Waarom woon je nog niet samen?

11-08-2009 13:47 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag krijg ik elke week wel een keer gesteld. Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend we zijn beide in de twintig en beide ook toe aan een serieuze relatie met alles erop en eraan.

Hij werkt fulltime, ik studeer fulltime. Hij heeft een eigen huis, ik ook al is mijn huis wel een stuk kleiner.

Het lijkt wel of het een must is dat je moet gaan samenwonen. Sommigen doen het al na een paar maanden en wij wachten er even mee. Ik wil eerst afstuderen en heb me ook ingeschreven bij de woningbouw voor een eigen huis na mijn studie. Ik hou heel veel van mijn vriend en hij ook van mij maar nu na 1,5 zien we elkaar nog steeds even vaak als in het begin. En dat bevalt eigenlijk wel heel goed zo :-). We wonen ook beide in een andere stad.

Nu vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die ook nog niet van plan zijn om gaan samen te wonen. Krijgen jullie ook de vraag wanneer het eens gaat gebeuren of valt het mee? Waarom wonen jullie nog niet samen?
lol @ Madhe.

Overigens, over zwangerschappen: mijn nichtje (tegen de 30, woont samen, etc) zei op familiedag tegen mij: "En wanneer komen de kinderen?" Ik was perplex, want het was een familiedag van 'hoi dit is mijn nieuwe vriend' voor mij. Kinderen?! Nichtje lachen en zei "Vind het wel eens leuk om dat aan anderen te vragen". Bleek dat zij de hele dag door iedereen met die vraag lastig gevallen werd... dat lijkt me ook naar zeg. Alsof ook iedereen ooit aan kinderen begint.
Haha Madhe!!

Nou vooral wanneer ik nu toch goddomme eens ga samenwonen... en daarom... juist daarom..... stel ik het nog even lekker uit..

Ik zit hier heerlijk in mijn eentje op de bank, met mijn laptopje aan, mijn kat op de leuning, mijn baby in mijn buik.... helemaal goed.
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 11 augustus 2009 @ 21:57:

Ik ben 35 en 15 weken zwanger en ik woon ook nog niet samen.... Wat denk je wat hier de hoofdvraag is in mijn leven. Ben je zwanger? Wat fantastisch mooi nieuws Djoels...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Oh Evy.... vind je het niet enig..... zwanger van de JG... de toyboy wordt vader (en het loeder wordt moeder)
DTEEZ!
quote:Captain_Obvious schreef op 11 augustus 2009 @ 14:06:

Tsjah, twee van mijn beste vrienden zijn ook onlangs samen gaan wonen. Eén koppel met een half jaar en één na vier maanden. Ik ben een beetje huiverig - ik heb al eerder samengewoond en hoewel ik daar niks op tegen heb, was het zo'n drama toen het uitging met het zoeken van een nieuw huis e.d., dat ik gewoon nog niet mijn appartement durf op te geven. En ook mn vriend heeft eerder samengewoond wat dus niet goed afliep, en van hem hoeft het ook nog niet direct.

Kort samengevat: ik durf niet alles voor hem op te geven (want samenwonen heeft voor mij als consequentie in zijn huis gaan wonen (koophuis vs huurhuis) in een andere stad, waar ik niet echt veel mensen ken, dus ik doe het nog even niet. Maar da's puur rationeel, want het liefst woon ik met hem lekker samen in hetzelfde huis. En de gesprekken gaan tegenwoordig steeds meer over 'als we samenwonen, dan...'. Zo zei ik gisteren 'Als we gaan samenwonen dan gaan we een nieuw bed kopen.' En hij vond het prima. :-D

Las net je andere topic en nu herken ik je nick pas. Je verhaal lijkt idd wel op t mijne en ben je ook 23? Grappig..

Haha ik heb t ook vaak over als we gaan samenwonen dan dit en dan wil ik t graag zo, hoe wil jij het dan? Ik merk alleen wel dat nu we langer bij elkaar zijn dat ik meer hecht aan mijn eigen vrijheid dan toen we net samen waren. Toen wilde ik het liefst zo snel mogelijk samenwonen en nu voel ik dat helemaal niet meer zo.
Ik heb dat niet echt, eigenlijk. Ik hecht blijkbaar niet echt aan mijn eigen vrijheid (of die nam ik voorheen ook altijd gewoon wel). Heb al een heel poosje samengewoond hiervoor (4 jaar) en dat beviel mij eigenlijk altijd prima (de jongen in kwestie beviel uiteindelijk dus niet ). Ik vind het in mijn eentje nogal saai, mis iemand om tegenaan te kletsen als ik thuiskom en om mee in slaap te vallen. Dat soort dingen. Ben ook liever veel bij mijn vriend dan de halve week alleen maar misschien is dat iets wat ik af moet leren. Ik denk het eigenlijk wel. Maar hij is gewoon veel te leuk om niet bij te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven