wat moet ik doen?

13-07-2012 14:34 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit al een poosje met een probleem en zou graag jullie advies willen horen.

Wij hebben sinds 1,5 jaar een kindje. En al 7 jaar verkering waarvan we 5 jaar samenwonen.

Sinds dat ons kindje geboren is heb ik veel minder zin in seks dan voorheen. Mijn vriend wil percee minimaal 1 keer in de week seks. En wordt kwaad als ik niet wil. Vaak denk ik van vooruit dan ga ik er maar in mee terwijl ik helemaal geen zin heb en dus maar wat voor dood lig. Ik kan het echt niet opbrengen om maar te doen alsof ik het ook leuk vind en er zin in heb terwijl dat niet zo is!

Ik moet heel vaak aanhoren dat als ik geen zin heb dat hij het dan wel buiten de deur gaat zoeken of naar de hoeren gaat. Weekend is het vaak zo dat ik alweer door heb dat hij zin heeft en dan komt ie ineens bij me en haalt zn ding uit zn broek en zegt kijk ik heb wat voor je dan denk ik pff doe eens normaal klein kind echt ik erger me kapot. Er zijn gewoon zoveel dingen bij elkaar waardoor ik geen zin meer heb denk ik..

Zo kan ik nooit eens leuk met hem op stap zonder dat ik me dood hoef te ergeren. Hij is altijd smoor en ik schaam me dood omdat hij dan allemaal vreemde en onnozele dingen doet en mij gebruikt als pispaaltje. Ik ben sinds een paar maanden begonnen met autorijlessen en ik zal nooit eens van hem horen van hoe ging het of wat dan ook terwijl ik altijd interesse in hem toon!

Ook als hij weekend thuis is wil hij heel vaak een blokje om terwijl ik liever maar gewoon wat thuis zit waardoor hij de verantwoordelijkheid om op ons kindje te passen bij mij neerlegt. Hij is echt heel erg lief voor ons kindje dat zal ik niet zeggen hoor ( het was een ongelukje ) maar hij doet net of is het alleen mijn kind en moet ik er maar mee redden. Hij wil niet eens een pamper verschonen.

Ik zit dagelijks thuis om op ons kindje te passen en hij werkt fulltime. Soms is hij razend als hij thuis komt en ziet dat ik niet veel in huis heb gedaan. Hij gaat dan met zn vinger over de plinten heen om me te laten zien hoeveel stof er wel niet ligt. Dan zeg ik ook van ja hallo dat ligt er naar een paar dagen weer. Hij vind het niet normaal dat ik volgens hem bijna niks in huis doe terwijl hij dagelijks voor ons aan het werk is!

Ik mag heel erg graag breien en dat doe ik vaak savonds als hij voor de tv zit een film te kijken waar ik niks aan vind. Nou dan kan ie soms toch kwaad worden omdat hij vind dat ik hem beter aandacht kan gaan geven in plaats van dat stomme breien zegt ie. Ik word er echt zo moe van! Ik mag toch ook wel eens iets voor mezelf doen? Hij verwacht van mij dat hij alle aandacht kan krijgen maar dat hoeft wat mij betreft niet zo overdreven zoals hij het wil. Hij wil echt mij helemaal naar zijn hand hebben. Hij heeft een bedrijfsauto waar hij verder niks voor hoeft te betalen qua diesel. Nu ben ik al gewaarschuwd dat als ik straks mijn rijbewijs heb dat ik ons auto niet veel mag gebruiken omdat ie dat zonde vind voor de benzine die hij nu bespaard met de bedrijfsauto. ja dan denk ik ook pff waar haal ik mijn rijbewijs dan voor?

Als ik iets wil dan kan het niet maar zodra hij iets wil dan zeg ik ja terwijl ik het er ook niet mee eens ben om maar weer ruzie te voorkomen!

Ik denk dat als we geen kindje hadden gehad allang bij elkaar weg waren geweest.

Hij heeft gister zelf nog gezegd als je zo door gaat dan duurt het niet lang meer.

Ik word er echt zo gek van ligt dit aan mij, ons beide, of aan hem?

En wat zouden jullie doen?
ik ben pas 23 en ben dus waarschijnlijk niet zoveel ouder dan jij. maar ik vind dat je je niet echt volwassen opstelt.

als jij niet werkt en hij fulltime is het niet meer dan normaal dat jij het huishouden op je neemt. ik begrijp dat je tijd aan je kindje wilt besteden en dit moet je ook zeker doen. maar als je overdag gewoon goed aanpoot kan je dit prima combineren met het huishouden en hoeft er ook niet gezeurd te worden over een uurtje breien 's-avonds laat. naar mijn idee is je vriend een egoistische zeurpiet en heb jij geen ruggengraat. het spijt me dat ik het zo hard zeg maar ik geloof echt dat jullie wakker geschud moeten worden en dat dingen moeten veranderen. al is het alleen maar voor jullie kindje.

ik zou in ieder geval zeggen... zorg dat je je leven op orde krijgt (baan, opleiding e.d.) want ik vrees dat jullie relatie op de lange termijn geen stand zal houden. Hoe fijn het ook is dat je nu fulltime bij je kindje bent, je moet ervoor zorgen dat je op eigen benen kunt staan.

het is geloof ik al gezegd, maar het lijkt me verstandig om naar je kind te verwijzen met wel gewenst maar niet gepland. lijkt me vreselijk als hij/zij ooit hoort dat het een foutje was.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2012 @ 15:54:

Dus je zou geen kind hebben gehad als je hem beter had gekend? maar je kent hem al 7 jaar en toen het kind 1,5 jaar geleden kwam kende je hem dus ruim 5 jaar. Met andere woorden, je hebt hier bewust voor gekozen.

Verder valt het me op dat jullie nogal de boel op de spits drijven, hij zegt; zo duur het niet lang meer en jij zegt: ik word gek van hem en als ik dit had geweten had ik geen kind willen hebben met hem. Dus jullie zoeken beide het escalatie scenario.

Wat je zou moeten doen is als de wiedeweerga in relatietherapie, in de eerste plaats voor jullie kind. Dit kind is er en heeft recht op een gezin, een papa en mama en liefde en veiligheid. Jullie behoeften staan op de tweede plaats

Dit dus.

@ hawkeye_jane:
"

we hebben het er inderdaad wel eens over gehad dat ik wel aan het werk kon gaan.

Maar dan moet ik al fulltime aan het werk voordat we echt iets verdienen i.v.m de huurtoeslag. En als ik fulltime aan het werk ga dan moeten we creche betalen voor ons kindje dus dan schiet je er volgens ons niet veel mee op

"

In zulke situaties vind ik best dat er vraagtekens omtrent huursubsidie mogen worden gezet.

Lekker makkelijk je handje ophouden.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:lemonlover schreef op 13 juli 2012 @ 16:47:

ik ben pas 23 en ben dus waarschijnlijk niet zoveel ouder dan jij. maar ik vind dat je je niet echt volwassen opstelt.

als jij niet werkt en hij fulltime is het niet meer dan normaal dat jij het huishouden op je neemt. ik begrijp dat je tijd aan je kindje wilt besteden en dit moet je ook zeker doen. maar als je overdag gewoon goed aanpoot kan je dit prima combineren met het huishouden en hoeft er ook niet gezeurd te worden over een uurtje breien 's-avonds laat. naar mijn idee is je vriend een egoistische zeurpiet en heb jij geen ruggengraat. het spijt me dat ik het zo hard zeg maar ik geloof echt dat jullie wakker geschud moeten worden en dat dingen moeten veranderen. al is het alleen maar voor jullie kindje.

ik zou in ieder geval zeggen... zorg dat je je leven op orde krijgt (baan, opleiding e.d.) want ik vrees dat jullie relatie op de lange termijn geen stand zal houden. Hoe fijn het ook is dat je nu fulltime bij je kindje bent, je moet ervoor zorgen dat je op eigen benen kunt staan.

het is geloof ik al gezegd, maar het lijkt me verstandig om naar je kind te verwijzen met wel gewenst maar niet gepland. lijkt me vreselijk als hij/zij ooit hoort dat het een foutje was.Je haalt me de woorden uit m'n toetsenbord, helemaal eens!
TO hoe oud zijn jullie? Je zou je moeten schamen om liever huurtoeslag te willen ontvangen dan er zelf voor te werken! En ik geef je vriend groot gelijk dat ie verwacht dat het huis schoon is, omdat jij de hele dag thuis bent.

Jullie relatie gaat geen stand houden, ga je dan ook weer je handje ophouden ipv je eigen broek ophouden? Hoe vreselijk gemakzuchtig zeg........pfffff
quote:flutzel schreef op 13 juli 2012 @ 16:49:

[...]

Dit dus.

@ hawkeye_jane: Flutzie
http://www.nu.nl/lifestyl ... en-hebben-vaker-seks.html

Laat je vriend dit lezen, wordt onafhankelijker door bijv een baantje te nemen. Als sta je maar 16 uur per week in een winkel, maakt niet uit. Je komt dan tenminste het huis uit en kunt iets uitbouwen als je kind groter is. Regel opvang via familie, vrienden of een gastouder in de buurt of pas als tegen prestatie op het kind van een ander.

Zorg dat je langzaam wat onafhankelijker wordt en bouw een sociaal leven op buiten je huwelijk. Je dwingt meer respect af wanneer je wat sterker in je schoenen staat.

Leg je man uit dat seks leuks is en dat je graag mee doet, als ie je wat meer steunt en geef ook aan dat een soort van normaal voorspel beter is dan het gezwaai met z´n swans. Gewoon afknippen als ie lastig blijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb al eens vaker voorgesteld om bijvoorbeeld een krantenwijk te doen ( dit levert ook niet het meeste op ) maar er werd gelijk gezegd dat het niks voor mij was en dat ik dan beter iets anders kon zoeken e.d. tot hij op het eindje van het besluit toch tot de conclusie kwam dat het toch niets uitmaakt vanwege de huurtoeslag.

Ik zit zelf ook heel vaak in twijfel of ik inderdaad maar een baan moet gaan zoeken of niet. Dan inderdaad zoals jullie zeggen voor sociale contacten want nu kom ik de deur ook bijna niet uit!

Maar aan de andere kant wil ik er ook graag voor ons kindje wezen en de dingen meemaken die ons kindje leert.
quote:1990_90 schreef op 13 juli 2012 @ 17:44:

Ik heb al eens vaker voorgesteld om bijvoorbeeld een krantenwijk te doen ( dit levert ook niet het meeste op ) maar er werd gelijk gezegd dat het niks voor mij was en dat ik dan beter iets anders kon zoeken e.d. tot hij op het eindje van het besluit toch tot de conclusie kwam dat het toch niets uitmaakt vanwege de huurtoeslag.

Ik zit zelf ook heel vaak in twijfel of ik inderdaad maar een baan moet gaan zoeken of niet. Dan inderdaad zoals jullie zeggen voor sociale contacten want nu kom ik de deur ook bijna niet uit!

Maar aan de andere kant wil ik er ook graag voor ons kindje wezen en de dingen meemaken die ons kindje leert.Dan wordt je toch postbezorgster bij PostNL. Dat verdiend een stuk beter dan een krantenwijk en je hebt nog genoeg tijd om je zoontje te zien en van alles van hem mee te kunnen maken.
ik brei in opdracht dus daar verdien ik ook iets mee..
het is heel fijn voor je dat je met je breiwerkjes een zakcentje binnen brengt. maar volgens mij mis je een beetje wat we bedoelen te zeggen.

het is niet gezond om zo afhankelijk van iemand te zijn, zeker niet als je ook nog op deze manier met elkaar omgaat. het is leuk dat je na 3 dagen breien je eigen zakje drop kan afrekenen, maar het zet denk ik niet echt zoden aan de dijk?!

je moet zorgen dat voor jou en je kindje je leven op orde is. je relatie kan hier alleen maar beter van worden en zo niet hoef je niet bij iemand te blijven waar je niet gelukkig mee bent omdat je financieel afhankelijk bent.

over de huurtoeslag... ik begrijp dat je dat met parttime werken kwijtraakt. maar is het niet veel fijner/gezonder om je eigen broek op te houden. als je parttime werkt heb je die toeslag ook niet meer nodig. Handje ophouden is makkelijk!
Werken levert echt wel meer op dan je denkt. Misschien voel je dat nu niet direct in de portemonne, maar wel in de toekomst:

- je bouwt pensioen op.

- je bouwt werkervaring op waardoor je kans hebt op beter betaald werk.

- je bent financieel zelfstandig. Als er iets gebeurt met vriend, hij raakt baan kwijt of wordt ziek, of relatie stopt, dan kan jij voor het gezin zorgen.

Investeer hierin, misschien wil je inderdaad parttime werken nu je kind nog zo jong is. Als hij naar de peuterschool/kleuterschool gaat, kun je je uren uitbreiden.

Het is net zoiets als een opleiding volgen - kost ook geld, en je had in de tussentijd met werken meer kunnen verdienen, maar het is de investering waard. Dus niet nu de rekensom maken van huurtoeslag versus creche, maar de big picture zien.
Ik werk op dit moment ook niet, maar dat komt omdat ik Recent ben afgestudeerd en geen baan kan vinden. Ik ben altijd onafhankelijk geweest en verdiende mijn eigen centen. Dat ik nu een tijdje zonder zit vind ik verschrikkelijk, ti's wel een van de ergste dingen wat er is, afhankelijk zijn van een man. Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk een baan heb. En zo zou jij ook moeten denken. Die 200 euro van de huurtoeslag heb je heus wel terug verdiend als je fulltime werkt. En anders ga je toch lekker weg bij je vent? Dan kun je fulltime werken en huurtoeslag behouden...
Mijn voelsprieten geven steeds meer aan dat dit een troll is of iemand die gewoon niet zo heel erg slim is.
Met werken bedoelen we niet het verkopen van breifrutsels. Daar haal je net je kosten en tijd uit. Maar je verdient er niks aan. Ook een krantenwijk is niet wat we bedoelen. Tenminste als je ouder dan 15 bent. Ik bedoel meer 'grote mensen werk'. Een uur of 24 in de week minimaal.
quote:druifje83 schreef op 13 juli 2012 @ 14:50:

[...]

Ik vind het een vieze smeerlap.

Maar dat terzijde.

Als jij niet werkt, en hij full time, dan vind ik wel dat jij het huishouden kan doen als jullie kleintje even ligt te slapen ofzo.

Sowieso zou ik wel een (part)time baan zoeken, zodat je ook voor je zelf kunt zorgen en de verhoudingen misschien wat beter zijn.+1
.
anoniem_154030 wijzigde dit bericht op 21-08-2012 01:52
Reden: .
% gewijzigd
Ik ben een jonge moeder, ik was 20 toen ik mijn meisje kreeg. En toch besloten om weer een studie te gaan volgen toen ze 15 maanden was. ( daarvoor ook gewoon gewerkt, want van werk word je niet ziek..)

En zo hoort het tegenwoordig ook.

Je doet je zelf en je kind echt te kort. Je wilt toch ook dat je kind straks kan zeggen:' mijn mama werkt bij '****'.

Of niet dan....
Haalt hij echt zijn piemel uit zijn broek.

'ik heb wat voor je'

Daar droogt iedereen van op.

Maar meisje wat heb jij een schop onder je kont nodig, lethargisch op de bank blijven zitten is toch niets, daar word je echt niet gelukkiger van. Echt: ga werken of onderhoud dat huis beter, ga wat doen.

En ik word ook knettergek van klik klik klik klik breiende pennen.
Als ik aan breiende vrouwen denk, denk ik niet aan een jonge griet die zo passief als de nete is, een klein kind heeft en het allemaal maar goed vindt dat er huurtoeslag is en haar man fulltime werkt.

Ik snap jouw man dondersgoed to. Je lijkt wel een uitgebluste vrouw van 80. Ik word al kriegelig als ik jouw op lees en weet dat je nog erg jong bent
quote:Oriane schreef op 13 juli 2012 @ 18:58:

Met werken bedoelen we niet het verkopen van breifrutsels. Daar haal je net je kosten en tijd uit. Maar je verdient er niks aan. Ook een krantenwijk is niet wat we bedoelen. Tenminste als je ouder dan 15 bent. Ik bedoel meer 'grote mensen werk'. Een uur of 24 in de week minimaal.

Precies!

Is 1990 je geboortejaar, want je geeft geen antwoord op de vraag hoe oud jullie zijn? Vergeet nu eens even die huurtoeslag en ga zelf voor je centen werken! Stel dat je relatie over gaat, hoe ga je jezelf dan bedruipen? Handje openhouden?
Ik denk inderdaad niet dat ze een opleiding afgerond heeft.

Ons kindje was ook niet gepland maar o zo ontzettend welkom. Als je een kind ziet als een ongelukje dan had jij je benen dicht moeten houden. Simpel toch?
Mijn hemel, je hebt jezelf in deze positie gebracht en dan ben je kwaad op je man. Krijg hier ook de kriebels van.
quote:Gentow schreef op 13 juli 2012 @ 22:20:

Ik denk inderdaad niet dat ze een opleiding afgerond heeft.

Ons kindje was ook niet gepland maar o zo ontzettend welkom. Als je een kind ziet als een ongelukje dan had jij je benen dicht moeten houden. Simpel toch?

Waarom zo doorgaan over terminologie?

Ongelukje, ongewenst maar daarom een nog groter wondertje, zeer welkom foutje, onbewust verlangd gelukje...

Who cares?
quote:valerie__ schreef op 13 juli 2012 @ 16:14:

[...]

Daar gaat het toch juist om? Huurtoeslag vervalt als TO erbij gaat werken waardoor ze quitte staan, en om in totaal dus meer te verdienen zou ze minimaal fulltime moeten werken.Belachelijk, huurtoeslag is een ondersteuning voor hen die om wat voor reden dan ook niet in staat zijn marktconforme huur te betalen. TO mankeert niks, en kan dus werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven