Wat ga ik nu doen?

05-07-2020 08:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Graag wil ik mijn verhaal even kwijt en de situatie vertellen.

In februari leerde ik een leuke gozer kennen via tinder. Online was het al mega gezellig, de dates erna ook. Eigenlijk tot vorig weekend.

We deden veel uitjes (ja en dat ook tijdens Corona), hij hing steeds meer als een verliefde puber continue om me heen. Moest me continu aanraken, knuffelen en kussen in het openbaar. Ook mocht ik anderhalve week terug nog mee met hem en zijn vrienden op de boot etc. Wilde weten of ik het vrienden verteld had over hem, zijn vrienden wisten wel van mij. Eigenlijk leek alles heel goed, er zat steeds meer progressie in. Het leek echt alsof die me hartstikke leuk vond.

Nouja jullie raden het al, het zit dus niet goed. Ineens. Vorig weekend zijn we een weekendje op pad gegaan, was een super gezellige dag wederom als twee verliefde pubers. Toen ik savonds op zijn telefoon een melding zag van bumble (wat precies weet ik niet, melding/bericht etc). Hier schrok ik van en wilde niets zelf invullen dus ik besloot te vragen of hij eigenlijk nog iets met iemand anders zou doen. Nu zijn we beide twee personen die niet snel het achterste van onze tong laten zien en het werd dus een vaag gesprek. Hij gaf hierbij aan het niet te weten, nog niet in de verleiding te zijn gekomen. Maar dat ik de enige ben. Hij zou het niet leuk vinden als ik met Jan-alleman zou gaan, maar voelt zich niet in de positie om hier iets van te vinden. Ook zei hij “ik vind het nog te vroeg om er een stempel op te plakken”. Waarna ik verzekerde dat dit niet mijn intentie was, maar enigszins een beetje duidelijkheid wilde mbt anderen. Omdat eindstand niemand echt gekwetst wil worden toch? Hierop gaf hij aan dat hij echt niet iedere keer naar me toe komt (40 min rijden met de auto) om mij te kwetsen. Ook mocht ik altijd zulke dingen vragen wanneer ik me iets afvroeg of onzeker voelde.

De volgende dag zijn we nog gezellig op pad geweest, deed weer erg klef. Eind van de middag ging hij weg. Sindsdien begon het. In de avond kwamen we erachter dat hij online was op bumble. Ik hoorde ook niets meer en besloot maandagavond dus maar te vragen hoe het met hem ging en nog een leuk nieuwtje van die dag zelf, immers had ik ook nog niets gestuurd. Hier kreeg ik een redelijk korter antwoord op dan normaal. Het zat me niet lekker. De dag erna idemdito, weinig tot geen reactie waarop ik besloot te vragen of hij misschien afgeschrikt is of wat er aan de hand is. Hierop gaf hij aan goed na te willen denken omdat we eindstand niet willen dat er iemand gekwetst wordt. Hier schrok ik uiteraard van (jaren een twijfelde ex gehad). Nu is hij zelf ook overspannen. Ik gaf nogmaals aan dat ik het niet zó serieus bedoelde, ik hem niet voor een keuze wilde zetten. Ik wilde alleen een beetje wilde weten of we überhaupt een beetje hetzelfde denken. Mocht hij er nog 5 op na houden dan had ik dat niet leuk gevonden. Lijkt me niet heel gek na zo’n tijd daten.

De dag erna antwoordde hij dat die echt niets met anderen deed of had gedaan en het nu gezellig vindt hoe het ging maar goed wil nadenken of afspreken toekomstzin heeft. Als antwoord gaf ik hierop dat ik hem geloof mbt de datingapps en dat we volgens mij er hetzelfde instaan. (Dus we zien wel waar het schip strandt). Nu heb ik met in een korte periode een moeder met darmkanker gekregen en vorige week een vader met een herseninfarct, dus mijn hoofd zit goed vol. Dit gaf ik dan ook aan om hier niet meer over na te willen denken, ik het leuk heb met hem en wel merk waar het schip strandt. Daarnaast dat ik hem dan wel even met rust zou laten.

Hierop het ik nooit meer iets terug gekregen. Dit was woensdagmiddag. Donderdagavond heb ik een voicememo gestuurd waarin ik heel luchtig eigenlijk toelicht waarom ik zei ik laat je met rust (hier kreeg ik commentaar op van vriendinnen). Ook in de ochtend waren we ineens een match op bumble.... heeft het Wordfeud spelletje laten verlopen etc. Oftewel ik ben gewoon volledig uit z’n leven gebasht.

Ik vind het echt heel gek dat hij niets meer heeft laten horen. Snap ook echt niet wat er nu ineens mis is, als hij zo enorm af zou zijn geschrikt had die toch zondagochtend wel gegaan of zich anders gedragen? En had die dit toch ook tegen mij kunnen zeggen? Is dit een domme gedachte waarin ik toch nog hoop heb? Daarnaast vind ik het ook gewoon zeer respectloos dat die nu zo naar mij doet. Maar het doet me pijn en geeft meer verdriet dan ik dacht.

Nu weet ik dus niet wat er aan de hand is en wat ik moet doen. Deze situatie ken ik totaal niet en heb ik eerlijk gezegd ook nooit eerder bij vriendinnen gehoord. Misschien ook handig om te weten dat hij overspannen is, waarin ik heel supportive en geduldig ben geweest. Nooit heb ik over iets gezeurd tegen hem oid. Ik geloof hem dat hij er geen andere op na houdt, dit omdat hij ook open en bloot was met zijn telefoon naar mij toe. Hij is vorig jaar keihard belazerd door zijn ex, iets wat ook wel zijn littekens achter moet hebben gelaten.

Ik twijfel nog te vragen wat er ineens gebeurt is of ik twijfel te sturen hoe respectloos ik dit gedrag vind. Ergens maakt het me boos. Maar eigenlijk moet ik misschien wel niks sturen en hem laten (gaan)... wat moeilijk is omdat ik toch een beetje in de wachtkamer ben gaan zitten. Terwijl ik voor aandacht zeer zeker niet te klagen heb. Maar ik ben immers smoorverliefd geworden op hem en het is dus allemaal makkelijker gezegd dan gedaan..

Wat zouden jullie mij adviseren? Iemand bekend met zo’n situatie?

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en eventueel reacties :)
Alle reacties Link kopieren
Niks. Verwijderen en lekker verder daten. NEXT.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen energie meer in hem steken, met zijn getwijfeld.

Maar hij zat op bumble (geen idee wat dat is, ook een datingprogramma?) jij schrok daar van maar blijkbaar zit je daar zelf ook op? Want jullie hadden weer een match?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Laten gaan
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat dit heel erg raar op je overkomt na 5 maanden intensief daten. Vind het ook niet meer dan normaal dat je dan even probeert af te stemmen hoe je er beiden in staat.
Mijn advies zou zijn: laat het, doe niks meer.
Mezelf kennende zou ik dat echter moeilijk vinden, dus zou ik nog wel iets sturen van: jammer dat je het op deze manier af laat weten, ik had je hoger ingeschat. (Maar dat is zeker geen advies, dat is wat ik zou doen )
Ook mocht ik anderhalve week terug nog mee met hem en zijn vrienden op de boot etc.

Mabel?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat hij te laf is om aan te geven wat er aan de hand is.
Dit zegt veel over hem als persoon.

Zou hem laten gaan, er zijn leukere personen.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-07-2020 08:43
Ik zou geen energie meer in hem steken, met zijn getwijfeld.

Maar hij zat op bumble (geen idee wat dat is, ook een datingprogramma?) jij schrok daar van maar blijkbaar zit je daar zelf ook op? Want jullie hadden weer een match?

Ja, dat snap ik ook niet helemaal.
Hoezo weer een match op bumble??
Houden jullie beide een slag om de arm?
Niks meer sturen! Het is graag of niet, bewaar je zelfrespect. Je bent al een beetje veel meegegaan door te zeggen nee joh neem me niet zo serieus, ik wil ook HEEL CASUAL laten we we alsjeblieft alsjeblieft mee doorgaan, en dan te blijven berichten en ook nog een voice memo. Hij denkt let her down easy (de lul), neem je verlies.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd je klinkt nogal onderdanig: je mag met zijn vrienden mee, je mag altijd dingen vragen wanneet je onzeker bent. Je houdt rekening met hem: zijn gezondheid en eerder bedrog en hij blijft vaag. Met alle respect, jij hebt zijn toestemming helemaal nergens voor nodig.

Jullie daten al bijna een half jaar intensief en hij wil niets concreets afspreken en jij doet alsof jij iets fout doet wanneer je ontdekt dat hij er meerdere op na houdt. Daarbij ga je ook nog gezellig het weekend voorzetten als een verliefd stel terwijl je al door hebt dat er niets van klopt.

Dan ook nog als een schoothond achter hem aanlopen omdat je er niets van begrijpt en na meerdere apps luchtig zijn voicemail inspreken...dat is toch raar? Jij hebt het recht om boos te zijn.

Met alle respect maar je bent nogal een deurmat.
Je hebt helemaal naar die man gevoegd en je durft niets voor jezelf te vragen in de relatie.
Zelfs zijn scharrels zou je accepteren als jij maar bij godsgratie in zijn buurt mag verkeren.

Ik zou deze ervaring heel snel achter je laten. Focus je op wat voor jou belangrijk is bij het daten en relaties en wordt niet iemand die alleen maar geeft en slikt omdat je persé een relatie wil. Denk eens goed na over wat je zoekt in een relatie en realiseer je dat je dingen mag willen en vragen in een relatie zonder dat je daar de toestemming van een ander voor nodig hebt. Kan de ander je e.a. niet geven of biedt men geen zekerheid na maanden daten: move on!
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-07-2020 09:06
38.32% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat naar dat hij je zo laat bungelen. Hij is waarschijnlijk geschrokken na jullie gesprek waarin jij duidelijkheid wilde. Ik denk dat hij het heel leuk en gezellig vond, maar geen relatie wilde. Dan ben je dus fwb/ een scharrel en ja, dat kan heel erg lijken op een relatie maar zonder dat het ergens toe leidt.
Ik vrees dat hij het zo zag en nu te laf is om dit uit te spreken en daarom maar verdwijnt. Overspannen zijn staat los van zijn kutgedrag. Hij is gewoon niet erg volwassen/egoistisch. Dat verdwijnen zonder uitleg voelt als een koude douche, zeker na al die maanden. Laat hem maar lekker in de stront zakken en ga dit verwerken. Je weet nu wat je aan hem hebt en dat moet je niet willen. Sterkte!
Wat een laffe zak zeg, niks meer laten horen hoor en blokkeren TO. Jammer genoeg hoor je het best vaak dat er een aantal maanden leuk gedatet wordt en ineens radiostilte is of van die mannen die door blijven zoeken op een datingsite. Heel veel sterkte TO met je ouders, je krijgt wel aardig wat op je bordje in 1x (en dan is hij overspannen.. o_o ) , denk aan jezelf. :hug:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-07-2020 08:56
Eerlijk gezegd je klinkt nogal onderdanig: je mag met zijn vrienden mee, je mag altijd dingen vragen wanneet je onzeker bent, maar hij blijft vaag. Met alle respect, jij hebt zijn toestemming helemaal nergens voor nodig.

Jullie daten al bijna een half jaar intensief en hij wil niets concreets afspreken en jij doet alsof jij iets fout doet wanneer je ontdekt dat hij er meerdere op na houdt. Daarbij ga je ook nog gezellig het weekend voorzetten als een verliefd stel terwijl je al door hebt dat er niets van klopt.

Dan ook nog als een schoothond achter hem aanlopen omdat je er niets van begrijpt en na meerdere apps luchtig zijn voicemail inspreken...dat is toch raar? Jij hebt het recht om boos te zijn.

Met alle respect maar je bent nogal een deurmat.
Je hebt helemaal naar die man gevoegd en je durft niets voor jezelf te vragen in de relatie.
Zelfs zijn scharrels zou je accepteren als jij maar bij godsgratie in zijn buurt mag verkeren.
Wat een onaardige post.

Het lijkt me logisch dat je een verklaring wil na maanden daten met elkaar.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
Eens met viva amber, doe eens wat stappen terug en kijk naar je houding... is dat wie je wil zijn?

Super vervelend gedrag van hem trouwens dus die zou ik afschrijven, wat er ook nog gebeurt of gezegd wordt, je hebt al gezien hoe hij kan doen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je leuk maar niet leuk genoeg voor exclusiviteit.

Een tip: wees voortaan gewoon eerlijk over wat je wilt en voelt. Je wilde helemaal niet kijken waar het schip strandt, jij wilde wel exclusief en dat het een naam kreeg. Je was immers smoorverliefd zeg je.

Als een man dat ook voelt voor jou schrikt hem het echt niet af als jij open bent over je gevoelens. Dat hij nu zo doet ligt niet aan dat jij er over begonnen bent, maar aan dat het bij hem blijkbaar niet zo diep zat.
Alle reacties Link kopieren
MissButterflyyy schreef:
05-07-2020 09:03
Wat een onaardige post.

Het lijkt me logisch dat je een verklaring wil na maanden daten met elkaar.
Ze heeft een verklaring: hij date ook met anderen en hij wil geen vaste relatie met haar.

Hij is heel duidelijk. Wat viel ze nou nog meer weten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-07-2020 09:08
Ze heeft een verklaring: hij date ook met anderen en hij wil geen vaste relatie met haar.

Hij is heel duidelijk. Wat viel ze nou nog meer weten?
Ja, en ik kan me voorstellen dat het toch rot voelt.
Als het eerst leek dat hij ook gevoelens had.

Het doet wel wat met een mens als een ander na een paar maanden innig contact zomaar ineens uit je leven verdwijnt. Je deelt een paar maanden bijna alles met elkaar, en het is van de ene op de andere dag weer over.
Ze heeft alsnog liefdesverdriet.

Reacties als: eigen schuld, dit had je moeten zien aankomen helpen niet echt. Het komt zo zuur en hard over.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
MissButterflyyy schreef:
05-07-2020 09:15
Ja, en ik kan me voorstellen dat het toch rot voelt.
Als het eerst leek dat hij ook gevoelens had.

Het doet wel wat met een mens als een ander na een paar maanden innig contact zomaar ineens uit je leven verdwijnt. Je deelt een paar maanden bijna alles met elkaar, en het is van de ene op de andere dag weer over.
Ze heeft alsnog liefdesverdriet.

Reacties als: eigen schuld, dit had je moeten zien aankomen helpen niet echt. Het komt zo zuur en hard over.
Ik zeg niet dat het eigen schuld is. Verder contact met hem maakt het verdriet niet minder.
Daarnaast denk ik dat er wel degelijk een risico zit in heel onderdanig gedrag en nietsvoor jezelf vragen. Je kan ook belazerd worden wanneer je stevig in je schoenen staat, natuurlijk. Echter dit type man, pikt de dames die geen vragen stellen en die blij zijn dat ze van alles van hem mogen er zo uit. Indien TO duidelijker wordt over het feit dat een vaste relatie wil, dan is de kans dat zo iets stuk loopt binnen een maand of 3 groter dan dat het bedrog zo een lange tijd aan houdt.

Ik vind namelijk wel degelijk dat hij haar heeft bedrogen en dat hij daar verantwoordelijk voor is.
Ik denk alleen ook dat TO zichzelf geen dienst bewijst wanneer ze achter hem aan blijft lopen en ze blijft doen alsof ze het allemaal niet begrijpt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MissButterflyyy schreef:
05-07-2020 09:15
Ja, en ik kan me voorstellen dat het toch rot voelt.
Als het eerst leek dat hij ook gevoelens had.

Het doet wel wat met een mens als een ander na een paar maanden innig contact zomaar ineens uit je leven verdwijnt. Je deelt een paar maanden bijna alles met elkaar, en het is van de ene op de andere dag weer over.
Ze heeft alsnog liefdesverdriet.

Reacties als: eigen schuld, dit had je moeten zien aankomen helpen niet echt. Het komt zo zuur en hard over.
Het is ook rot en verdrietig.
Maar dat maakt de post van Viva-Amber niet minder waar. Ze zegt niet: eigen schuld. Ze zegt TO dat ze meer voor zichzelf op mag komen, dat er geen reden is voor haar ‘sorry dat ik besta’ houding. En ja, als ze het gevoel heeft meer te mogen verwachten van een leuk contact, was het misschien eerder duidelijk geweest dat dat bij deze man niet te halen was.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet. Nu moet ze echt verder gaan en hem geen berichtje meer sturen.
Levensgenieter ;)
Dat is zo. Als TO eerder had gevraagd waar ze staan was dit al eerder aan het licht gekomen. Als je zoveel deelt is het normaal om na een paar maanden te vragen of het ergens heen gaat. Maar een man die gek op je is zal zelf al vrij snel duidelijkheid geven of er over beginnen. Deze man ging dat uit de weg/ vond het wel best dat TO nergens over begon. Hij kreeg wat hij wilde, zonder gedoe. Daar is dit type man allergisch voor en dan was hij al eerder afgehaakt dus voor de uitkomst maakt het niks uit verder.
Voor degenen die niet weten wat Bumble is: een soort Tinder waarbij je swipet voor een match. Verschil is dat alleen vrouwen als eerste een gesprek kunnen starten. Het is dus vrij oppervlakkig, net als Tinder. Kennelijk stonden ze allebei nog op die app?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet hoor... Soms voelt het gewoon goed en begin je niet meteen over de toekomst.
Ik kan me dat ook niet zo herinneren van mijn relaties. Het ging allemaal een beetje vanzelf en TO voelde dat ook zo.
Ergens is iets verandert en ik snap wel dat ze graag wil weten wat er aan de hand is.
Levensgenieter ;)
Je bent nogal tegenstrijdig. Je schrijft dat je hem met rust laat, maar vervolgens zoek je contact via voicememo en Bumble Je vindt het vervelend dat hij op Bumble zit, maar vervolgens ga je er ook op.
Klopt, zo ken ik het ook maar tegenwoordig lijkt er eea veranderd.
Vanuit eigen ervaring weet ik dat iets wat maanden leuk is, niet zomaar een relatie genoemd mag worden. Heel ingewikkeld. En verdwijnen is een nieuwe, zeer kwalijke hype.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven