Wat kan ik het beste doen?

30-10-2018 21:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit ergens mee en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Sinds 3 weken is het uit met mijn vriend. Ik zou 3 weken geleden naar hem toe komen. Hij appte me toen dat hij geen zin had om af te spreken. Ik ging hierop in en gaf aan dat ik dit jammer vond etc. We zien elkaar namelijk alleen in het weekend, omdat ik doordeweeks erg druk ben met studie en werk. Ook gaf ik aan dat ik het bot vond klinken hoe hij het tegen me zei. “Ik heb geen zin” en meer dan dat kreeg ik niet. Later bleek dat hij die hele week al een beetje down was, maar dit wist ik niet. Hier kregen we ruzie om. Ik ben toen naar zijn huis gegaan. De ruzie ging via whatsapp en dit vond ik helemaal niet fijn. Op die manier kun je elkaars emoties niet goed opvangen. Ik wilde face to face met hem praten. Toen ik bij zijn huis kwam wilde hij me niet spreken en had hij zich opgesloten in zijn kamer. Ik werd toen emotioneel en wilde weg gaan. Zijn moeder had door dat ik weer snel wegging en kwam even kijken. Ze zag dit meteen en werdt ook emotioneel. Ik heb toen nog een tijdje met haar gepraat en ze was bang dat hij een fout maakte door mij weg te duwen. Hij heeft het namelijk niet zo makkelijk en zij ziet mij als een lichtpunt voor hem. 2 dagen later hebben we nog geappt en kreeg ik naar mijn hoofd dat ik zeurde en dat hij rust wilde. Heel vaag vond ik dit. Dus ik heb hem een paar dagen met rust gelaten. Vandaag vroeg ik of ik langs mocht komen en dit vond hij goed. Hij was poes lief en kon zijn handen niet van me afhouden. Maar toen ik om duidelijkheid vroeg zei hij dat hij me niks kan beloven. Dat hij nu rust wilt. Dat hij nogsteeds van me houdt en me leuk vind, maar dat hij niet kan beloven dat het goed zal komen. Ik ben nogal in de war nu. Ik houd enorm veel van hem en we hebben altijd een leuke relatie gehad zonder gedoe. Nu hebben we een ruzie gehad en kan hij me niet beloven dat het nog goed zal komen. Ook nogal verwarrend dat hij me zo aan het knuffelen was toen ik vandaag bij hem was. Natuurlijk wil ik hem de ruimte geven die hij nodig heeft maar ik vind het zelf erg verdrietig dat ik niet weet of het nog goed komt. Ik acht de kans 50/50. Het liefste wil ik dat het goed komt, want we hebben oprecht een leuke relatie gehad en hadden weinig ruzie. We waren gek op elkaar. Het was ook niet slim om naar zijn huis te gaan die ene dag. Maar ik ben iemand die een ruzie graag oplost. Heb vandaag ook mijn excuses aangeboden voor mijn kant van de ruzie.

Wat kan ik nu het beste doen? Hem de ruimte geven en dan proberen om het weer goed te maken? Of hem los laten? Hoe moeilijk ik dit ook vind.
Jij hebt je excuses aangeboden, en hij dan? Heeft hij enige zelfreflectie?

Een nare discrepantie om wel handtastelijk te doen maar niet te willen praten.
Zou hem ff de ruimte geven.
Geef dat jong een week om zijn hoofd even leeg te maken en app hem daarna nog even of ie wil praten. En praat het dan als volwassene uit.

Als je “in the moment” op je doel afgaat zal je “in the moment” reageren. Vaak zijn dit niet de beste reacties.

Bij ruzies is het altijd handig om even geduld te hebben en het uit te praten op een rustig moment.

Als een dame heel needy direct alles wil oplossen en wil knuffelen zou ik haar ook wegduwen. De jongen heeft even wat ruimte nodig. Maar laat je niet aan het lijntje houden. Daarom; geef hem 1 of 2 weekjes om zijn hoofd even rustig en leeg te maken.
Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie een relatie?
Santaaa schreef:
30-10-2018 21:09
Zou hem ff de ruimte geven.
Geef dat jong een week om zijn hoofd even leeg te maken en app hem daarna nog even of ie wil praten. En praat het dan als volwassene uit.

Als je “in the moment” op je doel afgaat zal je “in the moment” reageren. Vaak zijn dit niet de beste reacties.

Bij ruzies is het altijd handig om even geduld te hebben en het uit te praten op een rustig moment.

Als een dame heel needy direct alles wil oplossen en wil knuffelen zou ik haar ook wegduwen. De jongen heeft even wat ruimte nodig. Maar laat je niet aan het lijntje houden. Daarom; geef hem 1 of 2 weekjes om zijn hoofd even rustig en leeg te maken.
Ik snap dit soort adviezen nooit zo goed, net als in een soortgelijk topic hier over een vriend die rust vraagt. Helemaal prima als iemand wat rust en ruimte nodig heeft maar in hoeverre ik daarin mee zou gaan, zou bij mij echt afhangen van de manier waarop hij het brengt. En dat is in dit geval niet zo fraai.
Bovendien gaat hij wel handtastelijk zitten doen. Ik lees nergens dat zij het knuffelen opdringt? Alleen dat hij het juist opzoekt maar misschien lees ik verkeerd.
vivautrecht85 schreef:
30-10-2018 21:18
Ik snap dit soort adviezen nooit zo goed, net als in een soortgelijk topic hier over een vriend die rust vraagt. Helemaal prima als iemand wat rust en ruimte nodig heeft maar in hoeverre ik daarin mee zou gaan, zou bij mij echt afhangen van de manier waarop hij het brengt. En dat is in dit geval niet zo fraai.
Bovendien gaat hij wel handtastelijk zitten doen. Ik lees nergens dat zij het knuffelen opdringt? Alleen dat hij het juist opzoekt maar misschien lees ik verkeerd.
Misschien omdat je een vrouwelijk perspectief erin plaatst? Vrouwen zijn meer van de drama... Ze hebben het lijkt het af en toe nodig ook al weten ze zelf ook niet waarom..

Meeste mannen houden niet zo van drama... daarom: Geef hem de kans om de drama die er gaande is te verwerken en ga dan met hem in gesprek...

Jij verwacht dat een volke prullenbak een oneindige rommel van vuilnis kan opnemen zonder hem te legen... Dat gaat niet op.

Kortom, laat hem even zijn prullenbak leeg maken... daarna is er weer tijd voor nieuw drama in zijn leven.
Als jij zin hebt om op een wachtbankje te zitten en af te wachten tot je vriend besloten heeft wat hij wil, dan doe je dat.
Als je je daar te goed voor voelt en die onzekerheid niet wil, dan maak je het uit.
Ik heb zo'n vriend gehad, die me constant wegduwde. Behalve als hij seks wilde, dan was ik de meest perfecte persoon op aarde.
Ik ben hier veel te lang mee doorgegaan en heb hier een redelijk complex aan overgehouden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jou dit ook overkomt, maar heb jij echt zin in iemand die jou constant wegduwt?
Het duurt al drie weken, dat wachten?
Dan zou ik er een punt achter zetten!
Jeetje wat ben jij een stormram. Wil iemand je niet zien dan heb je dat te accepteren. Als hij geen toelichting wil geven dan is dat zijn eigen zaak. Vind je dit onprettig gedrag dan verbreek je de relatie definitief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lastig. Ik zou toch proberen je eigen gang te gaan. Hij weet toch dat hij naar jou kan komen? En voor jezelf bedenken hoe lang je geduld blijft houden.
karin6789 schreef:
30-10-2018 21:36
Als jij zin hebt om op een wachtbankje te zitten en af te wachten tot je vriend besloten heeft wat hij wil, dan doe je dat.
Als je je daar te goed voor voelt en die onzekerheid niet wil, dan maak je het uit.
Feministisch gezwets...
Als een vrouw wat rust wil en wij per direct & erboven op gaan zitten zijn mannen plotseling aggresief... Als vrouwen er per direct bovenop zit is het allemaal gerechtvaardigd. Het heeft niets met te goed zijn voor. Dat is de vraag ook niet.

TO als je door wil met de jongen geef hem dan een weekje om alles op een rijtje te zetten hoe en wat en maak met een frisse blik een beslissing.
Santaaa schreef:
30-10-2018 21:55
Feministisch gezwets...
Als een vrouw wat rust wil en wij per direct & erboven op gaan zitten zijn mannen plotseling aggresief...
Dat zegt niemand.
Flink op zijn sodemieter geven die dramaqueen.
viva-life22 schreef:
30-10-2018 21:13
Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie een relatie?
Ik ben 20 en hij is 23. We hebben een jaar en 3 maanden.
Santaaa schreef:
30-10-2018 21:55
Feministisch gezwets...
Als een vrouw wat rust wil en wij per direct & erboven op gaan zitten zijn mannen plotseling aggresief... Als vrouwen er per direct bovenop zit is het allemaal gerechtvaardigd. Het heeft niets met te goed zijn voor. Dat is de vraag ook niet.

TO als je door wil met de jongen geef hem dan een weekje om alles op een rijtje te zetten hoe en wat en maak met een frisse blik een beslissing.
Het is voor mij erg verwarrend. Omdat hij zo lief doet als ik er ben en zijn handen niet thuis kan houden. Verder is er nog nooit zoiets voor gevallen in onze relatie. Maar proberen te vechten voor de relatie dat wilt hij nu niet. Daarom wil ik hem ook de ruimte geven nu om erover na te denken. Heb gevraagd of hij het leuk vind om over 2 weken wanneer mijn tentamens over zijn iets leuks te doen samen. En dit vond hij goed. Maarja ik moet nog maar afwachten of hij het op dat moment dan ook nog wilt.
anoniem_365948 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:17
3.16% gewijzigd
Fout
anoniem_365948 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:16
Reden: Dubbel
98.97% gewijzigd
BrownFox schreef:
30-10-2018 23:09
Ik ben 20 en hij is 23. We hebben een jaar en 3 maanden.

Het nu toch 3 weken uit?
En pas weer aan, wanneer hij wil.
Jij hebt dus niets in te brengen, alleen maar af te wachten tot hij beslist wat het gaat worden.
Je moet er maar zin in hebben.
BrownFox schreef:
30-10-2018 23:14
Het is voor mij erg verwarrend. Omdat hij zo lief doet als ik er ben en zijn handen niet thuis kan houden. Verder is er nog nooit zoiets voor gevallen in onze relatie. Maar proberen te vechten voor de relatie dat wilt hij nu niet. Daarom wil ik hem ook de ruimte geven nu om erover na te denken. Heb gevraagd of hij het leuk vind om over 2 weken wanneer mijn tentamens over zijn iets leuks te doen samen. En dit vond hij goed. Maarja ik moet nog maar afwachten of hij het op dat moment dan ook nog wilt.
Als hij niet wilt vechten voor de relatie dan houdt het toch op. Waarom wilt hij wel nog afspreken over twee weken? En waarom zou jij dat nog willen? En nu weer twee weken zitten stressen en afwachten of hij dan gaat willen of niet. Ja dag.
karin6789 schreef:
30-10-2018 21:38
Het duurt al drie weken, dat wachten?
Dan zou ik er een punt achter zetten!
Oh correctie bijna 2 weken. Heb even terug gekeken.
TardisBlue schreef:
30-10-2018 23:24
Als hij niet wilt vechten voor de relatie dan houdt het toch op. Waarom wilt hij wel nog afspreken over twee weken? En waarom zou jij dat nog willen? En nu weer twee weken zitten stressen en afwachten of hij dan gaat willen of niet. Ja dag.
Hij heeft tegen mij gezegt dat hij een aantal weken rust en vrijheid wilt. Geen gezeur en er niet over na wilt denken, omdat hij nu zelf niet goed in zijn vel zit. Hij wilt er nu dus niet voor vechten. Ik wil hem dus ook gewoon even die ruimte geven. Maar ik wil ook geen hoop hebben want stel over een paar weken wilt hij het nogsteeds niet.
Drie zaken:
1. Waarom maakt hij het uit? Is dat je duidelijk geworden? Heeft hij een ander? Of een optie op een ander, dat zich binnen een paar weken zal laten verzilveren?
2. Jouw gevoelens. Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gevoelens, niet voor de zijne. Je hebt al een tijd hierin geïnvesteerd, en hij zal waarschijnlijk een van je eerste lange liefdes zijn, want 20. Zorg dat je niet te veel gekwetst wordt, d.w.z. Dat je niet te veel van je hart geeft, wat je niet kunt missen.
3. Richt je vol op je tentamens. Dan is de break-up nog ergens goed voor. Zet al je extra energie en emoties daarop in.
Succes!
Anoniempje2050 schreef:
31-10-2018 00:02
Drie zaken:
1. Waarom maakt hij het uit? Is dat je duidelijk geworden? Heeft hij een ander? Of een optie op een ander, dat zich binnen een paar weken zal laten verzilveren?
2. Jouw gevoelens. Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gevoelens, niet voor de zijne. Je hebt al een tijd hierin geïnvesteerd, en hij zal waarschijnlijk een van je eerste lange liefdes zijn, want 20. Zorg dat je niet te veel gekwetst wordt, d.w.z. Dat je niet te veel van je hart geeft, wat je niet kunt missen.
3. Richt je vol op je tentamens. Dan is de break-up nog ergens goed voor. Zet al je extra energie en emoties daarop in.
Succes!
De reden dat hij het uitmaakt is omdat hij zich niet goed voelt. Hij heeft veel stress en zit met zichzelf in de put. Hij is altijd wel een klein beetje down geweest omdat hij ook uit net uit een depressie is gekomen. Ik denk dat dat nu een beetje terug komt. Hij vroeg om een weekendje voor hem zelf, hij zei dit bot en dat gaf ik aan. In die ruzie voelde hij zich waarschijnlijk benauwd en toen heeft hij het uitgemaakt. Nu wilt hij rust en vrijheid. Een ander heeft hij niet dat weet ik zeker. Ik vroeg het gister ook nog aan hem en hij zij dat hij niemand anders wilt. Dat hij geen zin heeft in gezeur van iemand anders en dat ik zijn liefje was.
Hij deed lief omdat hij ff wilde neuken...
verder moet hij je niet meer.
Hij wil geen vaste relatie. Je kunt iemand niet dwingen om elk weekend met je om te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven