Wat denken jullie?
donderdag 14 oktober 2010 om 23:07
Mijn vriend heeft van de ene op de andere dag besloten te stoppen met onze relatie. Hij heeft tot op de laatste dag normaal gedaan en ik heb daarom niks gemerkt. Druppel: hij is verliefd op een collega en zij op hem en hij heeft "ons" daarmee besproken. Nu zegt hij zeker te weten dat hij weg wil (na bijna 2 jaar samenwonen zijn de spullen echt van de ene op de andere dag gepakt). Wij zijn nog vrij jong (25) en hij is verliefd op een directe collega met twee kinderen. Ik snap er niks van en snap vooral niet dat hij bij de eerste hobbel (na 5 jaar) zonder met elkaar spreken vertrekt.
Wat denken jullie hiervan??? Ik ben de kluts kwijt. Het ging een tijdje (paar maandjes) niet zo lekker, maar er gebeurde ook veel in ons leven. Hij heeft echter geen enkele moeite voor ons gedaan, niet willen zeggen wat hem dwarszat en geen diepgaande gesprekken over ons..zelfs na vragen van mij bleef hij volhouden dat hij het goed vond gaan. Nu zegt hij; ik vind je denk ik niet leuk genoeg en ik vind haar leuker.
Wat denken jullie hiervan??? Ik ben de kluts kwijt. Het ging een tijdje (paar maandjes) niet zo lekker, maar er gebeurde ook veel in ons leven. Hij heeft echter geen enkele moeite voor ons gedaan, niet willen zeggen wat hem dwarszat en geen diepgaande gesprekken over ons..zelfs na vragen van mij bleef hij volhouden dat hij het goed vond gaan. Nu zegt hij; ik vind je denk ik niet leuk genoeg en ik vind haar leuker.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:12
Dat zegt meer over hem dan over jou. Ik snap dat je antwoorden wilt echter ik vermoed gezien wat je schrijft over hem dat deze niet gaan komen. Er zijn nou eenmaal mensen die zonder enkele verklaring met de noorderzon vertrekken. Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:13
Heel rot voor je, je zult je erg verdrietig voelen. Dat hij verliefd is op een ander, en die verkiest boven jou zegt niets over hoe jij bent als persoon, dus probeer daar alsjeblieft niet verdrietig over te zijn. Het maakt je namelijk niet minder leuk of wat dan ook.
Wat ik niet begrijp, is dat je zegt dat dit van de een op de andere dag is gebeurt, terwijl je ook aangeeft dat het de laatste maanden niet zo lekker ging en hij niet wilde zeggen wat hem dwarszat. Dan is dit toch niet onverwachts?
Jij hebt wel gevraagd, en ik lees dat je hebt doorgevraagd en dat hij het goed vond gaan. Hij heeft dus niet alleen niets gedaan voor jullie samen, hij heeft ook heel erg tegen je gelogen (en dingen achtergehouden). Je zou hem niet eens moeten willen, je mag best heel kwaad worden hierom. Je bent verdorie toch zeker te leuk om zo behandeld te worden?!
Wat ik niet begrijp, is dat je zegt dat dit van de een op de andere dag is gebeurt, terwijl je ook aangeeft dat het de laatste maanden niet zo lekker ging en hij niet wilde zeggen wat hem dwarszat. Dan is dit toch niet onverwachts?
Jij hebt wel gevraagd, en ik lees dat je hebt doorgevraagd en dat hij het goed vond gaan. Hij heeft dus niet alleen niets gedaan voor jullie samen, hij heeft ook heel erg tegen je gelogen (en dingen achtergehouden). Je zou hem niet eens moeten willen, je mag best heel kwaad worden hierom. Je bent verdorie toch zeker te leuk om zo behandeld te worden?!
donderdag 14 oktober 2010 om 23:18
Ziekte in de familie, erg druk met studies en werk. Maar we hadden ECHT een hele leuke relatie. Tot op het laatste moment heeft hij me gekust en gekroont zeg maar. Alleen de diepere gesprekken, daar kwamen we niet aan toe. Ik heb ergens het idee dat hij zich heel erg vergist.
Maar ik weet dat ik dat los moet laten. Hij wilde wel contact houden en had het al over komen eten. Het lijkt wel alsof hij niet begrijpt wat hij me aandoet. Het klinkt heel onvolwassen als ik het zelf zo schrijf...
Maar ik weet dat ik dat los moet laten. Hij wilde wel contact houden en had het al over komen eten. Het lijkt wel alsof hij niet begrijpt wat hij me aandoet. Het klinkt heel onvolwassen als ik het zelf zo schrijf...
donderdag 14 oktober 2010 om 23:20
Oke, ik spreek misschien niet helemaal de waarheid. De laatste weken was het echt minder..maar weken maar. Het lijkt alsof hij vergeet hoe we het gehad hebben. En ik ben ook boos over zijn bedrog!!! Maar kan het zo moeilijk tegen hem zeggen, omdat we boven alles ook vrienden zijn en ik het verdriet in zijn ogen zie. Dat hij me dit aandoet zeg maar..
donderdag 14 oktober 2010 om 23:23
donderdag 14 oktober 2010 om 23:29
O ja, hij is verder nog niet vreemd gegaan zegt hij. Fysiek dan. En vindt samen met die collega van hem dat hij niks verkeerds heeft gedaan...want hij is namelijk niet "vreemdgegaan". Dat zei hij me.
Ik hoop gewoon echt dat de klappen bij hem nog komen. Hij staat hier als hij spullen komt ophalen ook jankend en kotst zijn eten uit. Veel emoties dus. Maar ja, welke is de vraag natuurlijk.
Ik hoop gewoon echt dat de klappen bij hem nog komen. Hij staat hier als hij spullen komt ophalen ook jankend en kotst zijn eten uit. Veel emoties dus. Maar ja, welke is de vraag natuurlijk.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:30
Ik ben het eens met Enn.
Hij verbreekt de relatie terwijl jij die niet wil verbreken, en nu nog houd je rekening met hem. Ik begrijp dat je verdrietig bent, maar je moet toch echt aan jezelf gaan denken, aan hoe hij met je om is gegaan en hoe jij verder wil.
Ik denk dat een zogenaamde vriendschap (want hoe kun je vrienden zijn met iemand die je net heeft gedumpt voor een ander, zonder je eerder te spreken over wat hem niet beviel) met een ex niet gaat helpen hierbij.
Hij verbreekt de relatie terwijl jij die niet wil verbreken, en nu nog houd je rekening met hem. Ik begrijp dat je verdrietig bent, maar je moet toch echt aan jezelf gaan denken, aan hoe hij met je om is gegaan en hoe jij verder wil.
Ik denk dat een zogenaamde vriendschap (want hoe kun je vrienden zijn met iemand die je net heeft gedumpt voor een ander, zonder je eerder te spreken over wat hem niet beviel) met een ex niet gaat helpen hierbij.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:31
Hij is dan misschien fysiek niet vreemdgegaan, maar emotioneel ging het toch allemaal geweldig tussen jullie? Terwijl hij met zijn gedachten en gevoel bij een ander was. Dát is emotioneel vreemdgaan. Jullie relatie met een ander bespreken en ondertussen de toekomst met die ander indelen/ uittekenen en daarover fantaseren, dát is emotioneel vreemdgaan.
Dat ie, even grofweg gezegd, zijn leuter nog in jou stak en niet in haar doet daar niets aan af.
Dat ie, even grofweg gezegd, zijn leuter nog in jou stak en niet in haar doet daar niets aan af.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:36
Ik heb hem ook wel een hele lange brief geschreven over dat hij wat hij doet echt niet kan maken en ik de eer aan mezelf heb gehouden door altijd open kaart te spelen.
Ben zo boos en verdrietig, maar ga ook gewoon verder. Ik ben wel een sterke persoon. Hij komt zichzelf wel tegen denk ik. Maar goed, het is fijn om mensen te horen die er objectief naar kunnen kijken. Vrienden en familie zijn allemaal erg geschrokken en hadden dit nooit verwacht, omdat het zo'n "goeie jongen" is...dus niet.
Ben zo boos en verdrietig, maar ga ook gewoon verder. Ik ben wel een sterke persoon. Hij komt zichzelf wel tegen denk ik. Maar goed, het is fijn om mensen te horen die er objectief naar kunnen kijken. Vrienden en familie zijn allemaal erg geschrokken en hadden dit nooit verwacht, omdat het zo'n "goeie jongen" is...dus niet.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:45
Het kan best een goeie jongen zijn, maar de manier waarop hij je nu behandeld heeft is niet goed. Dat is duidelijk. Hij had hier met je over kunnen praten, ipv er met die andere vrouw over te praten. Blijkbaar was het in zijn gedachten al heel helder namelijk.
Fijn te horen dat je sterk bent, je mag best verdrietig zijn maar dat moet vooral slijten, en jij moet vooral door. En dat gaat je vast lukken, je zult het zien.
Fijn te horen dat je sterk bent, je mag best verdrietig zijn maar dat moet vooral slijten, en jij moet vooral door. En dat gaat je vast lukken, je zult het zien.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:47
Het pleit vast niet voor me, en ach, ook niet echt tegen me, maar ik heb ook wel eens zoiets geflikt hoort, in mijn roaring twenties. Denkende dat ik een prima relatie had, okee we hingen niet meer elk weekend elke maand in de gordijnen in onze eetbare strings, en het bord gaat op schoot tijdens GTST, maar verder alles perfecto, good laughs, rust. Geen reden voor een "Schat, we moeten eens praten", integendeel. Comfort is het motto. Dan ineens staat mijn wereld op z'n kop, door een ander, en besef ik dat ik geen Goede tijden Slechte tijden meer beleef, maar gewoon Tijden. Dat gegeven was voldoende om het roer om te gooien, niet om in die persoon wel mijn ware liefde te ontmoeten, maar om te voelen dat ik leef. Hard maar waar, het was klaar zonder dat ik het besefte en het was tijd om verder te gaan. Nooit spijt van gehad overigens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 14 oktober 2010 om 23:51
donderdag 14 oktober 2010 om 23:57
Very Cherry daar heb je ook gelijk in. We zijn nog jong en wat boeit het. Ik denk ergens dat het ook goed zo is..
Ik had alleen nog graag 1 keer willen proberen om opnieuw in de gordijnen te hangen. En het feit dat die ander daar niet eens zijn best voor wil doen....ik vind het jammer. De basis is goed.
Maar het relativeert wel. Moet eerlijk zeggen dat ik ook gelijk mijn hakken heb aangetrokken en mijn nagels rood heb gelakt...
Ik had alleen nog graag 1 keer willen proberen om opnieuw in de gordijnen te hangen. En het feit dat die ander daar niet eens zijn best voor wil doen....ik vind het jammer. De basis is goed.
Maar het relativeert wel. Moet eerlijk zeggen dat ik ook gelijk mijn hakken heb aangetrokken en mijn nagels rood heb gelakt...