Wanneer vertellen?

06-10-2017 18:54 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic over 'liefdesverdriet', gaf ik aan dat ik geboren ben als intersekse baby (wanneer een baby geen duidelijk geslacht heeft, kenmerken van beide geslachten heeft, of ertussen in zit) Ik ben dus een vrouw, mijn lichaam is vrouwelijk alleen mijn geslachtsdeel is iets anders waardoor ik onder andere geen vaginale sex kan hebben en ik geen kinderen kan krijgen. Ookal is dat niet de reden dat het mis is gelopen met die jongen, een reactie van iemand zette me wel aan het nadenken.

Diegene zei dat ik het misschien te vroeg vertelde, en ik het misschien beter later kan vertellen als ik al een band heb opgebouwd met iemand en ik zeker weet dat diegene mij wil om mij.

Ik vind het zelf erg lastig, ik weet niet precies wanneer het het beste moment is om te vertellen. Ik vertel het meestal na een paar gesprekken of als er geflirt wordt.. Ik kan het sowieso nooit lang voor me houden. Ik krijg dan een soort van schuldgevoel of het gevoel dat ik iemand voorlieg ofzo. Niet omdat ik mezelf geen '' echte '' vrouw vind, maar omdat ik weet dat sommige mensen hier soms anders over denken.

Je weet natuurlijk nooit hoe iemand gaat reageren, maar het is weleens voorgekomen dat ik met iemand een klik had en een band opbouwde en dat ik het vertelde en dat hij dan zei dat hij toch wel graag kinderen wil en het dus niet gaat werken. Dit doet dan weer pijn.

Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is en wat jullie het beste lijkt. Meteen vertellen, Na een paar gesprekken, Als er een band is opgebouwd, na een date, als er geflirt wordt?
anoniem_353803 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 19:03
0.61% gewijzigd
Marina24 schreef:
08-10-2017 15:08
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven, dat ikzelf tevreden ben met wat ik heb. Dat het mogelijk is een operatie te ondergaan om een ''normale'' vagina te krijgen, maar dat deze operatie littekens, en mogelijk gevoelloosheid kan veroorzaken. Een operatie doen alleen maar om ''normaal'' te zijn en/of makkelijker een man te krijgen terwijl je je zelf geaccepteerd hebt en tevreden bent met wat je hebt lijkt mij geen goed idee.

Sterk van je schat.

Vertel het op het moment dat je net kriebels/vlinders begint te voelen voor de persoon.
Niet eerder, niet later.
Gelijk vertellen, maar alleen bij serieuze dates. Niet bij een flirt, dat moet kunnen en je hebt verder niets met diegene.
Als je eerst een band opbouwt met iemand, en daarna het pas vertelt voelt diegene zich waarschijnlijk voorde gek gehouden en had diegene misschien niet al die tijd willen investeren. Als iemand gelijk weet waar die aan toe is, is dat eerlijk vanaf het begin.
Iemand zou er bij mij iig niet mee aan hoeven komen, is maar net hoeveel waarde iemand hecht aan echte intimiteit etc, maar er zijn ook vast wel ergens mannen te vinden die er voor open staan. Op ieder potje past het bekende dekseltje. Wel heel erg lastig lijkt me zeg..en ik vind dat je er al heel goed mee omgaat.
hoezoos schreef:
09-10-2017 03:04
Gelijk vertellen, maar alleen bij serieuze dates. Niet bij een flirt, dat moet kunnen en je hebt verder niets met diegene.
Als je eerst een band opbouwt met iemand, en daarna het pas vertelt voelt diegene zich waarschijnlijk voorde gek gehouden en had diegene misschien niet al die tijd willen investeren. Als iemand gelijk weet waar die aan toe is, is dat eerlijk vanaf het begin.
Iemand zou er bij mij iig niet mee aan hoeven komen, is maar net hoeveel waarde iemand hecht aan echte intimiteit etc, maar er zijn ook vast wel ergens mannen te vinden die er voor open staan. Op ieder potje past het bekende dekseltje. Wel heel erg lastig lijkt me zeg..en ik vind dat je er al heel goed mee omgaat.
Sorry, '' echte intimiteit '' ? Dat ik geen open vagina heb betekent niet dat ik geen intimiteit kan hebben. Er zijn meer vormen van intimiteit,sex(penetratie) dan alleen vaginale sex.. Als jij alleen vaginale penetratie '' echte intimiteit'' noemt hebben bijvoorbeeld lesbiennes en homoseksuele mannen ook geen '' echte intimiteit ''. Dat is dus vaak een bekende reactie van mensen, dat ze gelijk denken dat ik een seksloos schepsel ben ofzo, wat jij er nu een beetje van maakt. Erg jammer. Daar hoef jij dan weer niet bij mij mee aan te komen ;).
anoniem_353803 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 09:11
24.31% gewijzigd
S-Meds schreef:
06-10-2017 19:12
niet meteen vertellen jouw lichaam bepaalt niet wie jij bent. Ik zeg ook niet bij de eerste ontmoeting dat ik een baarmoederverzakking heb. Pas vertellen als je denkt dat er seks gaat plaatsvinden.
:thumbsup:
tjjjjjemig schreef:
06-10-2017 19:58
Ik denk trouwens zeker dat er veel leuke, fijne mannen zijn die alsnog de keuze voor jou zouden maken, gewoon omdat jij jij bent!

:heart:
Wilde nog even tegen je zeggen dat ik dit een lieve reactie vond. :hug: <3
Ik heb in de tussentijd een paar dates gehad. Ik heb het alle dates verteld voordat er een date kwam. Ik hoef het misschien niet zo snel te vertellen, maar als ik het niet doe voel ik mij niet op mijn gemak.

Er is uiteindelijk niks uit die dates gekomen. Dat was ook vooral omdat ik die mannen niet leuk genoeg vond.. er alleen een vriendschappelijke klik was en enkele alleen sex wilde..
Maar of dat nu ligt aan hoe ik geboren ben of dat dat er nu eenmaal bij hoort...?

Ik heb al een tijdje contact met een leuke man.. we hebben goede en leuke gesprekken en hij is erg aardig en respectvol. Ook vertelde hij me dat hij opzoek was naar iets serieus en dat het hem leuk lijkt om mij te leren kennen.

Hij merkte dat ik een date nog een beetje afhield en vroeg waarom..
Daarom heb Ik het hem gisteren verteld.. Ik heb alleen nog steeds geen reactie terug..
Normaal krijg ik wel meteen reactie (zowel positief als negatief).. Ik word hier een beetje onzeker van. Zal ik maar gewoon afwachten? Of hem nog wat sturen?
Ik weet het niet zo goed..

Eerlijk gezegd word ik er soms wel een beetje somber van.. Dat ik dit altijd moet vertellen.. dat ik niet gewoon een man kan leren kennen en het vloeiend over kan gaan in ''iets''.. ik moet altijd dit struikelblok over. Soms denk ik zelfs zal ik dan toch maar die operatie ondergaan ookal ben ik tevreden met mezelf, zou het dat makkelijker maken? Is dat wel verstandig als je het niet volledig voor jezelf doet?
Dat is echt niet leuk...

Maar waarom steeds die haast om het te vertellen?

Ik zou ook echt niet aanraden om het 'digitaal' te vertellen. In het echt kan iemand niet zomaar opstaan en weglopen en zal er een gesprek ontstaan. Dan kan er nog steeds afwijzing komen, maar is een heel ander uitgangspunt.

Je lijkt steeds te willen dat iemand eerst je 'mankement' accepteert, voordat je ze überhaupt ontmoet. Zo werkt het gewoon niet.

Voor niemand werkt het zo. Andere mensen hun mankementen zijn wat meer doorsnee en kunnen ze langer verborgen houden, maar als jij iemand nog niet eens ontmoet heb, ben je voor hun nog geen 'echt' persoon.

Ik vind het nogal wat om een operatie te ondergaan die je niet wil. En ook dat geeft geen garantie, dat iemand er geen problemen mee heeft.

Probeer eens een keer uit te stellen om het te vertellen. Eerst iemand leren kennen. Derde date is vroeg zat.
Dropdrop schreef:
18-02-2018 13:33
Dat is echt niet leuk...

Maar waarom steeds die haast om het te vertellen?

Ik zou ook echt niet aanraden om het 'digitaal' te vertellen. In het echt kan iemand niet zomaar opstaan en weglopen en zal er een gesprek ontstaan. Dan kan er nog steeds afwijzing komen, maar is een heel ander uitgangspunt.

Je lijkt steeds te willen dat iemand eerst je 'mankement' accepteert, voordat je ze überhaupt ontmoet. Zo werkt het gewoon niet.

Voor niemand werkt het zo. Andere mensen hun mankementen zijn wat meer doorsnee en kunnen ze langer verborgen houden, maar als jij iemand nog niet eens ontmoet heb, ben je voor hun nog geen 'echt' persoon.

Ik vind het nogal wat om een operatie te ondergaan die je niet wil. En ook dat geeft geen garantie, dat iemand er geen problemen mee heeft.

Probeer eens een keer uit te stellen om het te vertellen. Eerst iemand leren kennen. Derde date is vroeg zat.
De haast om het te vertellen is er vooral voor mijn eigen gevoel. Het maakt me gewoon oncomfortabel als ik date met iemand die het niet weet. Ik heb dan ook het gevoel dat ik iemand voorlieg. Niet omdat ik zelf vind dat ik geen ''echte'' vrouw ben, maar anderen kunnen dat door mijn verhaal wel zo zien. Misschien vertel ik het ook wel snel omdat ik dan niks kwijt kan raken waar ik aan gehecht ben?

Het aan iemand vertellen face to face vind ik ook echt heel moeilijk.. Juist bang voor de reactie.... Het is al een lastig iets om uit te leggen digitaal, laat staan face to face ik zou echt gaan stotteren denk ik haha.

Maar stel je voor dat ik doe wat jij voorstelt.. ik heb 3 dates... en dan hoort hij hoe ik geboren ben.. dan had hij toch een heel ander beeld van mij?
De man aan wie ik het gisteren verteld heb en waar ik nog geen reactie op had heeft nu gereageerd.

Hij zei dat hij het even moest laten bezinken. Dat hij veel respect had voor mij, dat ik het gewoon vertel en dat ik mezelf ben.
En dat hij nog even niet weet hoe hij er mee om moet gaan...
Hoe oud ben je? Want als je uit een bak met twintigers en jonge dertigers vist is het ook wel vrij logisch dat je niet veel mannen treft die al zo zeker weten geen kind te willen met een partner.

En ik weet niet hoe het er exact uit ziet, maar wie weet denken mannen meteen aan een volgroeide penis. Dat schrikt hetero mannen wel af. Ik denk dat het voor jou inderdaad lastiger is, maar er zijn aan de andere kant heel veel mensen met iets (onzichtbaar) dat het wat lastiger maakt.
strikjemetstippels schreef:
18-02-2018 16:23
Hoe oud ben je? Want als je uit een bak met twintigers en jonge dertigers vist is het ook wel vrij logisch dat je niet veel mannen treft die al zo zeker weten geen kind te willen met een partner.

En ik weet niet hoe het er exact uit ziet, maar wie weet denken mannen meteen aan een volgroeide penis. Dat schrikt hetero mannen wel af. Ik denk dat het voor jou inderdaad lastiger is, maar er zijn aan de andere kant heel veel mensen met iets (onzichtbaar) dat het wat lastiger maakt.
...
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 16:32
Reden: ...
24.41% gewijzigd
18-02-2018 16:23

Ik ben 25. Maar om nu te daten met eind 30ers begin 40ers alleen maar daar om is ook zo wat xD.
Ik heb geen (volgroeide) penis. Dat is ook vaak wat mannen denken(bang voor zijn) als ik het vertel. Maar dat is dus niet zo. Ik probeer het altijd zo goed mogelijk uit te leggen. Maar het feit blijft dat veel mensen niet eens weten dat het bestaat. Dus als ik het dan vertel zijn ze helemaal in de war.

Ik weet nu ook niet echt meer wat ik tegen die jongen nog moet zeggen na zijn antwoord...
Marina24 schreef:
18-02-2018 16:36
Ik ben 25. Maar om nu te daten met eind 30ers begin 40ers alleen maar daar om is ook zo wat xD.
Ik heb geen (volgroeide) penis. Dat is ook vaak wat mannen denken(bang voor zijn) als ik het vertel. Maar dat is dus niet zo. Ik probeer het altijd zo goed mogelijk uit te leggen. Maar het feit blijft dat veel mensen niet eens weten dat het bestaat. Dus als ik het dan vertel zijn ze helemaal in de war.

Ik weet nu ook niet echt meer wat ik tegen die jongen nog moet zeggen na zijn antwoord...
Snap ik! En ik dacht ook niet dat jij een penis had hoor maar ik kan me voor stellen dat een vent dat in eens denkt. Lijkt me ook enorm lastig hoor om te bepalen wanneer je iets moet zeggen. Want de meeste mensen bespreken nog helemaal geen dingen als kinderen in de dating fase. Maar bij jou is het definitief en er is iets uiterlijk zichtbaar/onmogelijk. Ik zou ook niet weten of je het 'moet' vertellen zo vroeg. Er valt voor alles wel iets te zeggen.

Ken je meer mensen met wat jij hebt? Fora of zo?
18-02-2018 16:41
Snap ik! En ik dacht ook niet dat jij een penis had hoor maar ik kan me voor stellen dat een vent dat in eens denkt. Lijkt me ook enorm lastig hoor om te bepalen wanneer je iets moet zeggen. Want de meeste mensen bespreken nog helemaal geen dingen als kinderen in de dating fase. Maar bij jou is het definitief en er is iets uiterlijk zichtbaar/onmogelijk. Ik zou ook niet weten of je het 'moet' vertellen zo vroeg. Er valt voor alles wel iets te zeggen.

Ken je meer mensen met wat jij hebt? Fora of zo?
Ja, als je verteld dat je biologisch niet helemaal als vrouw bent geboren gaan alle alarmbellen af haha :P. Als je dan gaat vertellen dat je niet echt het ene en niet echt het andere was bij de geboorte raken ze helemaal in de war.

Ik vertel het zo snel vooral uit zelfbescherming denk ik. Ik wil niet eerst iets ''opbouwen'' met iemand en het dan vertellen en diegene dan misschien kwijtraken? Maarja als je het te snel verteld kunnen ze ook makkelijker afstand van je doen. Erg lastig.

Ik ken geen mensen die ook intersekse zijn. Niet persoonlijk Iniedergeval. Ryanne van Dorst (Zangeres/Presentatrice) is bijvoorbeeld ook zo geboren. Dat komt ook omdat er vaak al bij de geboorte wat aan gedaan wordt(dit mag nu niet meer), en in de meeste gevallen(net zoals ik) kiest(en weet) diegene gewoon het geslacht die het beste bij diegene past en zie je het verder aan de buitenkant dus niet.
Wel ken ik transgenders(persoonlijk).. Maar dat is toch iets anders.
Marina24 schreef:
18-02-2018 13:55
De haast om het te vertellen is er vooral voor mijn eigen gevoel. Het maakt me gewoon oncomfortabel als ik date met iemand die het niet weet. Ik heb dan ook het gevoel dat ik iemand voorlieg. Niet omdat ik zelf vind dat ik geen ''echte'' vrouw ben, maar anderen kunnen dat door mijn verhaal wel zo zien. Misschien vertel ik het ook wel snel omdat ik dan niks kwijt kan raken waar ik aan gehecht ben?

Het aan iemand vertellen face to face vind ik ook echt heel moeilijk.. Juist bang voor de reactie.... Het is al een lastig iets om uit te leggen digitaal, laat staan face to face ik zou echt gaan stotteren denk ik haha.

Maar stel je voor dat ik doe wat jij voorstelt.. ik heb 3 dates... en dan hoort hij hoe ik geboren ben.. dan had hij toch een heel ander beeld van mij?
Maar je liegt hem dus niet voor. Dat zit echt alleen in jouw hoofd. Je bent aan niemand verplicht om tijdens het eerste contact je hele hebben en houwen bloot te leggen. Dat doen ze andersom ook niet.

Als we 3 dates gehad hebben, heb ik juist wel een eerlijk beeld van jou. Als we alleen digitaal contact hebben gehad, ben je alleen een leuke foto met 'iets geks'. Next! Mensen zijn veel kortzichtiger als ze je niet persoonlijk kennen.

Ik zou adviseren dat je contact zoekt met een psycholoog om je hierbij te begeleiden. Misschien dat een psycholoog je ook zou kunnen helpen bij de angst om het face to face te vertellen. En bij het idee dat je mensen voor de gek houdt, als je gewoon een gezellige avond gaat hebben op een date, zonder meteen je hele verhaal te vertellen.

Zoals je het nu aanpakt zou het mij eerlijk gezegd ook afschrikken, terwijl ik best zou kunnen indenken dat ik met iemand met zo'n aandoening een relatie zou kunnen hebben.
Dropdrop schreef:
18-02-2018 18:31
Maar je liegt hem dus niet voor. Dat zit echt alleen in jouw hoofd. Je bent aan niemand verplicht om tijdens het eerste contact je hele hebben en houwen bloot te leggen. Dat doen ze andersom ook niet.

Als we 3 dates gehad hebben, heb ik juist wel een eerlijk beeld van jou. Als we alleen digitaal contact hebben gehad, ben je alleen een leuke foto met 'iets geks'. Next! Mensen zijn veel kortzichtiger als ze je niet persoonlijk kennen.

Ik zou adviseren dat je contact zoekt met een psycholoog om je hierbij te begeleiden. Misschien dat een psycholoog je ook zou kunnen helpen bij de angst om het face to face te vertellen. En bij het idee dat je mensen voor de gek houdt, als je gewoon een gezellige avond gaat hebben op een date, zonder meteen je hele verhaal te vertellen.

Zoals je het nu aanpakt zou het mij eerlijk gezegd ook afschrikken, terwijl ik best zou kunnen indenken dat ik met iemand met zo'n aandoening een relatie zou kunnen hebben.
Ja, misschien zit dat gevoel van voorliegen echt in mijn hoofd. Maar er zijn echt mannen die het zo voelen, dat je ze voorliegt.

Ik kan het wellicht een keer proberen. Het later pas vertellen.
Stomme mannen hou je toch. Mannen met een beetje inlevingsvermogen snappen dat je dit niet in je profiel zet. Dat je eerst wil weten wat voor vlees je in de kuip hebt, voordat je jezelf zo blootgeeft.

Het is inderdaad 10x enger om het te vertellen als je iemand al leuk vindt en je niet weet wat hij ervan gaat vinden.

Dat snap ik ook wel, maar ik denk echt dat je dan meer kans hebt, dat je iemand treft die denkt 'zo'n leuke meid! Ik kijk wel ff hoe dit uitpakt!'
Dropdrop schreef:
18-02-2018 18:31

Dit vooral. Ik kan me niet voorstellen dat ik er een groot probleem mee zou hebben (hoewel het geen kinderen kunnen krijgen een dingetje zou kunnen zijn maar dat is niet omdat ik bang zou zijn voor iemand die er anders uitziet dan verwacht) maar het lijkt wel of jij het bijna groter maakt dan het is.

Zoals de man die je digitaal hebt leren kennen. Ik zou het never nooit digitaal te sprake gebracht hebben, maar juist gewacht tot een eerste ontmoeting en een klik. Jij bent toch niet alleen maar je geslacht? Dat heb je in mijn ogen nu juist wel van jezelf gemaakt, snap je wat ik bedoel?

Ingewikkeld hoor voor je, juist ook omdat dit zo zeldzaam is en je dus niet makkelijk met anderen erover kunt praten. Ik heb ook echt geen concreet advies voor je, helaas.
Kastanjez schreef:
18-02-2018 20:55
Dit vooral. Ik kan me niet voorstellen dat ik er een groot probleem mee zou hebben (hoewel het geen kinderen kunnen krijgen een dingetje zou kunnen zijn maar dat is niet omdat ik bang zou zijn voor iemand die er anders uitziet dan verwacht) maar het lijkt wel of jij het bijna groter maakt dan het is.

Zoals de man die je digitaal hebt leren kennen. Ik zou het never nooit digitaal te sprake gebracht hebben, maar juist gewacht tot een eerste ontmoeting en een klik. Jij bent toch niet alleen maar je geslacht? Dat heb je in mijn ogen nu juist wel van jezelf gemaakt, snap je wat ik bedoel?

Ingewikkeld hoor voor je, juist ook omdat dit zo zeldzaam is en je dus niet makkelijk met anderen erover kunt praten. Ik heb ook echt geen concreet advies voor je, helaas.
Ik kan me voorstellen dat het nu lijkt alsof ik er een groot ding van maak. Maar zoals ik al vaker in dit topic zei. Ik vind mezelf prima zoals ik ben, ik weet niet anders. Ik zie mezelf gewoon als vrouw. Maar er zijn nu eenmaal mannen die dit niet kunnen accepteren en mij niet als ''echte'' vrouw zien en zich dus belazerd voelen. Dat houd ik dus altijd in mijn achterhoofd.
.
anoniem_353803 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 21:35
Reden: Dubbel door bad gateway
99.84% gewijzigd
Marina24 schreef:
18-02-2018 21:28
Maar er zijn nu eenmaal mannen die dit niet kunnen accepteren en mij niet als ''echte'' vrouw zien en zich dus belazerd voelen. Dat houd ik dus altijd in mijn achterhoofd.
En met hun gevoelens moet je dus geen rekening houden, want zij hebben ook lak aan die van jou. Ik kan daar echt kwaad om worden, dat ze zo reageren. Dat je dat overkomen is. Zo ga je niet met mensen om.

Ik weet dat je prima vrede hebt met je aandoening, maar het feit dat je rekening houdt met mensen die jou misschien minderwaardig vinden aan andere vrouwen, getuigt niet van veel eigenwaarde.

Het gaat in de eerste plaats erom of jullie elkaar leuk genoeg vinden om meer tijd met elkaar door te brengen.
Ik vind dat je zoiets belangrijks meteen ter sprake moet brengen. Het is allesbepalend.
Het zegt niets over jou als persoon, maar bepaalt helaas wel jouw leven. In een relatie dus ook dat van een ander.
Het niet meteen vertellen is het uitstellen van een mogelijke teleurstelling. Er zullen mannen zijn die dit niet zien zitten. Daar kun je maar beter meteen achterkomen, hoe jammer dat ook is.
sinnombre schreef:
18-02-2018 23:57
Ik vind dat je zoiets belangrijks meteen ter sprake moet brengen. Het is allesbepalend.
Het zegt niets over jou als persoon, maar bepaalt helaas wel jouw leven. In een relatie dus ook dat van een ander.
Het niet meteen vertellen is het uitstellen van een mogelijke teleurstelling. Er zullen mannen zijn die dit niet zien zitten. Daar kun je maar beter meteen achterkomen, hoe jammer dat ook is.
Ja, zo denk ik er ook over.. Daarom vertel ik het ook altijd snel. Maar wat anderen hier aankaarten zit ook wel wat in. Als je het gelijk verteld zonder dat iemand je überhaupt ontmoet heeft of een beetje heeft leren kennen dan zal die persoon veel eerder afstand(kunnen) doen.
sinnombre schreef:
18-02-2018 23:57

En haar teleurstelling dan? Dat ze zich continue kwetsbaar opstelt tegenover complete vreemden en dan elke keer lompe opmerkingen te horen krijgt?

Door het meteen te vertellen, zullen ook de mannen die haar leuk genoeg vinden om het gewoon te proberen, haar geen kans geven. Als je iets als een probleem presenteert, zullen mensen het ook als een probleem zien.

Zeker in de digitale fase waarin je mensen nog afwijst om de meest oppervlakkige redenen.

Je bent echt geenszins verplicht om meteen aan iemand te vertellen wat er eventueel mis is met je geslachtsdelen.

Zou lekker worden. Sta je in de kroeg te kletsen 'ja eeh voordat ik je nummer vraag: ik heb wel een micropenis. Ja dat je niet teleurgesteld bent.'
Dropdrop schreef:
19-02-2018 09:06

Zou lekker worden. Sta je in de kroeg te kletsen 'ja eeh voordat ik je nummer vraag: ik heb wel een micropenis. Ja dat je niet teleurgesteld bent.'
:HA:

Misschien een ongepaste reactie, maar ik ben het hier dus echt heel erg mee eens. Je krijgt ook niet direct te horen dat iemand verschrikkelijk zoent of geen idee heeft waar hij een clitoris moet vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven