Waarover gaan jullie Stomme Ruzies?
zaterdag 10 oktober 2009 om 16:49
Heb een Stomme Ruzie met m'n vriend. Je weet wel, zo'n ruzie waarvan je later denkt: waar GING dit over, en je er allebei weer om kunt lachen. Tenminste, nadat de ander (die ongelijk had, haha) het weer goed heeft gemaakt....Om mezelf op te beuren met het ik-ben-vast-niet-de-enige-die-weleens-zo'n ruzie-heeft-met-vriend-gevoel: waarover gaan jullie Stomme Ruzies meestal? En natuurlijk ik eerst: de onze ging over een Belangrijk Papier dat vriend kwijt is. Hij neemt aan dat ik het wel zal hebben opgeruimd- wat niet zo is, ik heb dat ding nog nooit gezien en hij heeft het gewoon zelf kwijtgemaakt in z'n slordigheid. Maar probeer je daar maar tegen te verdedigen!
En nu jullie...
En nu jullie...
't Is al met al een heel gedoe

zaterdag 10 oktober 2009 om 18:41
quote:Nijntje schreef op 10 oktober 2009 @ 17:21:
Het voorbeeld van de OP is voor mij heel herkenbaar. Man is iets kwijt, en vraagt gelijk, zonder een wenkbrauw op te trekken, waar IK het heb neergelegd. Grrrrrrrr.
Ja, net alsof ik dat moet weten.
En inderdaad, ook zonder eerst zelf even te kijken. Grmbl.
Het voorbeeld van de OP is voor mij heel herkenbaar. Man is iets kwijt, en vraagt gelijk, zonder een wenkbrauw op te trekken, waar IK het heb neergelegd. Grrrrrrrr.
Ja, net alsof ik dat moet weten.
En inderdaad, ook zonder eerst zelf even te kijken. Grmbl.
zaterdag 10 oktober 2009 om 18:43
Ruzies zijn ook een te groot woord voor dit soort dingen. Het is inderdaad een beetje kibbelen. En wij kunnen er in de bouwmarkt wat van. Mensen die ons horen denken waarschijnlijk 'nounou gezellig stel...', terwijl we zelf de grootste lol hebben.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
zaterdag 10 oktober 2009 om 18:51
Mijn vriend was bij mij op bezoek..
"Dat is mijn DVD!!!!!!!!! en die wil ik weer terug want je leent mijn DVD's altijd super lang" (vriend volledig verontwaardigd tegen mij)
"Nee schatje, ik heb hem pas zelf gekocht in de winkel" (ivm dat lange lenen )
"Nee, ik weet zeker dat je hem hebt meegenomen of hebt geleend want hij ligt NIET meer bij mij thuis!!"
Iets meer geïrriteerd: "Ik weet toch zelf wel wat ik wel en niet koop"
"Toch is dat de mijne!!" (discussies gaat over in welles, nietes modus)
Beide lichtelijk zwaar geïrriteerd in de auto richting zijn huis.. Komen we bij zijn huis aan..
"Och kijk eens wat hier ligt, jouw EIGEN DVD VAN DIE FILM en de mijne hebben we net bij mij thuis in handen gehad."
Vriend ondertussen erg beschaamd dat hij zo "boos" werd.
Konden er beide wel om lachen.. Lekker onzinnige discussie over een DVD haha. En nu elke keer als hij hem bij mij ziet liggen begint ie weer: Dat is MIJN DVD! .
Echt zoiets kleins en daar dan lekker geïrriteerd over raken haha.
"Dat is mijn DVD!!!!!!!!! en die wil ik weer terug want je leent mijn DVD's altijd super lang" (vriend volledig verontwaardigd tegen mij)
"Nee schatje, ik heb hem pas zelf gekocht in de winkel" (ivm dat lange lenen )
"Nee, ik weet zeker dat je hem hebt meegenomen of hebt geleend want hij ligt NIET meer bij mij thuis!!"
Iets meer geïrriteerd: "Ik weet toch zelf wel wat ik wel en niet koop"
"Toch is dat de mijne!!" (discussies gaat over in welles, nietes modus)
Beide lichtelijk zwaar geïrriteerd in de auto richting zijn huis.. Komen we bij zijn huis aan..
"Och kijk eens wat hier ligt, jouw EIGEN DVD VAN DIE FILM en de mijne hebben we net bij mij thuis in handen gehad."
Vriend ondertussen erg beschaamd dat hij zo "boos" werd.
Konden er beide wel om lachen.. Lekker onzinnige discussie over een DVD haha. En nu elke keer als hij hem bij mij ziet liggen begint ie weer: Dat is MIJN DVD! .
Echt zoiets kleins en daar dan lekker geïrriteerd over raken haha.

zaterdag 10 oktober 2009 om 19:10
Noem het ook geen ruzie, eigenlijk ook niet een gekibbel. Een woordenwisseling waarbij je na een paar zinnen al in de lach schiet, want het gaat nergens over. En toch begin je zo serieus en stellig overtuigd van het Enorm Grote Belang van Het Ding waar jullie het dan over hebben. En dan slaat het eigenlijk helemaal nergens op, heel knullig.
zaterdag 10 oktober 2009 om 23:48
Begint vaak zoals bovenstaande voorbeelden ...maar daarna gaat het vaak nog zo:
"Praat eens even normaal, en niet zo geïrriteerd" (op zeer geïrriteerde toon)
"Heb je jezelf al gehoord?"
"Ja, dat komt door jou"
"Ja maar je klinkt wel stuk meer geïrriteerd dan ik"
"Ja, maar jij was eerder geïrriteerd aan het praten"
enz, enz,
Erg vermoeiend....
"Ja, dat komt door jou"
enz, enz,
Erg vermoeiend....
zaterdag 10 oktober 2009 om 23:56
Man weet al jaren dat ik alleen koffie drink uit een beker met een witte binnenkant. Brengt ie me koffie op bed in een beker met een donkergroene binnenkant...
Ruzie...
'Je weet toch..... '
ja ,maar een gegeven koffie moet je niet in de bek kijken!'
'Je doet het expres'
etc. etc.
Kortom.. het gaat nergens over!
Ruzie...
'Je weet toch..... '
ja ,maar een gegeven koffie moet je niet in de bek kijken!'
'Je doet het expres'
etc. etc.
Kortom.. het gaat nergens over!
zondag 11 oktober 2009 om 00:18
zondag 11 oktober 2009 om 00:25
Lullige ruzie/woordenwisseling:
Hij: ik wil dit weekend bami eten
Ik: nee he, je weet toch dat ik dat niet lust
Hij: maar we eten nooit bami
Ik: dat kun je ook doordeweeks eten als ik er niet ben (we zagen elkaar alleen in het weekend)
Hij loopt vervolgens boos weg.
Dit is echt zo typisch, deze woordenwisselijk hadden we destijds ELK weekend! Drammer! (ex-drammer )
Hij: ik wil dit weekend bami eten
Ik: nee he, je weet toch dat ik dat niet lust
Hij: maar we eten nooit bami
Ik: dat kun je ook doordeweeks eten als ik er niet ben (we zagen elkaar alleen in het weekend)
Hij loopt vervolgens boos weg.
Dit is echt zo typisch, deze woordenwisselijk hadden we destijds ELK weekend! Drammer! (ex-drammer )
zondag 11 oktober 2009 om 09:43
quote:Rollergirl schreef op 10 oktober 2009 @ 19:10:
Noem het ook geen ruzie, eigenlijk ook niet een gekibbel. Een woordenwisseling waarbij je na een paar zinnen al in de lach schiet, want het gaat nergens over. En toch begin je zo serieus en stellig overtuigd van het Enorm Grote Belang van Het Ding waar jullie het dan over hebben. En dan slaat het eigenlijk helemaal nergens op, heel knullig.Je omschrijft het zoals ik het bedoel, alleen noemen wij dat kibbelen.
Noem het ook geen ruzie, eigenlijk ook niet een gekibbel. Een woordenwisseling waarbij je na een paar zinnen al in de lach schiet, want het gaat nergens over. En toch begin je zo serieus en stellig overtuigd van het Enorm Grote Belang van Het Ding waar jullie het dan over hebben. En dan slaat het eigenlijk helemaal nergens op, heel knullig.Je omschrijft het zoals ik het bedoel, alleen noemen wij dat kibbelen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
zondag 11 oktober 2009 om 11:02
quote:alwaylookonthebrightside schreef op 10 oktober 2009 @ 23:48:
"Ja, dat komt door jou"
enz, enz,
Erg vermoeiend....
HAHA, erg herkenbaar. Bij mij gaat het ongeveer zo:
Hij zegt iets op een belerend toontje.
Ik: "Dat kan je toch wel op een normale toon zeggen?"
Hij: "Dat doe ik toch ook? JIJ schiet altijd meteen in de verdediging!"
Ik: "Dat is niet waar, alleen als jij dat met die ondertoon zegt, zoals nu."
Hij: zucht en draait met zijn ogen "jij hoort overal iets negatiefs in"
Ik: "Kijk, nou doe je het weer, je legt de schuld nu bij MIJ!"
Hij: "Dat doe ik niet, maar het is wel zo dat JIJ een probleem ziet waar geen probleem is!"
Ik: "Maar dat zeg je ALTIJD! Dus ik krijg ALTIJD de schuld van elk probleem!"
Hij: "Dat is je eigen onzekerheid, hoor".
Ik: " ja, maar ik word onzeker door JOU! Hou er gewoon mee op!"
Hij: " Maar ik DOE helemaal niks, jij interpreteert het zo!"
enz. enz.
Het is gewoon een machtsstrijd...
"Ja, dat komt door jou"
enz, enz,
Erg vermoeiend....
HAHA, erg herkenbaar. Bij mij gaat het ongeveer zo:
Hij zegt iets op een belerend toontje.
Ik: "Dat kan je toch wel op een normale toon zeggen?"
Hij: "Dat doe ik toch ook? JIJ schiet altijd meteen in de verdediging!"
Ik: "Dat is niet waar, alleen als jij dat met die ondertoon zegt, zoals nu."
Hij: zucht en draait met zijn ogen "jij hoort overal iets negatiefs in"
Ik: "Kijk, nou doe je het weer, je legt de schuld nu bij MIJ!"
Hij: "Dat doe ik niet, maar het is wel zo dat JIJ een probleem ziet waar geen probleem is!"
Ik: "Maar dat zeg je ALTIJD! Dus ik krijg ALTIJD de schuld van elk probleem!"
Hij: "Dat is je eigen onzekerheid, hoor".
Ik: " ja, maar ik word onzeker door JOU! Hou er gewoon mee op!"
Hij: " Maar ik DOE helemaal niks, jij interpreteert het zo!"
enz. enz.
Het is gewoon een machtsstrijd...
zondag 11 oktober 2009 om 11:31
Oh ja het is zeer zeker een machtsstrijd, ik ken het goed, laatst nog een voorbeeld in de supermarkt, we hadden boodschappen gedaan, ik had ze in de tas gedaan en we waren naar huis gegaan, komen we daar en pakken uit zegt hij, waar is mijn pakje ham gebeleven?
Ik: die heb je helemaal niet gekocht!
Hij: ja die ik heb ik wel gekocht!
Ik: nee die heb je niet gekocht!
Hij: je bent vast vergeten om het in de tas te doen!
Hij: ik pak voortaan zelf mn boodschappen wel in!
Ohhh...zo vermoeiend!!!!
Mannen zijn erg koppig en tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat ie het niet gekocht heeft maar ach....
Ohhh...zo vermoeiend!!!!
Mannen zijn erg koppig en tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat ie het niet gekocht heeft maar ach....

zondag 11 oktober 2009 om 13:18
wij hadden een feestje en vriend weet dat ik autistisch ben met tijd. we zouden om 20:00 vertrekken.
om 19:40 zegt vriend ineens (die van schone auto's houdt)
- zal ik je auto even stofzuigen
- waarom?
- omdat ik liever in een schone auto rijd.
- maar dan zijn we nooit om 20:00 klaar.
- ach jawel.
- neheee, ik help wel mee
(stofzuigen etc. om 19:50 klaar. vriend douchen en schoenen aandoen. om 20:00 komt hij van de trap af. ik helemaal blij dat we precies om 20:00 vertrekken).
- Hond, ga je mee?
- waaat?? moet jij de hond nog uitlaten!! had dat dan gezegd, dan had ik hem wel even uit gelaten. ik had toch gezegd dat ik om 20:00 wilde vertrekken. (pauze... nadenken over of ik het ga zeggen of niet. maar jawel, heel verontwaardigd:) EN DOOR JOU KOMEN WE NOU TE LAAT!!
- als je zo gaat doen, gaan we helemaal niet meer!
(mokkerdermok)
20:15. vriend komt binnen. ik zoek mijn autosleutel.
- waar heb je mijn autosleutel gelaten?
- uhm , die heb ik wel ergens gezien, boven misschien
- grrrr.
(zoeken, zoeken, zoeken. ik kijk vriend uiterst kil en dodelijk aan, want hij heeft mijn sleutels kwijt geraakt! vriend schiet in stress want hij snapt dat hij nu echt iets stoms heeft gedaan. na 10 minuten zoeken kijk ik voor de zekerheid nog maar eens in mijn tas. en jawel hoor. de sleutels. ik kijk vriend schaapachtig lachend aan, vriend schiet ook in de lach en samen komen we niet meer bij. het boze ijs is weer gebroken en vrolijk gaan we onderweg...)
om 19:40 zegt vriend ineens (die van schone auto's houdt)
- zal ik je auto even stofzuigen
- waarom?
- omdat ik liever in een schone auto rijd.
- maar dan zijn we nooit om 20:00 klaar.
- ach jawel.
- neheee, ik help wel mee
(stofzuigen etc. om 19:50 klaar. vriend douchen en schoenen aandoen. om 20:00 komt hij van de trap af. ik helemaal blij dat we precies om 20:00 vertrekken).
- Hond, ga je mee?
- waaat?? moet jij de hond nog uitlaten!! had dat dan gezegd, dan had ik hem wel even uit gelaten. ik had toch gezegd dat ik om 20:00 wilde vertrekken. (pauze... nadenken over of ik het ga zeggen of niet. maar jawel, heel verontwaardigd:) EN DOOR JOU KOMEN WE NOU TE LAAT!!
- als je zo gaat doen, gaan we helemaal niet meer!
(mokkerdermok)
20:15. vriend komt binnen. ik zoek mijn autosleutel.
- waar heb je mijn autosleutel gelaten?
- uhm , die heb ik wel ergens gezien, boven misschien
- grrrr.
(zoeken, zoeken, zoeken. ik kijk vriend uiterst kil en dodelijk aan, want hij heeft mijn sleutels kwijt geraakt! vriend schiet in stress want hij snapt dat hij nu echt iets stoms heeft gedaan. na 10 minuten zoeken kijk ik voor de zekerheid nog maar eens in mijn tas. en jawel hoor. de sleutels. ik kijk vriend schaapachtig lachend aan, vriend schiet ook in de lach en samen komen we niet meer bij. het boze ijs is weer gebroken en vrolijk gaan we onderweg...)
zondag 11 oktober 2009 om 14:24
Haha, leuk om al die verhalen te lezen.
Erg herkenbaar zijn sommige!
Mijn vriend en ik zijn vooral niet goed in samen boodschappen doen.. 8 van de 10 keer lopen we samen boos de supermarkt uit om het vervolgens op de terugweg naar huis maar weer goed te maken (gelukkig hebben we wel alle boodschappen gehaald).
Waarom? Ik heb eigenlijk geen idee wat er steeds misgaat. Ik vergeet het daarna ook heel vaak, zo onbelangrijk en nutteloos was de ruzie. Nu doet vriendlief vaak de boodschappen en dat vind ik heel prettig
Meestal maak ik dan ondertussen het huis schoon.. Wat een goede taakverdeling! En het houdt de rust en vrede
Erg herkenbaar zijn sommige!
Mijn vriend en ik zijn vooral niet goed in samen boodschappen doen.. 8 van de 10 keer lopen we samen boos de supermarkt uit om het vervolgens op de terugweg naar huis maar weer goed te maken (gelukkig hebben we wel alle boodschappen gehaald).
Waarom? Ik heb eigenlijk geen idee wat er steeds misgaat. Ik vergeet het daarna ook heel vaak, zo onbelangrijk en nutteloos was de ruzie. Nu doet vriendlief vaak de boodschappen en dat vind ik heel prettig

zondag 11 oktober 2009 om 14:26
quote:Rubenslady schreef op 11 oktober 2009 @ 11:31:
Oh ja het is zeer zeker een machtsstrijd, ik ken het goed, laatst nog een voorbeeld in de supermarkt, we hadden boodschappen gedaan, ik had ze in de tas gedaan en we waren naar huis gegaan, komen we daar en pakken uit zegt hij, waar is mijn pakje ham gebeleven?
Ohhh...zo vermoeiend!!!!
Mannen zijn erg koppig en tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat ie het niet gekocht heeft maar ach....Haha.. dat maakt mannen ook zo schattig en lief Maar boodschappen doen (zoals ik hiervoor al vertelde) schijnt ook erg lastig te zijn in een relatie haha!
Ohhh...zo vermoeiend!!!!
Mannen zijn erg koppig en tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat ie het niet gekocht heeft maar ach....Haha.. dat maakt mannen ook zo schattig en lief Maar boodschappen doen (zoals ik hiervoor al vertelde) schijnt ook erg lastig te zijn in een relatie haha!

zondag 11 oktober 2009 om 14:59
wat ik zo vreemd vind, ik kom wel eens in exact dezelfde situaties met vriendinnen, als met vriend.
maar met vriend maak ik in zo'n situatie meteen ruzie/kibbelingen en met vriendinnen krijg ik meteen de slappe lach en lukt het gewoon samen om die situatie op te lossen zonder irritatie en met veel gezelligheid....
maar met vriend maak ik in zo'n situatie meteen ruzie/kibbelingen en met vriendinnen krijg ik meteen de slappe lach en lukt het gewoon samen om die situatie op te lossen zonder irritatie en met veel gezelligheid....
zondag 11 oktober 2009 om 22:39
We hebben nooit echt ruzie, maar waar PP me wel het bloed onder de nagels vandaan kan halen, is zijn time ignorance. Hij heeft gewoon geen benul. Is al maar dan ook altijd te laat. Tergend vind ik dat.
Het tergt mij inmiddels zo, dat ik me al loop op te vreten als hij zegt dat hij over 2 minuten thuis is, en het 5 minuten wordt. Totaal irrelevant, maar voor mij een bewijs dat hij ZIE JE WEL geen benul heeft van de tijd.
Als we om 10 uur de deur uit moeten, zeg ik tegen hem dat we om half 10 weg moeten. Dat werkt heel goed. Ook al kent hij de truc inmiddels.
Rary, misschien ook iets voor jou?
Het tergt mij inmiddels zo, dat ik me al loop op te vreten als hij zegt dat hij over 2 minuten thuis is, en het 5 minuten wordt. Totaal irrelevant, maar voor mij een bewijs dat hij ZIE JE WEL geen benul heeft van de tijd.
Als we om 10 uur de deur uit moeten, zeg ik tegen hem dat we om half 10 weg moeten. Dat werkt heel goed. Ook al kent hij de truc inmiddels.
Rary, misschien ook iets voor jou?
maandag 12 oktober 2009 om 00:17
"Zullen we zo gaan?"(Ik)
"Ja...nog even (vul iets onbenulligs in)" (Hij)
"We zouden toch om zeven uur bij je ouders zijn.'
"Neehee... niet OM zeven uur... mijn familie is niet zo, dat weet je inmiddels toch wel."
"Maar ze rekenen toch op ons met het eten, dan is het toch wel handig als we er op tijd zijn..."
"Relax!! Jij altijd met dat gezeik over tijd!!"
"Prima, dan komen we toch lekker te laat."
"Ja. We komen lekker te laat."
Kwamen we daar de laatste keer... zaten ze allemaal al lang en breed te eten. "Ja sorry, we zijn maar vast begonnen, jullie zijn zo laat." Hoewel ik het niet erg leuk vond, kon ik het stiekem niet laten om een dikke 'zie je wel?'-blik naar Boomkater te schieten
"Ja...nog even (vul iets onbenulligs in)" (Hij)
"We zouden toch om zeven uur bij je ouders zijn.'
"Neehee... niet OM zeven uur... mijn familie is niet zo, dat weet je inmiddels toch wel."
"Maar ze rekenen toch op ons met het eten, dan is het toch wel handig als we er op tijd zijn..."
"Relax!! Jij altijd met dat gezeik over tijd!!"
"Prima, dan komen we toch lekker te laat."
"Ja. We komen lekker te laat."
Kwamen we daar de laatste keer... zaten ze allemaal al lang en breed te eten. "Ja sorry, we zijn maar vast begonnen, jullie zijn zo laat." Hoewel ik het niet erg leuk vond, kon ik het stiekem niet laten om een dikke 'zie je wel?'-blik naar Boomkater te schieten
maandag 12 oktober 2009 om 08:09
Ik: 'Het eten is bijna klaar lief' (Dat betekent: jij gaat nú aan tafel zitten)
Hij: 'Jaha.... ik kom eraan...' (Dat betekent: ik ga dit nog even aflezen / afschrijven / naar de wc)
Drie minuten later
Ik: 'Het eten staat op tafel, ik wil eten! Trouwens, ik begin gewoon vast in mijn eentje ok?'
Hij: 'Doe niet zo ongezellig.'
Ik: 'Ik wil gewoon, dat als ik voor het eten zorg - en dat is bijna altijd - dat jij in ieder geval zorgt dat ik je niet veertig keer hoef te roepen.'
Hij: 'Ja, zo was het bij mijn moeder thuis ook altijd. Ik ben nou eenmaal snel afgeleid'
Hierna probeert Evy opmerkingen over 'ik ben je moeder niet' binnen te houden. GRRRRRR.
Hij: 'Jaha.... ik kom eraan...' (Dat betekent: ik ga dit nog even aflezen / afschrijven / naar de wc)
Drie minuten later
Ik: 'Het eten staat op tafel, ik wil eten! Trouwens, ik begin gewoon vast in mijn eentje ok?'
Hij: 'Doe niet zo ongezellig.'
Ik: 'Ik wil gewoon, dat als ik voor het eten zorg - en dat is bijna altijd - dat jij in ieder geval zorgt dat ik je niet veertig keer hoef te roepen.'
Hij: 'Ja, zo was het bij mijn moeder thuis ook altijd. Ik ben nou eenmaal snel afgeleid'
Hierna probeert Evy opmerkingen over 'ik ben je moeder niet' binnen te houden. GRRRRRR.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 12 oktober 2009 om 08:27
Oh ja hoor, net nog. Ik ben totaal geen ochtend mens en das met een baby niet handig, dus maken we duidelijke afspraken. Baby krijgt de fles om 7u (doet de ene) e die leggen we nog terug (meestal een uurtje) en dan gaat de ander eruit met baby.
Vanmorgen om 6u legt vriend baby bij mij in bed en gaat de fles maken. Komt terug.
Ik: "Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar het is 6u!! Geen 7u!!"
Vriend: "oh...."
Ik: "Ja en moet ik er straks dus om 7u uit en niet om 8u!!"
Vriend: "sorrie, ik dacht dat het 7u was..."
Ik: "ja kan toch klok kijken?"
etc
Nou je ziet, deze ligt vooral aan mij. Vriend houd wijselijk zijn mond meestal. Ik ben er braaf om 7u uitgegaan...
Vanmorgen om 6u legt vriend baby bij mij in bed en gaat de fles maken. Komt terug.
Ik: "Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar het is 6u!! Geen 7u!!"
Vriend: "oh...."
Ik: "Ja en moet ik er straks dus om 7u uit en niet om 8u!!"
Vriend: "sorrie, ik dacht dat het 7u was..."
Ik: "ja kan toch klok kijken?"
etc
Nou je ziet, deze ligt vooral aan mij. Vriend houd wijselijk zijn mond meestal. Ik ben er braaf om 7u uitgegaan...