Waarom?

07-09-2011 10:10 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen!

Ik schrijf dit topic nav een ander topic, what's new

Sowieso vind ik de verschillen tussen mannen en vrouwen leuk en discusieer daar graag over. En ik heb er weer eentje...

Na een tijdlang te hebben mee gelezen op dit forum merk ik dat ik steeds tegen dezelfde berichtjes aanloop althans berichtjes, topics, met hetzelfde onderwerp...

Het gaat bijna altijd over topics in de relationele sfeer. Eerst krijg je dan een uiteenzetting van wat er gebeurd is. Dit kan vanalles zijn maar de berichtjes waar ik op doel hebben een strekking die vaak niet positief is. Mijn vriend dit, mijn vriend zus en mijn vriend zo. Logisch ook je moet af en toe gewoon even lekker van je afschrijven en dat snap ik. Zeker als die lul vent zich niet aan de afspraken heeft gehouden of weer niet gebeld heeft, of weer te laat thuis is.. Kleine frustraties die hoog kunnen oplopen, begrijpelijk.

Maar soms, soms lees ik verhalen waarvan mijn nekharen recht overeind gaan staan; vriend heeft mijn keel dichtgeknepen, mijn bedreigd, mij mishandeld, verkracht, is met mijn zus naar bed geweest enz enz enz

En dan mijn vraag; Waarom, waarom, waarom in godsnaam zijn er dan nog vrouwen die zeggen; ja maar hij zei echt dat hij spijt had en dat hij het nooit meer zou doen of hij is toch wel erg leuk dus ik heb het hem vergeven tot soms wel als gevolg dat deze dame volledig van haar familie wordt afgescheiden door de man in kwestie.

Ik moet zeggen dat ik maar weinig mannen ken die in een dergelijke 'val' lopen en daar zit hem dus ook weer mijn vraag in, waarom zijn vrouwen hiervoor zo veel ontvankelijker, lijkt het?

En natuurlijk zijn er hier genoeg vrouwen die na het lezen van OP zeggen; run forrest run, en terecht dus ik wil zeker niet alle vrouwen over een kam scheren hoor. Maar waarom, als alles zo klaar is als een klontje (hij slaat me, hij heeft me verkracht enz enz enz), twijfelen vrouwen nog of ze bij hem moeten blijven?
quote:justme27 schreef op 07 september 2011 @ 12:35:

[...]

Dankjewel voor je lieve posts

Ik weet heel goed wie ik ben en ook wat mijn goede en minder goede eigenschappen zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat ik al een heel eind ben, maar haal mijn eigenwaarde nog teveel uit externe omstandigheden in plaats van uit mezelf. Heb nog wel een eindje te gaan, maar ik zal er komen.Gelukkig maar. Succes.
quote:Anthonius schreef op 07 september 2011 @ 10:10:

Ik moet zeggen dat ik maar weinig mannen ken die in een dergelijke 'val' lopen en daar zit hem dus ook weer mijn vraag in, waarom zijn vrouwen hiervoor zo veel ontvankelijker, lijkt het?

Er rust een groot taboe op mishandelde mannen, om even te quoten:

"Men rarely report it for fear of ridicule, they won't be taken seriously, or even worse. That the athorities will arrest the man simply because he's the man even though he's the one battered.

If the abuse is emotional they might not know who to turn to, and if they turn to someone will they be believed ?"

Ik denk ook niet dat er veel mannen naar jou toe zullen komen om hun hart te luchten, als jij zoveel onbegrip toont...
Daarom post ik dit topic..

Ik vraag om begip of inzichten en ervaringen..

Is het ook zo of zie ik het verkeerd?!?

Ik sta open daarvoor hoor! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven