wat moet ik doen?

02-06-2012 02:55 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet momenteel niet echt wat ik moet denken, dus advies graag . :)

Ik heb zon 6 maand geleden een leuke man ontmoet. Hij zei meteen dat hij nog getrouwd was,maar bezig was met zijn scheiding, en helemaal klaar was met zijn vrouw. Hij woonde toen ook tijdelijk in Nederland, en wist niet of hij nog een contract verlenging zou krijgen.

Het was leuk, gezellig. Na een paar maand kregen we vaker ruzie, maar het bleef gewoon leuk. Heel vaak heb ik tegen hem gezegd dat ik eigelijk wou stoppen, omdat hij nog getrouwd was. Hij zei altijd dat het niet goed ging tussen hun,en dat hij klaar was met haar, en dat zij in het buitenland woonde en wij hier, whats the problem.

Ik vond hem leuk en het klikte tussen ons, wij hadden altijd leuk samen, maar op een gegeven moment, heb ik toch verteld dat ik gewoon vrienden wou blijven. Van vrienden blijven is niks gebeurd, we zagen elkaar nog regelmatig, elke weekend dat ie vrij had was ie bij me.

We kregen vaker ruzie, ik zocht bevestiging, en ik maakte ruzie om te testen wat ie voor me voelde, ondanks alle ruzies is altijd bij me gebleven, en heeft altijd alles uit willen praten.

Een paar weken geleden kwam plotseling een einde aan zijn contract hier, onverwacht. We hadden een paar dagen van te vore wat ruzie gehad en dat was nog niet uitgepraat, binnen 2 dagen was hij weg naar familie in het noorden om daar nog 2 weken te "wonen" voor zijn vertrek naar het buitenland. Sindsdien zijn dingen anders gegaan, en hij deed afstandelijk, maar hij zou nog hier komen om afscheid te nemen voor zijn vertrek. Dat heeft ie ook gedaan, en ook was ik blij om hem te zien, was pijnlijk. Het gevoel dat je niet weet of je iemand nog ooit gaat zien is gewoon k*t.

Hij is weggegaan en ik moest heel hard huilen, ik voelde ook afstand en begon aan dingen te twiffelen, en heb hem vandaag dus weer met dingen geconfroteerd. Ik wou graag weten of ie toch dingen gaat proberen uit te praten met zijn vrouwn en of hij ook echt eerlijk is geweest.

Hij reageerde niet goed, hij was geirriteerd, en waarom moest ik dat weer vragen zei die. Hij zei ook nog dat ie mijn verantwoording schuldig was, maar mocht ie toch dingen uitpraten met zijn vrouw dan zou die dat toch zelf vertellen, als ik dat zo graag wou.

Ik schrok een beetje van zijn reactie, had meer vragen, hij zei toen dat het leek alsof we een relatie hadden, en dat ie met niemand zo veel ruzie heeft, en het lijkt alsof ik gevoelens voor hem had. Hij zei ook nog dat ie nooit iets over gevoelens tegen mij had gezegd, ik neem dus aan dat ie geen gevoelens voor me heeft.

Ik begrijp dus niet, dat iemand na zolang geen gevoelens heeft gehad, en dat hij ineens zo doet. Mijn vriendinnen begrijpen er ook niks van, want zelfs voor mijn vrienden en die van hem, leeft echt alsof er meer was dan een "vriendschap".

Hij heeft me heel vaak gezegd dat mij zooo leuk vond, en dat het niet alleen om sex ging, dat hij door wou gaan, en ik vraag toch af, als je geen gevoelens hebt voor iemand, iemand die ook nog zo veel ruzie maakt, waarom blijf je dan in godsnaam zo lang? dan ga je toch verder en zoek je een ander, sex kon ie ook van andere meiden krijgen.

Hij gaat over een paar dagen weg, ik ben erg gekwetst, en boos, maar weet niet, wat ik moet, ik zei dat ik misschien nog zou bellen om nog 1x te praten voor dat ie weg ging, hij zei dat ik altijd kon bellen en sorry voor alles dat niet zijn bedoeling is geweest om mij te kwetsen.

Ik weet dus niet of ik hem ooit weer zal zien of spreken, dus ik weet niet of ik toch dit aan de kant moet zetten en nog op een andere manier afsluiten, of dingen laten zo als ze zijn en hem gewoon vergeten. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.
Dankje wel voor de steun,stom of niet getrouwd of niet, goeie keuzes gemaakt of niet, liefdes verdriet is k*t en fijn voelt het niet.

Het doet pijn.
.
x-oblak-x schreef op 02 juni 2012 @ 14:18:

Liefde slaat gewoon toe.

...

Nee hoor, je hebt altijd nog een keuze.Je kunt ervoor kiezen om het niet toe te laten.

En als het een getrouwde man is, is het mijns inziens een verstandige keuze om die liefde niet toe te laten.

Voor beide partijen.

Als iedereen de liefde maar toe zou laten slaan, zou het een lekker zooitje worden.
Dat klopt, maar soms kan je niet kiezen op wie je verliefd word, niet dat er nu sprake is van verliefdheid maar af en toe, kan zulke dingen gebeuren, en je kan er weinig aan doen. :s
quote:daisy12 schreef op 02 juni 2012 @ 15:13:

Dat klopt, maar soms kan je niet kiezen op wie je verliefd word, niet dat er nu sprake is van verliefdheid maar af en toe, kan zulke dingen gebeuren, en je kan er weinig aan doen. :s

Niet mee eens. Je kunt inderdaad verliefd worden, maar je hebt dan nog steeds de keuze om daarnaar te handelen of niet.

Je kunt ervoor kiezen om er niet aan toe te geven, verliefd worden betekent niet automatisch dat je je er volop in gooit en een relatie met iemand aangaat.

Je bent geen willoos slachtoffer hoor, je hebt altijd een keuze en je kunt er altijd iets aan doen.

Of je dat ook WILT is natuurlijk punt 2.
.
quote:x-oblak-x schreef op 02 juni 2012 @ 21:39:

Liefde is iets zonder keuze.

Het komt niet als je 't wilt, en 't gaat niet als je dat wilt.

Wat Dram bedoelt heeft niet zoveel met liefde te maken, maar meer ratio.

Met ratio kan je kiezen voor een arrangement.

Dat is partner zijn zonder liefde.

.

Ik vind dit echt onzin.

Voordat er liefde is, is er eerst verliefheid. En bij verliefdheid heb je altijd een keuze; doorgaan voor een relatie of er niets mee doen.

Als jouw redenering opgaat, zou iedereen maar verliefd op elkaar worden en daarnaar handelen. Wat een chaos zou dat worden.

De meeste mensen die getrouwd zijn of anderszins een relatie hebben, worden in de loop der jaren wel eens verliefd op iemand anders. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Maar ik heb gewoon genoten van dat gevoel, ik heb de andere partij nooit op de hoogte gesteld van die verliefdheid en het is vanzelf weer overgegaan. Omdat ik ervoor koos om er niets mee te doen, omdat ik een relatie had (en nu nog steeds heb) die veel meer waard is dan een verliefdheid.

Ik ben het dus stellig oneens met jouw stelling.
Meneer is 'm gepeerd omdat hij liefde wil en niet iemand die spelletjes met 'm speelt.....want dat is wat je doet als je een bevestiging probeert te ontlokken dmv een ruzie....maw misschien heb je hem weggejaagd met je eigen gedrag....
quote:fritsdekat schreef op 03 juni 2012 @ 12:58:

Meneer is 'm gepeerd omdat hij liefde wil en niet iemand die spelletjes met 'm speelt.....want dat is wat je doet als je een bevestiging probeert te ontlokken dmv een ruzie....maw misschien heb je hem weggejaagd met je eigen gedrag....Ik denk dat deze meneer gewoon altijd wat te n**ken achter de hand wil hebben. Liefde lijkt me wat hooggegrepen voor zo'n, hoe noem je dat op het viva forum, weggewaaid dakraam.
quote:fairy1 schreef op 03 juni 2012 @ 13:59:

[...]

Ik denk dat deze meneer gewoon altijd wat te n**ken achter de hand wil hebben. Liefde lijkt me wat hooggegrepen voor zo'n, hoe noem je dat op het viva forum, weggewaaid dakraam.Dat denk ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven