? Leg nu in godsnaam eens uit waarom een man wel nee mag zeggen en een vrouw niet? Waarom mag een vrouw niet op uiterlijk selecteren en een man wel? Je blijft het maar ontwijken. Wat is het verschil? Waarom moet een vrouw wel ingaan op jouw avances en hoef jij dat niet te doen als een vrouw jou zou willen? Nogmaals, wat is het verschil?
Sereia schreef:
16-03-2018 17:38
Tja, dat van die natuur. Ik geloof wel dat dat er zit, maar dat dat steeds minder wordt.

Ik ken wel zo'n 'golddigger' die getrouwd is met een veel oudere man. Zij komt uit een ander land, hij Nederland. Ze had al kinderen en woonde in een sloppenwijk. Ik snap heel goed dat zij haar kans gegrepen heeft en ik heb er eerder bewondering voor dan dat ik het afkeur.
Haar kinderen krijgen nu betere kansen en ze zitten op een prive school, ze krijgen elke dag te eten. Geweldig. Voor haar kan ik alleen maar blij zijn. Zou ik ook gedaan hebben.
Maar dat is een ander land en daar leven mensen heel anders. Is dat dan die natuur?

Dit is een perfect voorbeeld van hoe de natuur ook werkt.
Vrouwtjes gaan voor het sterkere zaad en zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven