Wat moet ik hier mee?

28-03-2020 06:39 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief 🥰🥰
Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)

Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren🙁

Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van 😟
Kokosnootaap schreef:
28-03-2020 15:13
Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat ik niet verliefd ben geworden op acties zoals deze. Niet iedereen is voor 100% een lul 😄
Wat wil je dan toch met dit topic??
Marana schreef:
28-03-2020 15:11
Wat wil je nou bereiken met dit topic dan? Dat we zeggen 'je hebt gelijk, het is een lul, maak het maar uit'? Of 'je hebt gelijk, zeg hem maar dat de forummers vinden dat jij gelijk hebt en dat hij fout zit'? Of wat ik net zeg 'ja het is een overdreven reactie van hem, maar als je zelf anders had gehandeld was het niet gebeurd, bied hem niet aan iets te doen als je dat toch niet wilt doen'.
Ik heb gevraagd om tips, ervaringen. Kan mij ook een andere kijk geven op deze situatie.
Dat ik hem een hork vind dat vind ik sowieso al. Met of zonder jullie.

Edit: de reden van het opzetten van dit topic is overigens ook omdat ik van hem hou. Want als het me geen flikker kon schelen, had ik natuurlijk dit topic ook niet aan gemaakt.
Hij heeft ook zijn goeie dingen. Net als ieder mens. Wil nog niet zeggen dat dat alles goed maakt integendeel. Mijn titel luid ook: wat moet ik hiermee? Is toch duidelijke koek?

Maar, bedankt voor jullie reacties (al vind ik sommige een beetje onnodig) voor nu neem ik tijd voor mijzelf en zie ik wel wat er komt. Heb hem overigens wel mijn excuses aan geboden dat ik onduidelijk was. Lijkt me wel zo gepast.
Heb verder nog geen reactie gehad daarop.

Fijn weekend, en geniet ondanks quarantaine toch een beetje van de zon ☀️
kokosnootaap wijzigde dit bericht op 28-03-2020 15:27
36.22% gewijzigd
Kokosnootaap schreef:
28-03-2020 15:16
Ik heb gevraagd om tips, ervaringen. Kan mij ook een andere kijk geven op deze situatie.
Dat ik hem een hork vind dat vind ik sowieso al. Met of zonder jullie.

Goed, dan is mijn tip dus: stel hem niet voor om iets voor hem te doen als jij datgene helemaal niet wilt doen voor hem. Want op deze manier stel je elkaar dus teleur, zoals je hebt ervaren.
Je legt hem negatief uit en dat is waarschijnlijk niet voor niets. Ik vind dit ook geen leuke actie van hem. Hij zit naar mijn mening idd te bedelen om brood, jij komt hem tegemoet, hij doet vervolgens lastig want jij moet moeite doen voor zijn brood en boem ruzie. Tja niet leuk idd

Ik denk dat onderhuids het een en ander speelt tussen jullie.
Maar als je tijd voor jezelf wilt, dan haal me mi ook zelf je brood. Het schuurt allemaal nogal. Wat zit je nou dwars over je vriend? Kan hij erg goed voor zichzelf zorgen en ben jij daar de dupe van? Kan hij erg goed zijn grenzen bewaken en jij niet? Wat neem je hem nou kwalijk (even los van dit incident)? Ik hoor je hem ook hork noemen. Krijg je te weinig aandacht van hem?
Mijn tip:
3 scenario's:
1. het ligt allemaal aan jou, maar dat kunnen we vast wegstrepen?
2. het ligt allemaal aan hem, en hij heeft nog steeds geen sorry gezegd. Hij doet niet alleen lullig, hij is een lul. Dumpen dan
3. het ligt beetje aan hem, maar ook aan jou. Dan doe je volwassen. Je belt hem (vooruit appen mag ook) en zegt: Sorry, dat ging beetje mis he, met het brood. Excuus voor mijn aandeel. en dan wacht je, zegt hij geen sorry, dan is hij een lul, dus dumpen. Maar grote kans, dat hij ook sorry zegt

Opgelost
lilalinda wijzigde dit bericht op 28-03-2020 18:52
0.19% gewijzigd
Kokosnootaap schreef:
28-03-2020 07:45
Voor zn deur ook niet mogelijk, dat is een deur voor 4 bewoners daar.
Joh.. paar trappen.. 😅 ik ben meestal ook niet te beroerd en probeer hem overal mee te helpen, maar het kwam me zo gewoon even wat beter uit. Wat is dit voor een discussie? Hij mag toch blij zijn ik brood voor hem heb gekocht.. doordat hij niet even naar Mn raam wou lopen heeft ie wss niks gegeten. Hij wint er verder niks mee ofzo. Vind het maar kinderachtig en koppig. En stom dat het vooral zo moet.

Ik zou ook moe van jou worden. Je had het brood ook gelijk kunnen droppen, maar dat deed je niet alleen maar omdat je hem wil zien. Jij had blijkbaar ook geen 5 minuten voor hem over. Ook erg kinderachtig en koppig.
Allemachtig, wat kun jij zeiken.
Wat een gedoe over een brood. Vraag me af hoe dat loopt wanneer er eens iets "ernstiger" jullie pad op komt.
leeg
Kokosnootaap schreef:
28-03-2020 15:13
Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat ik niet verliefd ben geworden op acties zoals deze. Niet iedereen is voor 100% een lul 😄
Maar je bent dus wel verliefd op hem? Want dat blijkt verder nergens uit.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Kokosnootaap schreef:
28-03-2020 07:01
Hij heeft voor dit soort situaties wel eens sorry gezegd.
Maar nu dus niet meer.
Hij zegt ook wel eens: ja zo ben ik. Maw: dat ik daar mee moet dealen. Ik vind dat maar een laf excuus. Je hoort rekening met elkaar te houden.
En als je een keer verkeerd uit de bocht komt omdat moe of werk, dat kan, maar dan hoor je daar in mijn beleving ook sorry voor te moeten zeggen of toegeven in elk geval.
Maar hij vind dat ik dat soort ‘dingen’ me niet moet aantrekken 🤷‍♀️ Omdat hij een mega kort lontje heeft en ptss.
Waarom moet hij sorry zeggen van je?
Hij meent het toch al niet. Als hij het wel meende dan verbeterde zijn gedrag wel. Zijn gedrag veranderd blijkbaar niet. Dus zijn woorden zijn loze woorden.

Dus nogmaals: waarom moet hij sorry zeggen van je?

Maar toen las ik wat verder. En dan blijkt het verhaal toch wat anders te zijn dan hoe je het in het begin vertelt. Klopt de rest van wat je vertelt dan wel?

Je bent ook alles behalve duidelijk naar hem toe. Eerst laat je hem kiezen (of je het brood moet brengen) en later blijkt dat hij geen keuze had. Logisch dat hij baalt. En vervolgens ga jij daar kwaad over doen?
Dan zeg je dat je er klaar mee bent, terwijl je er niet klaar mee bent en bent verongelijkt als hij dan geen zin heeft op dit kinderachtige gedrag te reageren.
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 28-03-2020 19:43
23.81% gewijzigd
Loepje geeft het idee dat je iemand bent die graag terecht boos of geirriteerd is dus als antwoord op de topictitel: geniet ervan!
Murrmurr schreef:
28-03-2020 19:37
Loepje geeft het idee dat je iemand bent die graag terecht boos of geirriteerd is dus als antwoord op de topictitel: geniet ervan!
en graag jouw regels oplegt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven