Wat moet ik hier nu mee?

12-07-2018 20:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar zit ik midden in een vechtscheiding met een ex waar niet mee te praten valt. Scheiding was volledig zijn keuze.
Hij wil mij aan alle kanten dwingen om zaken op zijn manier te doen. Denk aan een rechtszaak starten om mij te dwingen binnen 15 km van mijn huidige huis te blijven wonen terwijl hijzelf al direct verder weg is gaan wonen.
De enige met wie hij binnen mijn kringen nog contact heeft is mijn buurman.
Deze man brieft alles door wat ik doe, bijvoorbeeld dat mijn ouders op bezoek zijn geweest. Gisteravond heb ik een quote ( met verder geen enkele verwijzing) op Facebook gezet , doe ik nooit maar nu moest ik mijn verdriet over de manier waarom zoon naar mij deed onder invloed van ex echt even kwijt.
Vanmiddag een app van ex dat ik moet stoppen met zaken op social media te zetten. Zelf kan hij dit niet gezien hebben en buurman heb ik nu ook uitgesloten van mijn berichten. Maar het gevoel continu in de gaten gehouden te worden blijft. Huis staat wel te koop, helaas nog niet verkocht.

Zou het een goede actie zijn om dit bespreekbaar te maken met de buurman of gaat dit alleen nog maar meer gedoe opleveren?
Je energie daar niet in steken. Doorgaan met waar je mee bezig bent. Blijkbaar wil hij van alles van je weten en maakt hij zich nog erg druk om je.
Kop omhoog en kijk extra naar je buurman als je hem ziet.

Maar hebben jullie kinderen? Omdat hij wil dat je binnen zoveel km van hem af gaat wonen?!
Sta erboven.
Rechtszaken beginnen over hypothetische verhuizingen? Werkelijk joh. Laat hem zich er lekker druk over maken. Zolang jij daar nog woont is er niets aan de hand.

Echt, een vechtscheiding lukt alleen als je dat met zijn tweeën doet. Neem wat meer ter kennisgeving aan. Minder op al zijn geboden reageren, stop met verdedigen en hem voeren. Laat hem gewoon.

Buurman die visite doorbrieft. Lekker boeiend toch? Trek je er niet zoveel van aan en lees ook niet alles meer wat hij schrijft. Je hoeft er niets mee.
Dat je dit soort zaken op sociale media niet moet delen heeft hij wel gelijk in. Daar kan jij later zelf ook spijt van krijgen en het kan tegen je gebruikt worden.
Voor wat betreft die buurman, laat gaan. Als jij gewoon normaal doet en geen vreemde berichten op internet zet en je verder rationeel gedraagt valt er niets om door te spelen. Je komt in je OP wel een beetje defensief over.
anoniem_372239 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 20:41
7.65% gewijzigd
Ik zou het rustig bespreken met je buurman.
Vervelend allemaal, maar in één ding heeft je ex gelijk: stop met je drama op Facebook te zetten. Het zijn dingen die je niet hoort te delen via zo'n oppervlakkige weg.
Als je verdriet hebt dan bel je mensen, dan ga je niet op Facebook quotes zetten waar mensen niets mee kunnen.
Ik zie het vaker gebeuren en vind dat erg storend. De reacties zijn vaak nog tegenkrommender.
Één keer iets op facebook zetten is meteen al je drama erop zetten? Houd toch op, zeg.
Ex probeert haar (zo te lezen) het leven zuur te maken, en zij moet maar naar z'n pijpen dansen..?
sinnombre schreef:
12-07-2018 20:40
Ik zou het rustig bespreken met je buurman.
Vervelend allemaal, maar in één ding heeft je ex gelijk: stop met je drama op Facebook te zetten. Het zijn dingen die je niet hoort te delen via zo'n oppervlakkige weg.
Als je verdriet hebt dan bel je mensen, dan ga je niet op Facebook quotes zetten waar mensen niets mee kunnen.
Ik zie het vaker gebeuren en vind dat erg storend. De reacties zijn vaak nog tegenkrommender.
O_O ik ben het zomaar met je eens! :)
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik heb niets inhoudelijks gezegd alleen een algemene quote. Die had ook op mijn moeder, zus, beste vriendin kunnen slaan.

En klopt dat ik het beter niet had kunnen doen maar nu weer weghalen vind ik ook weer zo raar.
KyloRen schreef:
12-07-2018 20:54
Één keer iets op facebook zetten is meteen al je drama erop zetten? Houd toch op, zeg.
Ex probeert haar (zo te lezen) het leven zuur te maken, en zij moet maar naar z'n pijpen dansen..?
Nee, maar wel net een keer te veel. ;-)
Yasmeenah82 schreef:
12-07-2018 20:56
Nee, maar wel net een keer te veel. ;-)
Tja. Vind het bijzonder dat mensen daarover vallen, om eerlijk te zijn.
Ik zou die buurman niet aanspreken. Laat ze lekker. Ex zoveel mogelijk negeren. Met facebook voorzichtig zijn. Dat kan je in je reet bijten. Je zoon kan het misschien ook zien, of hoort het. Ik snap dat het naar is. Sterkte ermee. Houd de eer aan jezelf.
Heb je al mediation voorgesteld? Vecht zo min mogelijk, dan is er zo min mogelijk vechtscheiding ... bij heel heftige vechtscheidingen gaan beide partijen er vaak fanatiek in, ten koste van hun kind. Probeer inderdaad veel ter kennisgeving aan te nemen en oefen met jezelf van tevoren hoe je een gesprek zo constructief mogelijk gaat voeren, ook als ex niet constructief is.
-Helena- schreef:
12-07-2018 21:09
Heb je al mediation voorgesteld? Vecht zo min mogelijk, dan is er zo min mogelijk vechtscheiding ... bij heel heftige vechtscheidingen gaan beide partijen er vaak fanatiek in, ten koste van hun kind. Probeer inderdaad veel ter kennisgeving aan te nemen en oefen met jezelf van tevoren hoe je een gesprek zo constructief mogelijk gaat voeren, ook als ex niet constructief is.

Mediation is mislukt, helaas. Heb ik zeker mijn aandeel in gehad hebben, was op dat moment zeker achteraf gezien nog in een soort van shocktoestand. Kon het niet bevatten wat ik daar uberhaupt zat te doen.
Nu weet ik gewoon niet meer hoe ik een gesprek met hem moet voeren. Afspraken maken durf ik zonder advocaat niet meer, dan hebben we ineens zaken afgesproken waar ik nog nooit van gehoord heb. Of we hebben zaken afgesproken en dan heb ik ze verzonnen (die laatste was gelukkig wel waar de advocaten bij waren geweest maar stond niet op tijd op schrift, toen hij besefte dat ze erbij waren geweest bond hij in).
KyloRen schreef:
12-07-2018 20:57
Tja. Vind het bijzonder dat mensen daarover vallen, om eerlijk te zijn.
Dat kan. Ik vind het vervelend als ik berichten van familie/vrienden/kennissen/exen in privésfeer tegen kom op facebook.
De buurman heeeeel erg negeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laat je advocaat hem een brief schrijven met daarin de vermelding dat je ex alleen via hun contact met jou mag opnemen, tenzij er een noodgeval is wat met jullie kind te maken heeft.
Vlinder1963 schreef:
12-07-2018 21:41
Laat je advocaat hem een brief schrijven met daarin de vermelding dat je ex alleen via hun contact met jou mag opnemen, tenzij er een noodgeval is wat met jullie kind te maken heeft.
Dit is twee weken geleden gedaan. Hij heeft daar gezien de mail en app nogal lak aan. En dan ook nog zodanig dat ik mij gedwongen voel om te reageren. Heb mij wel voorgenomen om dat gewoon echt niet meer te doen.
delicious35 schreef:
12-07-2018 21:58
Dit is twee weken geleden gedaan. Hij heeft daar gezien de mail en app nogal lak aan. En dan ook nog zodanig dat ik mij gedwongen voel om te reageren. Heb mij wel voorgenomen om dat gewoon echt niet meer te doen.
Inderdaad niet meer reageren, je bent met die brief heel duidelijk en als hij er lak aan heeft dan heeft hij een probleem want jij hebt er geen lak aan en zolang hij het niet via de advocaat heeft gedaan heeft hij geen antwoord :proud:
Waarom negeer je het niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
13-07-2018 08:59
Waarom negeer je het niet?
Dat doe ik al ruim een jaar. Het blijft gebeuren, vandaar mijn vraag of ik er nu een keer wat van moet zeggen.
Maar ik blijf het wel negeren, dan blijf ik er inderdaad boven staan.
delicious35 schreef:
12-07-2018 21:58
Zo is het. Je hebt je grens aangegeven. Alleen via de advocaat.
Dus alles wat niet kindgerelateerd is, hoef je alleen maar te beantwoorden met: dit kun je via de advocaat voorleggen.
Meer niet. Als een kapotte langspeelplaat. En niet inhoudelijk op ingaan. Dat doe je pas als je de info krijgt van je advocaat. Daarop hoef je alleen te reageren.

Jammer dat het zo moet, maar het is niet anders.
Hoe moeilijk ook: neem afstand en hou het zakelijk. Een vechtscheiding wordt het pas als je je teveel laat meeslepen door emoties.
En natuurlijk ga je voor het welzijn van zoon niet te ver van jullie huidige huis wonen.
En NEE, niet met buurman gaan praten.
Dan zoek je zelf steeds het drama op inderdaad. Let it go en richt je op je eigen dingen.
Doreia schreef:
12-07-2018 20:38

Echt, een vechtscheiding lukt alleen als je dat met zijn tweeën doet. Neem wat meer ter kennisgeving aan. Minder op al zijn geboden reageren, stop met verdedigen en hem voeren. Laat hem gewoon.

Buurman die visite doorbrieft. Lekker boeiend toch? Trek je er niet zoveel van aan en lees ook niet alles meer wat hij schrijft. Je hoeft er niets mee.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven