wat een kutopmerking

28-01-2010 18:29 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
maar het is wel de waarheid!

ik ben te dik en dat weet ik zelf maar al te goed maar dat hoeft een ander toch niet zeggen als ik daar niet om vraag?

een vriend van mn vriendin vroeg zich af waarom ik zo dik ben als ik zo weinig dingen lust ( ging over boerenkool,wat ik dus niet lust)

ik lust juist heel veel dat is juist het probleem!

maar ik ga daar binnenkort eten bij hem en mijn vriendin..maar nu zit die opmerking me dwars en zit er over na te denken om niet meer te gaan. ( die opmerking heb ik net een uurtje geleden gehoord)

het is dubbel..ja tis waar ik ben dik..maar aan de andere kant kwetst me dit wel.

wat zouden jullie doen?

hij is een vage bekende..zij mijn beste vriendin
en zo denk ik er dus ook over..wat de meeste vergeten is dat het idd om een opmerking ging die ik op dat moment niet leuk vond en daarom opende ik dit topic..ik heb het advies aangenomen om er over te praten en dat heb ik gedaan. ik heb helemaal geen lange tenen..kan heel goed wat hebben. maar daar gaat het niet om..ik wilde alleen weten wat ik hier nou mee moest doen.

het gaat een hele andere kant op
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 18:57:

..hmm mss overdreef ik idd wel een beetje..precies... en dat noem ik lange tenen hebben.
nee hij zei niet..goh ik vraag me af waarom ze zo dik is als ze niks lust!

nee hij zei: spottend! als ze zo weinig lust waarom is ze dan zo dik?!

ik lust alles! ben verdorrie een kok!

godverr nu word ik er weer kwaad om omdat de meeste nu doen als ik het heb gedaan omdat ik me aanstel ofzo?..is niemand dan nooit eens geraakt door een opmerking die je net ff niet kon hebben?
Het gaat nu een hele andere kant op omdat je vraag is beantwoord, maar mensen uit interesse toch nog wat meer vragen of opmerkingen hebben. Dat gaat vaak zo op een forum....
quote:Rary schreef op 28 januari 2010 @ 19:50:

[...]

precies... en dat noem ik lange tenen hebben.mag je vinden..
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:51:

.is niemand dan nooit eens geraakt door een opmerking die je net ff niet kon hebben?Tuurlijk wel! maar dan besefte ik daarna ook wel dat ik me aanstelde en dat de oorzaak van het gevoel van afgewezen voelen bij mezelf lag en niet bij de ander. en dan liet ik het snel weer los.
dat klopt,mijn vraag is beantwoord en het is opgelost.

iedereen bedankt voor de raad!

gr flame
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:51:

nee hij zei niet..goh ik vraag me af waarom ze zo dik is als ze niks lust!

nee hij zei: spottend! als ze zo weinig lust waarom is ze dan zo dik?!

ik lust alles! ben verdorrie een kok!

godverr nu word ik er weer kwaad om omdat de meeste nu doen als ik het heb gedaan omdat ik me aanstel ofzo?..is niemand dan nooit eens geraakt door een opmerking die je net ff niet kon hebben?

Tuurlijk wordt iedereen wel eens gekwetst en soms kun je iets minder goed hebben dan anderen keren.

De vraag is dus of hij een oprechte vraag stelde (legitiem in mijn ogen) of dat hij suggereerde dat je bij wijze van spreken zo dik bent dat je de vuilnisbak nog leeg zou eten (niet vervelend bedoeld).
quote:Rary schreef op 28 januari 2010 @ 19:55:

[...]

Tuurlijk wel! maar dan besefte ik daarna ook wel dat ik me aanstelde en dat de oorzaak van het gevoel van afgewezen voelen bij mezelf lag en niet bij de ander. en dan liet ik het snel weer los.oh gelukkig maar..ik laat het ook weer los..heb ik gedaan na het gesprek met mijn vriendin..en daar ging het topic toch ook over..
quote:iris1969 schreef op 28 januari 2010 @ 19:56:

[...]

Tuurlijk wordt iedereen wel eens gekwetst en soms kun je iets minder goed hebben dan anderen keren.

De vraag is dus of hij een oprechte vraag stelde (legitiem in mijn ogen) of dat hij suggereerde dat je bij wijze van spreken zo dik bent dat je de vuilnisbak nog leeg zou eten (niet vervelend bedoeld).daar ben ik dus nu achter..het was een flauw grapje
Over zelfspot gesproken. Als jij als dik persoon een grapje over jezelf maakt, mag een ander daar dan wel hartelijk (en dus bevestigend) om lachen? Of is dat dan ook beledigend?
nee dat is niet beledigend..ik lach dan hard mee...dit gaat over dat iemand zijn ongezouten mening geeft waar ik niet om vraag en totaal niet relevant was..het ging over wat ik niet lust. toen kwam die vraag er achter aan..waarom ben je dan zo dik?

dat is toch lomp?
ach, ik zou er gewoon heen gaan joh, en eventueel een sarcastische opmerking naar hem maken zo van "weet je zeker dat je nog een aardappeltje neemt? met jouw vetrollen zou ik oppassen hoor, zijn hardstikke veel koolhydraten!"

Mannen zijn soms zó bot, neem het met een korrel zout.
oh ja, en hij is hardstikke lomp, dus net zo lomp aanpakken joh!
ik ga ook mee..t is goed zo
Lastig, als je wel om jouw grapjes mag lachen maar dezelfde soort grappen niet mag maken. Misschien handig om bij nieuwe mensen dat meteen te vertellen, zodra je je voor stelt?

Beetje naïef ook om te denken dat anderen mensen, als je er niet bij bent, je nooit zullen beschrijven als " dik " , net zo goed als dat je ook " die rooie/ die met die grote neus/ die met haar rechteroog in haar linkerbroekzak kijkt/ die met die heullllle dikke prammen/ die kale, je-weet-wel " zou kunnen zijn. Niet vleiend, wel duidelijk. En meestal niet boosaardig bedoeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 18:37:

ik werd door hun samen gebeld of ik boerenkool lust..en toen zei hij dat tegen mijn vriendin en zij zegt dat weer tegen mij..Ach joh. Bij mij vragen ze meestal of ik boerenkolen in mijn BH heb zitten, da's pas lullig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dat mag wel,daar gaat het ook niet over. het kwam out of the blue.

het ging over wat ik niet lust..en dan gelijk ff melden waarom ben je dan zo dik?..het ging over wat we moesten eten..niet over dat ik dik ben..het sloeg nergens op..dat zat mij dwars
Ik snap geloof ik niet zo goed waarom je het opvat als 'ongezouten de waarheid vertellen'.

Maar ik denk dat het gewoon een gevoelig iets is, zoals iedereen wel een onderwerp heeft dat gevoeliger ligt.

De ene over zijn (over)gewicht, de ander over zijn pukkels, een derde over zijn/haar neus.

Persoonlijk ben ik ook zo'n muts dat ik lekker mee ga in de zelfspot van een ander en daar dan 'grappige' opmerkingen over ga maken.

Dit vanuit het idee dat diegene dat zelf ook doet, en dus waarschijnlijk begrijpt dat het een gevoel voor humor is, en geen rotopmerking, laat staan serieus.

Maar ik ben ook echt de eerste die grapjes maakt over al mijn rare afwijkingen.

Dat je je nu nog boos zit te maken als je het opnieuw vertelt, zegt me dat je ergens nog steeds heel erg gekwetst bent.

Persoonlijk kan ik mn vinger niet zo goed op de zere plek leggen, maarre.. kan het zijn dat je van deze 'vriend' persoon sowieso wat minder kan hebben?
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 20:20:

dat mag wel,daar gaat het ook niet over. het kwam out of the blue.

het ging over wat ik niet lust..en dan gelijk ff melden waarom ben je dan zo dik?..het ging over wat we moesten eten..niet over dat ik dik ben..het sloeg nergens op..dat zat mij dwars

Op zich is het best een gevat antwoord. Vraag is; waarom mag je het zelf wel zeggen en een ander niet? Het is niet zo dat het een geheim is, dat je dik bent, toch? Het is niet iets waarvan jij bepaalt wie het mag weten/ zien.

Door er zelf grappen over te maken terwijl je zelf geen grap van een ander hebben kan geef je eigenlijk ook een heel verkeerd signaal af.

Misschien is degene die het zei zelf wel heel " relaxt " als het om grappen maken gaat die over hem gaan ( flaporen, kippenborst, dikke brillenglazen, oid) en gaat hij er van uit dat iedereen er zo in staat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou alleen gaan als ze geen boerenkool maken:)

En ik zou me die opmerking (proberen) niet zo aan te trekken. Je zegt zelf dat je er met je vriendin ook grapjes over maakt, grote kans dat hij niet weet dat dat alleen voorbehouden is aan jullie tweetjes.
nee helemaal niet..deze persoon heeft me anders nog nooit gekwetst..of rare opmerkingen gemaakt.

ik geloof dat niemand me echt snapt..ik was op dat moment een beetje verbaasd dat ie dat er ineens tussendoor gooit. waar bemoeit ie zich mee dacht ik..het gesprek ging niet over dikke buiken..dikke kont staat gezellig en gezond..het ging er over dat ik geen boerenkool lust en waar ik dan zo dik van ben?

ik vond de opmerking niet leuk en er was geen aanleiding voor mij om zoiets tegen mij te zeggen. daar gaat het om dat ik me gekwetst voelde...niet over humor.

het gaat over dat ik me geraakt voelde en wilde weten wat ik er nou mee moest doen..dat was mijn topic/bedoeling
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 18:29:

wat zouden jullie doen?Als ik hem zou zien, dan zou ik hem even apart nemen en zeggen "joh, klopt het dat je laatst deze opmerking over mij hebt gemaakt?' en als hij ja zegt, dan zeg je hem gewoon op een rustige en vriendelijke manier dat je dit jammer vindt en spreek je de hoop uit dat hij kan begrijpen dat dit kwetsend kan zijn. Natuurlijk ben je gekwetst en heb je het recht om er iets van te zeggen. Het is aan jou of je dit laat escaleren of dat je gewoon je gevoelens in het kort weergeeft.
Daar hebben we je toch antwoord op gegeven, wat wij denken dat je ermee kan doen met je gekwetsheid. Antwoorden variëren van: wat een eikel, daar niet meer gaan eten tot praat met hem of zelfs laat maar doen...
je kan ook iets op een grappige manier zeggen of op een botte manier..en voor mij was het bot..dat is mijn mening. en dat de een zegt dat ik lange tenen heb of me aanstel..tja..tis mijn gevoel...ik kon er opdat moment niet tegen..ik ga er nu maareens hard om lachen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven