Wat moet ik hier nu mee?

28-02-2011 14:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal jullie maar een lang verhaal besparen en hier de korte versie opschrijven:

Mijn vader en ik hebben altijd een goede band gehad tot hij iets kreeg met mijn stiefmoeder.

Mijn vader is daardoor qua karakter 180 graden gedraaid , en is hierbij meer aan zich zelf gaan denken en minder aan andere.

Prima zou je denken, mits het is dat hij hierbij wel doorgeslagen is en makkelijk mensen uitsluit uit zijn leven als ze maar iets doen wat hem niet aanstaat.

Heel de familie van mijn vriend willen ze(vader en vrouw),. niet meer zien omdat hij/vader niet op een bruiloft mocht komen van de broer van mijn vriend.>>elkaar 3 keer gezien in 8 jaar

Ook vond hij dat het onze schuld dat wij niet geregeld hadden dat hun mochten komen.

(pardon hun nodigen uit wie ze willen geloof ik)

Sindsdien (2010) laten ze amper iets van ze horen, contact komt alleen van onze kant af, eveneens als de gesprekken als we ze zien.

Gisteren was echt de toppunt van mijn geduld met ze bereikt toen ze zonder af te melden niet op kwamen dagen op de eerste verjaardag van hun kleindochter.

Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aanmoet, ik ben eigenlijk best over de zeik!

Samen met het feit dat hij niet naar mijn bruiloft wilt komen maar wel super graag naar die van iemand gaat die hij 3 keer heeft gezien in zijn hele leven.......

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen????
Wat heeft jouw vader te zoeken op de bruiloft van de broer van jouw vriend?? Heel raar dat hij over zoiets ontstemd raakt.

Maar nog idioter is het feit dat hij zijn kleindochters verjaardag mist.

Hulp heb ik niet helaas, maar ik kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt. Sterkte
Waarom geef je dat niet bij je vader aan? Praten vrouw, met je vader wel te verstaan!
Moet ie wel eerst de telefoon opnemen :(
Ik zou ook zwaar over de zeik zijn, maar daar integen had ik gisteren al gebelt waar hij bleef.
Oh, dan zou hij mijn bevallige kont kunnen kussen, even uitgesloten dat er niet iets erg is gebeurd onderweg ofzo.

En dan zou ik geen verwachtingen meer hebben tav van je vader en het contact gewoon langzaam laten verwateren, anders kost het je alleen maar negatieve energie.
Zie 14:16
Je kunt hem ook mailen natuurlijk, dan weet je dat de boodschap aankomt. Heel persoonlijk is dat niet, maar als jij je ei kwijt wilt en hij niet eens de telefoon opneemt, dan moet je wat. Als jij vindt en denkt dat hij het waard is om energie in te steken, dan moet je dat proberen op elke manier mogelijk...
Een mailtje heb ik al gemaakt maar besloten niet te sturen omdat ik dan mischien daar spijt van krijg,een mailtje komt toch altijd anders over.
Wat vervelend zeg! Dat hij niet op jou bruiloft wilde komen en niet naar de 1ste verjaardag van z'n kleindochter geweets is vind ik gewoon associaal.

Wellicht kan je het in een brief aan hem schrijven hoe jij je voelt, dat je teleurgesteld bent en dat je graag verandering ziet. een geschreven brief is toch stuk persoonlijker dan een e-mail. Laat hem even lezen doo iemand die er niets mee te maken eeft, zo kan je kijken hoe de brief op diegene overkomt en dan besluiten om hem aan te passen of te versturen

Sterkte en succes!
Wat ik (denk ik) zou doen is de verwachtingen die je hebt van je vader als vader en opa proberen los te laten. Niet omdat je onrealistische verwachtingen zou hebben, maar omdat het duidelijk is dat hij niet aan die verwachtingen gaat voldoen en jou dat heel veel energie kost.

Voordat je dat doet zou je kunnen proberen een keer met hem te praten (dat zou je over de e-mail kunnen voorstellen, het praten zelf zou ik live doen), maar wil hij dat niet of lukt dat niet dan zou ik het proberen los te laten.
Het is zoals het is
Tja, als hij de telefoon niet opneemt zou ik er een bezoekje aan wagen. Wil hij dan nog niet praten of doet hij jouw gevoel af als onzin, zou ik verder het contact laten voor wat het is. Je kunt niemand dwingen, misschien komt hij zelf tot inkeer en anders maar niet.
Oef wat een rotsituatie zeg!

Wat je hier mee moet? Misschien je eigen verwachtingen aanpassen zodat je niet teleurgesteld wordt? Kan me voorstellen dat die "oplossing" niet bevredigend is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven