Wat moet ik nu?

28-04-2020 21:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lezers,

Ik ben al sinds mijn 17e samen met mijn partner. Hij was mijn eerste echte vriendje. Nu na al die jaren (bijna 20 jaar samen) lijkt de sleur hier zijn intrede te doen.

Ik merk de laatste tijd, dat ik van andere mannen leuke complimentjes krijg en soms flirten ze ook met mij. Dit geeft mij een vreselijk goed gevoel! Maar had dit gevoel natuurlijk liever van mijn vriend gekregen...

Mijn partner neemt nergens initiatief in. Soms lijkt het alsof hij mij niet meer ziet staan. Koop ik een spannend setje, valt ie naast mij als een blok in slaap. Lopen we ergens samen, moet ik hem altijd een hand geven of vasthouden, andersom doet ie niet. Kussen in het openbaar uit zichzelf, doet ie niet. Alle fysieke contact waar ik zo naar verlang, komt er niet vanuit zijn kant. Kortom, het voelt alsof ik heel veel energie er in moet steken en er bijna niks voor terug krijg. Ons seksleven draait feitelijk ook alleen om hem en is ook nooit echt heel denderend geweest voor mij. Hij komt klaar, draait zich om en ik wordt vergeten.

Ik heb het me eigenlijk nooit echt beseft, ik wist natuurlijk ook niet beter omdat ik nooit echt wat anders heb ervaren, maar door verhalen om mij heen en het geflirt van andere mannen, besef ik dat het ook heel anders kan. Dat ik er ook best mag zijn. Ik mag graag borrelen met vrienden in de stad. Hij wil de deur niet eens uit. Ik krijg hem nergens meer mee naartoe.

En merk ik dat ik dat toch wel mis in onze relatie. Ondanks dat ik het heel moeilijk vind om te zeggen, want ik wil hem echt niet kwetsen, heb ik het de afgelopen maanden toch al meerdere keren kenbaar gemaakt bij hem. Hij gaf aan dat hij zelf heel gelukkig is zoals het nu gaat... Ik had gehoopt dat het wat zou veranderen, maar merk geen verschil. We lijken tegenwoordig meer broer en zus. Ik word er vooral heel verdrietig van...

Ook mis ik hoe hij was. Tuurlijk verander je, als je kinderen krijgt en ook door dingen die je in de loop der tijd meemaakt. Maar tegenwoordig hangt hij maar wat op de bank, speelt spelletjes op zijn telefoon, drinkt met regelmaat een biertje en snaait alles wat maar los en vast zit. Er zit geen fut meer in. Terwijl ik mijn best doe om nog enigszins leuk en fit voor de dag te komen. Hij heeft zat te doen in en rondom het huis, maar heeft volgens eigen zeggen nooit ergens tijd voor.

Hij is wel de vader van mijn kinderen, en verder echt een goede vent, maar ik ben bang dat hij hierin niet zal veranderen. Ik weet hierdoor dus eventjes niet meer wat ik nou moet. Ik wil zo graag weer gelukkig zijn...

Hebben jullie tips?
Takkie123 schreef:
28-04-2020 21:53
Natuurlijk heb ik er wel eens over gefantaseerd hoe het zou zijn als ik mijn eigen plekje had. Maar die stap wil ik nu nog helemaal niet nemen. Ik wil eerst zeker weten, dat ik er alles aan gedaan heb om het beter te krijgen...
maar leg hem dan uit, hoe het met jou gaat
vraag hem hoe het met hem gaat

investeer in elkaar
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 01:13
Dat mag je vinden.

Als jij denkt dat TO ineens dolgelukkig wordt van een wip buiten de deur met 1 van de 'flirt mannen', die volgens jou aandacht en genegenheid bieden, vind ik dat eerder verdrietig.
Dat is ook helemaal niet waar het hier om gaat. Het gaat mij er om dat ik me weer begeerd wil voelen. En het valt me vooral de laatste jaren op dat ik die aandacht krijg van mannen. Eerder viel het mij nooit zo op...
Ga samen in therapie, zoals lilalinda al aan het begin van dit topic opperde. Het is fijn voor hem dat hij gelukkig is, maar jij bent het niet, punt.

Ik ben het op zich eens met de dooddoener dat geluk in jezelf zit, maar ik vind ook dat je omgeving je het wel een stuk moeilijker óf juist gemakkelijker kan maken om jouw gelukkig-zijn te steunen of in elk geval niet in de weg te staan. Hoe dan ook ben JIJ degene die de voorwaarden voor je geluk en je welzijn creëert. Tijd om het heft in eigen handen te nemen dus.

Scheiden kan altijd nog.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
S-Meds schreef:
29-04-2020 02:28
Je leest dingen die er niet staan. Raar gedoe weer zeg
never mind :)
"Hij wuift alles weg met mooie lieve woordjes. Echt een diep gesprek lukt niet met hem. Hij ziet geen probleem?"

ik pik dit uit een van je reacties. Dat ligt er dus ook aan hoe groot het probleem voor jou is en hoe je het verwoordt. Als het probleem zo groot voor jou is, dat je zegt weg te gaan als er niets verandert, en je dat ook zo tegen hem zegt, dan zou je toch zeggen dat hij wel het probleem zou moeten zien.

en het is niet jouw probleem: het is jullie probleem
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Takkie123 schreef:
29-04-2020 08:30
Dat is ook helemaal niet waar het hier om gaat. Het gaat mij er om dat ik me weer begeerd wil voelen. En het valt me vooral de laatste jaren op dat ik die aandacht krijg van mannen. Eerder viel het mij nooit zo op...
Je hoeft niet in de verdediging, integendeel. Echt goede sex kan alles veranderen, alles!
Is het reëel om na 20 jaar nog vuurwerk te verwachten? Zelf ook langere relaties gehad en de sleur komt er sowieso in, zal een van de redenen zijn waarom er (uitzonderingen daargelaten) maar weinig mensen een eeuwigheid bij elkaar blijven. Gras is altijd groener totdat zelfde patroon zich in een nieuwe relatie herhaalt.
Joh dat is altijd. De vlinders die je in het begin voelde die verdwijnen gewoon na verloop van tijd. Dat is altijd zo. Bij hem zal dat ook zo zijn. Daarom valt hij ook in slaap bij jou. Dat hoort erbij.
Maar als je echt van hem houd dan kan je je daarbij neerleggen en word je samen oud.
Zo niet...dan kan je het beter gewoon uitmaken en iemand anders zoeken. Want je kreeg toch zoveel aandacht van het andere geslacht zei je??? Nou dan moet dat voor jou geen probleem zijn.
cappi schreef:
29-04-2020 10:39
Is het reëel om na 20 jaar nog vuurwerk te verwachten? Zelf ook langere relaties gehad en de sleur komt er sowieso in, zal een van de redenen zijn waarom er (uitzonderingen daargelaten) maar weinig mensen een eeuwigheid bij elkaar blijven. Gras is altijd groener totdat zelfde patroon zich in een nieuwe relatie herhaalt.
Vuurwerk is wel het andere uiterste van wat TS beschrijft.
Hij reageert niet op de initiatieven die ze toont en doet zijn best niet (meer) . Weer tekeergaan als hitsige konijnen en overlopen van verliefdheid zoals vaak in de beginfase is niet reëel, maar aandacht en tijd voor elkaar, initiatief nemen en complimentjes geven is dat wel. Van beide kanten , uiteraard.
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:40
Jij kent de man van TO?

Als ik jou nu zeg dat mijn man nooit een schone onderbroek aantrekt, is dat ook meteen dé waarheid?
Jij BENT de man van TO?

Wat neem je het fel op voor die zak hooi, zeg.
vivautrecht85 schreef:
29-04-2020 10:45
Vuurwerk is wel het andere uiterste van wat TS beschrijft.
Hij reageert niet op de initiatieven die ze toont en doet zijn best niet (meer) . Weer tekeergaan als hitsige konijnen en overlopen van verliefdheid zoals vaak in de beginfase is niet reëel, maar aandacht en tijd voor elkaar, initiatief nemen en complimentjes geven is dat wel. Van beide kanten , uiteraard.
Ik lees posts die erop neerkomen dat ze het er maar mee moet doen, kan niet exact beschrijven wat ik daarvan vind.
Takkie123 schreef:
29-04-2020 08:30
aandacht van buitenstaanders tikt harder aan, dan aandacht van je geliefden
Je moeder kon je vroeger vertellen hoe leuk een jurk je stond, je geloofde het pas, als je vriendinnen het zeggen.

Dat blijft, als je je nu gaat wentelen in die aandacht, heb je straks gewoon weer andere mannen nodig.
Houdt die aandacht oppervlakkig. Flirt met de groenteman, knipoog naar een politieagent. Laat je weer eens ouderwets nafluiten

maarrrr ga ondertussen aan de slag met je echtgenoot. Zoek een basis waarop jullie samen verder willen/kunnen
S-Meds schreef:
29-04-2020 00:38
hij neemt geen initatief, hij zit op de bank, hij eet

alles wat hij doet deugt niet maar de oplossing zit in jezelf. Leer tevreden te zijn met wat er is
Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens! Leer tevreden te zijn met er is? En dan nog 20 jaar zo doorleven of langer? Het gaat erom dat ze tevreden is met zichzelf en zichzelf op waarde gaat schatten want geen 1 vrouw op deze wereld verdient een man die haar gebruikt om klaar te komen, van haar af te rollen om vervolgens in slaap te vallen. Een vrouw verdient een man die haar pleziert.. die zeker wil weten dat de vrouw genot heeft. Hij is gelukkig met hoe het is en daarmee is de kous af en TO moet maar tevreden zijn?

TO moet helemaal niets. TO verdient een man die haar op handen draagt! Ze geeft aan dat ze meerdere keren het gesprek is aangegaan. Ik zou voor mezelf kiezen en op ontdekkingsreis gaan. Haar partner komt depri over en sleurt TO daar in mee en ik kan me voorstellen dat het haar ogen heeft geopend.

TO stel je grenzen en kies voor jezelf!
anoniem_649221621c0c7 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 10:56
0.05% gewijzigd
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:59
En ja, het is waarschijnlijk een enorm clichè maar het gras is ergens anders altijd groener.
Misschien heb je niet die avontuurlijke man die je graag zou hebben maar misschien heb je wel een stabiele en zorgzame man.
je kunt nooit alles vinden in een ander. Hij andersom ook niet bij jou.
Zorgzame man? Waar lees jij dat deze man zorgzaam is?
TO mag gewoon bij haar man weg, hoor. Wat zitten veel mensen hier te hameren over dat het gras niet groener is. Misschien heeft ze wel gewoon zin in ander gras voor de komende 15 jaar. Of in haar eigen stukje gras.

TO, ik zou relatietherapie voorstellen en aangaan. En als hij daar niet voor openstaat, dan zeg je adieu.
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:39
Hoe weet je dat in hemelsnaam op basis van een simpele flirt in de kroeg of de Gamma, dat die mannen jou ook aandacht, attentie en genegenheid gaan geven.
Een flirt is een flirt en moet je vooral niet groter maken dan het is.
Het gaat niet of die mannen haar genegenheid gaan geven maar om het gevoel dat het haar heeft gegeven. Een gevoel van begeerte die ze heeft gemist.
Cateautje schreef:
29-04-2020 10:47
Ik lees posts die erop neerkomen dat ze het er maar mee moet doen, kan niet exact beschrijven wat ik daarvan vind.
Ja belachelijk! Ik vind die adviezen hier ook echt bizar... “het gras is altijd groener”

Het gras wat TO heeft is nu verdort dus groener zal het ergens ander wellicht wel zijn ja. Maar TO hoeft niet tevreden te zijn met een man die haar geen aandacht meer geeft en leeft als een snaaiende opa. Of het gras ergens anders nu groener is of niet! Allemachtig zeg!
anoniem_649221621c0c7 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 10:59
0.18% gewijzigd
MujerBruja schreef:
29-04-2020 10:55
Ja belachelijk! Ik vind die adviezen hier ook echt bizar... “het gras is altijd groener”

Het gras wat TO heeft is nu verdort dus groener zal het ergens ander wellicht wel zijn ja. Maar TO hoeft niet tevreden te zijn met een man die haar geen aandacht meer heeft en leeft als een snaaiende opa. Of het gras ergens anders nu groener is of niet! Allemachtig zeg!
maar tja, TO slaat niet met haar vuist op tafel
haar man denkt, dat ze gelukkig zijn

Kommerniseren, net zo belangrijk als aandacht en begeerte
Dubbel
MarvelousMrsMaisel schreef:
29-04-2020 10:48
TO mag gewoon bij haar man weg, hoor. Wat zitten veel mensen hier te hameren over dat het gras niet groener is. Misschien heeft ze wel gewoon zin in ander gras voor de komende 15 jaar. Of in haar eigen stukje gras.

TO, ik zou relatietherapie voorstellen en aangaan. En als hij daar niet voor openstaat, dan zeg je adieu.
TS moet gewoon lekker achter nieuwe dick aangaan ja. Als ze niet gelukkig is.
MujerBruja schreef:
Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens! Leer tevreden te zijn met er is? En dan nog 20 jaar zo doorleven of langer? Het gaat erom dat ze tevreden is met zichzelf en zichzelf op waarde gaat schatten want geen 1 vrouw op deze wereld verdient een man die haar gebruikt om klaar te komen, van haar af te rollen om vervolgens in slaap te vallen. Een vrouw verdient een man die haar pleziert.. die zeker wil weten dat de vrouw genot heeft. Hij is gelukkig met hoe het is en daarmee is de kous af en TO moet maar tevreden zijn?

TO moet helemaal niets. TO verdient een man die haar op handen draagt! Ze geeft aan dat ze meerdere keren het gesprek is aangegaan. Ik zou voor mezelf kiezen en op ontdekkingsreis gaan. Haar partner komt depri over en sleurt TO daar in mee en ik kan me voorstellen dat het haar ogen heeft geopend.

TO stel je grenzen en kies voor jezelf!

Eens. Vind niet dat TO teveel vraagt, man kan best meer moeite doen.
HerleenM schreef:
29-04-2020 11:02
Ik doe maar net of dit niet heb gelezen. Onvolwassen reactie!
Cateautje schreef:
Ik heb ook het idee dat ik een andere OP lees ofzo. Als TS nou had gezegd dat ze baalt dat ze niet elke dag in de kroonluchters hangen en niet elke week een verassingsuitje krijgt, had ik zulke reacties wel kunnen snappen.
vivautrecht85 schreef:
29-04-2020 11:05
Ik heb ook het idee dat ik een andere OP lees ofzo. Als TS nou had gezegd dat ze baalt dat ze niet elke dag in de kroonluchters hangen en niet elke week een verassingsuitje krijgt, had ik zulke reacties wel kunnen snappen.
Je moet zelf wel in de kroonluchters hebben gehangen om te begrijpen wat Takkie mist natuurlijk.
Dit is algemeen, niet persoonlijk.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 11:32
4.20% gewijzigd
HerleenM schreef:
29-04-2020 11:02

TO kan ook gewoon niet achter dick aangaan en bij deze dick weggaan. Single zijn is ook gewoon een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven