Wantrouwend?? Help

03-10-2012 20:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds een maandje heb ik een vriend, nouja is het officieel. Al ongeveer een half jaar waren we aan het daten. Maar af en toe maak ik me gewoon zorgen. Hij is ouder als ik, hij is 22 en ik 16. Dus hij gaat vaker uit, heeft een heel ander leven als mij. Heeft nog niet voor problemen gezorgd, maar ik ben gewoon een beetje wantrouwig, of hoe ik het ook moet noemen. Tegen mij zegt hij dat hij niet kan afspreken omdat hij moet werken, maar later stuurt hij een smsje dat hij in een kroeg beland is met wat vrienden. Ook maak ik me meteen zorgen als hij minder smst en dat is de laatste tijd ook wel een beetje. Als we samen zijn gaat het eigenlijk heel goed, maar zodra hij weer weggaat begin ik me zorgen te maken. Hij heeft veel vriendinnen, hij heeft me nog niet voorgesteld aan zijn vrienden terwijl die mij wel willen ontmoeten. Ik weet het niet, ben gewoon mega bang dat er iets aan de hand is nu hij zo weinig smst en vaak afspreekt met mij.. Kan ik hier wat aan doen? Of kent iemand de signalen als een relatie niet goed zit? Ik weet het, het klinkt misschien allemaal wel wijs voor een 16 jarige, maar wil hem gewoon niet kwijt.

Bedankt!
Iemand van 22 jaar heeft een eigen leven opgebouwd met eigen vrienden en sociale contacten. Misschien een idee dat jij ipv je zorgen te maken tijd besteedt om dat zelf ook te doen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoihoi,

Her klinkt helemaal niet wijs voor een 16-jarige, je klinkt gewoon als een 16-jarige.

De onzekerheid kunnen wij hier niet voor jou wegnemen, dit zit in jezelf en daarvoor zal je nog heel veel levens- én liefdeservaring moeten opdoen. Komt allemaal wel goed... Ooit
Mensen die het meeste wantrouwen hebben zijn zelf het minst te vertrouwen.
Ik denk dat je te jong en te onzeker bent voor een relatie. Eerst leren dat je geen mannen nodig hebt om je goed te voelen
quote:Nova78 schreef op 03 oktober 2012 @ 21:17:

Mensen die het meeste wantrouwen hebben zijn zelf het minst te vertrouwen.

Oke die gaat er bij mij echt niet in.

Ten eerste noem ik dit bs.

en ten tweede: wat heef to hier aan?

@ TO;

Vervelend voor je, maar zoals enn als zei, hij heeft een leventje opgebouwd.

Ga zelf ook wat vaker wat doen met je familie en of vrienden/vriendinnen.

Je kan ook gewoon met hem er over praten en aangeven dat je graag zijn vrienden wilt ontmoeten, of wilt hij dat niet?

Als hij weg is en minder smst dan hoef je er niet meteen onzeker van te worden. Hoe gek ik ook op iemand ben, als ik ga stappen bijvoorbeeld sms ik haast nooit terug, alleen omdat ik dan een leuke tijd heb en dan er niet bij stil sta, en afentoe vind ik het ook niet nodig.
Als ik je moeder was had ik je huisarrest gegeven. Als ik je vader was geweest had ik die jongen een pak slaag gegeven.

Lieve TO, een jongen van 22 is hartstikke spannend en hij zal hartstikke luk zijn maar 6 jaar leeftijdsverschil is heel groot. Hij heeft een heel ander leven en hij vindt dingen heel normaal die voor jou spannend zijn en moeilijk te begrijpen. Zo sms't niemand tijdens het stappen en hij weet ook wel dat het not done is om een 16 jarige te daten en daarom stelt ie je niet voor aan zijn vrienden
Wat een onzin. Toen ik 17 was kreeg ik verkering met een jongen van 23. Na acht jaar gingen we uit elkaar. Van het leeftijdsverschil heb ik nooit veel gemerkt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
On topic: wantrouwen is nooit goed voor een relatie. Zoek afleiding en ga iets voor jezelf doen. Je bent nog erg jong. Veel te jong om nu al jaloers en alleen thuis te zitten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mannen houden vaak nog een eigen stuk leven, of ze een vriendinnetje hebben of niet. Ook ff met vrienden de kroeg in na het werk is echt niet raar. Niet meteen wantrouwend van worden.

En als je het leuk hebt en op stap bent, dan kijk je niet de hele tijd op je telefoon.

Misschien kan je wat van hem leren, dat je, zoals Enn zegt, ook een eigen leven houdt en je niet alleen nog maar richt (met al je gedachten en tijd) op hem en jullie (prille) relatie. Ook als je een relatie hebt is er zoveel meer nog te beleven dan wachten tot hij tijd voor jou heeft. Dus ga ondertussen gewoon je eigen gang, blijf met vriendinnen afspreken, en je eigen dingen doen.

Zeker op jouw leeftijd moet een relatie niet allesoverheersend zijn, maar een van de (vele) dingen die je doet of in geinteresseerd bent. En die dingen moet je gewoon blijven doen, doet hij ook en dat is alleen maar gezond.

Verliefd is heerlijk, is bijzonder en speciaal, maar niet het enige belangrijke. Geniet ervan als jullie samenzijn en de tijd daarbuiten benutten met school, vriendinnen en jezelf ontwikkelen. Er is niks mis, als je even niks of weinig hoort. Zorg dat je zelf genoeg te doen hebt daarbuiten, dan heb je zijn bevestiging (dat het goed zit) niet alsmaar nodig.

Op jouw leeftijd is dat heel begrijpelijk, zeker als hij ouder is, maar als je jezelf leuk vindt en zelf van alles doet en onderneemt, niet alleen op hem richt, komt het allemaal goed!

Die zekerheid moet je in jezelf zien te vinden, in de dingen die je doet, in je studie of baan, je eigen vrienden, en niet van hem laten afhangen.

En geef jezelf de tijd om dat allemaal te leren en te combineren. Geniet ervan dat ie het ook met jou wil proberen, ga er maar van uit dat jij de moeite waard bent daarvoor. En zorg zelf dat je die moeite ook waard bent, door in jezelf en wie je bent, wat je kan en doet, te geloven..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven