Wat moet ik hiervan denken?

14-10-2011 09:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al twee jaar samen met een collega waar ik het prima mee kan vinden. We kunnen goed met elkaar overweg en hebben veel lol samen. Maar sinds een maand of drie geeft hij me meer en een ander soort aandacht. Hij stuurt me sms-jes met de vraag of ik hem wel een leuke/geschikte collega vind. Eerst zocht ik daar niets achter maar sinds we een bedrijfsuitstapje hebben gemaakt (twee weken geleden) blijft hij meer en meer contact zoeken. Nou heeft hij me afgelopen zaterdag toen hij is wezen stappen een aantal sms-jes gestuurd (hij had overduidelijk gedronken). Ook wederom geen schokkende sms-jes maar hij zoekt duidelijk mijn aandacht. Ik ben er verder niet op ingegaan en was afgelopen week lekker vrij. Nou moet ik volgende week dinsdag weer aan het werk en weet eigenlijk niet hoe ik me tegenover hem op moet stellen. Wat denken jullie? Wil hij wat van me? We zijn beiden vrijgezel en vind het een leuke vent en prettig gezelschap en kunnen goed samenwerken maar daar houdt het voor mij mee op. Ik ben bang dat dit de relatie op de werkvloer verpest en dat andere collega's een beetje raar tegen de situatie aan gaan kijken.
Wat je hiervan moet denken? Dat je nooit voor een ander moet denken, je bent nu eenmaal niet helderziend, en wij ook niet!

Stuur hem een keer een sms terug, zo van je bent een puike kerel, maar wat wil je nu feitelijk van me?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zou gewoon eerlijk tegen hem zeggen hoe je over hem denkt op het moment dat je je ongemakkelijk gaat voelen. Zolang je eerlijk bent en de "problemen" niet opzoekt kan niemand je verkeerd aan gaan kijken.

Kus van Sun.
quote:mali30 schreef op 14 oktober 2011 @ 09:30:

Stuur hem een keer een sms terug, zo van je bent een puike kerel, maar wat wil je nu feitelijk van me? Dat vind ik een goeie; je houdt t luchtig maar laat t wel bij hem, laat hem maar uitleggen. En je geeft hiermee impliciet ook aan (als je letterlijk zou zeggen 'puike kerel') dat je geen speciale gevoelens voor m hebt...
Een puike kerel

Briljant, die ga ik onthouden, maar verder helemaal eens met Mali
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou het lijkt mij wel duidelijk wat hij van je moet, hij geeft 'subtiele' hints dat hij je ziet zitten en probeert je uit te lokken. Wat stond er dan in die andere smsjes ben ik benieuwd naar
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Dubbel
quote:lautje87 schreef op 14 oktober 2011 @ 10:28:

Nou het lijkt mij wel duidelijk wat hij van je moet, hij geeft 'subtiele' hints dat hij je ziet zitten en probeert je uit te lokken. Wat stond er dan in die andere smsjes ben ik benieuwd naar.

Correct,

Alleen daisyduck, je geeft hem eigenlijk geen antwoord.

Hij wil natuurlijk graag weten of je hem wel of niet ziet zitten.

Dus wees duidelijk, en geef hem het antwoord waar hij naar zit te vissen.
Dank voor jullie reacties. Wat er in die andere sms-jes stond? Nou, eigenlijk niet zo heel erg veel bijzonders. Iets over dat hij de volgende dat waarschijnlijk met een kater op het voetbalveld zou staan. En nog eentje die ik helemaal niet kon ontcijferen. Maar het valt me zo op dat hij me vaker 'zomaar' sms-t.
meid hij vind je gewoon meer dan alleen een leuke collega;) je kan ook subtiel zeggen dat je geen interesse hebt bijvoorbeeld: ik zou nooit wat met een collega beginnen haha dan snapt ie de hint misschien. Als je tegen hem zegt: sorry maar ik heb geen interesse dan kan je nog voor lul staan als hij het toch niet zo bedoelde!
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Tja, dat is ook zo. Maar ik dacht door gewoon niet meer te reageren op zijn sms-jes moet de boodschap toch ook over komen. Ik bedoel, wat kan hij daar nou toch achter zoeken? Geen reactie = geen interesse, toch????
quote:daisyduck schreef op 14 oktober 2011 @ 13:39:

Tja, dat is ook zo. Maar ik dacht door gewoon niet meer te reageren op zijn sms-jes moet de boodschap toch ook over komen. Ik bedoel, wat kan hij daar nou toch achter zoeken? Geen reactie = geen interesse, toch????

Dat lijkt mij idd ook, maar aangezien er ook mannen meelezen en zij meer van mannen snappen dan wij, hoop ik dat zij hier iets over kunnen zeggen!

Ik bedoel; als je doodeerlijk reageert op zijn hints met de opmerking 'not interested', dan kan je m ook weer aantasten in zn mannelijkheid, waarna de fijne collegialiteit ook om zeep geholpen is.
Wat te denken van zeggen dat je hem leuk vindt, maar een relatie met hem niet zitten? Als je vaag doet, gaat hij met zijn gedrag door.

Ik vind niet dat je hem beledigt als je zegt dat je niet wat in hem ziet. Als hij redelijk is, zal hij het wel snappen, zonder dat de werkrelatie daaronder lijdt.

Ik ben ook weleens afgewezen door een collega, zonder dat de collegialiteit daaronder leed. Datzelfde gold ook andersom: ik heb zelf een keer (onbedoeld en onbewust) een vrouwelijke collega afgewezen. Pas achteraf (te laat) zei ze dat ze dat jammer vindt, maar ze vond dat verder geen probleem. De band is niet aangetast.
World of Warcraft: Legion
quote:mali30 schreef op 14 oktober 2011 @ 09:30:

Wat je hiervan moet denken? Dat je nooit voor een ander moet denken, je bent nu eenmaal niet helderziend, en wij ook niet!

Stuur hem een keer een sms terug, zo van je bent een puike kerel, maar wat wil je nu feitelijk van me?

uhu, zou ik ook doen.. denk dat dat het beste is, nog beter zou zijn het woord "puike" kerel te vervangen voor een woord van na 1970 ;)

(sorry mali30 !)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven