Wat moet ik doen?

03-11-2019 12:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

De laatste tijd ben ik nogal in tweestrijd met mezelf. Ik zal het even uitleggen.

Begin van dit jaar kreeg ik een vriend. Alles was super en het ging goed. Helaas kreeg hij na een aantal maanden twijfels en twijfelde hij of hij het uit moest maken. Uiteindelijk heb ik toen de knoop doorgehakt omdat ik dacht ''als we het gaan proberen wordt het nooit meer zoals het was.'' Het was nog geen week uit en hij zei al dat hij me miste.... We kregen weer contact en gingen zelfs weer op date! Alles was weer super maar de laatste tijd gaat het weer moeizaam.

Nu is het dus zo dat hij erg onzeker is en dingen zegt als ''je hebt zo een andere vriend als het uitgaat.'' En zijn twijfels komen voort uit dingen die te maken met mijn persoonlijkheid, ik ben soms afwachtend en vind het moeilijk om initiatief te nemen. Daar heeft hij moeite mee.

Ik heb het hier al zoveel over gehad met mijn moeder en vriendinnen, zij hebben allemaal verschillende meningen, wat op zich best logisch is, iedereen heeft andere ervaringen.

Het is zo moeilijk want hoort een relatie niet enigszins vanzelf te gaan ipv dat we er allebei zo aan moeten trekken? Mijn hoofd heeft al de keuze gemaakt om er echt een punt achter te zetten, maar mijn hart kan dit nog niet.

Wat is is jullie advies?
Hartstikke vervelend, TO!

Ik ben het met je eens dat je relatie vanzelf zou moeten gaan. Zeker als je elkaar nog maar zo kort kent, zie je vaak dat je nog in de 'honeymoonfase' zou moeten zitten. Jullie hebben dat dus niet, wat erg jammer is. Dat is juist de leukste fase!

Wat ik uit jouw verhaal opmaak, verschillen jullie erg van elkaar. Dat maakt niet uit, elk persoon is verschillend en tegenpolen zijn kan ook leuk zijn. MAAR, en dat is mijn mening, als je tegenpolen bent op cruciale punten zoals karaktereigenschappen die je echt niet van elkaar kan accepteren, dan gaat het niet werken. Natuurlijk kan het zo zijn dat hij minder onzeker wordt in de relatie en jij meer initiatief gaat nemen, maar als dat niet gaat veranderen, gaat deze relatie ook niet werken.

Mijn advies? Zoek een andere relatie met iemand waarmee jouw karakter niet fundamenteel botst. Dan ga je gelukkiger zijn en dan zul je zien dat je honeymoonfase waarschijnlijk langer is dan 'een paar maanden. Sterkte !
Hij stoort zich aan iets wat jouw karakter is. Jij bent nou eenmaal zo en hij knapt daar blijkbaar op af. Dat is niet best. Jullie relatie is dus niet super en jullie passen niet goed genoeg bij elkaar.
Waarom zou je bij elkaar blijven?
Dit had mijn verhaal kunnen zijn. 2 jaar doorgemodderd en uiteindelijk uit elkaar en achteraf hadden we dat veel sneller moeten doen.
Super bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad besloten dat de relatie op dit moment niet gaat werken. Dus het is belangrijk dat ik voor mezelf kies, op lange termijn worden we daar beiden gelukkiger van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven