Waarom voelen vrouwen zich aangetrokken tot "foute mann

06-03-2018 17:36 1056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb veel verhalen gelezen over voetballers, rappers en andere beroemde(rijke) mannen. En wat mij opvalt is dat hun vrij gemakkelijk aan vrouwelijke sexpartners komen, dat vrouwen zichzelf vrij makkelijk aanbieden. Waarom vinden vrouwen dat soort mannen aantrekkelijk? Want de kans dat ze een serieuze relatie of willen trouwen met de vrouwen in kwestie, is vrijwel nihil. En geld zullen ze ook niet krijgen, dus wat hebben ze eraan?

Enige die er profijt uit haalt is de man, aangezien die aan zijn trekken komt. Lees zelfs dat minderjarige meiden zichzelf aanbieden aan dat soort mensen. :facepalm:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 12:02
Sommige zijn er die dat wel doen. Als je vaak date, dan wordt je eigenlijk gewoon gesponsord door de mannen voor het eten.

Maar goed, een seksloze relatie betekent niet dat zij niet mag neuken he. Een open relatie bestaat ook nog.
Wat een onzin. Ik heb een keer een date gehad waar mijn vrouwelijke date heeft betaald. Dat wilde ze graag.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 13:38
Ik zeg ook niet voor niets sterk met aanhalingstekens.
Wat voor jou als zwak bestempeld wordt, kan voor een ander sterk zijn.

Ik bedoel gewoon dat er een groot deel bestaat, dat valt op het mannetje die bovenuit steekt.
Puur om een soort veiligheid te creeren voor haar toekomstige kind.
Of dat nou een voetballer is of een rapper, of een hele lange gespierde man, dat is voor iedereen weer anders.
Ik denk dat er voor deze redenering wel wat te zeggen valt, maar dan is het begrip sterk wel heel breed uit te leggen. Ik denk (als man) dat met name de vrouwtjes de keuze maken voor een partner, dat is iets wat je wel in zijn algemeenheid terugziet. Mannen zijn over het algemeen minder kieskeurig (hoewel ik dat zelf niet helemaal zo ervaar trouwens). Kijkend naar het dierenrijk zie je dat vrouwtjes er verschillende strategieën op na kunnen houden om hun nageslacht zeker te stellen. Het is veel te simpel om te zeggen dat vrouwtjes per definitie kiezen voor een dominante man. Als het veilig stellen van nageslacht een onderbewuste maar doorslaggevende reden is, kunnen vrouwtjes juist ook kiezen voor een "zwakke" man of zelfs een man in de gevangenis zodat ze niet (of minder) van deze mannen afhankelijk zijn. En aangezien mensen in het algemeen over reflectieve vermogens beschikken kunnen vrouwen hun strategieën explicieter uitstippelen en bijsturen dan in de natuur het geval is.

Kortom: de sterkste-man-theorie is echt wel een beetje aan herziening toe. Ik zou het meer de-sterkste-vrouw-theorie willen noemen en wellicht wel meer kijken naar de uiteenlopende strategieën van mensvrouwen kijken. Zij maken uiteindelijk toch de keuzes (en hebben dus wel degelijk een soort van macht).
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 14:34
Nee, nooit van gehoord, wat is "liefde"?

Oh, echt? Tamelijk naïeve opvatting. Al die voetbalvrouwtjes zijn er dus uit pure liefde? Als hun de betreffende voetballer een bouwvakker was, schoonmaker of iets dergelijks, dan was ze ook bij hem?
Hoeveel voetbalvrouwtjes zijn er nu eigenlijk? Volgens mij zijn er meer vrouwtjes met bouwvakkers getrouwd dan met voetballers. Maar goed, liefde is ook niet alles: ik denk dat vrouwen vooral kiezen voor mannen met veel zelfvertrouwen. Mannen die zichzelf zielig vinden zijn natuurlijk niet echt geschikt relatiemateriaal, laat staan dat ze goed kunnen zorgen voor kinderen.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 15:45
Haar toekomst vast te leggen.
Nogal simplistisch. Zie bovenstaande. Ik denk dat het patroon van partnerkeuze sterk afhankelijk is van de omstandigheden. Die flexibiliteit is ook nodig, want de definitie van "sterk" verandert nogal.
tonkje schreef:
16-03-2018 16:28
Als een vrouw kan kiezen tussen 2 verder ongeveer even leuke mannen, maar de ene is een voetballer bij Ajax en de andere is een bouwvakker, dan zullen de meesten wel kiezen voor de voetballer, maar de meeste vrouwen kennen geen rijke Ajax-voetballers en kunnen alleen kiezen tussen bouwvakkers en schoonmakers (vooruit, ook een basisschoolleraar). Dus het is nogal hypothetisch eigenlijk.
Goede reactie. Zie eerst bovenstaande.

Wellicht goed om te benadrukken dat vrij veel van dit soort simplistische beelden zoals de-dominante-man-theorie allang sterk zijn achterhaald. Zelfs bij insecten - zoals de door mij geliefde hommels - blijkt het allemaal een stuk ingewikkelder te liggen dan werd gedacht. Voor zover er een rode lijn te trekken is, is dat vrouwtjes selectiever zijn dan mannetjes (en dat de vrouwtjes dus ook vaak de keuze maken). Maar hoe die keuze gemaakt wordt is afhankelijk van de omstandigheden.
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 17:54
Oh, jawel hoor. Alleen zoals ik al eerder heb gezegd, was het altijd eenzijdig. Oftewel, altijd van mijn kant, nooit van de andere partij. Er was namelijk wel een vrouwelijke collega die enkele jaren ouder was. Vond haar wel een geweldige vrouw, mooi, intelligent uit een liefdevol gezin. En had zelf ook niet zoveel ervaring, omdat ze er niet veel behoefte aan had.

Maar goed, die vond mij dus te min. En die werd ook geïrriteerd als ik romantische interesse vertoonde, aangezien zij enkel vriendschap wilde/wilt.
Ja of ze vond je gewoon niet leuk! Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje dat niet op mij verliefd was. Hoe wist je trouwens dat het echte verliefdheid was? Ik merkte dat naast gedachtes ook door een verminderde eetlust en die kriebels in je onderbuik. Was daar in dit geval wel sprake van aan jouw kant?
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 18:10
Dit is een perfect voorbeeld van hoe de natuur ook werkt.
Vrouwtjes gaan voor het sterkere zaad en zekerheid.
Dat is dus afhankelijk van de omstandigheden. Als populaties van een bepaalde te klein zijn is er zelfs sprake van incest (en verzwakking van de genen). Iets waarvoor niet gekozen wordt als populaties van een bepaalde soort heel groot zijn. Dat is ook hoe de natuur werkt. Ik heb wel eens gelezen dat in de grootstedelijke arme buurten zo rond 1900 incest voorkwam onder de arme bevolking en dat is in direct contrast met hetgeen jij beweert. In de veenkoloniën in Drenthe werd er onder arme mensen ook geëxperimenteerd en werden kinderen geboren (terwijl ze ook voor de "hogere" klasse hadden kunnen kiezen. Wederom is je verklaring veel te simplistisch.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 18:35
We hebben nu al een overbevolking.
Dat wordt alleen maar meer.
Ook dat is niet helemaal juist. Overal ter wereld dalen de geboortecijfers, zelfs in het Midden-Oosten, met uitzondering van Afrika. Hoewel het ook wel in de lijn der verwachtingen ligt dat dat gaat veranderen (zie: https://www.youtube.com/watch?v=hVimVzgtD6w ). Los daarvan denk ik wel dat 75% van de noodhulp aan Afrika moet bestaan uit anticonceptie, maar dat alleen omdat we als mens de mogelijkheid hebben om ons in bepaalde mate het vermogen hebben ons los te maken van de natuur.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 18:41
Voor heel veel zijn verklaringen.
Maar voor heel veel hebben wij geen verklaring.

Wat Sereia net zei: het is allemaal niet zo zwart wit.
Maar we weten wel veel meer dan jouw verklaringen laten zien. Tip; lees eens een boek hierover ;-) ! Zie ook: Nice Guys Finnish First - Dawkins 1986 (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nice_Guys_Finish_First). Dit is al een ruim 30 jaar aanwezige theorie waarin onjuiste ideeën omtrent evolutie aan de kaak worden gesteld. Veel van die ideeën kon men ook al lezen in The Selfish Gene uit 1976 welke al ruim 40 jaar in de roulatie is.
Richardo_112 schreef:
16-03-2018 18:43
Ik geloof niet dat de natuur fouten maakt.
Ik geloof zelf meer in het lot en dat alles wel een reden heeft.
Persoonlijk is mij de "reden" van zoiets als het bestaan van vele zeldzame ziektes mij altijd ontgaan. Waarom bestaat er bijvoorbeeld zoiets als de ziekte van Duchenne? Ik heb in mijn leven al behoorlijk wat wetenschappelijke literatuur verslonden inclusief de literatuur over redeneren en redeneringen, inclusief godsdienstig geneuzel (christelijk, boeddhistisch, islamitisch enzovoort), maar voor zoiets als de ziekte van Duchenne heb ik nog nooit een reden kunnen vinden. Ik voel me meer verwant met de opvatting zoals alleen Stephen Fry hem mooi kan verwoorden: https://www.youtube.com/watch?v=-suvkwNYSQo !
Bombus-Sylvarum schreef:
17-03-2018 10:22
Wat een onzin. Ik heb een keer een date gehad waar mijn vrouwelijke date heeft betaald. Dat wilde ze graag.
Er zullen vrouwen zijn die alles willen betalen en er zullen er zijn die zich graag laten betalen.

Als je een van beiden niet wil, kun je dat toch gewoon zeggen?
Als ik met iemand zou daten en hij/zij zou erop staan de 1e date te betalen, prima, maar de 2e keer niet weer. Dan zou ik eerder geneigd zijn te zeggen: "Nu ben ik aan de beurt."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
17-03-2018 16:36
Er zullen vrouwen zijn die alles willen betalen en er zullen er zijn die zich graag laten betalen.

Als je een van beiden niet wil, kun je dat toch gewoon zeggen?
Als ik met iemand zou daten en hij/zij zou erop staan de 1e date te betalen, prima, maar de 2e keer niet weer. Dan zou ik eerder geneigd zijn te zeggen: "Nu ben ik aan de beurt."
Eens!
De_Cynicus schreef:
16-03-2018 17:54
Oh, jawel hoor. Alleen zoals ik al eerder heb gezegd, was het altijd eenzijdig. Oftewel, altijd van mijn kant, nooit van de andere partij. Er was namelijk wel een vrouwelijke collega die enkele jaren ouder was. Vond haar wel een geweldige vrouw, mooi, intelligent uit een liefdevol gezin. En had zelf ook niet zoveel ervaring, omdat ze er niet veel behoefte aan had.

Maar goed, die vond mij dus te min. En die werd ook geïrriteerd als ik romantische interesse vertoonde, aangezien zij enkel vriendschap wilde/wilt.
Deze reactie zegt alles. "Die vond mij dus te min". Waarom zo verongelijkt over iemand die niet verliefd was op jou? Is ze verplicht om blij te zijn met jouw aandacht? En waarom ga je toch door als een vrouw laat weten ergens niet van gediend te zijn?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
BWitched schreef:
18-03-2018 06:21
Deze reactie zegt alles. "Die vond mij dus te min". Waarom zo verongelijkt over iemand die niet verliefd was op jou? Is ze verplicht om blij te zijn met jouw aandacht? En waarom ga je toch door als een vrouw laat weten ergens niet van gediend te zijn?
Omdat het een feit is.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
18-03-2018 15:20
Omdat het een feit is.
Vind jij elke vrouw waar je niet verliefd op bent, en nooit een relatie mee zou willen, te min?
YouWish schreef:
18-03-2018 15:21
Vind jij elke vrouw waar je niet verliefd op bent, en nooit een relatie mee zou willen, te min?
Dat was letterlijk de reden, omdat ik te laag opgeleid ben. En zij graag iemand wilt die ook hoogopgeleid is.
De_Cynicus schreef:
18-03-2018 15:24
Dat was letterlijk de reden, omdat ik te laag opgeleid ben. En zij graag iemand wilt die ook hoogopgeleid is.

Als ze verliefd op je was zou opleidingsniveau niet uitmaken.
Ah, de herhaling van zetten is weer begonnen.
De_Cynicus schreef:
13-03-2018 21:34
Jep.

Wat zou iemand moeten hebben in een relatie? Vreemd, als ik over seks begin vinden vrouwen het altijd een afknapper. Dus mogen ze blij zijn met een seksloze relatie.
Wat een onzin. Als ik een relatie heb wil ik wel seks.
Anders is het voor mij gewoon een vriendschap.
De_Cynicus schreef:
10-03-2018 22:16
Ook ingegaan op de details zoals wie, wat, waar of meer algemene informatie? Lijkt me dat een partner er wel problemen mee zou hebben.
Nee hoor.
Ik heb even een loepje op je los gelaten en vind je niet erg vriendelijk klinken naar bepaalde vrouwen en over bepaalde vrouwen.
Jou gedachtengang onzekerheid en respectloosheid over vrouwen zorgt er voor dat ze spontaan opdrogen.
De_Cynicus schreef:
18-03-2018 15:20
Omdat het een feit is.
Ze was niet geïnteresseerd in je, dus je voelde je afgewezen.
Dat ging heus niet (alleen) over het opleidingsniveau, je was allereerst haar type al niet.
Die dingen gebeuren.
Heel simpel Cynicus, als vrouwen geen interesse hebben in (een relatie met) jou, gaat die relatie er dus niet komen. Niet met seks en niet zonder seks.
Verder, uitzonderingen daargelaten, zitten vrouwen niet op een seksloze relatie te wachten.
Ik snap niet waarom je maar blijft zeggen/denken dat 'ze' blij mogen zijn om een seksloze relatie met jou, want 'ze' zijn er niet. Toch?
Geen smachtende vrouwen die met alles genoegen nemen om maar in jouw leven te mogen zijn.
Kortom, het gaat je in die zin dus gewoon wat minder makkelijk af dan andere mannen. Je bent heus niet de enige.
Ga in therapie, ga de strijd aan met die rare kronkels van je en stel je verwachtingen bij.
Misschien word je daar een leuker mens van en kom je nog eens iemand tegen die graag in je leven wil zijn. Gewoon om wie jij bent.
doemijdiemaardan schreef:
18-03-2018 17:18
Ze was niet geïnteresseerd in je, dus je voelde je afgewezen.
Dat ging heus niet (alleen) over het opleidingsniveau, je was allereerst haar type al niet.
Die dingen gebeuren.
Heel simpel Cynicus, als vrouwen geen interesse hebben in (een relatie met) jou, gaat die relatie er dus niet komen. Niet met seks en niet zonder seks.
En het kan ook best zijn dat ze - omdat ze iets concreters wilde zeggen dan 'ik voel geen klik' - er dan maar voor koos opleidingsniveau als reden te geven. Het is nogal lastig om desgevraagd aan te geven wat nou de reden is waarom je iemand afwijst. Wat doemijdiemaardan al zegt: het gaat om meer dingen en die zijn vaak slecht te benoemen. Maar wat ik bedoel te zeggen Cynicus: pin je niet al te veel vast op dat 'te laag opgeleid'.
Verder, uitzonderingen daargelaten, zitten vrouwen niet op een seksloze relatie te wachten.
Ik snap niet waarom je maar blijft zeggen/denken dat 'ze' blij mogen zijn om een seksloze relatie met jou, want 'ze' zijn er niet. Toch?
Geen smachtende vrouwen die met alles genoegen nemen om maar in jouw leven te mogen zijn.
Dat 'blij mogen zijn' snap ik ook 100% niet. Je bent maar gewoon een man hoor, niet het winnend lot uit de loterij!
Maar stel er wordt een vrouw smoorverliefd op je, vindt je wel het winnend lot uit de loterij, maar jij geeft aan dat je enkel een seksloze relatie met haar wil, dan denk ik dat ze even flink baalt, maar dan snel het contact verbreekt. De kans dat je een vrouw treft die zonder seks met je in zee wil is erg klein.

Kortom, het gaat je in die zin dus gewoon wat minder makkelijk af dan andere mannen. Je bent heus niet de enige.
Ga in therapie, ga de strijd aan met die rare kronkels van je en stel je verwachtingen bij.
Misschien word je daar een leuker mens van en kom je nog eens iemand tegen die graag in je leven wil zijn. Gewoon om wie jij bent.
Helemaal mee eens!

Maar door mij en heel veel anderen al vaker gezegd, maar Cynicus ziet dat niet zo zitten geloof ik.
Ik weet het hoor tonkje en het is misschien ook allemaal tegen beter weten in.
Maar om eoa reden houdt dit topic me toch bezig.
18-03-2018 18:50
omdat wij vrouwen gewoon graag om foute mannen heenhangen natuurlijk!
18-03-2018 18:50
Bij mij hetzelfde hoor.

Ik blijf toch hopen dat Cynicus een keertje zegt: "Ok, IK moet iets doen!" En dat dan vervolgens ook gaat doen.
:whut:

Kan iemand even een samenvatting geven waar dit topic over gaat en wat de stellingen zijn?
Het-groepje schreef:
18-03-2018 18:58
En dat natuurlijk ook. :)
Het-groepje schreef:
18-03-2018 18:58
Precies. Ik doe niets liever ;-D
tonkje schreef:
18-03-2018 19:10
Bij mij hetzelfde hoor.

Ik blijf toch hopen dat Cynicus een keertje zegt: "Ok, IK moet iets doen!" En dat dan vervolgens ook gaat doen.
Nou ja, dat dus haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven