Wat moet ik hiermee?

05-04-2012 10:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mn gevoelens te veel op mijn vriend projecteer, en dat vind ik heel vervelend voor hem. Ik maak hem en mezelf daar niet gelukkiger mee. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan... Iemand tips?
Ermee stoppen dat te doen.
Amen!
There you go, problem solved.
Wat bedoel je precies?
Tja als het zo makkelijk voor me was had ik geen topic geopend..
Verdorie hekje, we waren er net uit.
quote:valenta schreef op 05 april 2012 @ 11:01:

Tja als het zo makkelijk voor me was had ik geen topic geopend..En nu wil je het ons ook moeilijk maken?
quote:lilyofthevalley schreef op 05 april 2012 @ 11:01:

Verdorie hekje, we waren er net uit. Haha, sorry, heb wat tijd over
Ik maak problemen te groot denk ik. Als me iets niet bevalt wat hij wel of niet doet maak ik er een te groot probleem van en laat ik mn gevoel te veel opspelen. Daar heb ik dan de volgende dag spijt van, en dan zie ik het in betere proporties. Ik vind dat vervelend voor hem en ook voor mezelf. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan veranderen.
quote:lilyofthevalley schreef op 05 april 2012 @ 11:02:

[...]

En nu wil je het ons ook moeilijk maken?Sorry
quote:valenta schreef op 05 april 2012 @ 11:01:

Tja als het zo makkelijk voor me was had ik geen topic geopend..Maar heb je een voorbeeld? Kan me wel iets bij voorstellen maar weet niet of ik in de juiste richting denk.
Ehh als je dit al weet (uit ervaring tot op heden)

waarom direct reageren als iets je niet bevald

en niet eerst tot 500tellen? rustig worden, even relativeren en er dan even gewoon over praten?
quote:jur606 schreef op 05 april 2012 @ 11:06:

Ehh als je dit al weet (uit ervaring tot op heden)

waarom direct reageren als iets je niet bevald

en niet eerst tot 500tellen? rustig worden, even relativeren en er dan even gewoon over praten?Dat probeer ik ook wel, en het is niet zo dat we gelijk overal grote ruzie over maken, maar ik kan me soms gelijk heel verdrietig voelen en dat wil ik niet. Want dan kan ik het niet goed meer relativeren.
Laat je je emoties ook in ander situaties bij andere mensen zo de overhand nemen?
quote:hekje schreef op 05 april 2012 @ 11:12:

Laat je je emoties ook in ander situaties bij andere mensen zo de overhand nemen?Nee dat denk ik niet
Dus je kan het wel, relativeren en beheerst blijven. Dat verdient degene van wie je houdt dan toch ook?

Ik snap wel dat degene die het dichtst bij je staat vaak de klappen opvangt. Bij hem kan je even de muurtjes laten zakken, je laten gaan, humeurig zijn, je afreageren etc.

Maar eigenlijk is dat raar. Dat je dan degene kwetst wie je het meest koestert.

Ik denk dat je duidelijk moet krijgen waarom je zo emotioneel reageert. Wat daar aan ten grondslag zit. Waar de onvrede zit.
Valenta herkenbaar ;) ten minste af en toe.....

Een oplossing ken ik niet helaas, maar ga meelezen
quote:hekje schreef op 05 april 2012 @ 11:31:

Dus je kan het wel, relativeren en beheerst blijven. Dat verdient degene van wie je houdt dan toch ook?

Ik snap wel dat degene die het dichtst bij je staat vaak de klappen opvangt. Bij hem kan je even de muurtjes laten zakken, je laten gaan, humeurig zijn, je afreageren etc.

Maar eigenlijk is dat raar. Dat je dan degene kwetst wie je het meest koestert.

Ik denk dat je duidelijk moet krijgen waarom je zo emotioneel reageert. Wat daar aan ten grondslag zit. Waar de onvrede zit.

Ja dat is zo, maar hij is wel de enige bij wie ik mn emoties echt durf te uiten. Dus vangt hij inderdaad de meeste klappen op.

En hoe dat komt? Tsja, de vraag is: hoe kom ik daar achter?
quote:vivatobbertje schreef op 05 april 2012 @ 13:23:

Valenta herkenbaar ;) ten minste af en toe.....

Een oplossing ken ik niet helaas, maar ga meelezen

Het is bij mij ook niet altijd zo hoor, gelukkig niet.

Maar ik wil hem iets duidelijk kunnen maken zonder dat daar die emoties bij geuit worden, want dan wordt de situatie beinvloedt op een manier die ik niet wil.
Zo bedoel ik het ook niet.....tuurlijk dingen worden veel zwaarder als de bedoeling is en vaak heb ik dan ook geen gelijk....
quote:valenta schreef op 05 april 2012 @ 10:40:

Ik denk dat ik mn gevoelens te veel op mijn vriend projecteer, en dat vind ik heel vervelend voor hem. Ik maak hem en mezelf daar niet gelukkiger mee. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan... Iemand tips?quote:valenta schreef op 05 april 2012 @ 14:26:

[...]

Het is bij mij ook niet altijd zo hoor, gelukkig niet.

Maar ik wil hem iets duidelijk kunnen maken zonder dat daar die emoties bij geuit worden, want dan wordt de situatie beinvloedt op een manier die ik niet wil.

Het blijft een beetje vaag, eerlijk gezegd.

Kun je een concreet voorbeeld geven? Bijv. "vorige week ging hij stappen met z'n vrienden, en dat werd me de dag tevoren gemeld".
Net als dat veel mensen bij hun familie ook opeens oer-chagerijnig of iets dergelijks kunnen worden. Herkenbaar.

Tot het moment je je emoties tegen hem niet onder controle heb, in elk geval, leg hem uit wat er met je gebeurde, al is het maar achteraf.

Verder... misschien bij jezelf nagaan waarom je op die punten van hem zo absurd reageert?
quote:monsterpinguin schreef op 05 april 2012 @ 14:32:

[...]

[...]

Het blijft een beetje vaag, eerlijk gezegd.

Kun je een concreet voorbeeld geven? Bijv. "vorige week ging hij stappen met z'n vrienden, en dat werd me de dag tevoren gemeld".Hij neemt heel weinig initiatief, niet dat hij het niet wil maar dat zit denk ik niet in hem. Ik vind het leuk als hij 2/3 weken druk is geweest dat hij mij dan spontaan ergens mee naar toe neemt om wat leuks te gaan doen, of in ieder geval leuke ideeen aandraagt. Maar dat gebeurt bijna nooit. Het komt heel vaak van mij vandaan. En op een of andere manier stoort mij dat.
quote:Jellyfish schreef op 05 april 2012 @ 14:35:

Net als dat veel mensen bij hun familie ook opeens oer-chagerijnig of iets dergelijks kunnen worden. Herkenbaar.

Tot het moment je je emoties tegen hem niet onder controle heb, in elk geval, leg hem uit wat er met je gebeurde, al is het maar achteraf.

Verder... misschien bij jezelf nagaan waarom je op die punten van hem zo absurd reageert?

Ja dat ga ik denk ik ook wel doen. Want hij snapt er waarschijnlijk weinig van.

Tja waarom reageer ik zo? Kga er even over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven