Wanneer werd jij NIET verkracht?

24-08-2019 17:24 377 berichten
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.

Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.

Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist

https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/

O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.

Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
24-08-2019 17:58
Het overgrote deel van de mannen verkracht niet. Je doet aan stemmingmakerij tegen een hele sekese, zowel met de topictitel als met de uitspraak die ik hierboven heb gemarkeerd.

Heb je dat artikel uit de OP eigenlijk gelezen, of vaar je blind op je verontwaardiging?

Abundance, ik heb nu even geen ervaring die ik wil opschrijven, wel vind ik de titel van het topic buitengewoon onprettig.
De eerste associatie die ik had was met de keren dat het nét goed is gegaan, dat ik op tijd wegkwam zonder verkracht of ernstig aangerand te worden.
Ik snap (na het lezen van het artikel) wat je bedoeling is met het topic maar ik blijf het een onzalige titel vinden.
nounou
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:04
Ik ondervind er ook hinder van, dat soort stemmingmakerij. Gisteren nog een mevrouw die uitsluitend, enkel en alleen in een café wilde afspreken bij de eerste ontmoeting. Onwrikbaar. Ik was bij voorbaat verdacht.

Terecht.
Niet dat jij verdacht bent, maar dat ze goed voor zichzelf zorgt.
Ik spreek ook altijd openbaar af de eerste keer, en geef een vriendin het telefoon nummer van de betreffende persoon.
Heeft niets met jou specifiek te maken.
Zazamaenade schreef:
24-08-2019 18:05
Heb je dat artikel uit de OP eigenlijk gelezen, of vaar je blind op je verontwaardiging?

Abundance, ik heb nu even geen ervaring die ik wil opschrijven, wel vind ik de titel van het topic buitengewoon onprettig.
De eerste associatie die ik had was met de keren dat het nét goed is gegaan, dat ik op tijd wegkwam zonder verkracht of ernstig aangerand te worden.
Ik snap (na het lezen van het artikel) wat je bedoeling is met het topic maar ik blijf het een onzalige titel vinden.

Sorry daarvoor, ik had het van het artikel overgenomen, ik zal vragen of het aangepast kan worden.
Abundance-of-Freedom schreef:
24-08-2019 17:24

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Nog zoiets raars; je impliceert met je uitspraak dat er ook situaties zijn waarin de man niet verantwoordelijk is voor het seksuele misbruik van een vrouw. Hoe wilde je dat aan elkaar breien? Zijn er dan situaties waarin de vrouw verantwoordelijk is voor het misbruik? Dan is er geen sprake van misbruik. Je gebruikt een niet-bestaande situatie om... ja waarom eigenlijk?
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:11
5.89% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Nou, het is in ieder geval fijn te weten dat niet iedere man een verkrachter is. Pfffffft.
#NotARapist is gewoon de normale man.
Een enkeling is een rotte appel, maar die zijn echt de uitzondering.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:04
Ik ondervind er ook hinder van, dat soort stemmingmakerij. Gisteren nog een mevrouw die uitsluitend, enkel en alleen in een café wilde afspreken bij de eerste ontmoeting. Onwrikbaar. Ik was bij voorbaat verdacht.
Een eerste afspraak zou ook in het openbaar moeten. Of het gaat om man-man, man-vrouw of vrouw-vrouw. Als er een man in het spel is zou die het voor moeten stellen als de ander het al niet voorstelt.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:13
22.77% gewijzigd
madamzonderm schreef:
24-08-2019 18:11
Zou een man ook moeten voorstellen, in het openbaar afspreken, tenminste de eerste ontmoeting.

Ja precies.
Als iemand daar moeilijk over doet ga ik al helemaal niet meer.
Laatst nog iemand, wilde zijn naam niet geven voor de date. Prima, maar dan is er geen date.
madamzonderm schreef:
24-08-2019 18:11
Zou een man ook moeten voorstellen, in het openbaar afspreken, tenminste de eerste ontmoeting.
Dat is altijd mijn voorstel. Echter niet in een café. Ik vind dat niks.
Al 52 jaar wordt ik dagelijks niet verkracht, en ik ben niet eens voorzichtig. Laat gewoon monteurs binnen als ik alleen ben. Werk gerust door als de enige nog aanwezige collega en man is etc.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:13

Wat dan wel? Koffietentje?
the_Wicked_Witch schreef:
24-08-2019 18:14
Wat dan wel? Koffietentje?
Wij gaan niet daten hoor, dus laat het gaan.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:15
Wij gaan niet daten hoor, dus laat het gaan.

Liever niet nee. Maar benieuwd wat er dan precies loos is met het café.
S-Meds schreef:
24-08-2019 17:46
ik zie het als een onhandige manier om de omvang van seksueel geweld aan te kaarten. Het is toch raar dat je als vrouw beter bepaalde situaties kan vermijden omdat je nu eenmaal het risico loopt aangerand te worden.

Eens. Niet meteen zo paniekerig en naar de mod rennen.
the_Wicked_Witch schreef:
Ja precies.
Als iemand daar moeilijk over doet ga ik al helemaal niet meer.
Laatst nog iemand, wilde zijn naam niet geven voor de date. Prima, maar dan is er geen date.
Vanzai schreef:
Beiden. Sorry, ik had mijn post aangepast om niet uit te gaan van hetero-seksualiteit of alleen mannen.

Nog steeds zijn jullie posts passend bij wat ik zeg denk ik.
Ja, openbaar. Al is het maar om misverstanden te voorkomen.

Vanzai, zei ze nog waarom ze per se in een café wilde afspreken?
24-08-2019 18:08
Sorry daarvoor, ik had het van het artikel overgenomen, ik zal vragen of het aangepast kan worden.

Fijn dat je de titel laat aanpassen, al ben ik misschien de enige die het zo opvatte.

Akelig dat je dit als 6-jarig kind heb meegemaakt.
nounou
madamzonderm schreef:
24-08-2019 18:16

Vanzai, zei ze nog waarom ze per se in een café wilde afspreken?
Nee. Het moest per sé in een café zijn. Veel mensen heel dicht in de buurt en geen privacy waren haar drijfveren denk ik. Laat ik nou net de schurft hebben aan heel veel mensen dicht in de buurt en geen privacy bij een eerste date. Dat kan ook anders. En dan nog; ik heb geen behoefte aan een vrouw die per definitie mannen als verdacht beschouwt. Die is beschadigd.
Zazamaenade schreef:
24-08-2019 18:19
Fijn dat je de titel laat aanpassen, al ben ik misschien de enige die het zo opvatte.
Ik vind het een ongemakkelijke titel maar kan het niet echt duiden. Dacht (ook) aan net-niet situaties/ontsnappingen/gevechten.zulke dingen om verkrachting te voorkomen.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:21
Nee. Het moest per sé in een café zijn. Veel mensen heel dicht in de buurt en geen privacy waren haar drijfveren denk ik. Laat ik nou net de schurft hebben aan heel veel mensen dicht in de buurt en geen privacy bij een eerste date. Dat kan ook anders. En dan nog; ik heb geen behoefte aan een vrouw die per definitie mannen als verdacht beschouwt. Die is beschadigd.

Het gros van de mensen spreekt met een vreemde niet thuis af. Heeft geen bal met geslacht of beschadigd zijn te maken.
Star² schreef:
24-08-2019 18:23
Het gros van de mensen spreekt met een vreemde niet thuis af. Heeft geen bal met geslacht of beschadigd zijn te maken.
Spreek voor jezelf. Het gaat hier trouwens niet om thuis afspreken. Niemand heeft het daarover en niemand verwijst ernaar.
Ik heb ook weleens mannelijke monteurs over de vloer terwijl ik alleen thuis ben. Ik ben blij dat ze kunnen fixen wat mij niet lukt.

Ik heb in het buitenland tijdens een lange autorit in mijn uppie weleens een mannelijke lifter meegenomen waarmee ik bij een tankstation aan de praat was geraakt. Hij heeft twee uur meegereden en het werd het leukste deel van de hele rit.

En een paar dagen geleden nog in the middle of nowhere gepicknickt met een man. We zijn met zijn auto erheen gereden. In een ver verleden was hij verliefd op me. Hij is jager en had een geladen geweer mee. Dit alles wist ik van tevoren en ik ben met mijn volle verstand bij hem in de auto gestapt. Om 23 uur heeft hij me weer netjes thuis afgezet.

Allemaal gewone mannen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Vanzai schreef:

Dat zou kunnen, maar ik zou vooral zeggen: die is verstandig.
Je hebt blijkbaar geen idee, aan je manier van schrijven hier te zien, en bent alleen getriggerd in je 'eer' als man.
Chapeau!
nounou
Vanzai schreef:
En dan nog; ik heb geen behoefte aan een vrouw die per definitie mannen als verdacht beschouwt. Die is beschadigd.
Nou, dan is het toch juist fijn dat ze niet thuis af wilde spreken? Nu wist jij tenminste meteen waar je aan toe was. En je kunt je natuurlijk afvragen hoe het komt dat ze beschadigd is. Het is belachelijk te veronderstellen dat iedere man een verkrachter is, maar het is een feit dat sommige mannen wel vrouwen verkrachten, en dat een verkrachting vaak een behoorlijke impact heeft op het slachtoffer. Prima als jij dergelijke problemen niet wilt tegenkomen in je potentiële nieuwe relatie, dat kan ik me zelfs levendig voorstellen. Maar om het nou alleen en al op die mevrouw af te wentelen vind ik nou ook weer zoiets.
24-08-2019 17:29
TO trapt af:

Een oom moest eens op mij passen, ik was denk ik ongeveer 8 jaar, hij bleef ook slapen. Er is niks gebeurt en hij hield z'n handen thuis. Was verbaast dat ik niet seksueel was misbruikt (was op mijn 6e wel gebeurd, zelfde huis, andere man).
Ik vind dit heel verdrietig om te lezen.
24-08-2019 17:54
Ik heb die hashtag niet bedacht. En het hele punt is JUIST dat niet alle mannen verkrachten, dat ze niet allemaal zo zijn en er ook nette mannen zijn. Die verhalen worden gedeeld, niet de nare dingen die mannen doen. Daarom heet het ook #NotARapist.
precies. Niet alle mannen zijn verkrachters. Toch vinden nog steeds veel mensen dat vrouwen daar wel van uit moeten gaan. Denk maar even aan het topic van Anne Faber: ‘welke vrouw gaat er nou in godsnaam alleen door het bos fietsen’ werd veel gezegd. En beter kan je ook niet verkracht worden na een feestje met drugs en drank want dan bind je ook de kat op het spek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven