Wanneer schoonouders ontmoeten?

06-04-2018 14:36 52 berichten
.
anoniem_367505 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 14:44
99.86% gewijzigd
Wat heeft dat verhaal van die ander en Sinterklaas ermee te maken?

Vraag je vriend waarom jullie niet even langskunnen gaan als zijn moeder naar je vraagt?
Wat voor antwoord komt er dan.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 14:40
0.53% gewijzigd
Wanneer hij er klaar voor is hè.
Ik vond het wel prettig als ik niet meteen de eerste maanden naar schoonouders hoefde.
De ouders van je vriend dus. Maar het feit dat jij ze al je schoonouders noemt zegt genoeg.

Ik zou de tijd met mijn 3 maanden oude vlam op veel betere manieren door wensen te brengen dan bij de wederzijdse ouders op de bank ;-D Ik denk dus dat als het goed zit tussen jullie, er in de toekomst nog meer dan genoeg tijd is om zijn familie te leren kennen.
Lucifermiauww schreef:
06-04-2018 14:39
Wat heeft dat verhaal van die ander en Sinterklaas ermee te maken?

Vraag je vriend waarom jullie niet even langskunnen gaan als zijn moeder naar je vraagt?
Wat voor antwoord komt er dan.
Hij kende haar pas net en nam haar direct mee naar de familie tijdens de Sinterklaas. Dat was niets serieus. Wij zijn nu drie maanden echt samen en heb nog eigenlijk niemand echt gezien..
Probeer er ook niet teveel achter te zoeken, maar vind familie altijd wel belangrijk..
Alle reacties Link kopieren
volgens mij was het bij ons pas na 4 maanden ook...

maar goed, jij neemt hem al mee naar de bruiloft van je broer??
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
06-04-2018 14:42
volgens mij was het bij ons pas na 4 maanden ook...

maar goed, jij neemt hem al mee naar de bruiloft van je broer??
Ja.. mijn broer vroeg of hij kwam, omdat het hem leuk leek.
Ik heb het mijn vriend gevraagd of hij wilde, maar dat het niet hoefde.
Hij stemde zelf gelijk in...

Maar om eerlijk te zijn is dat ook meer voor mijn broer.. vind een bruiloft na 4 maanden namelijk wel wat snel...
Jij hebt helemaal geen schoonouders. Alleen de ouders van je nieuwe vriend.
Oh die tijd dat je nog geen wederzijdse familieverplichtingen hebt, heerlijk toch! Ik vind het nogal wat dat hij jouw familie al meerdere keren heeft gezien en zelfs als jouw aanhang meegaat naar die bruiloft.

Het zegt echt niets dat hij bij die ander sneller was. Gezien het feit dat het toen juist kort daarna uit was, denk ik dat je blij mag zijn dat hij het nu anders aanpakt.

En je hebt er al een paar gezien he.
Ik vind dat je zit te zeuren.
Je hebt zijn vader en zijn zus toch al ontmoet.

Als hij je toen heeft voorgesteld als dit is lquin mijn vriendin dan is het toch goed.

Het is niet dat hij je geheim houdt of zo.

Blijkbaar is schoonmoeder ook erg nieuwsgierig naar je aangezien ze al naar je gevraagd heeft. Waarschijnlijk vindt ze na afloop van de kennismaking dan ook van alles van je. Je vriend heeft blijkbaar nog geen zin om op- en aanmerkingen van zijn moeder te krijgen omdat hij je eerst rustig zelf wil leren kennen.
Mijn partner heeft mijn ouders (en broers/zussen) na een maand of 4 ontmoet. Ik was toen jarig en dan gaan we altijd met het gezin uit eten. Het was dus een paar uurtjes, en toen was het weer klaar. Zijn ouders wonen erg ver weg (meer dan 4 uur reizen) en die heb ik na een half jaar ontmoet. We bleven er wel meteen ook een nachtje slapen. We wilden eerst aan elkaar en aan het hebben van een relatie wennen voor we ook familie in de mix zouden gooien. Zijn zussen heb ik pas na een maand of 9 ontmoet en dat was ook prima. Mijn ooms en tantes heeft hij na ruim een jaar ontmoet, ik die van hem nog niet (3 jaar relatie). Hij heeft zelf ook maar weinig contact met ze.
Moemoe64 schreef:
06-04-2018 14:44
Jij hebt helemaal geen schoonouders. Alleen de ouders van je nieuwe vriend.

Ja, zie ze ook meer als "ouders van mijn vriend", maar enkel even voor het topic als "schoonouders" benoemd.
Lquin schreef:
06-04-2018 14:41
Hij kende haar pas net en nam haar direct mee naar de familie tijdens de Sinterklaas. Dat was niets serieus. Wij zijn nu drie maanden echt samen en heb nog eigenlijk niemand echt gezien..
Probeer er ook niet teveel achter te zoeken, maar vind familie altijd wel belangrijk..
En hij vind dat misschien niet.
Ik snap het wel. Ben je erg serieus? Zo ja: dan vond ik het allang tijd om de ouders te ontmoeten. Met mijn man ging dat ook heel snel. Ook vind ik vanuit mijn kant netjes, zo ben ik opgevoed. Je gaat wel met hun zoon veel om.

Maar ik vind het gek dus als hij jou familie al heeft ontmoet, zelfs al mee gaat naar een bruiloft, jij aangegeven hebt dat je het graag wil, hij daarvoor iemand niet-serieus direct mee nam, jij zijn vader en zus al hebt gezien meer verontrustend. Denkt hij net als jij hetzelfde over jullie relatie?
a smile is the prettiest thing you can wear.
evii schreef:
06-04-2018 14:53
Ik snap het wel. Ben je erg serieus? Zo ja: dan vond ik het allang tijd om de ouders te ontmoeten. Met mijn man ging dat ook heel snel. Ook vind ik vanuit mijn kant netjes, zo ben ik opgevoed. Je gaat wel met hun zoon veel om.

Maar ik vind het gek dus als hij jou familie al heeft ontmoet, zelfs al mee gaat naar een bruiloft, jij aangegeven hebt dat je het graag wil, hij daarvoor iemand niet-serieus direct mee nam, jij zijn vader en zus al hebt gezien meer verontrustend. Denkt hij net als jij hetzelfde over jullie relatie?
Ik ben met deze relatie inderdaad wel serieus. En hij ook zegt hij (al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker).
Misschien ook vergeten te vermelden.. twee weken geleden zou ik bij hem zijn (we wonen niet bij elkaar in de buurt) en zijn ouders zouden zondags komen eten. I.v.m. werk ging het me waarschijnlijk niet lukken (nachtdiensten), maar uiteindelijk na 4u slaap er toch heen gegaan, want zijn ouders zouden speciaal komen.
Kom ik daar... zijn zijn ouders er niet. "Oh? Ja.. ik zei dat ik zou vragen of ze zouden komen eten. Het was nog niet zeker." En aangezien meneer met een kater op de bank lag, ging het er ook niet meer van komen. Toen was ik wel behoorlijk pissig...
Geen idee wat gebruikelijk is, bij mij was het geloof ik na 2 maanden en dat voelde goed voor mij. In een andere relatie was het geloof ik pas na 7 maanden. Ik kan me gevoelsmatig best voorstellen dat jij het niet leuk vindt dat die ander met wie het niet serieus bleek te zijn al zo snel werd voorgesteld.

't Slaat nergens op waarschijnlijk maar ik vind 'graag willen voorstellen aan je ouders' een soort waardering hebben. Dat je je partner zo leuk vindt dat je niet kunt wachten hem/haar voor te stellen. En dan bedoel ik echt niet al 2 weken na je eerste date.

Iedereen zal er anders over denken. Ik heb ook ooit een partner/date gehad die me na een paar weken al duidelijk maakte dat ik nooit voorgesteld zou gaan worden aan haar ouders en dat zij andersom ook nooit kennis zou willen maken met mijn ouders. Gewoon nooit. Dat was haar insteek onder het mom van "heb een relatie met jou, niet met je ouders." En dat zou ook blijven gelden in het geval van samenwonen etc. En terwijl ik op dat moment ook nog absoluut niet bezig was met "willen voorstellen" was de stelligheid waarmee dit werd gebracht wel een gigantische afknapper in hoe we kennelijk over familie denken.
Lquin schreef:
06-04-2018 14:56
Ik ben met deze relatie inderdaad wel serieus. En hij ook zegt hij (al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker).
Misschien ook vergeten te vermelden.. twee weken geleden zou ik bij hem zijn (we wonen niet bij elkaar in de buurt) en zijn ouders zouden zondags komen eten. I.v.m. werk ging het me waarschijnlijk niet lukken (nachtdiensten), maar uiteindelijk na 4u slaap er toch heen gegaan, want zijn ouders zouden speciaal komen.
Kom ik daar... zijn zijn ouders er niet. "Oh? Ja.. ik zei dat ik zou vragen of ze zouden komen eten. Het was nog niet zeker." En aangezien meneer met een kater op de bank lag, ging het er ook niet meer van komen. Toen was ik wel behoorlijk pissig...
Lijkt me toch erg duidelijk dat jij er serieuzer in staat dan hij. In het begin mag je toch hopen dat hij meer zijn best doet en dit lijkt daar niet op. Zal er dus met hem het erover hebben: zegt ie dat hij serieus is? Mooi, dan moet er toch een datum komen dat jij de rest van zijn familie ontmoet. Is hij daar alsnog laks in? Dan is dat duidelijke taal van zijn kant.
Laat het los.
Als jij een relatie pas van waarde vind als je de ouders hebt ontmoet (die jij overigens al hebt gezien, in elk geval vader en zusje) dan is dat iets van jou.
Het zegt namelijk helemaal niets over hoe serieus hij dit vind. Zie daarvoor ook het Sinterklaasverhaal. Die dame mocht mee, maar het werd niets.

Ik ben eens voorgesteld, binnen 6 weken, door mijn toenmalige vriend aan zijn ouders, die lachend zeiden: hallo Vlam van 2005! Dat vond ik toen best raar.
Alleen bleken ze gewoon gelijk te hebben en binnen 6 maanden was de relatie alweer gedaan. En inderdaad, elk jaar zat er een Nieuwe Vlam bij hen op de bank...
evii schreef:
06-04-2018 14:59
Lijkt me toch erg duidelijk dat jij er serieuzer in staat dan hij. In het begin mag je toch hopen dat hij meer zijn best doet en dit lijkt daar niet op. Zal er dus met hem het erover hebben: zegt ie dat hij serieus is? Mooi, dan moet er toch een datum komen dat jij de rest van zijn familie ontmoet. Is hij daar alsnog laks in? Dan is dat duidelijke taal van zijn kant.
Ik wilde het nog even aankijken en over een tijdje toch eens aankaarten inderdaad...
Ik kan me zo voorstellen dat zijn ouders niet blij waren toen hij een vlam mee nam naar de Sinterklaasavond. En dat hij daarom nu wat voorzichtiger geworden is met meisjes mee naar huis nemen.

Drie maanden is echt vet kort.
Doreia schreef:
06-04-2018 15:01
Laat het los.
Als jij een relatie pas van waarde vind als je de ouders hebt ontmoet (die jij overigens al hebt gezien, in elk geval vader en zusje) dan is dat iets van jou.
Het zegt namelijk helemaal niets over hoe serieus hij dit vind. Zie daarvoor ook het Sinterklaasverhaal. Die dame mocht mee, maar het werd niets.

Ik ben eens voorgesteld, binnen 6 weken, door mijn toenmalige vriend aan zijn ouders, die lachend zeiden: hallo Vlam van 2005! Dat vond ik toen best raar.
Alleen bleken ze gewoon gelijk te hebben en binnen 6 maanden was de relatie alweer gedaan. En inderdaad, elk jaar zat er een Nieuwe Vlam bij hen op de bank...

Je hebt ook wel gelijk, maar zoals hierboven ook staat... het geeft toch wel een goed gevoel/bevestiging als je wordt voorgesteld.

En zijn vader, die ik snel even 5 minuten sprak zei na afloop (toen ik zei: Nou ik zie je misschien nog wel)
"Ja, misschien. Want met [naam vriend] weet je het nooit.."

Ben misschien gewoon ergens bang dat hij gewoon niet serieus is (wat kan), maar geef dit dan aan... kan ik ook gewoon verder kijken
MiniMe3 schreef:
06-04-2018 15:02
Ik kan me zo voorstellen dat zijn ouders niet blij waren toen hij een vlam mee nam naar de Sinterklaasavond. En dat hij daarom nu wat voorzichtiger geworden is met meisjes mee naar huis nemen.

Drie maanden is echt vet kort.
Dat inderdaad. Bij de broer van mijn vriendin ging het ook zo. Twee keer achter elkaar iemand meegenomen met wie het uit ging. Waren zijn ouders niet blij mee. De vrouw met wie hij nu wel gaat trpuwen heeft lang moeten wachten op die kennismaking. Hij wilde het dit keer zelf eerst zeker weten. En wij waren allemaal enorm benieuwd, maar vonden het ook fijn niet weer te hoeven investeren in iemand die je misschien maar een keer ziet!
Als zijn reactie is dat hij eerst zeker van zaak zijn wil zijn of jullie serieus blijven, vind ik het anders. Maar omdat je aangaf van 'het komt er gewoon niet van' vind ik het anders. Daarbij heb jij uitgelegd dat jij het graag wil. Als hij daar dan geen rekening mee houdt omdat ie laks is, zal ik me afvragen hoe dat later zal zijn. Als er verder geen bijzondere reden van zijn kant is om het niet te doen, is het toch een kleine moeite om wel rekening met jou te houden?!
Wacht gewoon af joh. En ga niet speculeren of hij misschien niet serieus is. Want die gedachte kan je net zo goed omdraaien: misschien is het voorstellen van een niet-serieuze vlam voor hem veel makkelijker dan het voorstellen van iemand waar hij ècht gek op is. Het is per slot toch een soort keuring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven