Waarover gaan jullie Stomme Ruzies?

10-10-2009 16:49 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een Stomme Ruzie met m'n vriend. Je weet wel, zo'n ruzie waarvan je later denkt: waar GING dit over, en je er allebei weer om kunt lachen. Tenminste, nadat de ander (die ongelijk had, haha) het weer goed heeft gemaakt....Om mezelf op te beuren met het ik-ben-vast-niet-de-enige-die-weleens-zo'n ruzie-heeft-met-vriend-gevoel: waarover gaan jullie Stomme Ruzies meestal? En natuurlijk ik eerst: de onze ging over een Belangrijk Papier dat vriend kwijt is. Hij neemt aan dat ik het wel zal hebben opgeruimd- wat niet zo is, ik heb dat ding nog nooit gezien en hij heeft het gewoon zelf kwijtgemaakt in z'n slordigheid. Maar probeer je daar maar tegen te verdedigen!

En nu jullie...
't Is al met al een heel gedoe
Oef, beetje lang verhaal geworden...(schaamsmiley)
Pff ik wilde net nog nabriezend een topic openen, is dat gisteren al gedaan. Het lezen van al deze ruzietjes en 'kibbelingen' doet mijn irritatie al weer wat zakken, gelukkig.

Gisteravond bood Man heel lief aan om te koken, wat hij goed kan, alleen het opruimen achteraf zit er nooit bij. Dus als hij wil koken, prima, maar zeg ik van te voren alvast dat hij dan ook de bende die hij achterlaat ook moet opruimen. (Normaal zou ik best zeggen: de een kookt, de ander ruimt op, maar hij laat de keuken eruit zien alsof er een bom is ontploft, en ik vind dat hij best wat geordender kan koken zodat zijn eigen troep ook niet zo groot meer is.) Dus, heerlijk gegeten, maar opruimen/vaatwasser inruimen ho maar. Ik herinner hem er nog een keer of 2 aan gedurende de avond, maar om half 1 nog steeds troep in de keuken. Ik zeg nogmaals, je zou het opruimen uiterlijk voordat we naar bed gaan. Hij: ik doe het morgenochtend wel. Ik voel me allang weer de schooljuf, waar ik een hekel aan heb, maar we gaan toch slapen.

Nu is het ochtend, en Man zegt gehaast 'ik moet weg'. Nou toen gingen bij mij echt mijn stekels uit! Ging heel kinderachtig in de deuropening staan en zei streng 'éérst de keuken!' Hij ging mokkend de dingen in de vaatwasser zetten, maar allemaal op zo'n manier dat het onmogelijk schoon kan worden. Ik sta ernaast en geef mijn commentaar 'denk je echt dat het zO schoon kan worden?!' en zet alles weer op het aanrecht om de vaatwasser te gaan herorganiseren, waarbij ik zeg 'kijk, er is nog genoég ruimte als je een beetje nadenkt bij hoe je het erin zet!' Dan stonden er nog twee teflon pannen op het aanrecht die met de hand afgewassen moeten worden, waarvan Man zei dat ie dat niét meer ging doen.

Ik zei na mijn gesnauw op normale toon tegen hem dat ik met alle liefde de keuken gisteravond had schoongemaakt, opgeruimt etc, maar als hij zégt dat hij het gaat doen, dat hij dan ook zijn woord moet houden. Dat deze ruzie dus niet echt om het wel of niet afwassen van een pan ging, maar om het houden van een belofte. Zijn antwoord hierop was dat hij nou eenmaal niet perfect is en dat ik niet moet proberen hem te veranderen.

Ik vind dat hij zich als een verwend kind gedroeg om zich zo onder gewone klusjes uit te werken. Hij hoeft al hélemaal niets te doen in het huishouden te doen aangezien ik thuis ben en hij fulltime werkt.

Dames, mag ik alsjeblieft jullie objectieve commentaar op deze situatie? Want ik ben van mening dat wat ik vraag niet onredelijk is.. maar weet dat ik soms wat schooljufferig/moederlijk kan praten als ik geirriteerd raak. En als ik iets niet wil, is het wel een moederrol aannemen t.o.v. mijn man...

Herkenbaar? Of niet
Gequote ipv aangepast, sorry. Zie vorige post
Ja, dit is heel herkenbaar ja. Vooral het onderdeel waarin de man dan aangeeft 'Dat hij nou eenmaal zo is' dat kan ik NIET UITSTAAN.

Stel: ik doe op mijn werk iets niet goed, en mijn baas geeft dat aan in mijn tussentijdse evaluatie, dan zeg ik toch ook niet: 'Tja, lieve baas, ik ben niet perfect. Maar probeer me nou niet de hele tijd te veranderen, want zo ben ik nou eenmaal.'

Maar overigens vind ik dat jullie deze afwas-situatie wel heel hoog hebben laten oplopen. Van beide kanten eigenlijk. 's Ochtends voor de deur gaan staan. Ai.

Maar als hij al heeft gekookt, waarom ruimen jullie dan niet met zijn tweeen de keuken op? Ik snap best dat hij het gevoel heeft dat hij zijn steentje heeft bijgedragen. En dan hou je de sfeer weer wat leuker...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Misschien inderdaad volgende keer met z'n tweetjes opruimen? Deden wij ook altijd en gaat een stuk sneller.

Maar ik zou ook enorm balen als hij niks zou uitvoeren in huis. Bij ons was daar ook ruzie (echte ruzie) van gekomen.
quote:EvyBlissy schreef op 12 oktober 2009 @ 08:09:

Ik: 'Het eten is bijna klaar lief' (Dat betekent: jij gaat nú aan tafel zitten)

Hij: 'Jaha.... ik kom eraan...' (Dat betekent: ik ga dit nog even aflezen / afschrijven / naar de wc)

Drie minuten later

Ik: 'Het eten staat op tafel, ik wil eten! Trouwens, ik begin gewoon vast in mijn eentje ok?'

Hij: 'Doe niet zo ongezellig.'

Ik: 'Ik wil gewoon, dat als ik voor het eten zorg - en dat is bijna altijd - dat jij in ieder geval zorgt dat ik je niet veertig keer hoef te roepen.'

Hij: 'Ja, zo was het bij mijn moeder thuis ook altijd. Ik ben nou eenmaal snel afgeleid'

Hierna probeert Evy opmerkingen over 'ik ben je moeder niet' binnen te houden. GRRRRRR.

haha zo gaat ie hier ook vaak. gisteren nog!

ik verwacht dat mijn vriend meteen komt als ik roep eten klaar. ik kwam er al vrij snel achter dat het dan nog een aantal minuten duurt en dan begint het eten al af te koelen.

dus voortaan roep ik "eten bijna klaar" als het nog 5 minuten duurt, of ik roep "eten klaar" als het nog een paar minuten duurt.

dan schuift hij precies op tijd aan tafel.

maar gister toch niet. meneer moest ineens naar de wc. ik zat dus al te eten en had al 1/3 van mijn bord leeg toen hij kwam:

-"ik had het 5 minuten van tevoren al gezegd. en nu ben je toch nog steeds niet op tijd. je had toch ook kunnen gaan plassen 5 minuten geleden!!"

-"5 minuten geleden hoefde ik nog niet te plassen.

grrrr.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:24
Reden: privacy
% gewijzigd
Twee scenario's:

Hij: Schat, waar heb je mijn ... gelaten?

-In het middelste keukenkastje!

Hij (zoekend in het rechtse kastje): ik zie het niet, waar dan?

-In het MIDDELSTE kastje!

Hij (zoekend in het middelste kastje): O ja, maar hier ligt het ook niet!

-Zucht... (ik sta op en loop naar het kastje): hier heb je het, alsjeblieft!

Hij: Schat, waar heb je mijn ...gelaten?

-Die heb ik niet gehad hoor!

Hij: dat moet wel, want ik heb het zelf ook niet opgeruimd!

-Nee, ik weet zéker dat ik het niet heb gehad!

Hij (triomfantelijk tevoorschijn toverend vanuit míjn vaste bergplaats): Zie je wel, dat jij het gehad had?!
Over die afwassituatie> je kan de volgende keer op je vingers natellen dat het weer zo gaat. Om dit voor te zijn, moet je er dus gewoon op rekenen dat hij het niet gaat opruimen.

Hoe je het verder creatief oplost, moet je zelf weten. Samen doen is idd gezellig. Zolang je jezelf maar niet negatief laat verrassen door het feit dat hij gewoon niet doet wat hij belooft. Het is voor hem gewoon niet belangrijk namelijk. En voor jou wel.

Nijnarella

door schade en schande wijs geworden.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:24
Reden: privacy
% gewijzigd
In de stad:

Ik: Schat, hoe vind je dit jurkje dan?

Hij: Zoiets heb je toch al????

Ik: Neee, die is heel anders!

Hij: Nou, ik zie het verschil niet,hoor

Ik: Jawel, deze is iets langer en heeft een V hals. Die andere heeft een ronde hals.

Hij: Ik zie het verschil nog steeds niet, hoor...

Ik: Laat maar... (loop naar de kassa)

...

Hij: Ga je hem wel halen!?!?

Ik: Jaa, die heb ik nodig!

Hij: Maar je hebt precies dezelfde!

Ik: Neehee, deze is echt heel anders!

Hij: Ik zie het verschil niet hoor...

enzovoort, enzovoort...

Herkenbaar?
whahahahahaha erg leuk topic

en zooooo herkenbaar

Bij ons gaat het werkelijk net zo als bij alle anderen.

Hoe vaak wij niet over de TIJD hebben gekibbeld,... standaard als we op het punt staan weg te gaan, moet meneer naar de wc ! Hoe frusterend, ik haat het echt!

Hij: tjah, je moet t gewoon gaan accepteren hoor, dat hoort nou eenmaal bij mij :S Je moet niet altijd zo haasten :S

Ook hebben wij regelmatig discussies over de geirriteerde toon warme de ANDER praat....

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor ! Je schreeuw zelf anders het hardste ..... etc etc.

Eigenlijk ben je steeds weer in strijd... en steeds weer over dezelfde soort dingen. Om gek van te worden soms...
Woordenwisseling:

"Heb jij aan de thermostaat gedraaid?"

"Nee."

"Dat kan niet want hij staat nu ineens op 19, en ik heb er niet aan gezeten."

"Ik heb er echt niet aan gezeten, als dat zo was zou ik het toch zeggen!?"

"Maar het kan gewoon niet dat je er niet aan gezeten hebt, want ik heb er niet aan gezeten."

"Ik kan me toch zeker wel herinneren of ik zojuist ergens wel of niet heb aan gezeten!"

"Het kan gewoon niet anders, je hebt het vast onbewust gedaan."

"Nee, ik heb er niet aan gezeten! Ik heb dat ding de hele dag nog niet aangeraakt!"

"Waarom ben je nou gepikeerd?"

"Dat ben ik niet! Jij verslijt me altijd voor gek."

"Ik heb wel vaker gelijk dan, en jij niet."

"Ik heb er niet aan gezeten!"

"Je had het zeker koud en toen heb je het gedaan."

"Ik heb het niet koud, jij hebt het de hele dag al koud."

"Jij hebt het ook koud."

Ik heb het maar opgegeven. Maar wie heeft nou verdorie die thermostaat op 19 gezet!
Ach een beetje kibbelen is ook wel fijn.

Niks om je zorgen over te maken.

Als je eerst altijd kibbelde en nu opeens niet meer DAN moet je je zorgen gaan maken. Beetje ruziemaken betekent in ieder geval dat het je iets kan schelen wat de ander doet.
Heb met mijn franse vriend een keer midden in de nacht ruzie gemaakt over mijn beha

Hij was van mening dat ik enkel en alleen een push up draagde voor het effect.

terwijl ik ben begonnen met het dragen daarvan op mijn 14de omdat ik niet wilde dat als ik het koud kreeg dat iemand dan mijn tepels zou zien.

ik heb een c cup, en ben daar heel tevereden mee dus waarom zou ik in godsnaam meer willen.

we kregen hier dus echt om 3 uur s'nachts een knallende ruzie over

de volgende dag hebben we er gelukkig wel weer dubbel om gelegen hihi

Hoezo achterlijk!
quote:VIVAfeelfree schreef op 12 oktober 2009 @ 17:06:

Twee scenario's:

Hij: Schat, waar heb je mijn ... gelaten?

-In het middelste keukenkastje!

Hij (zoekend in het rechtse kastje): ik zie het niet, waar dan?

-In het MIDDELSTE kastje!

Hij (zoekend in het middelste kastje): O ja, maar hier ligt het ook niet!

-Zucht... (ik sta op en loop naar het kastje): hier heb je het, alsjeblieft!

Hij: Schat, waar heb je mijn ...gelaten?

-Die heb ik niet gehad hoor!

Hij: dat moet wel, want ik heb het zelf ook niet opgeruimd!

-Nee, ik weet zéker dat ik het niet heb gehad!

Hij (triomfantelijk tevoorschijn toverend vanuit míjn vaste bergplaats): Zie je wel, dat jij het gehad had?!

Whoehahaha, herkenbaar!!!

Schat, heb jij mijn nippeltje/ boutje gezien?

Ik: ja ligt gewoon op tafel

Schat: tuurt naar tafel en kijkt 2 tellen: ik zie um niet..

Ik: Eerst kijkennnn, dan vragen!!!!

Schat: speurt nog 3 minuten de tafel op.

Ik: demonstratieve zucht, staat op, pakt nippeltje.

En het erge/ leuke is: hij ziet het dus écht niet, al hangt er een knipperende Neon pijl van een meter boven..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Rary schreef op 11 oktober 2009 @ 14:59:

wat ik zo vreemd vind, ik kom wel eens in exact dezelfde situaties met vriendinnen, als met vriend.

maar met vriend maak ik in zo'n situatie meteen ruzie/kibbelingen en met vriendinnen krijg ik meteen de slappe lach en lukt het gewoon samen om die situatie op te lossen zonder irritatie en met veel gezelligheid....

Dit vraag ik me ook wel eens af! Maar erger nog, manlief verwijt dat mij ook wel eens als wij ergens over kibbelen! Daar word ik dan weer boos over terwijl het inderdaad wel 'ns zo gebeurt.

Iemand een goede verklaring?
ik las wel in psychologie magazine dat dit soort ruzies tussen partners eigenlijk niet over het onderwerp gaan maar dat het een continue test is om de gehechtheid tussen mekaar te testen.

als je dus geïrriteerd raakt en dingen verwacht van de ander zeg je dus eigenlijk: hoe gehecht ben jij nog aan mij. hoeveel hou je nog van mij. hoeveel respect heb je nog voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven