Wanneer schoonouders ontmoeten?
vrijdag 6 april 2018 om 15:18
Hij nam haar dan ook mee als gewone vriendin naar een leuk evenement. Op de koffie, om haar voor te stellen, zou hij haar niet meegenomen hebben.Lquin schreef: ↑06-04-2018 14:41Hij kende haar pas net en nam haar direct mee naar de familie tijdens de Sinterklaas. Dat was niets serieus. Wij zijn nu drie maanden echt samen en heb nog eigenlijk niemand echt gezien..
Probeer er ook niet teveel achter te zoeken, maar vind familie altijd wel belangrijk..
Het zijn trouwens je schoonouders helemaal niet maar de ouders van je vriend. Nog tijd genoeg. Wie weet houd hij de boot af omdat je te dicht op zijn huid zit.
vrijdag 6 april 2018 om 15:22
Tja, ouders weten het vaak het beste.Je hebt ook wel gelijk, maar zoals hierboven ook staat... het geeft toch wel een goed gevoel/bevestiging als je wordt voorgesteld.
En zijn vader, die ik snel even 5 minuten sprak zei na afloop (toen ik zei: Nou ik zie je misschien nog wel)
"Ja, misschien. Want met [naam vriend] weet je het nooit.."
Ben misschien gewoon ergens bang dat hij gewoon niet serieus is (wat kan), maar geef dit dan aan... kan ik ook gewoon verder kijken
Ik denk nu dat hij niet zo serieus met jou is als jij met hem als ik deze opmerking zo hoor.
En soms hoeft hij niet met woorden je dit duidelijk te maken, maar merk je het zelf wel aan zijn gedrag.
Als het niet loopt, dan loopt het niet en is het ook niet iets langdurigs.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 15:23
13.32% gewijzigd
vrijdag 6 april 2018 om 15:25
What the .. eerst op vakantie?! Mijn ouders zouden helemaal flippen als ik eerst op vakantie ga met mijn vriend en daarna pas voorstel .. Ze willen toch weten of ik in goede handen ben.
a smile is the prettiest thing you can wear.
vrijdag 6 april 2018 om 15:29
Hoe oud ben je?
Als je ruim volwassen bent en allang op jezelf valt er niks te flippen.
vrijdag 6 april 2018 om 15:30
Ben je daar zelf niet capabel genoeg voor dan, om te bepalen of je 'in goede handen' bent?
vrijdag 6 april 2018 om 15:31
Hoe oud ben je? 16?
Waarom zouden je ouders flippen? Mijn vriend en ik zijn ook samen weg gegaan voordat we elkaars ouders hadden ontmoet. Je bent toch een volwassen vrouw die haar eigen boontjes wle kan doppen hoop ik.
vrijdag 6 april 2018 om 15:31
Of je in goede handen bent? Je bent toch geen 16 meer? Ik had na mijn 18e mijn ouders niet meer nodig om in te kunnen schatten of ik met iemand op vakantie kon.
vrijdag 6 april 2018 om 15:33
Ik heb mijn vriend na de eerste date op zaterdag op zondag meegenomen naar mijn oma (en alle familie die er op de zondagse koffie was, waaronder mijn ouders). Zijn ouders heb ik na een aantal weken ontmoet.
Bij mijn exen was ik altijd heel afhoudend... eerst aftasten en daarna eens kijken of ouders bezocht moesten worden. Mijn huidige partner voelde gewoon meteen goed en ik “kende” hem al ruim een jaar via een chatbox.
Oftewel: iedereen en elke situatie is anders
Bij mijn exen was ik altijd heel afhoudend... eerst aftasten en daarna eens kijken of ouders bezocht moesten worden. Mijn huidige partner voelde gewoon meteen goed en ik “kende” hem al ruim een jaar via een chatbox.
Oftewel: iedereen en elke situatie is anders
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
vrijdag 6 april 2018 om 15:34
vrijdag 6 april 2018 om 15:41
Dat zit m voor mij niet in de opvoeding.
Ik vind het heel normaal om de ouders te ontmoeten als je relatie serieus is, maar dat hoeft voor mij dus echt niet binnen 3 maanden. Terwijl een weekendje of midweekje weg samen binnen 3 maanden juist heel fijn kan zijn.
Jouw ouders kennen ook al je vrienden en vriendinnen waarschijnlijk? Bij mij als veertiger, en wonend op een uurtje afstand van mijn ouders, kennen ze lang niet iedereen waar ik mee omga.
En nogmaals, ik vond het heerlijk dat we een half jaar of zo lekker samen waren. Mijn vriend ging niet mee naar de bruiloft van mijn tantezegger, toen we een paar maanden samen waren. Sterker nog, pas op die bruiloft hoorden mijn broers en zussen dat ik een vriend had
vrijdag 6 april 2018 om 15:47
Ha, geinige conclusie maar nee. Mijn ouders kennen alleen mijn man en mijn beste vriendin, maar zij kwam vroeger ook bij ons thuis. Ik vind het trouwens wel een groot verschil: ouders en de rest van de familie. Familie hoeft ook niet zo zeer binnen 3 maanden, maar ouders vind ik toch anders. Maar dat is ieder voor zich.Marana-- schreef: ↑06-04-2018 15:41Dat zit m voor mij niet in de opvoeding.
Ik vind het heel normaal om de ouders te ontmoeten als je relatie serieus is, maar dat hoeft voor mij dus echt niet binnen 3 maanden. Terwijl een weekendje of midweekje weg samen binnen 3 maanden juist heel fijn kan zijn.
Jouw ouders kennen ook al je vrienden en vriendinnen waarschijnlijk? Bij mij als veertiger, en wonend op een uurtje afstand van mijn ouders, kennen ze lang niet iedereen waar ik mee omga.
En nogmaals, ik vond het heerlijk dat we een half jaar of zo lekker samen waren. Mijn vriend ging niet mee naar de bruiloft van mijn tantezegger, toen we een paar maanden samen waren. Sterker nog, pas op die bruiloft hoorden mijn broers en zussen dat ik een vriend had![]()
a smile is the prettiest thing you can wear.
vrijdag 6 april 2018 om 16:04
Jij bent waarschijnlijk nog heel jong, mijn ouders weten dat ik best voor mezelf kan zorgen.
vrijdag 6 april 2018 om 16:06
hier ook
ondanks dat ik over de 30+ ben en ik zal toch nog single worden en met een vlam of nieuwe relatie op vakantie willen zou mijn moeder ook wel willen weten wie het is, vooral toen mijn vader nog leefde
mijn vriend leerde mijn ouders kennen op de dag dat die naar mij toe kwam (hij woonde aan de andere kant van het land)
moeder kwamen we tegen toen we een patatje gingen halen en hij zei nou dan wil ik nu ook wel je vader zien en zijn we mijn vader even gaan voorstellen
zijn vader bij wie hij toen nog inwoonde heb ik een week later ontmoet heel kort want die ging daarna na diens vriendin,
mijn schoonmoeder ontmoette ik ruim 6 a 9 maanden later maar daar heeft vriend een moeilijk relatie mee, heb haar maar 5x gezien in 11 jaar tijd
schoonvader heb ik overigens al lang niet gesproken, dat vind ik wel jammer. schoonmoeder niet dat daar geen contact mee is vind ik heerlijk
mamsvan wijzigde dit bericht op 06-04-2018 16:08
6.33% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 6 april 2018 om 16:07
Tja dat is bij iedereen anders, ik heb mijn schoonouders na een week al ontmoet, maar ik haalde hem op van huis (hij woont nog thuis) en hij vroeg of ik even binnenkwam. Hij mijn ouders na 6 weken... zou er niet teveel mee zitten, zijn er dan andere dingen waardoor je denkt dat hij niet serieus met je is of komt dat alleen hierdoor??? Want ik vind 3 maanden op zich niet eens heel lang ...mijn broer kwam pas na 6 maanden met zijn vriendin thuis.
♡
vrijdag 6 april 2018 om 16:29
TO voel je niet gewoon aan dat hij er minder serieus instaat als jij? Ik vind de reactie van zijn vader (toen je hem 5 minuten zag) nogal sprekend eigenlijk.
Zijn moeder heeft dus al een paar keer gevraagd wanneer je mee langskomt, maar hij vindt het nodig om hiermee te wachten. Ik zou willen weten waarom, in jouw plaats, en mij niet laten afwimpelen met een kulreden als "het is er nog niet van gekomen". Bij de vorige kon het wel snel, blijkbaar.
Wat mijn ervaring betreft: ik kan mij al niet meer herinneren wanneer wij bij onze ouders/ schoonouders voor het eerst zijn langsgegaan, meer dan een paar weken zal dat niet geduurd hebben.
Zijn moeder heeft dus al een paar keer gevraagd wanneer je mee langskomt, maar hij vindt het nodig om hiermee te wachten. Ik zou willen weten waarom, in jouw plaats, en mij niet laten afwimpelen met een kulreden als "het is er nog niet van gekomen". Bij de vorige kon het wel snel, blijkbaar.
Wat mijn ervaring betreft: ik kan mij al niet meer herinneren wanneer wij bij onze ouders/ schoonouders voor het eerst zijn langsgegaan, meer dan een paar weken zal dat niet geduurd hebben.
vrijdag 6 april 2018 om 16:31
misschien alleen gebaseerd op het feit dat hij die vlam mee naar sinterklaas,
vaders kunnen flauw doen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 6 april 2018 om 16:35
Ik kende de ouders van mijn man al en kwam daar al regelmatig over de vloer. Maar als dat niet het geval zou zijn dan zou ik met een maand of 6 eens gaan kennismaken. Eerst maar eens kijken of de relatie wordt wat je ervan verwacht had, en dan ouders ontmoeten. Vanwaar die haast? 3 maanden kun je amper een relatie noemen?
vrijdag 6 april 2018 om 17:17
Lijkt me vervelend als mijn vriendin het een blijk van gebrek aan liefde zou vinden als ik haar niet binnen drie maanden aan mijn ouders heb voorgesteld.
Ik hou niet zo van een geplande kennismakingsaudiëntie. Er komt wel een gelegenheid (verjaardag, kerst, bruiloft) waarbij je elkaar tegenkomt en dat lijkt me voldoende.
Ik hou niet zo van een geplande kennismakingsaudiëntie. Er komt wel een gelegenheid (verjaardag, kerst, bruiloft) waarbij je elkaar tegenkomt en dat lijkt me voldoende.
vrijdag 6 april 2018 om 17:26
Het gaat er niet om hoe lang jullie samen zijn, het gaat om zijn hóuding.
Jij doet extra moeite doet om na een nachtdienst toch speciaal naar je vriend te gaan juist omdat zijn ouders er zouden zijn.Hij doet daar nonchalant over, ligt met een kater op de bank en heeft jou niks laten weten.
Daar zou ik snel klaar mee zijn. Hij klinkt niet als een leuke man.
Jij doet extra moeite doet om na een nachtdienst toch speciaal naar je vriend te gaan juist omdat zijn ouders er zouden zijn.Hij doet daar nonchalant over, ligt met een kater op de bank en heeft jou niks laten weten.
vrijdag 6 april 2018 om 17:31
Precies dit, ik sluit me hierbij aan..Nirakkam schreef: ↑06-04-2018 17:26Het gaat er niet om hoe lang jullie samen zijn, het gaat om zijn hóuding.
zaterdag 7 april 2018 om 10:03
Ik vind het juist vreemd dat ze wel speciaal die kant op wilde komen voor zijn ouders maar toen bleek dat die niet kwamen was ze liever thuis gebleven.
In een beginnende relatie zou je het fijn moeten vinden om weer bij je vriend te kunnen zijn. Dan zou vriend zelf echt wel belangrijker voor je moeten zijn dan de ouders van vriend.
In een beginnende relatie zou je het fijn moeten vinden om weer bij je vriend te kunnen zijn. Dan zou vriend zelf echt wel belangrijker voor je moeten zijn dan de ouders van vriend.