wat moet ik nu doen?

29-07-2010 14:02 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lezers,

ik heb even jullie mening/advies nodig.

mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. we hebbn een zoontje van 1 jaar.

vandaag had ik gewoon een naar voorgevoel omdat mijn vriend geheimzinnig doet met zijn telefoon dus ik wilde zijn email checken maar hij heeft er een ander wachtwoord op gezet.

toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen en heb op een ander mailadres van hem gekeken en ja hoor ik vond mailtjes..

hij heeft op meerdere sites berichtjes geplaatst dat hij seks wilde eenmalig. ook vond ik een berichtje naar een meid die ik ken dat hij haar graag wil zien als ik er niet bij ben omdat hij haar lekker vind.

ik ben woedend geworden en heb hem via mail alle linkjes doorgestuurd die ik heb gevonden was zelfs nog van een recente datum vorige week..

nu ben ik ook gaan terugdenken en maandag moest hij overwerken hij stuurde mij om 19.00 savonds een berichtje dat hij naar huis toe mocht en hij was pas om 22.00 thuis met het smoesje dat hij nog wat dingetjes moest doen hij was toen ook niet bereikbaar..tja dat zegt mij genoeg..

het ergste vind ik nog dat wij elke dag seks hebben dus hij komt niets te kort en hij wil graag een 2e kindje met mij.

nu probeer ik hem te bereiken want ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben maar hij laat niets van zich horen.

ook weet ik niet hoelaat hij klaar is met werken maar ik wil niet dat hij hier nog binnenkomt als ik niet van te voren weet hoe het zit heb geen zin in ruzie in huis aangezien we een kleine hebben.

wat moet ik nu doen?

het liefst flikker ik al zn spullen naar buiten maar dat is geen goede optie en als ik de deur op slot doe krijg ik ook problemen.
Er is dus wezenlijk niet heel veel veranderd bij je man?

Wat je eigenlijk zegt is dit:

Ik ben liever ongelukkig met een man.dan dat ik probeer gelukkig te worden samen met mijn kindje....

Lieve Mams, ik wens je succes ik ben alleen zo bang dat je je grenzen zal blijven verleggen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Ksenija schreef op 30 juli 2010 @ 21:00:

[Ook als je hem 'er uit flikkert', zal je op één of andere manier met hem verder moeten. Hij is de vader van je kind dus je kan hem niet volledig uit je leven flikkeren.

O jawel, uit haar leven wel. (los van evt. praktische zaken)

]

Mag ik hier even hard om lachen....

Praktische zaken zijn blijkbaar geen onderdeel van je leven?

Praktische zaken rondom je kind zijn niet emotieloos. Ben jij echt zo kortzichtig of doe je maar zo?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:mams21 schreef op 30 juli 2010 @ 22:38:

ik ben 22...

..Meissie toch. 22 jaar en dan al zulke grote problemen.

Je hebt nog zoveel jaren voor je om een gelukkig en fijn en prettig leven op te bouwen. Wil je echt 80 worden met een man die je bedreigt en bedriegt? Wil je echt een relatie waarin je hem voortdurend moet controleren en als je hem dan een keer vraagt hoe iets zit, hij boos en agressief wordt?

Naja. Je bent 22 jaar en dus volwassen. Je maakt je eigen keuzes. Ik hoop dat je ook volwassen genoeg bent om de consequenties van die keuzes te dragen als het er op aan komt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je zegt dan wel dat het niet uitmaakt dat je niet werkt, maar dat maakt zeer veel uit! Hij weet dat je afhankelijk van hem bent en jij vind dat dus blijkbaar ook prima!?

Waarom wil je op je 22e niet werken? Onder de mensen komen, meedraaien in de maatschappij, sociale contacten hebben, jezelf ontwikkelen.....kortom, een onafhankelijke vrouw worden/zijn. Waarom wil je dat niet, je bent pas 22?????

Kies je er nu echt zo bewust voor om op je 22e een geïsoleerd en afhankelijk leven te leiden (of moet ik zeggen "lijden")? Dat kan ik werkelijk waar absoluut niet begrijpen..............
ik snap dat niet alleen willen zijn wel. maar juist, zoals al gezegd is, zou het goed zijn om aan sociaal-economische zelfstandigheid te werken. je bent nu nog heel jong en hebt nog kansen. des te ouder je wordt, des te moeilijker het zal gaan om een baan te vinden.
quote:bittermoon schreef op 30 juli 2010 @ 21:19:

ben ik de enige die vindt dat ksenija wel heel erg de neiging heeft om kort door de bocht te gaan? en niet alleen qua dit onderwerp. heb zelf ook wel 'eens' de neiging om bot te reageren, maar dit... jezusju... verdient op de een of andere manier nog een award ook.

Dacht dat ik ergens las dat Ksenija Bruinoogje is, of was het BrownEyes? Iig die altijd en eeuwig een waarschuwing of ban oploopt.

TO, misschien moet je toch iets ondernemen aan je gevoel dat je niet alleen kan zijn. Dat je zo over je grenzen laat gaan snap je zelf ook dat het niet gezond is. Misschien daar hulp bij zoeken?

En probeer je irl netwerk van vriendinnen uit te bouwen als je nu weinig meiden hebt waar je leuke dingen mee kan doen of kan uithuilen. Verder zou ik het idee van een 2e kind goed overdenken of je dat wel met zo'n man wilt. Iemand die alleen maar liegt en bedriegt. Kom op zeg, je verdient toch wel beter. Denk aan je kind, die wil je toch niet zo'n voorbeeld geven?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

ik ben 22...

ik zal gewoon eerlijk toegeven dat ik niet alleen wil zijn...voel me al zo in de steek gelaten...mijn ouders hebben mij op mijn 18e de deur uit gezet..ik voelde me toen heel onzeker..tot ik mijn vriend ontmoette..hij sleepte me door een moeilijke tijd heen...

voor de rest heb ik niet veel familie en ze wonen ver weg..ik heb wel vriendinnen maar die hebben ook allemaal een gezin of zijn druk bezig dus vaker dan 1x in de week zie ik ze niet..

ik wil gewoon zo graag liefde van iemand krijgen wat ik van mijn ouders nooit heb gehad..daarom geef ik die kans..en ja ik verleg mijn grens ik blijf hem vergeven..

en dat ik niet werk doet er niet toe. ik heb zicht op de financien en heb ook gezien dat zijn oude werkgever maar een klein deel heeft uitbetaald..normaal zitten we nooit in die problemen..maar dt hadden we niet verwacht...en we hadden geen geld achter de hand meer want er waren reperatiekosten aan de auto en nog meer shit binnen een korte tijd...

Lieve schat,

Ik snap dat je behoefte hebt aan iemand die je de liefde geeft waarnaar je zo verlangt, maar geloof me, niet alleen willen zijn is nooit een goede basis voor een relatie. Die behoefte aan liefde die jij hebt, dat gemis, kan een ander niet voor je oplossen.

Je moet zelf zelfstandiger zien te worden, dat is de enige manier om je niet meer zo alleen en tekortgedaan te voelen. En weet je wat daarvoor een heel goede manier is?

Aan het werk gaan. Of een opleiding gaan doen.

Dat is goed voor je gevoel van eigenwaarde, goed voor je zelfstandigheid, goed voor je contacten, goed voor het gevoel dat je iets zinnigs met je dagen doet in plaats van af te wachten tot je vriend thuiskomt en dan wel (of niet) je behoeftes vervult.

Of wil je je hele leven zo doorbrengen?
Ja, toch een assertiviteitscursus, in combinatie met een zelfverdedigingstraining. Zo kom je een stuk sterker in het leven te staan.

ik ben 22...

ik zal gewoon eerlijk toegeven dat ik niet alleen wil zijn...voel me al zo in de steek gelaten...mijn ouders hebben mij op mijn 18e de deur uit gezet..ik voelde me toen heel onzeker..tot ik mijn vriend ontmoette..hij sleepte me door een moeilijke tijd heen...

voor de rest heb ik niet veel familie en ze wonen ver weg..ik heb wel vriendinnen maar die hebben ook allemaal een gezin of zijn druk bezig dus vaker dan 1x in de week zie ik ze niet..

ik wil gewoon zo graag liefde van iemand krijgen wat ik van mijn ouders nooit heb gehad..daarom geef ik die kans..en ja ik verleg mijn grens ik blijf hem vergeven..

..Och meid
quote:mams21 schreef op 30 juli 2010 @ 14:24:

over relatietherapie/zelfbeheersing: als hij nog 1 keer flipt is het over dan is mijn grens bereikt...

.Maar gáán jullie in therapie?
als ik het verhaal zo lees,gaan mijn nekharen gelijk al overeind staan!

Het kan niet zo zijn,dat je in een relatie bang moet zijn voor je levenspartner!Is dat hoe je je voortaan wil voelen?Minderwaardig,altijd opgejaagd,achterdochtig,bang,doodsbang dat hij misschien toch wat doet,en je zoontje ook de dupe is.

geloof me,ik heb zelf zo'n soort relatie gehad,en het is o zo moeilijk,maar ga weg!!!!!Alleen zo kun je zorgen voor een goede toekomst voor jou en je kindje!

En 1x liegen....blijft bij mij altijd liegen!

Ik heb ook moeite gehad om uit mijn relatie te komen,maar als ik zie wat voor een relatie ik nu heb,dan had ik het veel eerder moeten doen!

meid,kies voor jezelf en je kindje....
Dat hij extra werkt en jij niet, doet er wel degelijk toe.

Niet zozeer dat jij daarom sex buiten de deur zoekt, maar kan me wel voorstellen dat hij zich niet gewaardeerd voelt. Los daarvan, jij kunt toch ook een steentje bijdragen?
@ksennija: ik had al eerder uitgelegd dat er alleen deze keer financiele problemen waren en dat hij er zelf achter stond dat ik thuisblijf bij de kleine...(en dat is soms ook een fulltime baan)

maar ja er is dus nu iets heel anders gebeurd het is uit ik ben van hem verlost..de bom is vandaag gebarsten..

in t kort hij zou half 6 thuis zijn zegt zelfs nog half6 eten dus ik ga daarvan uit zegt ie om 5 voor half 6 dat ie nog gaat chillen en pas later naar huis toe fietst...toen dacht ik echt jezus ben je nou zo egoistisch dat je me laat stikken terwijl ik dus al heel de week alleen was met mn zoontje hij sliep snachts alleen maar naast me...ook door een voorval van gisterenavond was ik het nu echt zat...

tis nog een heel drama geworden want meneer wilde perse zn spullen halen..ik heb mn zoontje naar de buuf gebracht en kwam hij daar aan met 3 van die drugsvriendjes van hem..hij is op het dak geklommen en heeft daar 1 van de bovenraampjes opengekregen..en sloot mij buiten..dus ik kon weer naar binnen via een benedenraam..en zei helemaal niets allleen dat hij me niet mag buitensluiten ik hielp hem zelf nog met zn zooi pakken..hij flipte en heeft me geslagen.. ik had daarvoor al de politie gebeld..net daarna kwamen ze eraan,, ze zijn hier binnen geweest en toen mijn ex wegwas zeiden ze ook dat hij wel een bekende is van vroeger en dat het maar beter is dat hij weg is...nu heeft net iemand voor me knippen op de deur gezet.en bij het bovenste raampje een knip erop..

ik verwacht dat hij jammer genoeg nog terugkomt omdat veel zooi hier nog ligt van hem en hij heeft een groot probleem hij heeft geen auto dat is jammer voor hem dan..

ik ben zo opgelucht....ik kies toch voor mezelf en mn zoontje..jullie hebben me ook laten inzien dat de relatie verbreken een betere keus is..

ik ga natuurlijk wel kapot zijn van verdriet denk ik..nu ben ik nog aardig rustig maar ik kom er vanzelf overheem dat maakt mij sterker..en als het me gegund is kom ik ooit in mn leven wel een partner tegen de verantwoordelijk is en die wel te vertrouwen is..

mijn papiertje heeft dus niets geholpen want hij deed weer eens kinderachtig...

buren van mij hebben verstand ervan wat ik allemaal moet regelen en volgens mij moet ik dit allemaal doen:

- zorgen dat mn ex word uitgeschreven bij dit huis.

- naar het gemeentehuis die kunnen me volgens mij helpen met wat ik nu moet doen en voorschot bijstand ed aanvragen.

- auto uit verzekering en verkopen

als ik nog iets vergeet kan iemand mij dat dan nog ff aub uitleggen...

liefs
allereerst een

En wat je verder nog moet doen.... aangifte misschien? Of minimaal een melding? Hij heeft je geslagen en de politie is al bij je aan de deur geweest en hij heeft blijkbaar al een leuke geschiedenis, als ze hem daar al kennen. En gezien het feit dat je verwacht dat hij nog terug gaat komen, lijkt het mij wel een strak plan als de politie daarvan op de hoogte is en wellicht wat sneller ingrijpt als het nodig mocht zijn....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Verder goede afspraken maken over jullie kind en dit ook wettelijk vast laten leggen.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Mams, ik zit al dagen met verbazing alles te volgen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij voor je ben dat je van die mafkees af bent. Ik hoop ook dat je je niet meer laat verleiden door zijn mooie praatjes en dat je nu voor een toekomst voor jou en je kindje kiest. Veel sterkte en wijsheid.
de politie heeft er melding al van gemaakt..ze hebben ook de adressen waar hij nu mogelijk kan zijn..

als er iets gebeurd kan ik gelijk 112 bellen en ze stellen ook de buurtagent op de hoogte..

over afspraken: hij doet kinderachtig..hij gaat met drugsvrienden om en ik weet ook wel zeker dat hij nu wel weer mee gaaat doen...zn zoontje is hij nooit aardig voor geweest want hij was altijd maar lastig ook als ik wel eens wegmoest legde hij hem gewoon op bed zodat hij rustig achter zn playstation kon spelen dus ik wil het gaan aanvechten aangezien zijn verleden en nu dat hij aggresief is dat als hij zn zoon wil zien dat het alleen maar gebeurd onder toezicht van mij...als hij nou een goede vader was geweest en lief voor mn zoontje had het een ander verhaal geweest maar ik vertrouw hem niet met mn zoontje..

hij wil nu gewoon zn oude leventje weer terug drugs gebruike en nutteloos zijn...

ik wil niets meer met die nietsnut te maken hebben en ik ga proberen of ik hier weg uit deze omgeving kan..ik wil graag in de buurt van mn oom en tante wonen hier 200 km vandaan en een nieuwe start maken in mn leven...

alleen denk ik echt dat ik echt dat ik binnekort met een pschycoloog of hoe je t ook schrijft moet gaan praten..ik heb alleen maar ellende meegemaakt in mn leven en misschien kan dit me helpen om er weer boven uit te komen..om sterk te worden..

ik ga nu even een douche nemen even ontspannen pfff....
I'm a survivor

dank jullie wel voor jullie medeleven moet er van huilen

(ik ben nu t liedje aan t luisteren survivor)

zeg alseblieft dat ik hier ooit wel over heen kom
Je komt hier ooit overheen, echt waar.

I will survive
ach mams... ook een dikke knuffel van mij. vind het allemaal zo vervelend voor je.. MAAR... ben blij dat je van die kerel af bent. en asjeblieft... neem hem niet terug. hoe moeilijk het nu ook is, het kan alleen maar beter worden.

heb je een goede band met je oom en tante? zou je daar een tijdje kunnen verblijven?

ik vind dit zo ontzettend schrijnend; ik ken je niet, maar het raakt me wel. heel veel sterkte.
en natuurlijk kom je hier overheen. het is mij ook gelukt.
luister nu cher - strong enough..

ik moet er idd overheen komen dat heb ik ook moetn doen toen mn ouders geen contact meer wilde...dat was alleen een proces van 3 jaar..en nu heb ik het daar zelfs nog af en toe moeilijk mee..niet dat ik ze mis..maar waarom ze mn hele leven verziekt hebben..

1 ding heb ik nu ook geleerd ik wil idd een onafhankelijke vrouw worden..de gemeente kan me vast helpen met vragen zoals of ik mn opleiding kan afmaken moest nog 1 jaartje en opvang voor mn zoontje..
mams, je bent nu, zonder die vreselijke vent die je ook nog geslagen heeft, al beter af.
Wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg, zo'n onstabiele relatie vol agressie, bedrog en intimidatie. Ik heb een vriend waar ik nu 6 jaar al gelukkig mee ben, maar ik ken ook de andere kant;

Mijn moeder en haar ex-man (ik heb twee stiefvaders gehad en ze deden het eigenlijk allebei). Die mannen gingen tot het uiterste, elke keer weer. En dan weer terugkomen op hun knietjes, vertellen dat ze het echt anders zouden doen dit keer, dat het ze speet blablabla.

Mijn moeder heeft een minderwaardigheidsgevoel en dacht dat ze niet op haar eigen benen kon staan. Ze wou de lieve vrede bewaren thuis, vooral voor de kinderen. Maar we kregen natuurlijk alles mee.

Lieve mams21, ik hoop zo erg dat je zo sterk blijft. Het kan zijn dat de aankomende periode moeilijk wordt, dat hij weer contact opneemt, afwisselend lief en intimiderend is. Ik hoop dat je dit kan doorstaan en denkt aan hoeveel schade hij jou en je zoontje aan doet.

Je verdient beter dan dit.

Veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven