Wanneer heb je een relatie.

18-01-2008 14:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat mij zo eens af te vragen wanneer kun je nou echt van een relatie spreken.

Zelf zou ik zeggen het verschil tussen goed bevriend zijn met iemand en een relatie met iemand hebben, is dat je binnen een relatie ook sex hebt met elkaar. Dat er een bepaalde aantrekkingskracht is.

Maar dan heb je dus ook weer mensen die een sexvriendje hebben waar ze geen relatie mee hebben. Dus dan gaat mijn redenering sex is het verschil tussen gewoon vrienden zijn en een relatie hebben niet op.

Ik heb vrienden die ik maar eens in de drie weken zien.

Een partner wil ik toch wel vaker zien. Maar dat is toch ook niet het verschil tussen een vriendschap en een relatie.

Er zijn namelijk genoeg mensen die hun vrienden/vriendinnen ook bijna elke dag zien.

Nu hoop ik dat ik als ik in het bejaardentehuis zit nog steeds bevriend ben met de mensen die ik nu ken. Maar ik maak geen toekomstplannen met hen. Ik hoop gewoon dat ik ze dan nog zie

Zou dat dan het verschil zijn tussen een relatie hebben en gewoon vrienden zijn. Dat je samen toekomst plannen maakt?
Je hebt een (stabiele) relatie als je 's ochtends naast een vent wakker wordt die je uit je warm bed schopt om een kop koffie voor hem te zetten.
Het heet een relatie als je een langere tijd "verkering" met iemand hebt.

Maar sommige mensen noemen iets na 3 weken al een relatie.
Als je het naar elkaar toe uitspreekt
Verkering klinkt wat puberaal...maar alla....daarom staat het tussen "jes!

Tsja...wanneer heb je een relatie...of beter gezegd...wanneer kan je spreken van een relatie...

Hmmfff...geen idee eigenlijk....noem het zelf ook al snel een relatie eigenlijk...

Ga er ff over nadenken....
als jullie beide vinden dat jullie een relatie hebben...
wanneer de ander de enige is met de bedoeling te blijven
die is wel mooi ja
In een ( goede ! ) relatie staat vaak het " wij " voorop , is de ander minstens zo belangrijk als jezelf , is het niet erg als de weegschaal niet altijd in het midden staat , accepteer je dingen die je van een ander niet zou pikken , ben je volledig jezelf .

Wanneer het een relatie is ? Als beiden willen en vinden dat het een relatie is .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wanneer je beiden vaker in wij dan ik denkt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2008 @ 14:55:

In een ( goede ! ) relatie staat vaak het " wij " voorop , is de ander minstens zo belangrijk als jezelf , is het niet erg als de weegschaal niet altijd in het midden staat , accepteer je dingen die je van een ander niet zou pikken , ben je volledig jezelf .

.Mooi verwoord. Dat zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen wel een relatie en geen relatie.
quote:high hopes schreef op 18 januari 2008 @ 14:50:

als jullie beide vinden dat jullie een relatie hebben...

Ja mee eens dan heb je dus een relatie.

Maar wat maakt het dan tot een relatie?

Vind dat BlijfgewoonBianca het wel mooi verwoord heeft
quote:~[

[...]

Mooi verwoord. Dat zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen wel een relatie en geen relatie.BGB neemt dus de prijs mee! Ik had verwacht om de prijsvraag te winnen, Niet dus.
Wat heb ik gewonnen ? Een suikerspin ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, drie

Wat een onzin!

Geef mij ook gewoon een suikerspin!
[Oke een suikerspin voor iedereen die reageert in dit topic.

[afbeelding]~
volgens mij... als je jouw leven deelt met iemand, en die iemand zijn leven deelt met jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven