Wat moet ik doen?

06-02-2012 14:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ondertussen 5 maand samen met mijn vriend. Nog niet zo lang dus.

Hij heeft al een paar andere relaties gehad, maar 1 daarvan was echt serieus.

Zijn ex, waarmee hij 1.5j samen was, was voor hem zijn grote liefde.

Onlangs kwamen we haar toevallig tegen. Ze was heel vriendelijk, een heel toffe.

Ik ben er nu achter gekomen dat mijn vriend en zijn ex sinds toen dagelijks heel veel met elkaar smsen. Hij is, als ik bij hem ben, constant met zijn gsm bezig.

Zijn ex is getrouwt, en heel ongelukkig. Haar vriend slaagt haar af en toe, ze mag niet weggaan of afspreken met vrienden, die ze trouwens bijna niet meer heeft door haar man. Scheiden is geen optie, want dan verliest zij alles.

Hiermee helpt mijn vriend haar dus.

Wat ik dus zou willen vragen;

Hoe zouden jullie hierop reageren?

Moet ik het gewoon zo laten en accepteren?

En wat wil het zeggen dat zij zijn grote liefde is? Zijn 2e helft zoals hij vaak zegt...?
quote:brandy38 schreef op 06 februari 2012 @ 15:25:

Afspreken gaat niet omdat ze niet weg kan en mag van haar vriend.

Blijkbaar wel, anders zouden jullie haar niet zijn tegengekomen.

Dat viel mij dus ook op.

Maar goed, ik hoef geen vriend die zijn ex zijn 'tweede helft' noemt.
Ik denk eerder dat die vreselijke man van ex allang door heeft hoe ze in elkaar zit en dat ze daarom niet mag afspreken met haar ex....

En de rest zal wel voor het dramatische effect bedacht zijn.
Daar bedank ik ook voor ster89!
quote:limoentje_x schreef op 06 februari 2012 @ 15:12:

[...]

Dat is blijkbaar het huwelijkscontract. Als zij de scheiding aanvraagt krijgt ze niets, als hij het doet krijgt ze de helft. Vind het ook maar vreemd, maar dat is dus de rede waarom ze blijft.. Beetje dom van haar ook natuurlijk, maar ze valt mijn vriend lastig met haar problemen terwijl ze wel voor de vrijheid kan kiezen als ze wil ;)Heeft ze een beetje te veel Amerikaanse series gekeken? Dit kan in Nederland helemaal niet. Je bent op een bepaalde manier getrouwd: in gemeenschap van goederen, of onder huwelijkse voorwaarden. Met huwelijkse voorwaarden kan je je eigen vermogen houden. Het kan kan niet zo zijn dat je bij een scheiding op zijn verzoek alsnog zijn helft krijgt of zo. Andersom kan het ook niet dat je opeens alles wat nog van jou is weg moet geven.
Eens met brandy38, ik krijg ergens een idee alsof hun nog helemaal niet klaar zijn met elkaar. Ookal is hij heel open en eerlijk naar jou toe erover.. Ik vind het zelf nogal vreemd als je eerst je ex zwart loopt te maken en daarna haar gaat helpen omdat ze ZELF voor een slecht huwelijk gekozen heeft. Als zijn ex werkelijk zo verschrikkelijk is waarom zou hij haar dan willen helpen?

Ik zou een gesprek aangaan met je vriend en uitleggen hoe jij je eronder voelt. Dat je eigenlijk vind dat dit niet hoort op deze manier.. Tuurlijk is het erg aardig van hem, maar niet op de manier hoe het gaat (de dingen die hij over haar zegt tegen jou ineens, wederhelft blabla) en gezien de reden waarom het misgegaan is tussen hun..

Als zij zo ongelukkig is moet ze gewoon scheiden, ik zou het wel weten hoor.. Ik zou buiten staan met mijn koffers voor je boe kan zeggen! Maar zij kiest toch uiteindelijk voor dat slechte huwelijk? Ik denk dat het van haar kant meer is dat ze eerst op zoek gaat naar wat 'nieuws' voor ze weggaat bij haar man. En toevallig, hoe erg ook voor jou, is jouw vriend (en haar ex) de prooi..

Ga het gesprek aan anders gaat dit straks tussen jullie instaan en ben je hem misschien alsnog kwijt! Als jij de ware bent voor hem, zoals hij zegt, dan mag ie dat ook wel laten zien door het contact te verbreken vind ik! Dat zou ik iig wel vragen van mijn vriend als ik in zo'n situatie zou zitten..

Sterkte!
Oh en nog iets wat je schreef;

ik heb ook al met zijn ex gepraat, en ze zegt zelf ook dat mijn vriend zeer veel voor haar betekend ...

Daar zou ik geen waarde aan hechten. Als hij werkelijk wat betekend heeft was ze niet zo vaak vreemdgegaan. En in het jaar [of 3] dat ze elkaar niet gesproken hebben betekende hij ook niets.

Ik zou OOK uitkijken met deze gewiekste dame. Die weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig is.. Zo een toffe is het niet...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven