Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Je vriend heeft ook een heleboel positieve eigenschappen. Misschien is na een half jaar relatie een "kleffe" relatie, waarbij je bijna alles samen doet, nog wat te veel om te verwachten. Ik zou gewoon met hem in gesprek gaan en de komende tijd kijken hoe het zit met zijn belangstelling voor jou en jouw leven, interesses, behoeftes enz.
Alle reacties Link kopieren
De man is 25 jaar getrouwd geweest, wat gek dat tie het nog vaak over zn ex heeft.... Alles wat hij in de afgelopen 25 jaar heeft gedaan zit zij in verweven, in grote maar ook kleine dingen. Dus zelfs loop je in de kruitvat komen er herinneringen naar boven, wat niet wil zeggen dat iemand zn ex nog terugwil ofzo!

En verder, soms voelen dingen anders op het moment dan je vooraf verwacht had. Praat daar dan gewoon over maar maak geen verwijten.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-08-2019 09:49
Of gekker op een relatie en dat is hij toevallig. Dat denk ik door die meerdere afknappers.
Dit is alles wel stof tot nadenken..
Volgens mij ben ik geen slaafs volgzaam persoon en helemaal niet verslaafd aan relatie. Ik ben bewust 10 jaar vrijgezel gebleven. Nu in mijn huidige relatie kan het geen kwaad om allebei een beetje water bij de wijn doen. Hij is echt gek op mij en heeft al eerder gezegd dat hij van mij houdt. Maar dat zijn de woorden, ik kijk ook naar de daden, ook daar scoort hij hoge ogen. Maar op sommige essentiële punten slaat hij de plank wel eens mis, dan mis ik wel de echte commitment. Maar twijfel dan weer of ik dan niet te veeleisend ben. Ik bind dan in en ga aan mezelf twijfelen.

Het is wel goed dat hij ver weg is. Dat geeft lucht en ruimte om over onze relatie na te denken. Anders dendert deze trein gewoon maar verder..
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:05
Dit is alles wel stof tot nadenken..
Volgens mij ben ik geen slaafs volgzaam persoon en helemaal niet verslaafd aan relatie. Ik ben bewust 10 jaar vrijgezel gebleven. Nu in mijn huidige relatie kan het geen kwaad om allebei een beetje water bij de wijn doen. Hij is echt gek op mij en heeft al eerder gezegd dat hij van mij houdt. Maar dat zijn de woorden, ik kijk ook naar de daden, ook daar scoort hij hoge ogen. Maar op sommige essentiële punten slaat hij de plank wel eens mis, dan mis ik wel de echte commitment. Maar twijfel dan weer of ik dan niet te veeleisend ben. Ik bind dan in en ga aan mezelf twijfelen.

Het is wel goed dat hij ver weg is. Dat geeft lucht en ruimte om over onze relatie na te denken. Anders dendert deze trein gewoon maar verder..


Willen jullie wel het zelfde in een relatie? Jij hebt een ideaalbeeld in je hoofd en hij ookr, maar ik vermoed dat die anders zijn.

Hij slaat de plank wel eens mis. Volgens wie zijn maatstaf?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-08-2019 10:10
Willen jullie wel het zelfde in een relatie? Jij hebt een ideaalbeeld in je hoofd en hij ookr, maar ik vermoed dat die anders zijn.

Hij slaat de plank wel eens mis. Volgens wie zijn maatstaf?
Lijkt mij ook.
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:05
Dit is alles wel stof tot nadenken..
Volgens mij ben ik geen slaafs volgzaam persoon en helemaal niet verslaafd aan relatie. Ik ben bewust 10 jaar vrijgezel gebleven. Nu in mijn huidige relatie kan het geen kwaad om allebei een beetje water bij de wijn doen. Hij is echt gek op mij en heeft al eerder gezegd dat hij van mij houdt. Maar dat zijn de woorden, ik kijk ook naar de daden, ook daar scoort hij hoge ogen. Maar op sommige essentiële punten slaat hij de plank wel eens mis, dan mis ik wel de echte commitment. Maar twijfel dan weer of ik dan niet te veeleisend ben. Ik bind dan in en ga aan mezelf twijfelen.

Het is wel goed dat hij ver weg is. Dat geeft lucht en ruimte om over onze relatie na te denken. Anders dendert deze trein gewoon maar verder..
ik zie in de loep dat je al veel langer twijfelt over zijn committent. Als je al zolang twijfelt dan gaat het niet ineens beter worden hoor dan klopt er iets niet
Alle reacties Link kopieren
soerloo schreef:
16-08-2019 10:03
Je vriend heeft ook een heleboel positieve eigenschappen. Misschien is na een half jaar relatie een "kleffe" relatie, waarbij je bijna alles samen doet, nog wat te veel om te verwachten. Ik zou gewoon met hem in gesprek gaan en de komende tijd kijken hoe het zit met zijn belangstelling voor jou en jouw leven, interesses, behoeftes enz.

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar een echte kleffe relatie hebben wij nooit gehad, wil ik ook helemaal niet. Wat ik wel wil is; voelen dat ik nr 1 ben. Is dat te veel gevraagd? Wat dat betreft hij mij twee keer heel erg laten vallen.

Soms denk ik dat ik een time-out wil.. maar dat op hem projecteer.. Vroeger was ik veel opvliegender en gooide er alles uit en had om de haverklap ruzie met mijn partners. Ik accepteerde niets. Dat doe ik nu niet meer maar krop alles meer op, dat geeft een verstikkend gevoel. Ik moet een soort balans zien te vinden, de gulden midden weg.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 10:14
ik zie in de loep dat je al veel langer twijfelt over zijn committent. Als je al zolang twijfelt dan gaat het niet ineens beter worden hoor dan klopt er iets niet
Klopt er volgens jou iets bij hem niet of klopt het niet bij mij?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:17
Klopt er volgens jou iets bij hem niet of klopt het niet bij mij?
Dat maakt op zich niet uit
Alleen ben jij de enige met regie/controle/verantwoordelijkheid over jouw leven (en van je kind)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-08-2019 10:12
Lijkt mij ook.
Wij willen allebei een latrelatie. Dus niet samenwonen, wat mij betreft op en duur misschien. Ik ken vrouwen met leuke latrelaties, dat zag ik voor mezelf ook wel zitten.
Zijn idee van een latrelatie is vrijblijvender. De dingen die je leuk vindt doe je samen, zoek je elkaar op.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-08-2019 10:18
Dat maakt op zich niet uit
Alleen ben jij de enige met regie/controle/verantwoordelijkheid over jouw leven (en van je kind)
Daar heb je helemaal gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 09:53
Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Mijn dochter is op een hele dure groepsreis naar Italië geweest, maar nu is wel mijn vakantiebudget op...en de buidel leeg.
Jij hoeft haar vakantie toch niet te betalen? Ik lees tenminste dat ze alleen op een groepsreis is geweest zonder jou? Waarom moet jij dat betalen? Dat deden mijn ouders niet hoor. Ik had gewoon een bijbaantje en zakgeld tot een bepaalde leeftijd, daar spaarde ik van.
appelientjex wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:42
13.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je prima zonder elkaar op vakantie kunt gaan. Waarom zou hij wandelvakanties niet meer kunnen doen omdat jij niet van wandelvakanties houdt? Je bent zelf net 2 weken met hem weggeweest!
Wel vind ik dat hij meer rekening met je kan houden, dus niet de week voor hij weggaat elke avond iets anders te doen hebben. Of de hele tijd over zijn ex-vrouw praten. Ik zou dat met hem bespreken, of kort even aangeven: he je hoeft het niet steeds over je ex te hebben hoor. En belangrijk om samen de vakanties of weekendjes weg uit te zoeken, dus niet steeds doen wat hij leuk vindt. Maar ook doen wat jij leuk vindt.
Dat ie op vakantie is met een ex van meer dan 25 jaar geleden zou me echt niet boeien. Hallo! Het is vet lang geleden. Hij heeft toch geen gevoelens meer voor haar?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-08-2019 10:30
Jij hoeft haar vakantie toch niet te betalen? Ik lees tenminste dat ze alleen op een groepsreis is geweest zonder jou? Waarom moet jij dat betalen?
Mijn dochter is 14 jaar, dat kan zij nog niet zelf betalen. Ik wilde een leuke zeilvakantie. Zij heeft ook recht op een leuke vakantie. Zo hebben we samen een groepsreis naar Italië voor haar uitgezocht.
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:17
Klopt er volgens jou iets bij hem niet of klopt het niet bij mij?
er klopt iets niet in jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-08-2019 10:40
Ik vind dat je prima zonder elkaar op vakantie kunt gaan. Waarom zou hij wandelvakanties niet meer kunnen doen omdat jij niet van wandelvakanties houdt? Je bent zelf net 2 weken met hem weggeweest!
Wel vind ik dat hij meer rekening met je kan houden, dus niet de week voor hij weggaat elke avond iets anders te doen hebben. Of de hele tijd over zijn ex-vrouw praten. Ik zou dat met hem bespreken, of kort even aangeven: he je hoeft het niet steeds over je ex te hebben hoor. En belangrijk om samen de vakanties of weekendjes weg uit te zoeken, dus niet steeds doen wat hij leuk vindt. Maar ook doen wat jij leuk vindt.
Dat ie op vakantie is met een ex van meer dan 25 jaar geleden zou me echt niet boeien. Hallo! Het is vet lang geleden. Hij heeft toch geen gevoelens meer voor haar?
Door jou lijkt het allemaal zo simpel, waarom doe ik dan zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:55
Door jou lijkt het allemaal zo simpel, waarom doe ik dan zo moeilijk?
Verliefd???
Hormonen?

Tijd in hem gestoken, zo zonde, dat het nu alsnog mis gaat?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 09:04
Lang verhaal kort. Ik heb geen zin in zo'n bergwandelvakantie, maar vind eigenlijk dat hij zonder mij ook niet mag gaan. Dat kan ik toch niet maken!! Ik had ook helemaal geen zin in zijn trip down memory lane met die ex vriendin.
Ik heb nog wel heel belangstellend zitten vragen, hoe en wat, maar niets aan dat avontuur kon mij bekoren. "Of zal ik wel een keertje mee gaan, om het zelf te ervaren". Nee, niet weer zo meegaand.
Jij vindt dat wij jij eigelijk vindt je niet kan maken. Dat is wel heel ingewikkeld.

Je kan ook gewoon een conclusie trekken... ik wil hem niet verbieden om met zijn ex op wandelvakantie te gaan maar ik vind dit niet oke in een relatie. En dan de relatie beeindigen. Hij heeft waarschijnlijk andere normen voor een relatie dan hij.

Of je accepteert het zonder hem te wantrouwen. En praat met hem er over.

Mijn vriend ging zonder mij op vakantie. Ik had toen last van verlatingsangst en had het er moeilijk mee. Maar ik vind niet dat ik hem daarom mag beperken. Een vakantie zonder elkaar moet gewoon kunnen vind ik en hij hoeft niet onder mijn angsten te lijden... En ik vertrouw hem. Dus ik heb gewoon naar mijn vriend gecommunniceert dat ik het lastig vind maar dat dat mijn ding was om mee te dealen.

Ik denk dat als je je vriend 100 procent zou vertrouwen dat je het niet lastig zou vinden. Ik weet 100 procent zeker dat als mijn vriend met een ex op vakantie zou gaan dat er niks zou gebeuren. Omdat ik hem vertrouw. Je kan niet elke situatie uit de weg gaan omdat er misschien verleiding is. Mag hij dan ook niet stappen zonder jou want daar zijn ook leuke vrouwen?

Nogmaals ik snap je punt heel goed hoor. Het is ook lastig. Maar je moet voor jezelf bepalen wat je wel en niet acceptabel vind in een relatie. Vind je het niet oke dat hij op vakantie gaat met zijn ex dan passen jullie niet bij elkaar. Vind je het wel oke maar doet je gevoel lastig? Dan zal je daar mee aan de slag moeten. Kijken waarom je gevoel lastig doet en waarom je hem niet vertrouwt.
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:55
Door jou lijkt het allemaal zo simpel, waarom doe ik dan zo moeilijk?
omdat je er weinig vertrouwen in hebt en graag wil dat het ander is? hij heeft je twee keer laten zitten zeg je, hij praat steeds over zijn ex, hij zit nu voor de openhaard met een andere ex en hij wil niet met je zoenen. Er zijn allerlei rooie vlaggen maar ergens heb jij met jezelf afgesproken dat je hier niet meer wat van mag zeggen en dus hou je je in en nu vreet het je op.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:24
Wij willen allebei een latrelatie. Dus niet samenwonen, wat mij betreft op en duur misschien. Ik ken vrouwen met leuke latrelaties, dat zag ik voor mezelf ook wel zitten.
Zijn idee van een latrelatie is vrijblijvender. De dingen die je leuk vindt doe je samen, zoek je elkaar op.
Maar in dit geval vindt hij wandelen in de bergen wel leuk en jij niet. Dan zoek je elkaar dus niet op en ga je met een ander.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-08-2019 10:40
Ik vind dat je prima zonder elkaar op vakantie kunt gaan. Waarom zou hij wandelvakanties niet meer kunnen doen omdat jij niet van wandelvakanties houdt? Je bent zelf net 2 weken met hem weggeweest!
Wel vind ik dat hij meer rekening met je kan houden, dus niet de week voor hij weggaat elke avond iets anders te doen hebben. Of de hele tijd over zijn ex-vrouw praten. Ik zou dat met hem bespreken, of kort even aangeven: he je hoeft het niet steeds over je ex te hebben hoor. En belangrijk om samen de vakanties of weekendjes weg uit te zoeken, dus niet steeds doen wat hij leuk vindt. Maar ook doen wat jij leuk vindt.
Dat ie op vakantie is met een ex van meer dan 25 jaar geleden zou me echt niet boeien. Hallo! Het is vet lang geleden. Hij heeft toch geen gevoelens meer voor haar?
Anderhalf jaar geleden had ik weer contact met een ex van 15 jaar geleden. Hij had toen onze relatie verbroken en was inmiddels getrouwd met kinderen. Bij de eerste ontmoeting vlogen de vonken nog steeds over of opnieuw over. We hebben wel een aantal keren afgesproken maar niets fysieks gedaan. Wel wat sexy appjes over en weer. Toen ben ik weer verder gegaan met mijn leven en heb mijn huidige vriend ontmoet. Die ex is inmiddels gescheiden en heeft ook weer een nieuwe relatie. Maar om even aan te geven dat je wel degelijke gevoelens voor een ex van lang geleden kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als hij alleen was gegaan, of met zijn beste vriend, was het dan wel ok geweest?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 11:03
Anderhalf jaar geleden had ik weer contact met een ex van 15 jaar geleden. Hij had toen onze relatie verbroken en was inmiddels getrouwd met kinderen. Bij de eerste ontmoeting vlogen de vonken nog steeds over of opnieuw over. We hebben wel een aantal keren afgesproken maar niets fysieks gedaan. Wel wat sexy appjes over en weer. Toen ben ik weer verder gegaan met mijn leven en heb mijn huidige vriend ontmoet. Die ex is inmiddels gescheiden en heeft ook weer een nieuwe relatie. Maar om even aan te geven dat je wel degelijke gevoelens voor een ex van lang geleden kan hebben.
Zit dat je dan dwars?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 11:00
omdat je er weinig vertrouwen in hebt en graag wil dat het ander is? hij heeft je twee keer laten zitten zeg je, hij praat steeds over zijn ex, hij zit nu voor de openhaard met een andere ex en hij wil niet met je zoenen. Er zijn allerlei rooie vlaggen maar ergens heb jij met jezelf afgesproken dat je hier niet meer wat van mag zeggen en dus hou je je in en nu vreet het je op.
Ai, ben ik echt zo naïef!
Normaal gaan ze altijd met z'n drieën of vieren wandelen. Maar de anderen konden niet. Hij heeft mij aangeboden om mee te gaan
ik vraag mezelf wel af hoe ik toch in deze situatie terecht ben gekomen. Ben ik echt zo een slappeling? Ik wilde toch een latrelatie? Heb je een latrelatie, is het weer niet goed.
anoniem_301903 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 11:12
Reden: schrijffout
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 10:15
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar een echte kleffe relatie hebben wij nooit gehad, wil ik ook helemaal niet. Wat ik wel wil is; voelen dat ik nr 1 ben. Is dat te veel gevraagd? Wat dat betreft hij mij twee keer heel erg laten vallen.

Soms denk ik dat ik een time-out wil.. maar dat op hem projecteer.. Vroeger was ik veel opvliegender en gooide er alles uit en had om de haverklap ruzie met mijn partners. Ik accepteerde niets. Dat doe ik nu niet meer maar krop alles meer op, dat geeft een verstikkend gevoel. Ik moet een soort balans zien te vinden, de gulden midden weg.
Ik denk dat je in deze relatie inderdaad de andere kant op bent geslagen. Je hoeft er inderdaad niet alles meteen uit te flappen, maar je hoeft ook niet niet alles te accepteren onder het mom van ruimdenkendheid, zoals je nu doet. Je mag best voor jezelf opkomen, en het uitspreken als hij je keihard laat vallen. Je voelt je niet nummer 1. Dat lijkt me best een belangrijk iets om in je relatie uit te spreken.

Je bent nu duidelijk niet gelukkig in je relatie. Het is nu zaak om duidelijk naar hem te zijn dat je het niet eens bent met de gang van zaken, maar ook hoe jij wil dat het dan wel moet gaan. Aan hem de keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven