Wanneer thuis afspreken?

06-05-2019 21:47 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd hoe anderen hier over denken.

Ik heb een drie dates gehad met een man die ik via werk ken. Dat was leuk en gezellig, dus wilde hem wel beter leren kennen. Wel er zat behoorlijk wat tijd tussen en nu hebben we elkaar al zo'n 6 weken niet gezien. Wel al die tijd contact gehad via WhatsApp. Niet veel ofzo, hooguit 2 berichten per dag. Niet mijn keuze, spreek iemand liever "live", maar hij had het erg druk met werk en studie en daarna ging ik op vakantie.

De keren dat we elkaar zagen, was het gezellig, maar ik had moeite om wat diepgang te krijgen. Ik realiseerde me vlak voor mijn vakantie dan ook dat ik hem eigenlijk nog helemaal niet ken (wat natuurlijk niet gek is na 3x afspreken, maar iets meer van elkaar weten dan waar iemand is opgegroeid etc wist ik van andere dates wel). Fysiek is er niets meer gebeurd dan knuffel bij afscheid.

Nu ik terug ben van vakantie, wil hij weer een keer afspreken. Tot nu toe kwam het initiatief van mij en ik was benieuwd waar hij wil afspreken.
Hij stelde voor om iets voor mij te koken. Maar dat betekent ook dat hij bij hem thuis wil afspreken. En eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat wel wil. Ik ben nog bij een date thuis geweest voor het iets serieus werd/leek te worden.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen dit doen?
Maar dat je elkaar 6 weken niet hebt gezien is niet alleen zijn schuld he, jij was op vakantie. Ik zou het gewoon doen! Wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen gewoon doen!
Juist leuk initiatief van hem om thuis af te spreken en dat hij voor je gaat koken.

Kan hij lekker moeite voor je doen (huis opruimen, koken etc) ;) Kan je ook zien hoe hij woont etc en kan je juist wat diepgang creëren.

Als het klikt daarna fijn zoenen op de bank is ook niet verkeerd toch? Hoeft niet meteen verder te gaan dan dat toch?

Ik ben op eerste Tinderdate een hapje gaan eten. En dezelfde avond thuis (bij mij thuis) drankje gaan doen. En we zijn nog steeds samen, dus "snel" thuis afspreken en samen zijn kan wel!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-05-2019 20:44
Hij vindt jou niet erg leuk en daardoor vind jij hem ook niet erg leuk. Dit is echt niet raar: iemand die 0 initiatief neemt, nooit tijd heeft en die geen affectie toont. het is maar wat je jezelf gunt. Ik zou het wel weten.
Hier twijfel ik dus ook over. Beetje tegenstrijdig: de dates die we hadden waren leuk, maar als je iemand écht leuk vindt, wil je die toch vaker zien? Ik ben in die periode een week op vakantie geweest, maar daarvoor en gelijk daarna had hij geen tijd. Eind volgende week dus pas weer, dan is het inmiddels week of 7 geleden.

Kortom: mijn gevoel gaat heen en weer (wel doen, niet doen). Ik ben er nog niet uit.
Maar jullie reacties helpen wel, bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
twinkeltje2016 schreef:
08-05-2019 14:32
Ik zou zeggen gewoon doen!
Juist leuk initiatief van hem om thuis af te spreken en dat hij voor je gaat koken.

Kan hij lekker moeite voor je doen (huis opruimen, koken etc) ;) Kan je ook zien hoe hij woont etc en kan je juist wat diepgang creëren.

Als het klikt daarna fijn zoenen op de bank is ook niet verkeerd toch? Hoeft niet meteen verder te gaan dan dat toch?

Ik ben op eerste Tinderdate een hapje gaan eten. En dezelfde avond thuis (bij mij thuis) drankje gaan doen. En we zijn nog steeds samen, dus "snel" thuis afspreken en samen zijn kan wel!
Goed om te horen :)
Als van die 7 weken er 1 week niet lukte vanwege vakantie dan vind ik het ook raar. Dan twijfel ik ook over intentie
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij zei wel dat hij wilde, maar ja, druk druk druk... Dan voorstel om thuis af te spreken, en dan weet ik het even niet meer.

En wat ook meespeelt: binnenkort gaat hij fulltime werken én fulltime studeren (lijkt me vrijwel onmogelijk, zou ik niet kunnen, maar ieder z'n ding). Ben bang dat als de date leuk is, het wéér lang duurt voor de volgende date. Maar misschien zie ik nu beren op de weg die er niet zijn.
Als hij nu al te druk is om iemand te leren kennen dan is dat straks nog erger. Ik ben toch bang dat hij alleen soms vertier zoekt . Jij bent beschikbaar.
Het is heel simpel: voelt het goed? Dan doen. Voelt het ergens niet goed dan afkappen. Je gevoel liegt niet. Hij is niet enthousiast of heeft het te druk.
Pff, als ik hem was en ik las jou hier nu al 3 dagen zou ik degene zijn die heel snel de afspraak cancelde. Wat doe je ontzettend moeilijk, als je zo twijfelt kap er dan gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Update: ik ben gewoon naar hem toegeweest. Was gezellig, maar wel beetje ongemakkelijk af en toe. Bij het afscheid gezoend, maar verder niets gebeurd. Later vroeg ik om binnenkort weer af te spreken. Leek hem ook leuk, maar waarschijnlijk kon dat pas weer vanaf half juni... :O Kortom, ik betwijfel of dit echt iets gaat worden.
Pff nou graag of niet hoor. Waar is hij zo druk mee dan, niet dat dat uit maakt, hij klinkt niet als iemand die tijd voor je heeft/vrijmaakt.
Alle reacties Link kopieren
LuckyDucky_001 schreef:
23-05-2019 13:36
Update: ik ben gewoon naar hem toegeweest. Was gezellig, maar wel beetje ongemakkelijk af en toe. Bij het afscheid gezoend, maar verder niets gebeurd. Later vroeg ik om binnenkort weer af te spreken. Leek hem ook leuk, maar waarschijnlijk kon dat pas weer vanaf half juni... :O Kortom, ik betwijfel of dit echt iets gaat worden.
Haha half juni, hij vindt je wel echt leuk :rolling:
Score...
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
23-05-2019 13:42
Pff nou graag of niet hoor. Waar is hij zo druk mee dan, niet dat dat uit maakt, hij klinkt niet als iemand die tijd voor je heeft/vrijmaakt.
Nee precies. Als je iemand wilt leren kennen maak je daar toch tijd voor? In ieder geval vaker dan dat hij doet.
LuckyDucky_001 schreef:
23-05-2019 13:49
Nee precies. Als je iemand wilt leren kennen maak je daar toch tijd voor? In ieder geval vaker dan dat hij doet.
Belangrijkste is: wat wil jij?

Neem jij genoegen met om de paar weken, soms wel 6 weken af te spreken?

Zo nee, kap het af.

Zo ja....weet waar je aan begint.
Ik denk dat hij op dit moment gewoon andere prioriteiten stelt in zijn leven. Tijd is een kwestie van prioriteit ;) Dus ja... ik zou kiezen voor iemand die er wel echt voor wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Of sommige mensen willen alles rustig aan doen? Of je date gewoon met 2 tegelijk? Degene welke als eerste genoeg interesse laat zien mag blijven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties wederom.
Ik vind het inderdaad niet leuk om, o weinig all te spreken (dan leer je elkaar toch nooit kennen...) dus dat ga ik tegen hem zeggen. Imo is tijd inderdaad kwestie van prioriteit en als mij leren kennen geen (hoge) prioriteit heeft, ook goed maar dan haak ik af.
Tja ik zou denk ik gewoon gaan, je maakt het zo ingewikkeld. Je vult ook van alles in. Als ik druk was ging ik ook niet daten.

Misschien wordt het wat en misschien niet. Met allemaal mensen op een forum kom je er ieder geval niet achter.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt hem relatie materiaal. Maar weet hij dat ook? Misschien ben je voor hem alleen maar een vrouw die hij zo af en toe ziet, geniet hij van je gezelschap, maar is er van zijn kant geen wens tot meer. Verschillende verwachtingen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook afhaken als het begin al moeizaam gaat met afspreken. Als iemand je leuk vindt, doet hij wel meer moeite voor je.

En het werkt natuurlijk ook niet als je allebei andere verwachtingen hebt.
LuckyDucky_001 schreef:
24-05-2019 06:21
Dank voor de reacties wederom.
Ik vind het inderdaad niet leuk om, o weinig all te spreken (dan leer je elkaar toch nooit kennen...) dus dat ga ik tegen hem zeggen. Imo is tijd inderdaad kwestie van prioriteit en als mij leren kennen geen (hoge) prioriteit heeft, ook goed maar dan haak ik af.
Laat je weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
24-05-2019 13:09
Laat je weten hoe het is gegaan?
Zal ik doen! Nog niks van hem gehoord, maar verwacht ik wel later dit weekend.
Ik denk dat je niks meer gaat horen. Sowieso staat hij er anders in en je kunt hem niet overtuigen. Hij weet ook wel dat je elkaar regelmatig moet zien om elkaar te leren kennen maar hij wil dat niet
Alle reacties Link kopieren
Update: hij heeft wel gereageerd en schrok eigenlijk dat er zo lang tussen de afspraken zat. Hij vond het lastig in te plannen omdat hij meer bij zijn ouders is ivm werk (soort bijbaan) dan ik wist. Daar schaamde hij zich voor... Maar hij wilde mij zeker niet kwijt en wil graag vaker afspreken. Afgelopen week ben ik helaas ziek geweest en lukte het niet, maar komende week zie ik hem weer. Ik wil het nog wel een kans geven en zien hoe het zich ontwikkeld als we elkaar vaker zien cq of het contact nu intiemer (kan) worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven